Ik wil nieuwe laten leggen misschien. Er liggen er nu 6 op de garage die per jaar 490kWh opwekken. Op het dak ligt niks. Volledig op het zuiden.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:01 schreef exode het volgende:
[..]
Fijn, groen of niet, ik heb die lelijke dingen voor het geld
En het gasloos maken, hoeveel heeft dat gekost?quote:Op donderdag 15 september 2022 12:43 schreef Ivo1985 het volgende:
¤1500 voor iets meer dan 3 maanden, waarvan het huis de eerste 4 weken nog leeg stond. We hebben ook deels op hout gestookt om de kosten van gas nog iets te drukken.
Wij hebben er 5 op het hellende dak op het zuiden en 4 op het platte dak op het noorden. Er kunnen er nog 3 bij op onze uitbouw op de begane grond dan zouden we op 0 uitkomen met electra maar de uitbouw wordt over een paar jaar volledig vervangen. Dus dat komt dan wel.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil nieuwe laten leggen misschien. Er liggen er nu 6 op de garage die per jaar 490kWh opwekken. Op het dak ligt niks. Volledig op het zuiden.
Geen idee wat voor panelen het zijn, maar ik gok dat de vorige bewoner in 2018/19 toen het huis opgeleverd werd de goedkoopste zooi uit China erop heeft laten leggen.
500 met 6 panelen. Per jaar.
Bizar. Ook al is het Chinezen troep dan nog klopt het niet. Alsof vier panelen niet aangesloten zijnquote:Op donderdag 15 september 2022 12:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil nieuwe laten leggen misschien. Er liggen er nu 6 op de garage die per jaar 490kWh opwekken. Op het dak ligt niks. Volledig op het zuiden.
Geen idee wat voor panelen het zijn, maar ik gok dat de vorige bewoner in 2018/19 toen het huis opgeleverd werd de goedkoopste zooi uit China erop heeft laten leggen.
500 met 6 panelen. Per jaar.
Geen idee, heb geen toegang tot app of iets, weet ook niet welk bedrijf zd gelegd heeft. Merk van de omvormer is de Nederlandse site al sinds ik hier woon in onderhoud.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bizar. Ook al is het Chinezen troep dan nog klopt het niet. Alsof vier panelen niet aangesloten zijn
Omvormer in de garage is van trannergy of zoiets. Geen idee.quote:Op donderdag 15 september 2022 13:29 schreef investeerdertje het volgende:
Is het niet gewoon zo een "met de stekker in het stopcontact" setje?
En van daaruit naar je stopcontact of naar de meterkastquote:Op donderdag 15 september 2022 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Omvormer in de garage is van trannergy of zoiets. Geen idee.
Bij welke energiemaatschappij?quote:Op donderdag 15 september 2022 14:18 schreef Tuindier het volgende:
Vanaf 1 oktober betaal ik
elektriciteit laag tarief ; ¤0,70340 / hoog tarief ¤1,04253 / gas ¤3,44115
Ongetwijfeldquote:Op donderdag 15 september 2022 13:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En van daaruit naar je stopcontact of naar de meterkast
Is dat wat die panelen opwekken of wat de er vanuit die woning aan het net wordt teruggeleverd?quote:
15k ongeveer, exclusief subsidie. En inclusief 12 zonnepanelen.quote:Op donderdag 15 september 2022 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En het gasloos maken, hoeveel heeft dat gekost?
hoe werd jouw voorschot bepaald in je nieuwe huis? Ik heb namelijk de rekening opgevraagd van de bewoners van het huis waar ik interesse in hebt en zij hebben een extreem hoeveelheid gas verbruikt, wat ook significant hoger ligt dan het gemiddelde verbruik van dit type woning. Ze zitten op 3500 m3 per jaar.quote:Op donderdag 15 september 2022 17:30 schreef Ivo1985 het volgende:
15k ongeveer, exclusief subsidie. En inclusief 12 zonnepanelen.
Damn, da's wel een enorm gasverbruik.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe werd jouw voorschot bepaald in je nieuwe huis? Ik heb namelijk de rekening opgevraagd van de bewoners van het huis waar ik interesse in hebt en zij hebben een extreem hoeveelheid gas verbruikt, wat ook significant hoger ligt dan het gemiddelde verbruik van dit type woning. Ze zitten op 3500 m3 per jaar.
Als naar het historisch verbruik wordt gekeken en dan koop ik het huis nie ten doe ik ook geen bod.
sommige mensen houden ervan om lekker te warm te zitten denk ik. Maar als het voorschot daarop wordt gebaseerd dan laat ik het huis zitten.3500 x 4 euro per m3 is mij toch iets te gortig, ook al krijg ik de helft terug een jaar later.quote:Op donderdag 15 september 2022 18:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Damn, da's wel een enorm gasverbruik.
Dat kan ik me goed voorstellen.quote:Op donderdag 15 september 2022 19:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
sommige mensen houden ervan om lekker te warm te zitten denk ik. Maar als het voorschot daarop wordt gebaseerd dan laat ik het huis zitten.3500 x 4 euro per m3 is mij toch iets te gortig, ook al krijg ik de helft terug een jaar later.
ja klopt, energielabel Gquote:Op donderdag 15 september 2022 19:20 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen.
Ging het om een groot, oud, vrijstaand huis?
Teruggekeerd. Ik heb geen inzicht wat ze opwekken precies en bij essent kan ik het niet vindenquote:Op donderdag 15 september 2022 17:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Is dat wat die panelen opwekken of wat de er vanuit die woning aan het net wordt teruggeleverd?
Een deel van de geproduceerde elektriciteit wordt direct in de woning gebruikt. Bij een kleine installatie is het aandeel 'direct eigen gebruik' relatief groot.
[..]
15k ongeveer, exclusief subsidie. En inclusief 12 zonnepanelen.
nee, die komen uit de jaren 70, deze uit 1908quote:Op donderdag 15 september 2022 19:40 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
[..]
Aah een oud Hollandsche Doorwaei-wooningh
right, die werden natuurlijk veel beter geïsoleerd dan in de jaren '70quote:Op donderdag 15 september 2022 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, die komen uit de jaren 70, deze uit 1908
Je omvormer heeft toch wel een display?quote:Op donderdag 15 september 2022 19:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Teruggekeerd. Ik heb geen inzicht wat ze opwekken precies en bij essent kan ik het niet vinden
//--//quote:Op donderdag 15 september 2022 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als ik ga verhuizen naar het huis wat ik op het oog heb heb ik maar alvast het gastarief opgevraagd bij mijn huidige leverancier en dat is 4,04 eur per m3 voor vandaag.
Ik heb nu geen gas.
Dat wordt ongeveer even hoog voorschot als mijn hypotheek....
Ik zit nu op 65 eur en dat wordt dan ca 800 eur
https://letmegooglethat.c(...)nemen+bij+verhuizingquote:Op donderdag 15 september 2022 23:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Wanneer iemand verhuisd moet die dan een nieuw(model) contract afsluiten ?
Geen idee eigenlijk en mijn laatste verhuizing is inmiddels ook al van ruim voor de oorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |