quote:Op zondag 25 september 2022 16:10 schreef eXistence het volgende:
[..]
Helaas is de samenvatting van MCF wat summier en schetst daardoor niet het gehele verhaal. Bij het renoveren van de locatie bleek het eerdere plan niet uitvoerbaar binnen de geraamde kosten, daardoor is er ervoor gekozen om het plan te veranderen en de locatie uiteen te splitsen in 5 appartementen. Hierdoor moest er een nieuwe bouwvergunning worden aangevraagd.
Het volledige verhaal in de brief die als bijlage zat bij de e-mail:Ik zit niet in deze lening, maar de uitleg in die uitgebreide brief is toch plausibel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie niets.quote:Op maandag 26 september 2022 10:03 schreef TisIk het volgende:
BORUS kinderopvang van GVE ( [url] https://www.geldvoorelkaa(...)=26114&code=OE26114i[ /url] ) is open.
Ik heb hem meegenomen.
Voor het eerst sinds lange tijd een project bij GVE meegenomen.
Via deze link zou je wat moeten zien:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat er al dubbel mijn normale inleg in maar heb nog flink verhoogd. WOZ waarde van alleen de woning is al 376k, plus nog een flinke bedrijfsruimte van 95m2 geeft mij dat voldoende zekerheid.quote:Op maandag 26 september 2022 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,
Op 23 september jl. is de crowdfunding voor Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. In overleg met de ondernemer hebben we gekeken hoe we tot een afronding van de crowdfundcampagne kunnen komen.
Wij kondigen daarom de volgende wijzigingen aan:
• De rente wordt verhoogd van 6,0% naar 7,0%.
• De looptijd wordt aangepast van 60 maanden naar 36 maanden, waarbij de slottermijn gelijk blijft.
Samengevat wordt de nieuwe opzet als volgt:
• Leenbedrag: ¤ 300.000,-
• Rente: 7,0%
• Looptijd: 36 maanden, met een lineaire maandelijkse aflossing en een slottermijn van ¤ 250.000,-.
• De zekerheden blijven ongewijzigd.
Deze wijzigingen zijn reeds verwerkt in de oorspronkelijke pitch: Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder
Met vriendelijke groet,
Co||in Crowdfund
Eigenlijk jammer dat de termijn naar 36 maanden gaatquote:Op maandag 26 september 2022 12:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zat er al dubbel mijn normale inleg in maar heb nog flink verhoogd. WOZ waarde van alleen de woning is al 376k, plus nog een flinke bedrijfsruimte van 95m2 geeft mij dat voldoende zekerheid.
Had deze verhoging wel verwacht nadat deze lening vrijdag na 30 minuten pas 12% funding had. Daarom nog even gewacht. Nu wel ingeschreven.quote:Op maandag 26 september 2022 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,
Op 23 september jl. is de crowdfunding voor Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. In overleg met de ondernemer hebben we gekeken hoe we tot een afronding van de crowdfundcampagne kunnen komen.
• De looptijd wordt aangepast van 60 maanden naar 36 maanden, waarbij de slottermijn gelijk blijft.
• Looptijd: 36 maanden, met een lineaire maandelijkse aflossing en een slottermijn van ¤ 250.000,-.
Deze wijzigingen zijn reeds verwerkt in de oorspronkelijke pitch: Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder
Met vriendelijke groet,
Co||in Crowdfund
Ik zat er ook stevig in en heb nu ook verhoogd.quote:Op maandag 26 september 2022 12:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zat er al dubbel mijn normale inleg in maar heb nog flink verhoogd. WOZ waarde van alleen de woning is al 376k, plus nog een flinke bedrijfsruimte van 95m2 geeft mij dat voldoende zekerheid.
Omdat ik het hier nu lees van de renteverhoging. Is geen mail gestuurd door CCF dat de rente verhoogd is.quote:Op maandag 26 september 2022 13:22 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ik zat er ook stevig in en heb nu ook verhoogd.
Het is mij en raadsel waarom deze niet makkelijker volloopt.
Inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2022 12:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Eigenlijk jammer dat de termijn naar 36 maanden gaat
De mail is gestuurd aan de investeerders die al hebben ingeschrevenquote:Op maandag 26 september 2022 13:25 schreef quepos het volgende:
[..]
Omdat ik het hier nu lees van de renteverhoging. Is geen mail gestuurd door CCF dat de rente verhoogd is.
Ik heb ook geen mail gehad en weet het ook alleen doordat het hier gemeld is.quote:Op maandag 26 september 2022 13:25 schreef quepos het volgende:
[..]
Omdat ik het hier nu lees van de renteverhoging. Is geen mail gestuurd door CCF dat de rente verhoogd is.
Slechte zaak.quote:Op maandag 26 september 2022 13:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De mail is gestuurd aan de investeerders die al hebben ingeschreven
Tenzij je hier meeleest!quote:Op maandag 26 september 2022 13:39 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Slechte zaak.
Bij investeerders die hadden laten lopen ivm te weinig rente komt het project niet meer in beeld.
Eerst niet maar nu ook meegenomen.quote:Op maandag 26 september 2022 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,
Met vriendelijke groet,
Co||in Crowdfund
Het is sowieso vreemd dat de rente zo snel wordt verhoogd vind ik. Leningnemer werd kennelijk zenuwachtig en wilde iets doen. Vermoedelijk rekent ccf kosten voor een algehele mailing, lijkt me niet zo gek. Investeerders moeten wel op de hoogte worden gebracht van gewijzigde voorwaarden natuurlijk.quote:Op maandag 26 september 2022 13:39 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Slechte zaak.
Bij investeerders die hadden laten lopen ivm te weinig rente komt het project niet meer in beeld.
Lijkt toch te werken. Project staat nu al op 80%. Vraag me af hoe lang we nog 6% projecten gaan zien bij ccf.quote:Op maandag 26 september 2022 13:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Het is sowieso vreemd dat de rente zo snel wordt verhoogd vind ik. Leningnemer werd kennelijk zenuwachtig en wilde iets doen. Vermoedelijk rekent ccf kosten voor een algehele mailing, lijkt me niet zo gek. Investeerders moeten wel op de hoogte worden gebracht van gewijzigde voorwaarden natuurlijk.
Inmiddels is ook de algemene mail verzonden naar de overige investeerders.quote:Op maandag 26 september 2022 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tenzij je hier meeleest!De meerwaarde van dit Forum.
quote:Collin attendeert u graag op onderstaande investeringskans:
Leningaanvrager: Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder
Doel van de lening: Eigen gebruik
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7.00 %
Looptijd: 36 maanden
Op 23 september jl. is de crowdfunding voor Bouw & Onderhoudsbedrijf Snijder live gegaan. In overleg met de ondernemer met de ondernemer is er gekeken hoe we tot een afronding van de crowdfundcampagne kunnen komen. Daardoor is de rente verhoogd van 6% naar 7% en is de looptijd aangepast van 60 maanden naar 36 maanden. De wijzigingen zijn reeds doorgevoerd in de pitch. Vanwege de gedane wijzigingen willen we u nogmaals wijzen op de mogelijkheid om te investeren in deze vastgoedpropositie met een Loan To Value (LTV) bij aanvang van de financiering van 43% en ten tijde van de slottermijn van 36%. De financiering wordt aangewend voor de aankoop van bedrijfsmatig onroerend goed in Zeewolde. Naast de eerste hypothecaire inschrijving is de ondernemer in privé aansprakelijk voor het volledige leenbedrag. De Collin Credit Score is Goed.
Nu vanmiddag om 14.00 uur opnieuw voorgesteld via algemene mail. https://www.collincrowdfund.nl/bouw-onderhoudsbedrijf-snijder/quote:Op maandag 26 september 2022 13:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Het is sowieso vreemd dat de rente zo snel wordt verhoogd vind ik. Leningnemer werd kennelijk zenuwachtig en wilde iets doen. Vermoedelijk rekent ccf kosten voor een algehele mailing, lijkt me niet zo gek. Investeerders moeten wel op de hoogte worden gebracht van gewijzigde voorwaarden natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denkt Fok!?
[ Bericht 4% gewijzigd door Gustaf86 op 26-09-2022 15:26:40 (belangrijk stukje van de mail vergeten te quoten) ]
quote:Op maandag 26 september 2022 14:49 schreef Gustaf86 het volgende:
Gedoe met G**s W*lness (GvE), energierekening is hoog voor sauna's en de geldnemers willen oversluiten voor 2 maanden boeterente ipv 10, en we mogen daarover stemmen:Dit lees je nu nooit in een pitchSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denkt Fok!?quote:De waarde van het pand is in de afgelopen jaren in waarde gedaald. De oorzaak hiervan is dat het een zeer bedrijfsspecifiek pand is.
quote:Op maandag 26 september 2022 14:49 schreef Gustaf86 het volgende:
Gedoe met G**s W*lness (GvE), energierekening is hoog voor sauna's en de geldnemers willen oversluiten voor 2 maanden boeterente ipv 10, en we mogen daarover stemmen:Ik doe niet mee aan dit project maar met volledige aflossing en 2 extra maanden rente ben je van het risico op verdere problemen af. En wie wil op dit moment een sauna kopen als het verder mis gaat? Ik zou denk ik voor stemmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denkt Fok!?
Zijn er nog meer mensen die dit project hebben meegenomen of mee gaan nemen?quote:Op maandag 26 september 2022 10:03 schreef TisIk het volgende:
BORUS kinderopvang van GVE ( [url] https://www.geldvoorelkaa(...)=26114&code=OE26114i[ /url] ) is open.
Ik heb hem meegenomen.
Voor het eerst sinds lange tijd een project bij GVE meegenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |