abonnement Unibet Coolblue
pi_205968674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:11 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik vind het een raar bericht. Dat zou betekenen dat de gemeente voor een particuliere huiseigenaar gaat bepalen aan wie de woning verkocht mag worden. Een forse inbreuk op iemands eigendomsrecht die mogelijk veel geld kan kosten. Lijkt mij dat dit alleen gaat gelden voor nieuwbouw en huurhuizen die worden verkocht.
Wat ik begrijp niet.

En dat is Pipo de Jonge in een notendop. Hij moet het tekort oplossen en gaat vervolgens alleen maar met de bestaande voorraad schuiven.

Plus hij negeert alle grondrechten. In Noord-Korea zouden ze hem nog een beetje vinden doordraven.

Snel oprotten met die idioot.
pi_205968745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat ik begrijp niet.

En dat is Pipo de Jonge in een notendop. Hij moet het tekort oplossen en gaat vervolgens alleen maar met de bestaande voorraad schuiven.

Plus hij negeert alle grondrechten. In Noord-Korea zouden ze hem nog een beetje vinden doordraven.

Snel oprotten met die idioot.
Deze post was prima, totdat de wappie in de post naar voren kwam :') # dictatuur!!1!!11!!!
pi_205968914
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]
Deze post was prima, totdat de wappie in de post naar voren kwam :') # dictatuur!!1!!11!!!
Recht op eigendom is een grondrecht. Artikel 1, 1e protocol EVRM.

Als de overheid gaat toewijzen aan wie jij mag verkopen scheelt dat enorm in de opbrengst. Op een normale woning al makkelijk 25.000 tot 50.000 euro.

Dus misschien even nadenken voordat je iemand een wappie noemt?
pi_205968960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 20:21 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wut? Ik ontmoedig helemaal geen (terechte) ongehoorzaamheid. IK zal in mijn leven geen huis gaan bouwen. Simpel. Wat een ander doet, moet hij weten. Ik heb niet het idee dat ik in mijn schamele huurwoning waar ik al lang in woon de kassen van mensen aan het spekken ben.
Jij schreef toch:
quote:
Het is om allerlei redenen verboden om overal woningen te bouwen. Veiligheid, natuur, overlast etc. (en geld inderdaad)
Dat is toch het ontmoedigen van terechte burgerlijke ongehoorzaamheid?
pi_205968981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij schreef toch:
[..]
Dat is toch het ontmoedigen van terechte burgerlijke ongehoorzaamheid?
ja hebt gelijk

klaar. /care
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205968987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Recht op eigendom is een grondrecht. Artikel 1, 1e protocol EVRM.

EVRMbArtikel 3 recht op huisvesting hoe zit het de afgelopen 20 jaar met alle vvd falers hebben dit ook totaal verzaakt. :D
  woensdag 14 september 2022 @ 09:18:56 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205969015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
EVRMbArtikel 3 recht op huisvesting hoe zit het de afgelopen 20 jaar met alle vvd falers hebben dit ook totaal verzaakt. :D
Dan moet je dát dus oplossen, en niet ook nog een ander grondrecht in de gracht kieperen om je eigen faal te verdoezelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205969030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Recht op eigendom is een grondrecht. Artikel 1, 1e protocol EVRM.

Als de overheid gaat toewijzen aan wie jij mag verkopen scheelt dat enorm in de opbrengst. Op een normale woning al makkelijk 25.000 tot 50.000 euro.

Dus misschien even nadenken voordat je iemand een wappie noemt?
Aan dat artikel wordt ook voldaan: je eigendom wordt immers niet onteigend. Waar het in dit artikel over gaat zijn huurwoningen waar een huisvestingsvergunning voor nodig is (destijds was gemeentelijke binding daar al vaak een voorwaarde) en starterswoningen onder de 355k met NHG. Ofwel, daar waren al voorwaarden van toepassing. Dus ja, je overdrijft.
pi_205969038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan moet je dát dus oplossen, en niet ook nog een ander grondrecht in de gracht kieperen om je eigen faal te verdoezelen.
Er worden geen grondrechten geschonden :')
pi_205969048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan moet je dát dus oplossen, en niet ook nog een ander grondrecht in de gracht kieperen om je eigen faal te verdoezelen.
Idd maar om dan de jonge zijn halfslachtige voorstel met noord Koreaans beleid te vergelijken en niet de oorzaak van dit falen te blijven benoemen is natuurlijk ook een standaard taktiek van onze vvd vastgoed jongetjes. De vvd vastgoed jongetjes willen niet dat de winstmarges van hun kip met de gouden eieren onder druk komt. :D
pi_205969080
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
EVRMbArtikel 3 recht op huisvesting hoe zit het de afgelopen 20 jaar met alle vvd falers hebben dit ook totaal verzaakt. :D
Nee, het probleem van niet bouwen vindt je juist bij lokaal bestuur. En dan met name de steden, want de kleinere gemeenten willen en kunnen vaak meer bouwen dat de provincie toelaat.

In de grote steden is de VVD bepaald geen kartrekker.

Het enige wat je de VVD kan verwijten dat ze niet eerder gezorgd hebben voor regie vanuit de rijksoverheid. Van de andere kant: met Pipo de Jonge aan het stuur is dat alleen maar nog erger aan het worden.
pi_205969104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:20 schreef DW457 het volgende:

[..]
Aan dat artikel wordt ook voldaan: je eigendom wordt immers niet onteigend. Waar het in dit artikel over gaat zijn huurwoningen waar een huisvestingsvergunning voor nodig is (destijds was gemeentelijke binding daar al vaak een voorwaarde) en starterswoningen onder de 355k met NHG. Ofwel, daar waren al voorwaarden van toepassing. Dus ja, je overdrijft.
Het EVRM heeft al meermaals aangegeven dat als een eigenaar door marktingrepen niet meer tegen marktprijs mag verhuren (en dus ook verkopen), dat dit een schending is.

Alleen als er noodzaak is en geen andere oplossing zou dat eventueel kunnen. Noodzaak is al lastig aan te tonen, want waterbed. Het lost de woningnood niet op. Een ander grijpt dan mis. Daarnaast zijn er zat alternatieven.
pi_205969158
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het probleem van niet bouwen vindt je juist bij lokaal bestuur. En dan met name de steden, want de kleinere gemeenten willen en kunnen vaak meer bouwen dat de provincie toelaat.

In de grote steden is de VVD bepaald geen kartrekker.

Het enige wat je de VVD kan verwijten dat ze niet eerder gezorgd hebben voor regie vanuit de rijksoverheid. Van de andere kant: met Pipo de Jonge aan het stuur is dat alleen maar nog erger aan het worden.
Ik heb het idee dat je vooral nog boos bent op de De Jonge vanwege de coronamaatregelen van destijds. Waar faalt De Jonge namelijk nog meer in zijn huidige functie?

De huidige woningmarkt is behoorlijk verziekt door falend overheidsbeleid. Met name Stef Blok heeft hier een bizarre rol in gespeeld en de verhuurderheffing is ook een draak van een wetgeving die de woningmarkt enorm beroerd heeft gemaakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het EVRM heeft al meermaals aangegeven dat als een eigenaar door marktingrepen niet meer tegen marktprijs mag verhuren (en dus ook verkopen), dat dit een schending is.

Alleen als er noodzaak is en geen andere oplossing zou dat eventueel kunnen. Noodzaak is al lastig aan te tonen, want waterbed. Het lost de woningnood niet op. Een ander grijpt dan mis. Daarnaast zijn er zat alternatieven.
Het EVRM geeft zelf niets aan, want het is een verdrag en geen instituut ;) Maar waar blijkt uit dat dit recht geschonden zou worden? Als je huis meer waard is dan 355k val je sowieso buiten deze wetgeving, dus veel zal je niet mislopen. Daarnaast is is dit ook al gebaseerd op wetgeving uit 2014, dus heel nieuw is het ook niet. En wat betreft de huisvestingsvergunning voor de huurwoningen die hieronder vallen: hier hebben we het al over gehad.

Ik begrijp oprecht niet waarom wappies mensen blijven denken dat de overheid er steeds maar op uit is om mensen rechten te schenden. In alles wat ze doen wordt nu ScHendINg van OnzE GronDrEcHtEN!!!1!!! geroepen...echt...waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 09:38:48 ]
pi_205969630
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:38 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je vooral nog boos bent op de De Jonge vanwege de coronamaatregelen van destijds. Waar faalt De Jonge namelijk nog meer in zijn huidige functie?

De huidige woningmarkt is behoorlijk verziekt door falend overheidsbeleid. Met name Stef Blok heeft hier een bizarre rol in gespeeld en de verhuurderheffing is ook een draak van een wetgeving die de woningmarkt enorm beroerd heeft gemaakt.
[..]
Het EVRM geeft zelf niets aan, want het is een verdrag en geen instituut ;) Maar waar blijkt uit dat dit recht geschonden zou worden? Als je huis meer waard is dan 355k val je sowieso buiten deze wetgeving, dus veel zal je niet mislopen. Daarnaast is is dit ook al gebaseerd op wetgeving uit 2014, dus heel nieuw is het ook niet. En wat betreft de huisvestingsvergunning voor de huurwoningen die hieronder vallen: hier hebben we het al over gehad.

Ik begrijp oprecht niet waarom wappies mensen blijven denken dat de overheid er steeds maar op uit is om mensen rechten te schenden. In alles wat ze doen wordt nu ScHendINg van OnzE GronDrEcHtEN!!!1!!! geroepen...echt...waarom?
Er staat precies wat ik tegen het beleid ben van de Minister van dwang en drang. Hij moet bouwen, maar in plaats daarvan is hij alleen maar aan het reguleren. Waardoor er juist minder zal worden gebouwd (wat ook al blijkt, dat is geen theorie. Marktpartijen trekken zich terug en het aantal aanvragen is spectaculair gedaald).

Dat ik vond dat hij ook in zijn vorige functie een faalhaas was is niet relevant. Dat betrek ik er niet bij.

En ik bedoelde natuurlijk het EHRM. En waaruit het blijkt is de jurisprudentie waar ik je al de korte variant van gaf. Alleen maar ‘nietus’ en ‘wappie’ roepen maakt dat je alleen maar heel dom over komt.
pi_205969683
Hij moet bouwen hij kan niet bouwen omdat we teveel regeltjes hebben en met een beetje pech met een rechterlijke uitspraak valt dadelijk alles stil.

Komt de bouw volgende maand volledig stil te liggen?

De stikstof om stukjes cultuurlandschappen te beschermen is blijkbaar veel belangrijker als je bevolking huisvesten. Dat zijn de prioriteiten van onze regering. Aangevoerd door de vvd. 8)7
pi_205969688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er staat precies wat ik tegen het beleid ben van de Minister van dwang en drang. Hij moet bouwen, maar in plaats daarvan is hij alleen maar aan het reguleren. Waardoor er juist minder zal worden gebouwd (wat ook al blijkt, dat is geen theorie. Marktpartijen trekken zich terug en het aantal aanvragen is spectaculair gedaald).

Dat ik vond dat hij ook in zijn vorige functie een faalhaas was is niet relevant. Dat betrek ik er niet bij.

En ik bedoelde natuurlijk het EHRM. En waaruit het blijkt is de jurisprudentie waar ik je al de korte variant van gaf. Alleen maar ‘nietus’ en ‘wappie’ roepen maakt dat je alleen maar heel dom over komt.
Gelukkig doe ik dat dan ook niet en lever ik ook tegenargumenten (die jij vakkundig lijkt te ontwijken). Maar even een tip: zeggen dat hij zelfs Noord-Korea in verlegenheid brengt met zijn maatregelen, laat jou wel echt als een domme wappie overkomen. Dit bedoel ik niet om je op de man te bashen, maar wel even een spiegel voor te houden. Doe ermee wat je wil.

Verder ben ik het helemaal niet eens met het huidige beleid van de regering en vind ik de maatregelen die ze nu toepassen om de woningcrisis op te lossen ver ondermaats. Daarover zijn we het dus eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 10:25:19 ]
pi_205969745
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:24 schreef DW457 het volgende:

[..]
Gelukkig doe ik dat dan ook niet en lever ik ook tegenargumenten (die jij vakkundig lijkt te ontwijken). Maar even een tip: zeggen dat hij zelfs Noord-Korea in verlegenheid brengt met zijn maatregelen, laat jou wel echt als een domme wappie overkomen. Dit bedoel ik niet om je op de man te bashen, maar wel even een spiegel voor te houden. Doe ermee wat je wil.

Verder ben ik het helemaal niet eens met het huidige beleid van de regering en vind ik de maatregelen die ze nu toepassen om de woningcrisis op te lossen ver ondermaats. Daarover zijn we het dus eens.
Jouw argument dat de wet al bestaat is geen argument. Dat is niet relevant. Het EHRM heeft 5 jaar terug (ongeveer) de jurisprudentie gemaakt over vastgoed. Ging om verhuur in Berlijn.

En ja, natuurlijk is het gechargeerd, Noord-Korea. Ken jij die stijlvorm niet? Om daar over te gaan fiepen…

Hoe dan ook: de VVD gaat er al voorliggen en anders gaat het EHRM dat wel doen. Ik hoop dat deze pipo een keer met een plan komt waardoor er echt gebouwd kan worden. Maar ik vrees voor verder oplopende tekorten. In mijn voordeel hoor, maar het is natuurlijk godgeklaagd.
pi_205969918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jouw argument dat de wet al bestaat is geen argument. Dat is niet relevant. Het EHRM heeft 5 jaar terug (ongeveer) de jurisprudentie gemaakt over vastgoed. Ging om verhuur in Berlijn.

En ja, natuurlijk is het gechargeerd, Noord-Korea. Ken jij die stijlvorm niet? Om daar over te gaan fiepen…

Hoe dan ook: de VVD gaat er al voorliggen en anders gaat het EHRM dat wel doen. Ik hoop dat deze pipo een keer met een plan komt waardoor er echt gebouwd kan worden. Maar ik vrees voor verder oplopende tekorten. In mijn voordeel hoor, maar het is natuurlijk godgeklaagd.
Lees mijn posts nog maar even na, je mist nog een aantal argumenten ;)

En natuurlijk is het gechargeerd, dat snap ik ook wel, maar het is wel iets wat wappies continu doen: zeggen dat Nederland net Noord-Korea of China of een dictatuur is waar grondrechten aan de lopende band worden geschonden. Als jij daarmee geassocieerd wil worden, dan is dat helemaal aan jou natuurlijk.
  woensdag 14 september 2022 @ 10:52:37 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205970162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo maakt er elke keer een grotere zooi van.
Wanneer gaat die man eens een keer iets doen waar hij wel verstand van heeft.
  Redactie Sport woensdag 14 september 2022 @ 10:53:43 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205970175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wanneer gaat die man eens een keer iets doen waar hij wel verstand van heeft.
Misschien kan hij sloper worden, inderdaad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205971107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat ik begrijp niet.

En dat is Pipo de Jonge in een notendop. Hij moet het tekort oplossen en gaat vervolgens alleen maar met de bestaande voorraad schuiven.

Plus hij negeert alle grondrechten. In Noord-Korea zouden ze hem nog een beetje vinden doordraven.

Snel oprotten met die idioot.
Ik wil hier wel eventjes bij opmerken dat Hugo daar niet de enige en zeker niet de eerste in is. Wat hebben we allemaal voorbij zien komen de afgelopen 20 jaar?
scheefhuren, passend toewijzen, huishoppen in de sociale huur en ondertussen de sociale huurvoorraad uithollen ipv uitbreiden (die mag vrijwel volledig op het conto van de VVD).

Ondertussen moesten bejaarden en andere kwetsbaren vooral in hun eigen woning blijven.
Starters kunnen geen huis meer vinden? Jubelton! Belastingvrij schenken aan starters. Leuk voor degenen met ouders die geld hebben, drijft alleen de prijs nóg meer op en maakt het voor de starters die geen jubelton krijgen juist moeilijker dus.

Ho wacht, ehhh, die ouderen hè, die moeten wel zelfstandig blijven wonen maar dat moet dan wel in een kleinere woning hoor. Dus die moeten eigenlijk het liefst naar een appartement, waarvan er te weinig zijn, en waar ze veel duurder uit zijn en waar ze dus moeten gaan vechten met juist weer de starters die ook best een appartement willen.

En nu deze kolder weer. Het is om moedeloos van te worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 14 september 2022 @ 12:28:47 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205971544
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:21 schreef DW457 het volgende:

[..]
Er worden geen grondrechten geschonden :')
Jawel, als dit voorstel tenminste wordt wat er nu wordt beschreven. Als je als verkopende eigenaar door de gemeente gedwongen kan worden om te verkopen aan een ingezetene, dan kan het dus zijn dat je voor 250k moet verkopen terwijl je ook een bod van 3 ton gehad hebt, of iets dergelijks. Het is geen onteigening, maar het is wel degelijk een schending van het grondrecht om zelf te bepalen aan wie je je eigendom wel of niet verkoopt, en tegen welke prijs.

Nu wordt de soep waarschijnlijk uiteindelijk niet zo heet gegeten, maar dit is wel wat er nu ligt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 september 2022 @ 12:31:09 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205971579
Zoveelste lapmiddel om het eigen falen van de overheid te verbloemen als het gaat om de woningmarkt.
pi_205971607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel, als dit voorstel tenminste wordt wat er nu wordt beschreven. Als je als verkopende eigenaar door de gemeente gedwongen kan worden om te verkopen aan een ingezetene, dan kan het dus zijn dat je voor 250k moet verkopen terwijl je ook een bod van 3 ton gehad hebt, of iets dergelijks. Het is geen onteigening, maar het is wel degelijk een schending van het grondrecht om zelf te bepalen aan wie je je eigendom wel of niet verkoopt, en tegen welke prijs.

Nu wordt de soep waarschijnlijk uiteindelijk niet zo heet gegeten, maar dit is wel wat er nu ligt.
Dan verkoop je het aan niemand en zet je het daarna weer te koop en deze lus herhaal je tot een cruciaal beroep 3 ton biedt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205971608
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel, als dit voorstel tenminste wordt wat er nu wordt beschreven. Als je als verkopende eigenaar door de gemeente gedwongen kan worden om te verkopen aan een ingezetene, dan kan het dus zijn dat je voor 250k moet verkopen terwijl je ook een bod van 3 ton gehad hebt, of iets dergelijks. Het is geen onteigening, maar het is wel degelijk een schending van het grondrecht om zelf te bepalen aan wie je je eigendom wel of niet verkoopt, en tegen welke prijs.

Nu wordt de soep waarschijnlijk uiteindelijk niet zo heet gegeten, maar dit is wel wat er nu ligt.
Ik vind het grondrecht schenden wel meevallen en zeker discutabel. Wat je zelf al zegt: het is geen onteigening, en daar zit het hem in. Bij onteigening zouden er zeker grondrechten geschonden worden en daar is nu geen sprake van. Er worden nu voorwaarden gesteld, maar je mag nog steeds nee zeggen tegen een bod natuurlijk. Het is geen gedwongen verkoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')