abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206062619
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel interessant, maar....we kunnen nog salderen. De vraag is natuurlijk wat wijsheid is. Want dat Sessy ding zal duurder worden want het product wordt wel uitgeleverd, maar wordt nu uiteraard goedkoper uitgeleverd omdat de vraag nog laag is. Het is dus een daadwerkelijk bestaand product, maar aangezien salderen er nog is gooi ik in principe dan nu nog ruim 2 jaar aan laadcycli weg, dus dat moet ik nu nog niet doen volgens mij.
De schaalvergroting van de productie van accu's is pas net ingezet.

Er gaan nog vele Gigawatts aan fabrieken live de komende 5 jaar en je kan de komende 5 jaar sowieso nog (deels) salderen en ook bij deels salderen is het verdienmodel van een accu niet aanwezig.

Pas rond 2028 ga ik me eens oriënteren op thuisaccu's maar de plaatsing zal wel ergens rond 2030 worden.

Ik heb hier overigens al enkele kWh aan accu-opslag maar dat zijn mobiele (LFP) oplossingen van EcoFlow en Bluetti. Werkt heel goed, al heb ik ze vooral als back-up voor aquaria, vriezers, etc.
pi_206062649
Wij gaan geen cent meer betalen en zien op het einde van het jaar wel wat de schade is. Laatste voorstel was 1250.- per maand, ze zullen er van nog een paar honderd opgooien ^O^ :')
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 10:55:28 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206062650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De schaalvergroting van de productie van accu's is pas net ingezet.

Er gaan nog vele Gigawatts aan fabrieken live de komende 5 jaar en je kan de komende 5 jaar sowieso nog (deels) salderen en ook bij deels salderen is het verdienmodel van een accu niet aanwezig.

Pas rond 2028 ga ik me eens oriënteren op thuisaccu's maar de plaatsing zal wel ergens rond 2030 worden.

Ik heb hier overigens al enkele kWh aan accu-opslag maar dat zijn mobiele (LFP) oplossingen van EcoFlow en Bluetti. Werkt heel goed, al heb ik ze vooral als back-up voor aquaria, vriezers, etc.
Ja tot 2025 sowieso salderen, en daarna deels. Maar, als de elektraprijzen weer lager zijn aan het begin van 2025 is je case voor een accu sowieso minder, omdat je terugverdientijd veel langer wordt. Ik ga nu uit van die 70ct, maar ik betaal nu nog (en in 2023 ook nog) 21ct per kWh. Dus NU is het nog sowieso niet interessant voor mij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206062688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Questular het volgende:
Wij gaan geen cent meer betalen en zien op het einde van het jaar wel wat de schade is. Laatste voorstel was 1250.- per maand, ze zullen er van nog een paar honderd opgooien ^O^ :')
Als het niet zo treurig was zou je hier gewoon heel hard om moeten lachen eigenlijk
pi_206062731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Essent en andere sommige energiemaatschappijen houden zich niet aan de minimale termijn van 30 dagen om de wijziging van de variabele tarieven in te voeren.

https://www.consuwijzer.n(...)ring-stoppen-mag-dat
[..]
Je kunt met deze voorbeeldbrief bezwaar hier tegen aantekenen. Scheelt toch weer 20 dagen dat hogere tarief.

https://www.consuwijzer.n(...)mijn-tariefwijziging
Dank je. Sterker nog ik heb nog steeds niets gehoord van hogere tarieven per 1-10 van vattenfall.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:03:29 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_206062734
Maar ik snap het sowieso niet zo goed. Dus een grote groep mensen gaan per maand 190 euro minder betalen per maand. Dat is natuurlijk heel fijn, maar als je 800 euro per maand aan voorschot hebt moet je alsnog 610 euro per maand betalen. Ik gok dat dat geen zoden aan de dijk gaat zetten?
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:04:09 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_206062741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dank je. Sterker nog ik heb nog steeds niets gehoord van hogere tarieven per 1-10 van vattenfall.
Ik zag die post nét voorbij komen in dat andere topic, zag toen jouw vraag en dacht dat is vast interessant voor die Nederlandse ijsboer ;)
  donderdag 22 september 2022 @ 11:04:23 #283
37248 BertV
Klei indiaan
pi_206062747
quote:
Ja, als je het braaf gaat vragen dan is er niks mogelijk.
(aangeven dat je met deze tarieven niet gaat stoken)

godverde- 21 jaar klant bij greenchoice, nooit een gemiste afschrijving.

Ik weet alleen niet of jouw aanlokkelijke methode je straks niet heel veel problemen gaat geven.
(notitie als wanbetaler etc)
Handgemaakt
pi_206062792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
Maar ik snap het sowieso niet zo goed. Dus een grote groep mensen gaan per maand 190 euro minder betalen per maand. Dat is natuurlijk heel fijn, maar als je 800 euro per maand aan voorschot hebt moet je alsnog 610 euro per maand betalen. Ik gok dat dat geen zoden aan de dijk gaat zetten?
Gaan ze bij die ¤190 niet uit van een gemiddeld verbruik? Zal ook afhangen van het contract dat je nu hebt, toch?

Ik ga namelijk helemaal niets minder betalen maar ook niet meer.
M'n zus zou er echter wel op vooruit gaan.
pi_206062807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zag die post nét voorbij komen in dat andere topic, zag toen jouw vraag en dacht dat is vast interessant voor die Nederlandse ijsboer ;)
Dank je. Zie net dat ze de verhoging van 1-7 pas op 28-6 aankondigden.
Had dat toen dus al kunnen doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:11:37 #286
16180 crew  CoolGuy
pi_206062821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gaan ze bij die ¤190 niet uit van een gemiddeld verbruik? Zal ook afhangen van het contract dat je nu hebt, toch?

Ik ga namelijk helemaal niets minder betalen maar ook niet meer.
M'n zus zou er echter wel op vooruit gaan.
Ja, dat is gebaseerd op dat gemiddeld verbruik waar ze het over hebben. Voor dié mensen die niet boven die grenzen komen, is de 'besparing' met deze maatregelen 190 euro per maand. Is leuk, daar niet van, maar als je dan nog steeds elke maand 600+ euro moet betalen hebben heel veel mensen nog steeds heel veel problemen.

Nee ik ga ook niet meer of minder betalen, maar ik heb dan ook nog voorlopig een vast contract én ik mag salderen.
pi_206062826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:04 schreef BertV het volgende:

[..]
Ja, als je het braaf gaat vragen dan is er niks mogelijk.
(aangeven dat je met deze tarieven niet gaat stoken)

godverde- 21 jaar klant bij greenchoice, nooit een gemiste afschrijving.

Ik weet alleen niet of jouw aanlokkelijke methode je straks niet heel veel problemen gaat geven.
(notitie als wanbetaler etc)
nee ze geven aan dat we het beste ons maandelijks bedrag kunnen verhogen omdat we anders op het einde van het jaar een behoorlijk bedrag moeten betalen omdat we meer verbruikt hebben. Wij nemen de gok en kijken of we zuinig aan kunnen doen de komende maanden en zo het bedrag wat we moeten bij betalen zo laag mogelijk kunnen houden. Gasverbruik willen we terugbrengen door gasloos het huis te verwarmen. De warmtepomp van de airco moet nu al het werk gaan doen. En we hebben allesbehalve zuinig aan gedaan vorig jaar qua verwarmen, mooi moment om te kijken hoeveel zuiniger we kunnen zijn.
pi_206062857
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat is gebaseerd op dat gemiddeld verbruik waar ze het over hebben. Voor dié mensen die niet boven die grenzen komen, is de 'besparing' met deze maatregelen 190 euro per maand. Is leuk, daar niet van, maar als je dan nog steeds elke maand 600+ euro moet betalen hebben heel veel mensen nog steeds heel veel problemen.

Nee ik ga ook niet meer of minder betalen, maar ik heb dan ook nog voorlopig een vast contract én ik mag salderen.
Op je verbruik heb je wel invloed natuurlijk.

Als je bij deze hoge prijzen net zoveel energie blijft verbruiken als voorheen en daardoor in de problemen komt, dan moet je misschien ook een beetje bij jezelf te rade gaan.

Het zijn nu eenmaal bijzondere omstandigheden en er is geen magische draaiknop om terug te gaan naar de 2020 tarieven.
pi_206062874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:11 schreef Questular het volgende:

[..]
nee ze geven aan dat we het beste ons maandelijks bedrag kunnen verhogen omdat we anders op het einde van het jaar een behoorlijk bedrag moeten betalen omdat we meer verbruikt hebben. Wij nemen de gok en kijken of we zuinig aan kunnen doen de komende maanden en zo het bedrag wat we moeten bij betalen zo laag mogelijk kunnen houden. Gasverbruik willen we terugbrengen door gasloos het huis te verwarmen. De warmtepomp van de airco moet nu al het werk gaan doen. En we hebben allesbehalve zuinig aan gedaan vorig jaar qua verwarmen, mooi moment om te kijken hoeveel zuiniger we kunnen zijn.
Je kan eventueel de thermostaat op een andere verwarmde plek hangen (tijdelijk) en met gas de basisverwarming doen tot bijvoorbeeld 16 graden Celsius.
De rest doe je dan overdag met de airco.

Thermostaat verplaatsen is makkelijk met een draadloos exemplaar maar je kan eventueel ook de draadjes verlengen. Misschien ziet dat er niet uit maar als het voor tijdelijk is...
pi_206062904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja tot 2025 sowieso salderen, en daarna deels. Maar, als de elektraprijzen weer lager zijn aan het begin van 2025 is je case voor een accu sowieso minder, omdat je terugverdientijd veel langer wordt. Ik ga nu uit van die 70ct, maar ik betaal nu nog (en in 2023 ook nog) 21ct per kWh. Dus NU is het nog sowieso niet interessant voor mij.
De LFP batterij markt komt net een beetje van de grond, het idee is nu dat de kostprijs onder de 100 dollar per kwh opslag is aan productie kosten voor dit jaar. Als dat door zet hebben we binnenkort zat batterijen van 5-10kwh voor 1000-2000 euro op de markt.

Deze batterij techniek wordt vaak ook in de standard ranges van elektrische auto's gebruikt, waar de long range dan weer uit de lithium ion batterijen bestaat (zijn compacter, dus meer kwh per liter ruimte), die productie neemt dus rap toe.

Waar nu de meeste pijn qua prijs nog zit is de ontwikkeling van de software en de invertors die schaars zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206062909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan eventueel de thermostaat op een andere verwarmde plek hangen (tijdelijk) en met gas de basisverwarming doen tot bijvoorbeeld 16 graden Celsius.
De rest doe je dan overdag met de airco.

Thermostaat verplaatsen is makkelijk met een draadloos exemplaar maar je kan eventueel ook de draadjes verlengen. Misschien ziet dat er niet uit maar als het voor tijdelijk is...
Of als je een slimme meter hebt: https://earn-e.com/product/energiemonitor/
In 10 minuten geinstalleerd en op de minuut nauwkeurig inzicht in je verbruik.
Kost paar tientjes :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206062926
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of als je een slimme meter hebt: https://earn-e.com/product/energiemonitor/
In 10 minuten geinstalleerd en op de minuut nauwkeurig inzicht in je verbruik.
Kost paar tientjes :)
Ik weet nog niet precies hoe deze post aansluit op die van mij.
  donderdag 22 september 2022 @ 11:35:48 #293
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206063083
Kabinet: vooral lagere middeninkomens profiteren van prijsplafond

Hard gelachen. _O- Ik ga er alleen maar op achteruit.
pi_206063233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet nog niet precies hoe deze post aansluit op die van mij.
Oh ik las hem verkeerd, ik dacht met verhangen dat je dan beter inzicht krijgt op hoe hoog je kachel staat :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 22 september 2022 @ 11:52:35 #295
37248 BertV
Klei indiaan
pi_206063263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:35 schreef Zelva het volgende:
Kabinet: vooral lagere middeninkomens profiteren van prijsplafond

Hard gelachen. _O- Ik ga er alleen maar op achteruit.
Je gaat er iig 2500,- per jaar minder op achteruit met dit plafond.
Handgemaakt
  donderdag 22 september 2022 @ 12:04:16 #296
39333 Zelva
pi_206063405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Komen er uberhaupt nog wel ijsbloemen tegenwoordig?
Hier:

Op mijn Velux-klapraampje in mijn gewéldige energielabel A-woning afgelopen 'winter'.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:05:43 #297
39333 Zelva
pi_206063426
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:52 schreef BertV het volgende:

[..]
Je gaat er iig 2500,- per jaar minder op achteruit met dit plafond.
Ja vast.

Gas heb ik niet, dus daar heb ik niets aan. En mijn stroom mag kennelijk nog twee keer duurder. Én de korting energiebelasting gaat eraf. Én de btw gaat weer omhoog.
pi_206063439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:49 schreef 111210 het volgende:
Net even mn oude nota uit 2019 erbij gehaald

¤0,26 ct per kuub en ¤0,06 ct per kwh :`)

Leuk dat prijsplaffond maar dat is alsnog tig keer zo hoog als wat het was
Staan de komma's goed?
  donderdag 22 september 2022 @ 12:08:15 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206063457
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Zelva het volgende:

[..]
Hier:

[ afbeelding ]

Op mijn Velux-klapraampje in mijn gewéldige energielabel A-woning afgelopen 'winter'.
Aan de buitenkant, ja. Niet zo gek. Iets met uitstraling.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 12:08:43 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206063459
quote:
Maar met een voorstel van zoveel verbruik je waarschijnlijk ook gigaveel? Tot nu toe zie ik dit soort bedragen alleen bij huishoudens waarbij de warmte door de muur naar buiten verdwijnt :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')