abonnement Unibet Coolblue
pi_206127061
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26118

Project is vandaag (of gisteren?) veranderd naar 9%.
8,13% netto rendement nu
pi_206127183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 11:26 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26118

Project is vandaag (of gisteren?) veranderd naar 9%.
8,13% netto rendement nu
Gaat m toch echt niet worden met die 4 snelle jongens. Alle 4 een borg met morele waarde.
Pecunia non olet
  woensdag 28 september 2022 @ 12:01:58 #228
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206127444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:13 schreef ETphonehome het volgende:
Blijkbaar leest CrE hier ook mee: de dynamische data zijn onzichtbaar gemaakt ondertussen (kolom is leeg).
Ik stuurde afgelopen weekeind een mail naar Freek, mbt aflossing van dit project, maar heb nog geen antwoord gekregen.
Bedoel je toevallig Appartementen Kleinau? Die wordt binnenkort opnieuw aangeboden, onder nieuwe voorwaarden. Bestaande investeerders kunnen kiezen uit "aflossen" of "doorrollen". Dat lijkt mij prima.
pi_206127547
De vader van onze failliete schoenenverkoopster bij A4F lijkt ook failliet te zijn. Volgens de publicatiebericht rechtbank woonde ze daar nog iets van een jaar geleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206127742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:11 schreef Tjalala het volgende:
De vader van onze failliete schoenenverkoopster bij A4F lijkt ook failliet te zijn. Volgens de publicatiebericht rechtbank woonde ze daar nog iets van een jaar geleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas gaat het ons niks opleveren maar wel goed opgemerkt :7 ^O^
pi_206128562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:01 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Bedoel je toevallig Appartementen Kleinau? Die wordt binnenkort opnieuw aangeboden, onder nieuwe voorwaarden. Bestaande investeerders kunnen kiezen uit "aflossen" of "doorrollen". Dat lijkt mij prima.
Ja, die bedoelde ik inderdaad. Heb ik een nieuwsbrief gemist, of is het plan met voor dit project niet publiekelijk bekend gemaakt?
Zoals vorige week al gemeld door meerdere posters hier: pro actieve communicatie blijft helaas toch moeilijk voor CrE helaas.
pi_206129166
‘Schokkend. Niet te geloven. Ik heb hier geen woorden voor.’ Onder mkb’ers is onrust uitgebroken over een advies van topambtenaren van minister Kaag. In een beslisnota schrijven ze dat er ‘geen economische redenen zijn’ om het energie-intensieve mkb financieel te steunen. Het faillietgaan van de bakker, de slager en de snackbar zou ‘geen maatschappelijk ontwrichtende werking’ hebben.

Mkb’ers woedend over advies topambtenaren Kaag

‘Ze moeten zich schamen! Je hele levenswerk buiten je eigen schuld om verwoest en de komende jaren op een houtje bijten als “beloning“. Kaag zelf is ook niet bepaald onmisbaar voor de samenleving. Laat haar dus ook gewoon vertrekken naar een hele verre bestemming! Kleine ondernemers houden onze samenleving juist leefbaar! Advies van TOPAMBTENAREN van achter ‘n bureau. Nog nooit in de maatschappij geweest, zeker?’ In het kolkende riool van de sociale media een paar woedende commentaren over Sigrid Kaag opvissen, is niet al te moeilijk. De minister die de schatkist beheert, doet het immers voor velen nooit goed. Maar dat bakkers, slagers en restaurateurs zich en masse bij het koor van Kaagklagers voegen is een nieuw verschijnsel. Reden: agendapunt 7 van de beslisnota van 16 september.

‘Nederland kan best zonder 3790 bakkers, 2246 slagers en 4820 snackbars’

In deze nota geven topambtenaren van Financiën advies aan hun baas over de manier waarop zij kan motiveren dat er géén steun komt voor mkb’ers die met een hoge energierekening worden geconfronteerd. Wat er níet in de nota staat is dit: ‘Maakt u zich geen zorgen, beste bakker, beste slager, wij begrijpen dat u een onmisbare rol speelt in de samenleving, dat uw bedrijf veel energie verbruikt en dat u uw consumentenprijzen niet tot in het oneindige kunt blijven verhogen.’ Wat er wél staat is het diametraal tegenovergestelde. Volgens de topambtenaren van minister Kaag kan Nederland best zónder de 3790 bakkers, de 2246 slagers en de 4820 snackbars die het land nu telt.

Bakker en slager failliet? Geen probleem, dat is gezonde marktdynamiek

Gordels vast. In de beslisnota staat letterlijk: ‘Het energie-intensieve mkb heeft de mogelijkheid om haar prijzen te verhogen omdat ze in minder mate onderhevig zijn aan internationale concurrentie en omdat het koopkrachtpakket de vraag van consumenten zal verhogen. Faillissementen van energie-intensieve mkb’ers hebben geen maatschappelijk ontwrichtende werking. Faillissementen zijn onderdeel van een gezonde marktdynamiek. Een gezonde marktdynamiek vermindert arbeidsmarktkrapte en jaagt verduurzaming en innovatie aan.’ Met andere woorden, houd uw rug recht, minister, u kunt de bakker, de slager en de snackbar gerust failliet laten gaan.

‘Als het erop aankomt, zijn wij schrapbaar, dat staat zwart op wit’

Zover zal het niet komen. Tijdens de Algemene Beschouwingen van vorige week bleek dat een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat er voor energie-intensieve mkb’ers een snelle en ruimhartige compensatieregeling moet worden opgetuigd. Het vooruitzicht op steun leidde uiteraard tot opluchting maar, onder de bakkers, de slagers en de snackbareigenaren is de boosheid en vooral ook teleurstelling nauwelijks minder geworden. ‘Als het erop aankomt, zijn wij schrapbaar, zo staat het nu zwart op wit,’ zegt een van hen.

Wereldvreemd advies ambtenaren Kaag illustreert afstand tussen Den Haag en burger

Op de website van de verschillende branches blijven de verontruste reacties binnenstromen. De artikelen over het advies van de topambtenaren van Kaag behoren inmiddels tot de meest gelezen stukken. Veel ondernemers stellen dat het advies illustreert hoe groot de afstand tussen Den Haag en de burger is geworden. ‘Op welke gronden beoordeel je de economische waarde van een bedrijfstak?’ vraagt een bakker uit Katwijk zich op Bakkerswereld.nl af.‘Hier zie je een duidelijk verschil tussen de waarde die de samenleving daaraan geeft en de economische waarde door beleidsbepalers van ons land. De samenleving vindt het belangrijk dat in ieder dorp de basisvoorzieningen voor eerste levensbehoeften aanwezig zijn. In een dorpsgemeenschap wordt het sluiten van een bakker, een slager en ook een kleine supermarkt juist als een groot verlies ervaren.’

BRON: FaillissementsDossier.nl
Pecunia non olet
pi_206129402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:07 schreef obligataire het volgende:
‘Schokkend. Niet te geloven. Ik heb hier geen woorden voor.’ Onder mkb’ers is onrust uitgebroken over een advies van topambtenaren van minister Kaag. In een beslisnota schrijven ze dat er ‘geen economische redenen zijn’ om het energie-intensieve mkb financieel te steunen. Het faillietgaan van de bakker, de slager en de snackbar zou ‘geen maatschappelijk ontwrichtende werking’ hebben.

Mkb’ers woedend over advies topambtenaren Kaag

‘Ze moeten zich schamen! Je hele levenswerk buiten je eigen schuld om verwoest en de komende jaren op een houtje bijten als “beloning“. Kaag zelf is ook niet bepaald onmisbaar voor de samenleving. Laat haar dus ook gewoon vertrekken naar een hele verre bestemming! Kleine ondernemers houden onze samenleving juist leefbaar! Advies van TOPAMBTENAREN van achter ‘n bureau. Nog nooit in de maatschappij geweest, zeker?’ In het kolkende riool van de sociale media een paar woedende commentaren over Sigrid Kaag opvissen, is niet al te moeilijk. De minister die de schatkist beheert, doet het immers voor velen nooit goed. Maar dat bakkers, slagers en restaurateurs zich en masse bij het koor van Kaagklagers voegen is een nieuw verschijnsel. Reden: agendapunt 7 van de beslisnota van 16 september.

‘Nederland kan best zonder 3790 bakkers, 2246 slagers en 4820 snackbars’

In deze nota geven topambtenaren van Financiën advies aan hun baas over de manier waarop zij kan motiveren dat er géén steun komt voor mkb’ers die met een hoge energierekening worden geconfronteerd. Wat er níet in de nota staat is dit: ‘Maakt u zich geen zorgen, beste bakker, beste slager, wij begrijpen dat u een onmisbare rol speelt in de samenleving, dat uw bedrijf veel energie verbruikt en dat u uw consumentenprijzen niet tot in het oneindige kunt blijven verhogen.’ Wat er wél staat is het diametraal tegenovergestelde. Volgens de topambtenaren van minister Kaag kan Nederland best zónder de 3790 bakkers, de 2246 slagers en de 4820 snackbars die het land nu telt.

Bakker en slager failliet? Geen probleem, dat is gezonde marktdynamiek

Gordels vast. In de beslisnota staat letterlijk: ‘Het energie-intensieve mkb heeft de mogelijkheid om haar prijzen te verhogen omdat ze in minder mate onderhevig zijn aan internationale concurrentie en omdat het koopkrachtpakket de vraag van consumenten zal verhogen. Faillissementen van energie-intensieve mkb’ers hebben geen maatschappelijk ontwrichtende werking. Faillissementen zijn onderdeel van een gezonde marktdynamiek. Een gezonde marktdynamiek vermindert arbeidsmarktkrapte en jaagt verduurzaming en innovatie aan.’ Met andere woorden, houd uw rug recht, minister, u kunt de bakker, de slager en de snackbar gerust failliet laten gaan.

‘Als het erop aankomt, zijn wij schrapbaar, dat staat zwart op wit’

Zover zal het niet komen. Tijdens de Algemene Beschouwingen van vorige week bleek dat een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat er voor energie-intensieve mkb’ers een snelle en ruimhartige compensatieregeling moet worden opgetuigd. Het vooruitzicht op steun leidde uiteraard tot opluchting maar, onder de bakkers, de slagers en de snackbareigenaren is de boosheid en vooral ook teleurstelling nauwelijks minder geworden. ‘Als het erop aankomt, zijn wij schrapbaar, zo staat het nu zwart op wit,’ zegt een van hen.

Wereldvreemd advies ambtenaren Kaag illustreert afstand tussen Den Haag en burger

Op de website van de verschillende branches blijven de verontruste reacties binnenstromen. De artikelen over het advies van de topambtenaren van Kaag behoren inmiddels tot de meest gelezen stukken. Veel ondernemers stellen dat het advies illustreert hoe groot de afstand tussen Den Haag en de burger is geworden. ‘Op welke gronden beoordeel je de economische waarde van een bedrijfstak?’ vraagt een bakker uit Katwijk zich op Bakkerswereld.nl af.‘Hier zie je een duidelijk verschil tussen de waarde die de samenleving daaraan geeft en de economische waarde door beleidsbepalers van ons land. De samenleving vindt het belangrijk dat in ieder dorp de basisvoorzieningen voor eerste levensbehoeften aanwezig zijn. In een dorpsgemeenschap wordt het sluiten van een bakker, een slager en ook een kleine supermarkt juist als een groot verlies ervaren.’

BRON: FaillissementsDossier.nl
Zuiver economisch geredeneerd staat hier natuurlijk niet iets vreemds. Er is al langer een tendens gaande dat Bakkers en Slagers het lootje leggen omdat zij de concurrentie niet meer aan kunnen. Bij mij in de gemeente is de laatste jaren het aantal bakkers van 5 naar 2 gegaan slagers van 4 naar 1. Corona steun heeft het proces van saneren tot staan gebracht. De vraag is of je met een energie pakket voor deze zelfstandigen het proces wederom tot staan moet brengen. Blijkbaar vinden een stel ambtenaren van niet. Het is dan aan de politiek om de knoop door te hakken of niet. Niets vreemds mee lijkt mij. Een advies is maar een advies.

Dan nog even verder redenerend overal is een te kort aan personeel. Kort door de bocht wil dit zeggen dat er te veel arbeidsplaatsen zijn. Dit is deels door de corona steun ontstaan. Door deze steun zijn ook niet levensvatbare bedrijven met hun arbeidsplaatsen in leven gehouden. De vraag is of je deze ontwrichte situatie wil continueren met nieuwe generieke steunmaatregelen. Los natuurlijk van het feit dat ieder faillissement persoonlijke drama's kan veroorzaken zowel bij eigenaar als werknemer.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-09-2022 14:47:43 ]
  woensdag 28 september 2022 @ 14:41:04 #234
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206129555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:25 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ja, die bedoelde ik inderdaad. Heb ik een nieuwsbrief gemist, of is het plan met voor dit project niet publiekelijk bekend gemaakt?
Zoals vorige week al gemeld door meerdere posters hier: pro actieve communicatie blijft helaas toch moeilijk voor CrE helaas.
Nee, je hebt niets gemist; ik had zelf een e-mail gestuurd. Kreeg vlot een keurig net antwoord...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206129793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zuiver economisch geredeneerd staat hier natuurlijk niet iets vreemds. Er is al langer een tendens gaande dat Bakkers en Slagers het lootje leggen omdat zij de concurrentie niet meer aan kunnen. Bij mij in de gemeente is de laatste jaren het aantal bakkers van 5 naar 2 gegaan slagers van 4 naar 1. Corona steun heeft het proces van saneren tot staan gebracht. De vraag is of je met een energie pakket voor deze zelfstandigen het proces wederom tot staan moet brengen. Blijkbaar vinden een stel ambtenaren van niet. Het is dan aan de politiek om de knoop door te hakken of niet. Niets vreemds mee lijkt mij. Een advies is maar een advies.

Dan nog even verder redenerend overal is een te kort aan personeel. Kort door de bocht wil dit zeggen dat er te veel arbeidsplaatsen zijn. Dit is deels door de corona steun ontstaan. Door deze steun zijn ook niet levensvatbare bedrijven met hun arbeidsplaatsen in leven gehouden. De vraag is of je deze ontwrichte situatie wil continueren met nieuwe generieke steunmaatregelen. Los natuurlijk van het feit dat ieder faillissement persoonlijke drama's kan veroorzaken zowel bij eigenaar als werknemer.
Ik denk ook dat je het zo moet lezen. Het toch al lopende saneringsproces wordt alleen maar mogelijk wat versneld. Er lijkt inderdaad geleerd van het feit dat er tijdens de coronasteun minder faillissementen waren dan normaal waardoor je kan vermoeden dat er niet levensvatbare bedrijven kunstmatig overeind gehouden werden, dat willen ze niet nog een keer. En ook speelt de lage toetredingsdrempel een rol: als een bakker failliet gaat komt er wel een ander die in het gat springt, zo lijkt men te redeneren. Natuurlijk wil ieder dorpje zijn eigen bakker, slager en/of supermarkt maar er moet wel economisch draagvlak voor zijn en dat verandert nu eenmaal in de tijd.
pi_206130143
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:41 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, je hebt niets gemist; ik had zelf een e-mail gestuurd. Kreeg vlot een keurig net antwoord...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, ik stuurde mijn mail (die nog onbeantwoord blijft) naar Freek@, wellicht had ik moeten mailen naar info@, of dame@ om antwoord te krijgen.

(On a side note, @obligataire: veranderd deze dame iets aan de gunfactor van het project?)

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 28-09-2022 16:05:57 ]
pi_206130314
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op drie bedrijfspandjes:

H.L. Bots (box 3) 2
¤ 50.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/h-l-bots-box-3-2/
pi_206130467
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:33 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op drie bedrijfspandjes:

H.L. Bots (box 3) 2
¤ 50.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/h-l-bots-box-3-2/
Hypotheek heeft een beperkte waarde. De rente lijkt me wat aan de lage kant.
pi_206130517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hypotheek heeft een beperkte waarde. De rente lijkt me wat aan de lage kant.
Ik zit in Bots 1 voor een schamele 4.9%. Laat Bots 2 graag aan andere voor de hogere rente en het hogere risico.
pi_206130627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ok, in stuurde mijn mail (die nog onbeantwoord blijft) naar Freek@, wellicht had ik moeten mailen naar info@, of dame@ om antwoord te krijgen.

(On a side note, @:obligataire: veranderd deze dame iets aan de gunfactor van het project?)
Ik kan over het project weinig zeggen want heb er niet op ingeschreven (gemist denk ik).
De dame in kwestie ken ik evenmin, dus kan niet zeggen of zij van invloed zou zijn geweest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_206130667
AnneTijn heeft nog 1 procentje inleg beschikbaar ...........
Pecunia non olet
pi_206131125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zit in Bots 1 voor een schamele 4.9%. Laat Bots 2 graag aan andere voor de hogere rente en het hogere risico.
Voor een 2e hypotheek als zekerheid is de rente inderdaad niet aan de hoge kant.
pi_206131303
Het nieuwe projecten aanbod bij SiG is momenteel erg laag...
Het laatste project is van ruim een week geleden.

Er zitten er toch nog wel een paar in de pijplijn:

quote:
Wij verwachten binnenkort projecten in Den Haag, Rotterdam, Spijkenisse, Alphen a/d Rijn en Wormerveer.
pi_206131470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:58 schreef Bobby100 het volgende:
Vanmorgen op de radio. Zelf deed ik al niet mee met buy-to-let met LTV boven 75% en weinig aflossing

https://www.bnr.nl/nieuws(...)otheek-is-in-opkomst

Deels wordt het allemaal wat overdreven, maar enige voorzichtigheid is wel op z'n plaats.
Ook bij Trouw een artikel gebaseerd op hetzelfde onderzoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206132064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 17:37 schreef probablyunsure het volgende:

[..]
Ook bij Trouw een artikel gebaseerd op hetzelfde onderzoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op linkedin heeft Lex van Teeffelen ook een stukje staan over de UK hypo-markt. Zelfde strekking.
Welke belegging je ook doet, je moet altijd oppassen en weten wat je doet.

Nu is het weer woensdag mekaar-na-roepen-trommelen dag. Of alle andere beleggingen niet zonder risico zijn.
Benieuwd waar Boelhouwer en Teeffelen hun ¤ in beleggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 28-09-2022 19:55:59 ]
pi_206132759
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:30 schreef peterc het volgende:

[..]
Op linkedin heeft Lex van Teeffelen ook een stukje staan over de UK hypo-markt. Zelfde strekking.
Welke belegging je ook doet, je moet altijd oppassen en weten wat je doet.

Nu is het weer woensdag mekaar-na-roepen-trommelen dag. Of alle andere beleggingen niet zonder risico zijn.
Benieuwd waar Boelhouwer en Teeffelen hun 5 in beleggen.
Dat lijkt me in de huidige tijd voor MAX beleggers erg interessant maar ik kon het niet vinden. Linkje?
pi_206133300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:22 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat lijkt me in de huidige tijd voor MAX beleggers erg interessant maar ik kon het niet vinden. Linkje?
### artikel fdmediagroep.nl ###

De Britse hypotheek wordt onbetaalbaar
11:00

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkedin Lex van Teefflen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206133775
Crowdrealestate, Landgoed Altenbroek staat open.
pi_206134544
Artikel uit de Volkskrant met als laatste wat over Hypotheekmarkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als wat er geschreven wordt over de UK Huizen/hypotheekmarkt de waarheid wordt. Dan kunnen de issues die bij die ene MAX klant voorkomen zich wel eens als een olie vlek naar de andere hypotheek klanten in de UK van MAX uitrollen.
pi_206135803
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:30 schreef peterc het volgende:

[..]
Op linkedin heeft Lex van Teeffelen ook een stukje staan over de UK hypo-markt. Zelfde strekking.
Welke belegging je ook doet, je moet altijd oppassen en weten wat je doet.

Nu is het weer woensdag mekaar-na-roepen-trommelen dag. Of alle andere beleggingen niet zonder risico zijn.
Benieuwd waar Boelhouwer en Teeffelen hun ¤ in beleggen.
klopt, wat te denken van "veilige" obligaties, -20% in 1 jaar. Ik denk wel dat je met vastgoed scherp onderscheid moet maken tussen Nl en het buitenland vooral het VK. Hier zal het met de waardedaling niet zo'n vaart lopen wegens de enorme woningnood maar in het VK zijn ze economisch verkeerd bezig wat rampzalig kan uitpakken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')