Nou liever dat jij gewoon helemaal niet antwoord. Want komt nog minder zinnigs uit dan uit de script schrijvers. Wat al best knap isquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:32 schreef MTL het volgende:
Wat wil je anders voor antwoord dan?
Oh, grote over_hedge, u hebt helemaal gelijk. Ik zal op mijn blote knieën gaan voor u! Want inderdaad kan iets onrealistisch écht niet in een fantasy show. Het is een schande dat het niet realistisch is!
Ga maar weer lekker naar treintjes kijkenquote:
Jij hebt nog 0 inhoud gegevenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:43 schreef MTL het volgende:
Altijd mooi om te zien dat mensen het maar op de man gaan spelen als ze geen inhoudelijke argumenten hebben![]()
Overigens weet ik nou nog steeds niet of ik dat Mordor ding aan het einde nou gewoon cringe vind of toch wel passend. Weird was het in ieder geval wel
Goede fantasy houdt zich aan zijn eigen regels. Deze serie heeft al laten zien dat de vulkaan heet is en mensen niet tegen vuur kunnen.quote:
Maar Mount Doom is een speciale vulkaan he. Hobbits kunnen er ook naar binnen lopen zomaar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goede fantasy houdt zich aan zijn eigen regels. Deze serie heeft al laten zien dat de vulkaan heet is en mensen niet tegen vuur kunnen.
Op een door Sauron gemaakt platform ja, dus wie weet hoe magisch dat was en ze hadden het daar niet naar hun zin. Het hele dorp is spontaan in de fik gevlogen, maar Mary Sue heeft de haren niet eens door de war, laat staan brandwonden. Hout in de fik zetten is moeilijker dan brandwonden krijgen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Mount Doom is een speciale vulkaan he. Hobbits kunnen er ook naar binnen lopen zomaar.
Ja wat ik er vooral raar aan vind. Er zit een shot in de vorige aflevering waar je een heel huis weg gevaagd ziet worden in 3 seconden. Waar ze dus laten zien hoe gevaarlijk die rookwolk is. Als iets een huis in 3 sec tot as sloopt dan maken mensen 0 kans.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op een door Sauron gemaakt platform ja, dus wie weet hoe magisch dat was en ze hadden het daar niet naar hun zin. Het hele dorp is spontaan in de fik gevlogen, maar Mary Sue heeft de haren niet eens door de war, laat staan brandwonden. Hout in de fik zetten is moeilijker dan brandwonden krijgen.
Nog afgezien van dat. Gewoon puur uit verhaalperspectief is dit ook shit. Frodo liep de vulkaan in na een epische reis om een einde te maken aan Sauron. Hier zien we vanuit het perspectief van de hoofdpersonen vanuit het niets Pompeii gebeuren en iedereen die er toe doet klopt even het stof af.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja wat ik er vooral raar aan vind. Er zit een shot in de vorige aflevering waar je een heel huis weg gevaagd ziet worden in 3 seconden. Waar ze dus laten zien hoe gevaarlijk die rookwolk is. Als iets een huis in 3 sec tot as sloopt dan maken mensen 0 kans.
En dat ze dan alleen beetje onder het stof zitten gaat gewoon tegen wat je zelf in de serie hebt laten zien in.
Ik heb ff geen idee hoeveel jaar verschil er tussen LotR en RoP zit. Dus excuse me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Episode 7 was tof. Blijf me af vragen wie wie wordt later in de tijd. En de Balrog
Neef Balin van Gimli.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:46 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik heb ff geen idee hoeveel jaar verschil er tussen LotR en RoP zit. Dus excuse me if I'm wrong.
Ik ben vergeten welke dwerg in Lord of the Rings wordt benoemd in de lege hallen van de Dwergen als The Fellowship daar doorheen trekt. En hoe oud worden dwergen? Toen Prince Durin zei dat ze hun echte namen verbergen van anderen, dacht ik. Wat als hij die grootse dwerg koning is waar ze het over hebben?
Of zit ik qua mogelijke tijdspanne compleet verkeerd.
Lastige is dat de naam Durin een veelvoorkomende naam is onder koningen van de dwergen. Maar deze Durin is de Durin die een groot dwergenvorst wordt, drager van 1 van de 7 dwergenringen, vriend van de elfen. Dwergen worden ongeveer 250 jaar oud, de dwergen uit deze serie zijn dus al heel lang voor LotR dood.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:46 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik heb ff geen idee hoeveel jaar verschil er tussen LotR en RoP zit. Dus excuse me if I'm wrong.
Ik ben vergeten welke dwerg in Lord of the Rings wordt benoemd in de lege hallen van de Dwergen als The Fellowship daar doorheen trekt. En hoe oud worden dwergen? Toen Prince Durin zei dat ze hun echte namen verbergen van anderen, dacht ik. Wat als hij die grootse dwerg koning is waar ze het over hebben?
Of zit ik qua mogelijke tijdspanne compleet verkeerd.
Balin is de oude dwerg uit The Hobbitquote:
Wat een onzin. In een fantasiewereld moeten de zaken ook gewoon logisch zijn en kloppen. Vond het ook maar weer matig. Kijk het af om Sauron te zien .quote:
Fantasie hoeft niet te corresponderen maar moet intern consistent zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een fantasiewereld moeten de zaken ook gewoon logisch zijn en kloppen. Vond het ook maar weer matig. Kijk het af om Sauron te zien .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |