De schaalvergroting van de productie van accu's is pas net ingezet.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel interessant, maar....we kunnen nog salderen. De vraag is natuurlijk wat wijsheid is. Want dat Sessy ding zal duurder worden want het product wordt wel uitgeleverd, maar wordt nu uiteraard goedkoper uitgeleverd omdat de vraag nog laag is. Het is dus een daadwerkelijk bestaand product, maar aangezien salderen er nog is gooi ik in principe dan nu nog ruim 2 jaar aan laadcycli weg, dus dat moet ik nu nog niet doen volgens mij.
Ja tot 2025 sowieso salderen, en daarna deels. Maar, als de elektraprijzen weer lager zijn aan het begin van 2025 is je case voor een accu sowieso minder, omdat je terugverdientijd veel langer wordt. Ik ga nu uit van die 70ct, maar ik betaal nu nog (en in 2023 ook nog) 21ct per kWh. Dus NU is het nog sowieso niet interessant voor mij.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De schaalvergroting van de productie van accu's is pas net ingezet.
Er gaan nog vele Gigawatts aan fabrieken live de komende 5 jaar en je kan de komende 5 jaar sowieso nog (deels) salderen en ook bij deels salderen is het verdienmodel van een accu niet aanwezig.
Pas rond 2028 ga ik me eens oriënteren op thuisaccu's maar de plaatsing zal wel ergens rond 2030 worden.
Ik heb hier overigens al enkele kWh aan accu-opslag maar dat zijn mobiele (LFP) oplossingen van EcoFlow en Bluetti. Werkt heel goed, al heb ik ze vooral als back-up voor aquaria, vriezers, etc.
Als het niet zo treurig was zou je hier gewoon heel hard om moeten lachen eigenlijkquote:Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Questular het volgende:
Wij gaan geen cent meer betalen en zien op het einde van het jaar wel wat de schade is. Laatste voorstel was 1250.- per maand, ze zullen er van nog een paar honderd opgooien![]()
Dank je. Sterker nog ik heb nog steeds niets gehoord van hogere tarieven per 1-10 van vattenfall.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Essent en andere sommige energiemaatschappijen houden zich niet aan de minimale termijn van 30 dagen om de wijziging van de variabele tarieven in te voeren.
https://www.consuwijzer.n(...)ring-stoppen-mag-dat
[..]
Je kunt met deze voorbeeldbrief bezwaar hier tegen aantekenen. Scheelt toch weer 20 dagen dat hogere tarief.
https://www.consuwijzer.n(...)mijn-tariefwijziging
Ik zag die post nét voorbij komen in dat andere topic, zag toen jouw vraag en dacht dat is vast interessant voor die Nederlandse ijsboerquote:Op donderdag 22 september 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank je. Sterker nog ik heb nog steeds niets gehoord van hogere tarieven per 1-10 van vattenfall.
Ja, als je het braaf gaat vragen dan is er niks mogelijk.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Questular het volgende:
Wij gaan geen cent meer betalen en zien op het einde van het jaar wel wat de schade is. Laatste voorstel was 1250.- per maand, ze zullen er van nog een paar honderd opgooien![]()
Gaan ze bij die ¤190 niet uit van een gemiddeld verbruik? Zal ook afhangen van het contract dat je nu hebt, toch?quote:Op donderdag 22 september 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
Maar ik snap het sowieso niet zo goed. Dus een grote groep mensen gaan per maand 190 euro minder betalen per maand. Dat is natuurlijk heel fijn, maar als je 800 euro per maand aan voorschot hebt moet je alsnog 610 euro per maand betalen. Ik gok dat dat geen zoden aan de dijk gaat zetten?
Dank je. Zie net dat ze de verhoging van 1-7 pas op 28-6 aankondigden.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zag die post nét voorbij komen in dat andere topic, zag toen jouw vraag en dacht dat is vast interessant voor die Nederlandse ijsboer
Ja, dat is gebaseerd op dat gemiddeld verbruik waar ze het over hebben. Voor dié mensen die niet boven die grenzen komen, is de 'besparing' met deze maatregelen 190 euro per maand. Is leuk, daar niet van, maar als je dan nog steeds elke maand 600+ euro moet betalen hebben heel veel mensen nog steeds heel veel problemen.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaan ze bij die ¤190 niet uit van een gemiddeld verbruik? Zal ook afhangen van het contract dat je nu hebt, toch?
Ik ga namelijk helemaal niets minder betalen maar ook niet meer.
M'n zus zou er echter wel op vooruit gaan.
nee ze geven aan dat we het beste ons maandelijks bedrag kunnen verhogen omdat we anders op het einde van het jaar een behoorlijk bedrag moeten betalen omdat we meer verbruikt hebben. Wij nemen de gok en kijken of we zuinig aan kunnen doen de komende maanden en zo het bedrag wat we moeten bij betalen zo laag mogelijk kunnen houden. Gasverbruik willen we terugbrengen door gasloos het huis te verwarmen. De warmtepomp van de airco moet nu al het werk gaan doen. En we hebben allesbehalve zuinig aan gedaan vorig jaar qua verwarmen, mooi moment om te kijken hoeveel zuiniger we kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, als je het braaf gaat vragen dan is er niks mogelijk.
(aangeven dat je met deze tarieven niet gaat stoken)
godverde- 21 jaar klant bij greenchoice, nooit een gemiste afschrijving.
Ik weet alleen niet of jouw aanlokkelijke methode je straks niet heel veel problemen gaat geven.
(notitie als wanbetaler etc)
Op je verbruik heb je wel invloed natuurlijk.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is gebaseerd op dat gemiddeld verbruik waar ze het over hebben. Voor dié mensen die niet boven die grenzen komen, is de 'besparing' met deze maatregelen 190 euro per maand. Is leuk, daar niet van, maar als je dan nog steeds elke maand 600+ euro moet betalen hebben heel veel mensen nog steeds heel veel problemen.
Nee ik ga ook niet meer of minder betalen, maar ik heb dan ook nog voorlopig een vast contract én ik mag salderen.
Je kan eventueel de thermostaat op een andere verwarmde plek hangen (tijdelijk) en met gas de basisverwarming doen tot bijvoorbeeld 16 graden Celsius.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:11 schreef Questular het volgende:
[..]
nee ze geven aan dat we het beste ons maandelijks bedrag kunnen verhogen omdat we anders op het einde van het jaar een behoorlijk bedrag moeten betalen omdat we meer verbruikt hebben. Wij nemen de gok en kijken of we zuinig aan kunnen doen de komende maanden en zo het bedrag wat we moeten bij betalen zo laag mogelijk kunnen houden. Gasverbruik willen we terugbrengen door gasloos het huis te verwarmen. De warmtepomp van de airco moet nu al het werk gaan doen. En we hebben allesbehalve zuinig aan gedaan vorig jaar qua verwarmen, mooi moment om te kijken hoeveel zuiniger we kunnen zijn.
De LFP batterij markt komt net een beetje van de grond, het idee is nu dat de kostprijs onder de 100 dollar per kwh opslag is aan productie kosten voor dit jaar. Als dat door zet hebben we binnenkort zat batterijen van 5-10kwh voor 1000-2000 euro op de markt.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja tot 2025 sowieso salderen, en daarna deels. Maar, als de elektraprijzen weer lager zijn aan het begin van 2025 is je case voor een accu sowieso minder, omdat je terugverdientijd veel langer wordt. Ik ga nu uit van die 70ct, maar ik betaal nu nog (en in 2023 ook nog) 21ct per kWh. Dus NU is het nog sowieso niet interessant voor mij.
Of als je een slimme meter hebt: https://earn-e.com/product/energiemonitor/quote:Op donderdag 22 september 2022 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan eventueel de thermostaat op een andere verwarmde plek hangen (tijdelijk) en met gas de basisverwarming doen tot bijvoorbeeld 16 graden Celsius.
De rest doe je dan overdag met de airco.
Thermostaat verplaatsen is makkelijk met een draadloos exemplaar maar je kan eventueel ook de draadjes verlengen. Misschien ziet dat er niet uit maar als het voor tijdelijk is...
Ik weet nog niet precies hoe deze post aansluit op die van mij.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of als je een slimme meter hebt: https://earn-e.com/product/energiemonitor/
In 10 minuten geinstalleerd en op de minuut nauwkeurig inzicht in je verbruik.
Kost paar tientjes
Oh ik las hem verkeerd, ik dacht met verhangen dat je dan beter inzicht krijgt op hoe hoog je kachel staatquote:Op donderdag 22 september 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet nog niet precies hoe deze post aansluit op die van mij.
Je gaat er iig 2500,- per jaar minder op achteruit met dit plafond.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:35 schreef Zelva het volgende:
Kabinet: vooral lagere middeninkomens profiteren van prijsplafond
Hard gelachen.Ik ga er alleen maar op achteruit.
Hier:quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Komen er uberhaupt nog wel ijsbloemen tegenwoordig?
Ja vast.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Je gaat er iig 2500,- per jaar minder op achteruit met dit plafond.
Staan de komma's goed?quote:Op donderdag 22 september 2022 09:49 schreef 111210 het volgende:
Net even mn oude nota uit 2019 erbij gehaald
¤0,26 ct per kuub en ¤0,06 ct per kwh
Leuk dat prijsplaffond maar dat is alsnog tig keer zo hoog als wat het was
Aan de buitenkant, ja. Niet zo gek. Iets met uitstraling.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hier:
[ afbeelding ]
Op mijn Velux-klapraampje in mijn gewéldige energielabel A-woning afgelopen 'winter'.
Maar met een voorstel van zoveel verbruik je waarschijnlijk ook gigaveel? Tot nu toe zie ik dit soort bedragen alleen bij huishoudens waarbij de warmte door de muur naar buiten verdwijntquote:Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Questular het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |