Ik zat laatst bij de tandarts, die droeg een masker en toen bedacht ik me ineens dat tandartsen dat altijd al deden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:26 schreef GereDathan het volgende:
Lees net dat de eerste ziekenhuizen ook stoppen met de eis dat personeel een zelftest doet bij vermoedelijke Corona omdat de zelftest Omikron amper ziet. In plaats daarvan moeten ze simpelweg een medisch mondmasker op. Wat sowieso een goed gebruik is als je in een ziekenhuis met (kwetsbare) patiënten werkt lijkt mij.
Een volgende stap in het verder afbouwen van alles rondom Corona.
Haha, totaal vergeten. Ik zie zelfs her en der een uitbreiding op de "oude set" om het maar zo te zeggen. Mijn tandarts heeft sinds Corona zo'n spatscherm op zijn hoofd. Toen ik het vroeg vertelde hij dat het prettig was dat er geen stukjes tandsteen op zijn voorhoofd meer kwamen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zat laatst bij de tandarts, die droeg een masker en toen bedacht ik me ineens dat tandartsen dat altijd al deden.
Je ziet echt veel plekken die de spatschermen hebben laten hangen. Vooral rondom kassa's.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Haha, totaal vergeten. Ik zie zelfs her en der een uitbreiding op de "oude set" om het maar zo te zeggen. Mijn tandarts heeft sinds Corona zo'n spatscherm op zijn hoofd. Toen ik het vroeg vertelde hij dat het prettig was dat er geen stukjes tandsteen op zijn voorhoofd meer kwamen.
Grappig hoe zoiets dan geadopteerd wordt, voorheen zou niemand er aan gedacht hebben en hoorde het bij het vak.
Ja, al snap ik dat niet zo goed. Het zal wel zijn omdat ze niet steeds willen ophangen en weghalen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je ziet echt veel plekken die de spatschermen hebben laten hangen. Vooral rondom kassa's.
De mijne ook. Maar toen ik er een op wilde, deed hij er moeilijk over. Beetje vreemd. Gelijke monniken gelijke kappen hoor.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zat laatst bij de tandarts, die droeg een masker en toen bedacht ik me ineens dat tandartsen dat altijd al deden.
Van 34 stijging naar 34 daling op de maandag, wat lekker. Denk dat @CherryLips zich uitermate goed vermaakt op de glijbaan momenteel.quote:Op maandag 7 november 2022 14:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 31 (relatieve daling 3,5%). Het zijn daarmee 855 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder onder de 900.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE IC
- maandag 7 november: 39 (absolute stijging 3; relatieve stijging 8,3%);
- zondag 6 november: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 5 november: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 4 november: 36 (geen wijziging);
- donderdag 3 november: 36 (absolute daling 9; relatieve daling 20,0%);
- woensdag 2 november: 45 (absolute daling 1; relatieve daling 2,2%);
- dinsdag 1 november: 46 (absolute daling 4; relatieve daling 8,0%);
- maandag 31 oktober: 50 (absolute daling 3; relatieve daling 5,7%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 7 november: 816 (absolute daling 34; relatieve daling 4,0%);
- zondag 6 november: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 5 november: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 4 november: 850 (absolute daling 60; relatieve daling 6,6%);
- donderdag 3 november: 910 (absolute daling 34; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 2 november: 944 (absolute daling 20; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 1 november: 964 (absolute daling 57; relatieve daling 5,6%);
- maandag 31 oktober: 1.021 (absolute stijging 34; relatieve stijging 3,4%).
Mocht je ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Telkens weer omhoog klimmen voor een nieuwe afdalingquote:Op maandag 7 november 2022 14:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Van 34 stijging naar 34 daling op de maandag, wat lekker. Denk dat @:CherryLips zich uitermate goed vermaakt op de glijbaan momenteel.
Beentjes in de lucht en volle bak omlaag!quote:Op maandag 7 november 2022 14:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Telkens weer omhoog klimmen voor een nieuwe afdaling
Wat mij betreft mag je daar wel aan denken.quote:Op maandag 7 november 2022 14:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Ik durf er nog niet aan te denken maar ..
Eindelijk een normale winter?
Zoals iedereen als sardientjes in de trein zit, hadden ze dat dan wel eerder mogen aankondigen.quote:Op maandag 7 november 2022 15:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je daar wel aan denken.
Om het even in perspectief te plaatsen, de laatste 2 jaar erbij:
7 november 2020: verpleeg 1.705 / IC 606
7 november 2021: verpleeg 1.185 / IC 305
7 november 2022: verpleeg 816 / IC 39
De verpleeg neem ik niet eens meer heel serieus, we weten allemaal dat een groot deel mét en niet óm Corona is opgenomen. Dat is op de IC wel iets anders. Waar we van 2020 op 2021 50% omlaag gingen zijn we van 2021 op 2022 zelfs met een +/- 90% afgenomen.
Ik verwacht helemaal niks meer aan maatregelen, zelfs het eerder door mij nog mogelijk geachte mondkapje in het OV zie ik niet meer gebeuren.
quote:Steeds minder mensen testen positief op het coronavirus. Het RIVM heeft in de afgelopen week 7.719 bevestigde besmettingen geregistreerd. In de wekelijkse overzichten is dat het kleinste aantal sinds eind mei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |