quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 15:05 schreef GereDathan het volgende:Best wel positief vandaag, groei van de stijging er voor de 2e dag op rij uit. Hopelijk dat dit doorzet en we snel weer daling zien op de verpleeg. Maar eerst zal het wel moeten stabiliseren. De IC is en blijft er gewoon goed uitzien, de groei van de verpleeg zie je nergens daar terug.
Beetje hetzelfde beeld hier. Ziekenhuis neemt nog wel flink toe, maar toename in positieve testen lijkt af te vlakken. Al loopt de data van beiden wel ruim een week achter.
quote:
Op het nieuws zojuist werd er ook bewust bij gezegd dat er niet bekend is of het MET of DOOR Corona is. Ik heb zelf een beetje het idee dat de overheid en ziekenhuizen dit bewust achterhouden. De reden krijg ik de vinger niet achter, want ik heb op geen enkele manier het gevoel dat er iemand ook maar denkt aan paniek in de aantallen. Normaal stopte de media dergelijke informatie graag weg in kleine letters van het nieuwsbericht omdat het lekkerder kopte met enge getallen. Maar dat lijkt niet aan de hand.
Ik denk dat dat ook komt omdat het lang niet altijd zo duidelijk is. Iemand kan door het virus iets verzwakt raken, en waardoor er iets anders opkomt en hij of zij daardoor opgenomen moet worden. Dan wordt hij niet opgenomen vanwege Covid, maar eigenlijk wel door Covid. In Engeland vermelden ze het overigens wel, en dan lijkt dat ongeveer 1/3 opgenomen wordt door 'primarily' Covid. Maar in de week tot 3 oktober werden er wel ruim 1000 mensen per dag opgenomen.
quote:
Aan de andere kant weet ik ook niet zo goed waarom we de cijfers nog dagelijks (op werkdagen) krijgen van de ziekenhuizen. De besmettingscijfers zijn al tijden uitgefaseerd naar 2x per week. Als de cijfers geen enkele aanleiding tot paniek geven, waarom zou je ze dan nog publiceren? We publiceren toch ook niet 2x of vaker per week hoeveel mensen er opgenomen zijn met een knie blessure?
Goed punt. Overigens vind ik het best dat de data verzameld wordt en ook dagelijks geupdate, het gebeurt immers met gemeenschapsgeld, dus de data moet vrij toegankelijk zijn (imo). Maar het hoeft niet in het nieuws inderdaad. Als men wilt kan men het opzoeken, maar je hoeft er niet mee om de oren geslagen te worden.
[quote]
Hoe gaat dat bij jullie @:George_of_the_Jungle in de UK? Is het daar ook nog zo prominent aanwezig?
[/quote
Het is een zooitje hier. Vooral politiek dan. En er zijn, naar mijn mening, grote aanwijzingen dat de economie een enorme klap gaat krijgen. Het aantal huizen van boven de 1 miljoen wat verkocht is is de afgelopen 12 maanden met ongeveer 40% gedaald tov de 12 maanden ervoor, terwijl de prijzen nog wel gestegen zijn. Ook begint men nu te merken dat er minder winkelaars zijn, de Bank of England heeft al een paar keer drastisch moeten ingrijpen om pensioenen te redden. Truss wilt de economie redden door die aan te jagen om te groeien, en heeft het over 'anti-growth' voor iederen die tegen haar plannen is. Maar de BoE verhoogt juist de rente om de inflatie af te remmen, en daarmee remt het de economie af, om de economie te redden. Veel mensen hebben moeite met het betalen van de energie-rekening, ondanks de cap, boodschappen zijn flink duurder, salarissen groeien niet of nauwelijks, dus zijn er veel stakingen. Bij ons op de uni speelt het plan om mensen te stimuleren thuis te werken, zodat de verwarming in de gebouwen lager kan. Maar ja, dan moet iedereen wel zijn huis warm stoken, en daar krijg je dan weer niet voor betaald.
Oftewel, tldr, Covid is er nog wel, maar mensen geven meer prioriteit aan andere zorgen.
In mijn omgeving dezelfde ervaring als jij. Vorige maand testten er meer mensen in mijn omgeving positief, maar voor niemand was het erger dan 4-5 dagen op de bank liggen.