Komt door de wintertijd. Zorgt ervoor dat het iedere avond weer een uur eerder donker is.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het zijn al van die grafdonkere maanden en dan wordt het nog donkerder.
Hoezo wintertijd afschaffen?quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Komt door de wintertijd. Zorgt ervoor dat het iedere avond weer een uur eerder donker is.
Dat ze die maar eens afschaffen ipv deze bullshit.
Lijkt me koud om buiten te komen in de winter. Ik kom liever in bed.quote:
Ja, laten we dan ook van het middaguur ook weer het middaguur maken. Dus om vijf uur opstaan en om acht uur weer naar bed. Dan is middernacht ook bijna midden in de nacht gelijk.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:11 schreef maily het volgende:
[..]
Hoezo wintertijd afschaffen?![]()
Last in first out.
Daaag zomertijd
Zeg ik toch ook..leer emoticons lezenquote:Op zaterdag 17 september 2022 18:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Lijkt me koud om buiten te komen in de winter. Ik kom liever in bed.
En verder is donker mooi. Zo weinig dat je mee maakt dat je buiten niet de krant kan lezen door alle lichtvervuiling.
Dan moet je in een plaats gaan wonen waar aan beide kanten van de weg huizen staan.quote:
Heeft ze ook weer eens worstquote:Op zaterdag 17 september 2022 19:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Bij je ma altijd binnen gekomen.
Iedereen haalt alles bij goedkoop actionquote:Op zaterdag 17 september 2022 19:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Nou ja, de laatste jaren was die kerstverlichting toch al gruwelijk uit de hand gelopen.
Smakeloze ordinaire bonte poppenkast in veel gevallen. Misschien wordt het wat smaakvoller nu.
Op sommige plekken op de snelweg of provinciale weg doen ze het licht al uit zodat je alleen het licht van je auto hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2022 23:06 schreef rosita1 het volgende:
Ik denk dat straks heel Nederland gaat verduisteren, door alle hoge energieprijzen. Alle lantaarns gaan uit. De auto's staan stil want niemand heeft meer geld op te tanken of op te laden. Elektrische fietsen staan in grote getallen aangeboden op Marktplaats. We krijgen een internet-klok. Maximaal 1 uur per dag. Kledij wordt uitklaar geknipt en aan elkaar genaaid tot dekens. We branden kaarsen. En gaan over tot de knijpkat. We koken niet meer. We eten de wortels rauw vanuit onze tuin. We douchen eenmaal per week in een koude teil met harde borstel om achter de oren te schrobben en de rug te ontdoen van het vuil. We ontdoen ons van alle media abonnementen en lezen weer een boek. We zingen in plaats van de radio. De stekkers gaan uit de Amerikaanse koelkasten. We warmen een kop water tussen onze handen en doen alsof het thee is. De telefoons gaan uit en we bellen aan, op goed geluk.
Hier zie je al dat mensen hun tuinverlichting niet meer aandoenquote:Op zaterdag 17 september 2022 23:06 schreef rosita1 het volgende:
Ik denk dat straks heel Nederland gaat verduisteren, door alle hoge energieprijzen. Alle lantaarns gaan uit. De auto's staan stil want niemand heeft meer geld op te tanken of op te laden. Elektrische fietsen staan in grote getallen aangeboden op Marktplaats. We krijgen een internet-klok. Maximaal 1 uur per dag. Kledij wordt uitklaar geknipt en aan elkaar genaaid tot dekens. We branden kaarsen. En gaan over tot de knijpkat. We koken niet meer. We eten de wortels rauw vanuit onze tuin. We douchen eenmaal per week in een koude teil met harde borstel om achter de oren te schrobben en de rug te ontdoen van het vuil. We ontdoen ons van alle media abonnementen en lezen weer een boek. We zingen in plaats van de radio. De stekkers gaan uit de Amerikaanse koelkasten. We warmen een kop water tussen onze handen en doen alsof het thee is. De telefoons gaan uit en we bellen aan, op goed geluk.
Apart dat dat allemaal draait.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hier in de gemeente draait avonds alles nog in vol ornaat. Kerken scholen zelfs fonteinen en nutteloze waterornamenten. Het boeit ze dus geen ene reet.
Maar die branden vast niet twee maanden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:08 schreef LordofLeaves het volgende:
Volg het Romeinse voorbeeld; hang brandende christenen en/of slaven op.
Bolsius christenen dan?quote:Op zondag 18 september 2022 11:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar die branden vast niet twee maanden.
Het lost wel de overbevolking op.
Het is op zich wel logisch dat kerst voor jou geen feestje is, zo zonder vrienden en familie, maar voor normale mensen is kerst vaak wel een feest hoor. Dus voor ons normale mensen valt kerstverlichting wel in de categorie feestverlichting.quote:Op zondag 18 september 2022 13:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is geen feestverlichting, het is KERSTverlichting!
Dat is weer slecht voor het milieu.quote:Op zondag 18 september 2022 16:28 schreef girlnextdoor. het volgende:
Van de andere kant: lekker kaarsjes branden
Nee, want die van mij liggen daar naast.quote:Op zondag 18 september 2022 16:42 schreef Selenophilia het volgende:
Gwn zonnepanelen van je buren afknallen met illegaal vuurwerk.
En je overburen hebben er geen?quote:Op zondag 18 september 2022 16:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, want die van mij liggen daar naast.
Oh ja, dat kan ook nog.quote:Op zondag 18 september 2022 17:42 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
En je overburen hebben er geen?
Die komt er misschien nog wel bijquote:Op zondag 18 september 2022 11:04 schreef Nismo1991 het volgende:
Dit is echt nog erger dan een lockdown
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |