quote:
Op maandag 19 september 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:Eventjes iets totaal anders: sinds een maandje eet ik volledig vegetarisch. Mijn man eet nog wel vlees en op zich gaat dat prima met gerechten waarbij je het vlees makkelijk kunt scheiden, zoals AVG. Bij de eenpansgerechten is dat wat lastiger en we hebben ook al vleesvervangers geprobeerd, nepgehakt en nepkip en dat is niet bepaald een succes. We eten al behoorlijk veel vegetarisch (wel vis) en mijn man vindt dat wel best maar wil toch een keer of 2 in de week ook wel een gerecht met gehakt of iets dergelijks er doorheen. Iemand uit een gezin waar gedeeltelijk vlees wordt gegeten die ervaringen kan delen? Ik zit eraan te denken om dan af en toe vlees te eten omdat het makkelijker is maar het staat me momenteel zo behoorlijk tegen

Joe!
Ik vind vegetarisch gehakt wel lekker, dat eten we regelmatig door de chili con (of eigenlijk sin) carne. Dat eet iedereen dan mee. We eten geregeld curry met zo'n verspakket. In plaats van kip doen we er dan cashewnootjes bij. Eventueel kan je man wel kip doen. Of een eitje als de rest kipsaté eet (ik ril wel van elke vorm van vega kipstukjes, nog geen goede gevonden). Laatst heb ik tempeh gehad, dat is ook wel een aardige vervanger bij aziatische gerechten. Bij pastagerechten maken we vaak saus in grotere hoeveelheden. En dan eet ik een andere saus. Bijvoorbeeld met chamignons en kaas, terwijl de rest bolognese eet. We eten ook AVG hoor. Ik heb inmiddels wel wat vleesvervangers die ik echt lekker vind. Lekkerder dan echt vlees zelfs, maar het is wel een beetje een zoektocht. Inmiddels eet ik 2 jaar vegetarisch (al eet ik ook nog wel vis) en hebben we wel een modus gevonden. Goede vega spekjes mis ik heel erg. Vroeger waren die van de vegetarische slager heel lekker, maar sinds die veganistisch zijn geworden smaken ze heel chemisch. Voor de makkelijke dagen koop ik wel eens een kant en klaar quiche van de appie.
Vanavond ga ik voor het eerst halloumi uitproberen. Ik heb het wel eens gegeten, maar nog nooit zelf gemaakt.