quote:Voormalig Europees kampioen hordenlopen test positief op anabole steroïden: “Ik ben verbaasd”
Dimitri Bascou, een voormalige Europese kampioen op de 110 meter horden, heeft op 28 januari een positieve test afgelegd op anabole steroïden. Dat bericht de Franse krant Le Parisien dinsdag. De 36-jarige Fransman pakte in 2016 EK-goud op de 110m horden. Hij veroverde dat jaar ook brons op dezelfde afstand op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
Bascou liep tegen de lamp bij een controle op de meeting van Val-de-Reuil. Hij werd vorige vrijdag ingelicht door het Franse antidopingagentschap (AFLD).
Bascou miste de Spelen van drie jaar geleden in Tokio. Hij was op dat moment tijdelijk gestopt, maar hernam de competitie met het plan om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van deze zomer, in eigen land in Parijs.
“Ik ben verbaasd”, reageerde Bascou bij France Info. “Ik ben altijd waakzaam geweest en heb altijd de antidopingwetgeving gerespecteerd. Ik ben ook steeds komen opdagen voor dopingtests, heb nooit onaangekondigde controles gemist. Volgende week zit ik samen met het AFLD om alle pistes te overlopen. Mogelijk gaat het om een vervuild voedingssupplement. Daar ben ik nochtans ook heel voorzichtig mee. Ik heb de laatste tijd geen enkel nieuw product gebruikt.”
Hetgeen mij nogal verbaasd. SARMS zijn gewoon zwakkere varianten op AAS, waarvan de risico's ook nog onbekender zijn. Je bent dan gewoon een live experiment aan het doen. Dan kun je net zo goed voor de real deal gaan, aangezien de pakkans (varieert per middel natuurlijk) even groot blijft.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
laat een ostarine nu echt een bekende zijn in de doping testen.
het zal ook gewoon een vervuild illegaal sup zijn, aangezien ze in die underground labs, het niet van de hygiëne moeten hebben.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:22 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Hetgeen mij nogal verbaasd. SARMS zijn gewoon zwakkere varianten op AAS, waarvan de risico's ook nog onbekender zijn. Je bent dan gewoon een live experiment aan het doen. Dan kun je net zo goed voor de real deal gaan, aangezien de pakkans (varieert per middel natuurlijk) even groot blijft.
quote:Marathonloper Kimutai, in 2017 winnaar in Rotterdam, geschorst na epo-gebruik
Marathonloper Marius Kimutai is voor drie jaar geschorst wegens doping. Dat meldt de onafhankelijke dopingautoriteit in de atletiek AIU.
De geboren Keniaan, die onder de vlag van Bahrein loopt, liep eind maart tegen de lamp. Bij een onverwachte controle buiten de wedstrijden om werd zowel in het bloed als de urine van de atleet epo gedetecteerd.
De 31-jarige Kimutai won in 2017 de marathon van Rotterdam. Vorig jaar was Kimutai de winnaar van de marathon in Barcelona. Hij heeft het vergrijp bekend. Zijn schorsing is per 28 maart ingegaan.
gewoon alles terugdraaien, anders ziet het er erg corrupt uitquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:21 schreef heywoodu het volgende:
Vieze spelletjes rondom de Chinese zwemploeg voorafgaand aan Tokyo. 23 positieve zwemmers, maar ze mochten zwemmen
https://www.nytimes.com/2(...)doping-olympics.html
Buiten @wimderon is werkelijk niemand verbaasd.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:21 schreef heywoodu het volgende:
Vieze spelletjes rondom de Chinese zwemploeg voorafgaand aan Tokyo. 23 positieve zwemmers, maar ze mochten zwemmen
https://www.nytimes.com/2(...)doping-olympics.html
quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:10 schreef DeeBee het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)rtner~1709674201893/
De nieuwe dopingexcuses is uit
quote:Eindelijk licht aan het einde van de tunnel voor Ysaora Thibus. De Franse topschermster werd in februari geschorst omwille van een bizarre positieve dopingtest. Na een maandenlange strijd krijgt de Française nu toch gelijk: de positieve staal is inderdaad afkomstig van... het lichaamsvocht van haar vriend.
Thibus, de zilveren medaille van de afgelopen Olympische Spelen in Tokio en tevens wereldkampioene, testte begin februari positief op het verboden middel ostarine, een product dat de spiergroei kan stimuleren. De schermster schreeuwde haar onschuld uit en weigerde om een bijkomende B-staal te laten analyseren.
“Ik ontken ten stelligste dat ik doping gebruikt heb”, zei ze toen in een statement. “Mijn vele negatieve dopingtesten zijn daar het bewijs van. De Olympische Spelen in Parijs zijn voor mij een kinderdroom en ik heb met verbijstering kennis genomen van dit nieuws. Ik zal er alles aan doen om mijn onschuld te bewijzen, zodat ik kan meestrijden in het toernooi dat het hoogtepunt van mijn carrière moet worden.”
Zelf verklaarde haar advocaat destijds dat het verboden middel in haar lichaam zou zijn terechtgekomen na seksueel contact met haar verloofde Race Imboden, eveneens een voormalige wereldtopper in de schermdiscipline. Imoden gaf toe dat hij inderdaad voedingssupplementen consumeerde, die hij online bestelde.
Toch nog spelbreker?
Een onafhankelijke commissie van de Internationale Schermfederatie onderzocht de zaak en gaf de Française gelijk. De vrijpartij ligt daadwerkelijk aan de basis van de hele soap. De 32-jarige schermster, die sinds februari geen wedstrijden meer afwerkte, mag haar leven als atlete én haar olympisch doel dus eindelijk hervatten.
“Dit is het hoogtepunt van een meedogenloze, maandenlange strijd om mijn onschuld te bewijzen”, vertelt Thibus via sociale media. “Ik kan niet wachten om weer op een schermring te staan, te schreeuwen om de overwinning en opnieuw te vechten met mijn teamgenoten.
Toch is de zaak nog niet helemaal beklonken: het WADA (World Anti Doping Agency) en de internationale schermbond (FIE) krijgen nog 21 dagen om in beroep te gaan. Benieuwd of zij toch nog roet in het eten gooien.
Er was eens een UFC MMA athleet, 76 keer getest in een jaar.quote:
quote:De Braziliaanse polsstokspringer Thiago Braz, goed voor goud op de Olympische Spelen van Rio in 2016 en brons in Tokio in 2021, is zestien maanden geschorst vanwege dopinggebruik. Hierdoor zal hij de Spelen in Parijs moeten missen. Dat heeft de Athletics Integrity Unit (AIU) dinsdag bekendgemaakt.
“De AIU heeft Thiago Braz zestien maanden geschorst wegens de aanwezigheid van ostarine, dat de atleet naar eigen zeggen heeft geconsumeerd via besmette voedingssupplementen die het verboden middel bevatten”, gaf het antidopingagentschap mee. De 30-jarige Braziliaan is in beroep gegaan bij het internationaal sporttribunaal TAS. Zijn schorsing werkt met terugwerkende kracht vanop het moment dat hij betrapt is - op 2 juli vorig jaar - en loopt af op 27 november dit jaar.
quote:De Keniaanse atleet Rhonex Kipruto, de wereldrecordhouder op de 10 kilometer op de weg, is door de Athletics Integrity Unit (AIU) voor zes jaar geschorst nadat een tuchtcollege oordeelde dat onregelmatigheden in zijn biologische paspoort het gevolg waren van dopinggebruik. Dat heeft de AIU woensdag gemeld.
Na bestudering van de verklaringen van deskundigen verwierp het college het verweer van Kipruto en concludeerde het dat de “oorzaak voor de afwijkingen in het biologische paspoort eerder gelegen is in bloedmanipulatie”. Er is “geen andere plausibele verklaring” voor de abnormale waarden.
De 24-jarige Keniaan was reeds voorwaardelijk geschorst sinds mei vorig jaar door het AIU. Zijn schorsing loopt tot 10 mei 2029. Sommige van zijn beste resultaten zullen bovendien afgenomen worden.
De nieuwe besmet vlees is uit.quote:Amerikaanse sprintsensatie Erriyon Knighton wordt na positieve dopingtest toch vrijgesproken
Erriyon Knighton kan opgelucht ademhalen. De 20-jarige sprinter is na een positieve dopingtest vrijgesproken en kan zo dan toch deelnemen aan de Amerikaanse trials voor de Olympische Spelen.
Knighton testte in maart tijdens een controle buiten competitie positief op het prestatiebevorderende middel trenbolone, een anabole steroïde. Een arbitragecommissie van het USADA (U.S. Anti-Doping Agency) oordeelde echter dat de positieve test te wijten is aan besmet vlees. Knighton ontloopt zo een schorsing en mag zich opmaken voor de Amerikaanse trials. Helemaal gerust kan hij nog niet zijn, want het WADA (World Anti-Doping Agency) en de Athletics Integrity Unit kunnen nog in beroep gaan tegen de beslissing.
Shari Bossuyt en Toon Aerts vinden dit geen leuke opmerking.quote:Op donderdag 20 juni 2024 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik raad Femke Bol om doping te nemen en bij controle het wijten aan vervuild vlees
100% succesrate
quote:
Ach worstelen… en een Turk. Goh.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:51 schreef heywoodu het volgende:
Riza Kayaalp is gepakt op doping en mist de Olympische Spelen
Turkse worstelaar, vijfvoudig wereldkampioen, medailles op drie Spelen, tigvoudig Europees kampioen. Grote naam.
ik ben erg benieuwd of hier ook UFC vechters bij zaten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dit kan dus echt niet.
Trenbolone is echt een afschuwelijk middel qua bijwerkingen maar ook bijzonder effectief en anabool. Zou het niemand aanbevelen tenzij je 24/7 in een agressieve zweterige koortsdroom wil zittenmquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Veterinary uses In the livestock industry, trenbolone acetate is more often called Finaplix. It was intentionally developed to promote androgen and gain muscle mass in cattle. Due to its properties, this allows livestock to grow as much muscle as possible before they are transported to a slaughterhouse.
Het Poolse dopingagentschap zou gehackt zijn en dat heeft, als we er waarde aan hechten, enkele zeer opmerkelijke resultaten opgeleverd.quote:Hackers “supported by the services of [a] hostile state” are believed to be behind the leak of over 50,000 confidential files from Poland’s anti-doping agency POLADA, an agency spokesperson told Recorded Future News.
Beregini, the group claiming responsibility for the attack, describes itself on Telegram as a “Ukrainian hacker group” and claimed the attack was in response to the Olympic Games having “been turned into a political oppression instrument.”
Beregini has previously been observed working in coordination with other pro-Russian entities, also presenting themselves as hacktivist groups, to share fake documents and spread false information about Ukraine’s war plans. It also runs a harassment website publishing the personal information of Ukrainian military personnel and their families.
Although the nature of the attack on POLADA hasn’t been confirmed, the anti-doping agency's website went down last week and remained offline as of Tuesday. The tens of thousands of confidential files compromised in the attack include the medical records and testing histories of Polish athletes.
“At the moment, the case is under investigation and detailed technical analysis. POLADA has taken all necessary steps to secure the systems and file a notice with the relevant law enforcement agencies,” said the spokesperson, adding the agency was “in constant contact with the Police, CERT Poland, the Office of Personal Data Protection and the Ministry of Sport and Tourism.”
Polish athletes have been notified about the compromise of their information. Wojciech Pszczolarski, a cyclist, shared one of these notices on social media. The notice states that the names, home addresses, email addresses and phone numbers of several athletes have been published online.
POLADA’s spokesperson said: “We take the utmost care with regard to information security and the protection of those affected. All persons whose data has been published are immediately informed and given clear instructions for further action.”
The true nature of the Beregini hacking group is unclear. Mandiant reported in September 2022 that some “self-proclaimed hacktivist groups working in support of Russian interests” are “almost certainly operating independently of the Russian state.”
However, the cybersecurity company said it had also identified several “whose moderators we suspect are either a front for, or operating in coordination with, the Russian state.” That assessment was partially based on the hackers using tools linked to the GRU, Russia’s military intelligence agency, on the networks of Ukrainian victims.
En toevallig zijn alle Poolse topsporters ineens de lul. Klinkt inderdaad niet echt geloofwaardig.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, een of andere pro-Russische groepering lekt dingen. Even een paar zakken zout nemen om hier lekker bij te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |