abonnement Unibet Coolblue
pi_205981850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Geen slecht idee want dan hoeft er ook minder met bedragen geschoven te worden zoals nu het plan is
Het grootste voordeel is dat je het dan kunt combineren met inkomensgegevens van mensen, die integratie met commercieele partijen ga je de komende jaren niet even in elkaar zetten, dat is privacy technisch enorm lastig, de grote partijen kunnen dit wel, maar de kleinere hebben nauwelijks een IT afdeling.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205981853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:15 schreef DW457 het volgende:

[..]
Die hoge huizenprijzen hebben we anders wel zelf ook in stand gehouden door dat ook massaal ervoor te gaan betalen...
Niet in de laatste plaats is de prijs zo hoog opgedreven door projectontwikkelaars, de huisjesmelkers, opkopende rijkelui uit andere landen, zeg maar degenen die nu hun kont afvegen met oplopende energiekosten omdat ZIJ het makkelijk kunnen betalen, ondertussen champagne toasten, kaviaar etend, zich kapot lachend om het domme plebs dat zich in de westerse jacht op meer meer (dan de ander) in deze consumptieve kapitalistische maatschappij laten opnaaien.

Misschien is het al te laat, maar het 'volk' is altijd nog met meer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205981855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Allemaal lucht dit soort ideetjes.
Nergens concreet en nergens wat het accute probleem voor die paar miljoen oplost, direct.

Weet niet of je het je realiseert, maar dat is wat er nodig is.
Nou, vertel, meneer de Expert: wat moet er volgens jou concreet gebeuren. Kom maar op.
pi_205981862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:30 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niet in de laatste plaats is de prijs zo hoog opgedreven door projectontwikkelaars, de huisjesmelkers, opkopende rijkelui uit andere landen, zeg maar degenen die nu hun kont afvegen met oplopende energiekosten omdat ZIJ het makkelijk kunnen betalen, ondertussen champagne toasten, kaviaar etend, zich kapot lachend om het domme plebs dat zich in de westerse jacht op meer meer (dan de ander) in deze consumptieve kapitalistische maatschappij zich laten opnaaien.

Misschien is het al te laat, maar het 'volk' is altijd nog met meer.
Haha nee, dat is slechts een gevolg van de lage rente en het monetaire beleid van de ECB.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205981920
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die mensen kochten 15 jaar en nog langer geleden ook al op 2 salarissen want groter huis want dat is stoer. Dat is van alle tijden, niet van de laatste 10 jaar. En dat is nog altijd een eigen keuze geweest. Je kunt niet alles afschuiven op anderen.

Of ja, dst kun je proberen te doen, en het resultaat daarvan is dat je dan moord en brand schreeuwt als je dan 700 euro per maand moet betalen. Jaren en zelfs heel recent nog werd je bijna voor gek verklaard als je ging isoleren of wat voor energiebesparende maatregelen dan ook nam. Nu ineens wordt iedereen met de neus op de feiten gedrukt dat dat misschien toch wel handig was geweest.

Maar goed, de realiteit is wat ie is. De zonnepanelen zijn niet aan te slepen want iedereen wil ze nu omdat het nu ineens goedkoper is dan de huidige prijzen. Maar er was een tijd dat er geroepen werd dat verdien je nooit terug en belachelijk dat je dat geld er aan uitgeeft en en en.

Daarom zeg ik; probeer je eigen situatie zo gunstig mogelijk te maken in plaats van te kijken naar anderen. Dat laatste levert je niks op, dat eerste wel.
Feit blijft dat een grote groep mensen verduurzaming toen niet kon betalen en nu nog steeds niet.

Verschil met nu is dat je verder in de schulden steken mogelijk lucratiever is dan de stijgende energieprijzen en boodschappen te moeten betalen.

Ergo, een nog grotere groep dan alleen de laagste en lage inkomens worden afhankelijk van de overheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205981930
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Haha nee, dat is slechts een gevolg van de lage rente en het monetaire beleid van de ECB.
Oh ja, die vergat ik nog.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205981998
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:13 schreef DW457 het volgende:

[..]
Waarbij er nu plannen over in de maak zijn om daar ook wat aan te doen. Ga anders eens een tijd leven in de VS zonder baan. Kijken hoe lang je het dan volhoudt.
Van wie zijn die plannen dan? Ik heb daarover nog nooit een politicus gehoord.
pi_205982002
Maar even serieus, want ik ben volgens mij een van de vele mensen die geen reet snapt van de energieprijzen en gasprijzen: Gaan de tarieven nou echt verviervoudigen deze winter?

Heb nu bij mijn leverancier gewoon een maandbedrag en dat gaat voorlopig niet veranderen. Moet je dan volgend jaar ineens 1000 euro bijbetalen? Of wordt dat ook weer gecorrigeerd?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205982003
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 15 september 2022 09:36 schreef Montagui
Ergo, een nog grotere groep dan alleen de laagste en lage inkomens worden afhankelijk van de overheid.
Er worden nu leningen verstrekt aan mensen die hun rekening niet meer kunnen betalen...

Maar er wordt ook geroepen dat de gasprijs en elektra nooit meer lager wordt.

Dus bovenstaande mensen zitten voor altijd aan de bedelstaf? Of hoe zie ik dat?

Want geld voor verduurzamen hebben ze vaak ook niet
pi_205982054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:45 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Er worden nu leningen verstrekt aan mensen die hun rekening niet meer kunnen betalen...

Maar er wordt ook geroepen dat de gasprijs en elektra nooit meer lager wordt.

Dus bovenstaande mensen zitten voor altijd aan de bedelstaf? Of hoe zie ik dat?

Want geld voor verduurzamen hebben ze vaak ook niet
Dat staat er niet:

Door Europees ingrijpen zal de gasprijs wel op een "normaler niveau" dan nu komen, verwacht Jetten.

De prijzen gaan dus wel weer dalen, alleen niet meer op het niveau van eerst.
  donderdag 15 september 2022 @ 09:51:13 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205982056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zitten we qua energie in een perfect storm, niet alleen het gedoe met Rusland, maar ook door de lage waterstand is aanvoeren van Kolen in veel landen veel duurder omdat schepen minder kunnen meenemen, neem daarmee nog eens mee dat Frankrijk minder capaciteit op de Kerncentrales heeft, en Duitsland ze zelfs uitgezet heeft. Dit moet veelal gecompenseerd worden door gas centrales aan te zetten (kan relatief snel, maar is wel duur).
Natuurlijk allemaal de schuld van Rob Jetten
pi_205982193
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:45 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Er worden nu leningen verstrekt aan mensen die hun rekening niet meer kunnen betalen...

Maar er wordt ook geroepen dat de gasprijs en elektra nooit meer lager wordt.

Dus bovenstaande mensen zitten voor altijd aan de bedelstaf? Of hoe zie ik dat?

Want geld voor verduurzamen hebben ze vaak ook niet
cbdc. Deze mensen mogen het straks terugbetalen met geprogrammeerd gratis geld.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205982213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Van wie zijn die plannen dan? Ik heb daarover nog nooit een politicus gehoord.
Energietoeslag bijvoorbeeld en de plannen om energiebedrijven te manen winsten terug uit te keren aan hun klanten, bijvoorbeeld.
  donderdag 15 september 2022 @ 10:04:08 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205982231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:45 schreef Toine51 het volgende:

Maar er wordt ook geroepen dat de gasprijs en elektra nooit meer lager wordt.
Eerder dat het niet snel weer zo goedkoop als 2 jaar geleden gaat worden. Niet dat het iedereen 800 euro per maand kost. Dat heet nuance.

Overigens denk ik dat vanaf nu velen het gas de deur uit gaan doen als het kan, en dat het dan vanzelf weer goedkoper gaat worden.
pi_205982259
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eerder dat het niet snel weer zo goedkoop als 2 jaar geleden gaat worden. Niet dat het iedereen 800 euro per maand kost. Dat heet nuance.

Overigens denk ik dat vanaf nu velen het gas de deur uit gaan doen als het kan, en dat het dan vanzelf weer goedkoper gaat worden.
Gas de deur uit?
Dat is voor heel veel mensen geen optie.
Geen geld want het zijn dure investeringen. Je huis moet volledig geīsoleerd zijn want anders hebben warmtepompen geen zin.
Warmtepompen zijn schaars aan het worden, laat staan monteurs.
  donderdag 15 september 2022 @ 10:07:52 #166
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205982266
Ik vind Jetten geen geschikte man op de juiste plaats, maar wat energie betreft is het simpel, wie het niet kan betalen, moet gewoon stoppen met afnemen of met minder genoegen nemen. Onbeperkt energie gebruiken is geen recht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 15 september 2022 @ 10:09:45 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205982293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gas de deur uit?
Dat is voor heel veel mensen geen optie.
Geen geld want het zijn dure investeringen. Je huis moet volledig geīsoleerd zijn want anders hebben warmtepompen geen zin.
Warmtepompen zijn schaars aan het worden, laat staan monteurs.
Voor veel mensen weer wel, dus dat levert minder vraag naar gas op.
pi_205982353
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet wat je van het kabinet vindt. Dat roep je dan ook elke kleine kans die je maar krijgt. En wat heeft dat nou precies opgelost dan? Helemaal niks. Kun je nog 1000 keer roepen, en dan lost het nog steeds niets op. Jetten moet weg, rutte moet weg, alles en iedereen moet weg.

Ze zitten er allemaal nog. Dus dat roepen helpt niet. Ik snap prima dat het frustratie is, maar alsnog los het helemaal niks op voor alle mensen.
Ben ook helemaal niet de aangewezen persoon. Ik ben een aangewezen persoon om medicijnen de wereld over te sturen en doe dat met weinig tot geen klachten.
Jetten is de aangewezen persoon dit land door de gascrisis heen te loodsen, maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij 10duizenden mensen of in de kou laat staan of de armoede indrukt door gewoonweg zijn kop in het zand te steken omdat hij het mooi vindt dat hij zijn politieke utopie kan pushen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 september 2022 @ 10:18:14 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205982387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gas de deur uit?
Dat is voor heel veel mensen geen optie.
Geen geld want het zijn dure investeringen. Je huis moet volledig geīsoleerd zijn want anders hebben warmtepompen geen zin.
Warmtepompen zijn schaars aan het worden, laat staan monteurs.
Die transitie komt er wel, maar niet binnen een paar jaar.
pi_205982410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even serieus, want ik ben volgens mij een van de vele mensen die geen reet snapt van de energieprijzen en gasprijzen: Gaan de tarieven nou echt verviervoudigen deze winter?

Heb nu bij mijn leverancier gewoon een maandbedrag en dat gaat voorlopig niet veranderen. Moet je dan volgend jaar ineens 1000 euro bijbetalen? Of wordt dat ook weer gecorrigeerd?
Nee, afhankelijk van wanneer je contact afloopt. Dat maakt dat de een nu ¤0,80 betaald en de ander ¤2,40 voor hetzelfde gas.
pi_205982423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben ook helemaal niet de aangewezen persoon. Ik ben een aangewezen persoon om medicijnen de wereld over te sturen en doe dat met weinig tot geen klachten.
Jetten is de aangewezen persoon dit land door de gascrisis heen te loodsen, maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij 10duizenden mensen of in de kou laat staan of de armoede indrukt door gewoonweg zijn kop in het zand te steken omdat hij het mooi vindt dat hij zijn politieke utopie kan pushen.
Dat is momenteel wel wat er gebeurt…
pi_205982510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
Jaren en zelfs heel recent nog werd je bijna voor gek verklaard als je ging isoleren of wat voor energiebesparende maatregelen dan ook nam. Nu ineens wordt iedereen met de neus op de feiten gedrukt dat dat misschien toch wel handig was geweest
Maar mensen zijn helemaal niet gaat verduurzamen om de verwachting van deze feiten, toch?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 15 september 2022 @ 10:28:41 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205982547
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, afhankelijk van wanneer je contact afloopt. Dat maakt dat de een nu ¤0,80 betaald en de ander ¤2,40 voor hetzelfde gas.
Ja, te gek voor woorden eigenlijk als je erover nadenkt.
  Moderator donderdag 15 september 2022 @ 10:30:51 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205982577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar mensen zijn helemaal niet gaat verduurzamen om de verwachting van deze feiten, toch?
Nee, omdat het een investering is die zich op termijn uitbetaald. Dat het zich nu extreem blijkt uit te betalen is een plus, maar daar was een paar jaar geleden nog geen sprake van, toen ging het gewoon om grofweg 6 a 700 euro per jaar waardoor je na ongeveer 6 a 7 jaar gemiddeld het spul hebt terug verdient en dan dus gaat besparen.

Maar 'dat verdien je nooit terug' en 'veel te duur' hoorde je dan. Leuk, maar die mensen willen nu allemaal ineens toch panelen omdat het alternatief duurder is, en ze eerder geen oren hadden naar nu X betalen en pas na Y jaren rendement.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 15 september 2022 @ 10:40:53 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205982669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, omdat het een investering is die zich op termijn uitbetaald. Dat het zich nu extreem blijkt uit te betalen is een plus, maar daar was een paar jaar geleden nog geen sprake van, toen ging het gewoon om grofweg 6 a 700 euro per jaar waardoor je na ongeveer 6 a 7 jaar gemiddeld het spul hebt terug verdient en dan dus gaat besparen.

Maar 'dat verdien je nooit terug' en 'veel te duur' hoorde je dan. Leuk, maar die mensen willen nu allemaal ineens toch panelen omdat het alternatief duurder is, en ze eerder geen oren hadden naar nu X betalen en pas na Y jaren rendement.
Dat klopt, maar er is daarnaast ook een grote groep mensen die helemaal niet zomaar even kan verduurzamen. Omdat ze geen geld voor hebben, omdat ze gehuurd zitten, omdat ze te maken hebben met een VvE etc.

De groep die er wel geld en mogelijkheden voor heeft en die het allemaal maar onzin vond, daar heb ik inderdaad minder medelijden mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')