abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 september 2022 @ 00:19:55 #51
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_206104417
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Helpt ook niet dat die dialogen echt totaal nergens over gaan maar het steeds gebracht moet worden alsof er iets ontzettend diepzinnigs gezegd wordt.
In een notendop is dit voor mij ook het probleem met The Rings of Power.

Productietechnisch zit het fantastisch in elkaar, je ziet dat hier een enorm prijskaartje aan hangt, maar de dialogen en daarmee de karakters en de structuur/opbouw van scènes zijn niet best en op momenten ronduit rommelig (surprise slomo scène).
Karakters komen voor mijn gevoel niet uit de verf omdat ze, door het script, allemaal op elkaar lijken.
Een gemiddelde scène in RoP gaat namelijk als volgt: Twee karakters zijn het ergens fundamenteel over oneens, wat leidt tot een discussie die enige tijd over en weer gaat. Dan valt het stil, waarna een emotioneel zwaar aangezette monoloog begint die diepzinnig moet lijken. Muziek zwelt aan, karakters kijken elkaar aan en komen tot onderling begrip.

Ik vind het dan ook moeilijk om naar de acteurs te wijzen, want ze hebben gewoon weinig om mee te werken. Behalve dan de acteur die Isildur vertolkt, het is echt pijnlijk om te zien hoe beperkt die is.

6,5/10 tot nu toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-09-2022 00:25:41 ]
pi_206104642
Ik denk dat elvenpersonages ook het best geschikt zijn voor bijrollen zoals in LotR en niet om de hoofdrol te hebben. Want dan is het lastig om ze nog te zien als dat mythische, sprookjesachtige maar worden het gewoon normale mensen. Waardoor het contrast met de daadwerkelijke mensen in het verhaal al niet heel erg groot is.

Lijkt me voor een schrijver ook wel lastig om het te schrijven vanuit het perspectief van elven en hun motivaties duidelijk te brengen. Daarom komen ze bij Galadriel maar uit op iets heel simpels dat ze revanche wil nemen voor haar broer (terwijl ze die in die wereld gewoon had kunnen meeten in het paradijs). Dus dat slaat allemaal niet heel erg aan.
Oh.
pi_206105625
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik denk dat elvenpersonages ook het best geschikt zijn voor bijrollen zoals in LotR en niet om de hoofdrol te hebben. Want dan is het lastig om ze nog te zien als dat mythische, sprookjesachtige maar worden het gewoon normale mensen. Waardoor het contrast met de daadwerkelijke mensen in het verhaal al niet heel erg groot is.

Lijkt me voor een schrijver ook wel lastig om het te schrijven vanuit het perspectief van elven en hun motivaties duidelijk te brengen. Daarom komen ze bij Galadriel maar uit op iets heel simpels dat ze revanche wil nemen voor haar broer (terwijl ze die in die wereld gewoon had kunnen meeten in het paradijs). Dus dat slaat allemaal niet heel erg aan.
Ja, dat is wel een beetje een probleem. Een elf leeft per definitie traag, doet geen onbezonnen dingen. Eigenlijk kun je in een film alleen wat met de jonge elfen, zoals Legolas in LotR. Elrond kun je met zijn half menselijke achtergrond nog menselijke karaktertrekken geven, maar verder kun je inderdaad veel beter met mensen, dwergen en hobbits werken.

Er is wel een uitzondering: Galadriel is in de boeken enorm eerzuchtig, dat is natuurlijk wel een karaktertrek waar je wat mee kunt en waaruit je haar gedrag in de serie behoorlijk kunt verklaren, ik vind het dus ook helemaal geen ongeloofwaardige Galadriel in de serie. Ze is 1 van de leiders van de opstand waardoor de elfen naar Midden-Aarde worden gestuurd. Dat is gewoon wat je in deze serie ook terug ziet. In de LotR boeken wordt ze ook niet voor niets zeer gevreesd, het is eng haar bos door te gaan. Die hoge, verheven en altijd nadenkende Galadriel uit de films, die zie je eigenlijk niet echt in de boeken terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 26-09-2022 09:40:10 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206105712
Als je de puristenbril af zet is de serie prima te doen. Het duurde even, maar ik kan er nu ook wel van genieten.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 26 september 2022 @ 10:21:21 #55
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206106019
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:47 schreef dimmak het volgende:
Als je de puristenbril af zet is de serie prima te doen. Het duurde even, maar ik kan er nu ook wel van genieten.
Oke, maar wat is er dan zo prima te doen? Het is esthetisch mooi, maar wat vind je verder nog om van te genieten?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Admin maandag 26 september 2022 @ 10:25:15 #56
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206106074
quote:
Op zondag 25 september 2022 @ 13:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

tenenkrommende poging om de link met LOTR nog meer te leggen. Net als nadrukkelijk iets een fellowship noemen.
Die link is er al in de titel. :P

Ik vond het wel mooi. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206106079
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oke, maar wat is er dan zo prima te doen? Het is esthetisch mooi, maar wat vind je verder nog om van te genieten?
Het ziet er goed uit en is nog altijd beter te haggelen dan Riverdale.
  maandag 26 september 2022 @ 10:26:17 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206106088
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 10:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hm oke. Ik ken Riverdale niet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206109307
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 10:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
Riverdale is beter te hachelen dan de geheimen van Barslet daarentegen.
  maandag 26 september 2022 @ 16:07:51 #60
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_206109778
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:47 schreef dimmak het volgende:
Het is alleen zo dat "prima te doen" niet mijn verwachting was, ook niet na de eerste 2 afleveringen die ik erg vet vond. Mijn enthousiasme neemt inmiddels ook af. En t is niet zo dat ik t bagger vind, nee hoor. Ik kijk nog steeds met een soort van plezier, maar het is nu meer een serie zoals zovelen, dan een uitmuntende frisse epische wind.

En dat vind ik jammer, want dat had ik bij de eerste 2 afleveringen dus niet. Misschien dat ik toen nog overweldigd was door de pracht en praal en die glans is er nu wel vanaf (verwend).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_206110213
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:07 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Het is alleen zo dat "prima te doen" niet mijn verwachting was, ook niet na de eerste 2 afleveringen die ik erg vet vond. Mijn enthousiasme neemt inmiddels ook af. En t is niet zo dat ik t bagger vind, nee hoor. Ik kijk nog steeds met een soort van plezier, maar het is nu meer een serie zoals zovelen, dan een uitmuntende frisse epische wind.

En dat vind ik jammer, want dat had ik bij de eerste 2 afleveringen dus niet. Misschien dat ik toen nog overweldigd was door de pracht en praal en die glans is er nu wel vanaf (verwend).
Dat ben ik zeker met je eens. Jammer dat de serie niet aan mijn verwachtingen kon voldoen. Maar gelukkig had ik de hoop al wat getemperd. Ik had het eigenlijk door het hele voortraject nog erger verwacht.
pi_206110330
Persoonlijk vind ik dat ze te veel de spanning opbouwen wie wie is en daardoor het echt heel traag is. Terwijl we eigenlijk nog steeds weinig weten en is gebeurd. Ook was het misschien niet de handigste keuze om direct in het eerste seizoen alle volken in beeld te krijgen. Hierdoor krijgt elk volk eigenlijk te weinig tijd, waardoor de serie ook trager wordt.

Ik ben oprecht benieuwd hoe de showrunners de complete second age in de volgende 4 seizoenen gaan proppen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 13:03:12 #63
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2022/2023
pi_206117796
Het is zeker geen pareltje, maar ik zit er wel helemaal in qua LOTR sfeertje. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik geniet van deze serie.
  woensdag 28 september 2022 @ 13:32:24 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206128644
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:08 schreef Harderwijk190 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat ze te veel de spanning opbouwen wie wie is en daardoor het echt heel traag is. Terwijl we eigenlijk nog steeds weinig weten en is gebeurd. Ook was het misschien niet de handigste keuze om direct in het eerste seizoen alle volken in beeld te krijgen. Hierdoor krijgt elk volk eigenlijk te weinig tijd, waardoor de serie ook trager wordt.

Ik ben oprecht benieuwd hoe de showrunners de complete second age in de volgende 4 seizoenen gaan proppen.
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_206130153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:32 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-
Ik mis de grap blijkbaar...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 september 2022 @ 16:06:58 #66
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206130676
Ik vind de grap meer de opmerking om de volledige second age in de serie te proppen, want dat is niet het idee.
Volgens mij richt het op twee zaken, de opkomst van Sauron en het ontstaan van de ringen aan de ene kant. De ondergang van Numenor aan de andere kant.
Punt is echter dat de ringen rondom 1500 SA zijn gesmeed.
Isildur is 3209 SA geboren, 1500 jaar later
De ondergang van Numenor is vervolgens in 3319 SA

Dus ze stoppen twee verhaallijnen, 1500 jaar van elkaar gescheiden, in 1, en dat doen ze al in het eerste seizoen.

Overigens, mithril zat volgens Bilbo al in het schip van Eärendil, die in de First Age leefde
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 28 september 2022 @ 18:37:44 #67
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2022/2023
pi_206132149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vind de grap meer de opmerking om de volledige second age in de serie te proppen, want dat is niet het idee.
Volgens mij richt het op twee zaken, de opkomst van Sauron en het ontstaan van de ringen aan de ene kant. De ondergang van Numenor aan de andere kant.
Punt is echter dat de ringen rondom 1500 SA zijn gesmeed.
Isildur is 3209 SA geboren, 1500 jaar later
De ondergang van Numenor is vervolgens in 3319 SA

Dus ze stoppen twee verhaallijnen, 1500 jaar van elkaar gescheiden, in 1, en dat doen ze al in het eerste seizoen.

Overigens, mithril zat volgens Bilbo al in het schip van Eärendil, die in de First Age leefde
Wat weet Bilbo daar nou van, hij was er toch niet bij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 september 2022 @ 18:41:22 #68
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206132200
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Wat weet Bilbo daar nou van, hij was er toch niet bij.
True true. Die hield wel van wat poëtische beschrijvingen. Hoewel er volgens mij staat dat hij veel van zijn geschriften heeft opgetekend in Rivendell, aan de hand van manuscripten en wat Elrond hem vertelde. Ik neem aan dat Elrond heel goed kan vertellen over zijn eigen vader
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206133303
verkeerde topic
I approve this message
pi_206151827
Had wel prima einde van de serie geweest als het zo zou stoppen :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206156970
Lord of the plot armor :')
pi_206157838
Mooie veldslag.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206157954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:35 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Lord of the plot armor :')
Ja elke keer als belangrijke personages in de "problemen" komen. Zijn het toevallig orc die om een of andere reden geen wapen bij zich hebben |:(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 30 september 2022 @ 20:54:36 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206157964
Spannend einde wel. Veldslag zelf was niet heel spannend (wel mooi gefilmd, al wordt die slowmo wat irritant) omdat je eigenlijk al wel wist dat ze allemaal plot armor hebben :P 7/10.

Al met al nog steeds een serie waar ik naar uit kijk, helpt dat het er prachtig uit ziet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206157965
Toffe ep
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')