abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:02:43 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205957746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:57 schreef Tobias19xx het volgende:
Russische propaganda wordt hier vanaf dag 1 van de oorlog immers zwaar gecensureerd (je hebt er alleen via via toegang tot, en dan ook alleen in het Engels, want Russisch zijn wij niet machtig). Dat we daar geen gebruik van maken merk je ook aan het feit dat de meeste users gebruik maken van westerse bronnen/mediakanalen en daarnaartoe linken.
Ja natuurlijk. Alsof men de propaganda niet uitzet in andere landen en hun taal, bijzonder naïef. En ja Oekraïne heeft ook propaganda, dat moet je ook niet in een keer geloven. Niemand die hier stelt dat Oekraïne een voorbeeldland is en voor NAVO-lidmaatschap moeten ze gewoon aan de gestelde eisen voldoen. Nog steeds geen reden om een land binnen te vallen.

Vraag aan iedereen hier:

Is het waar dat Putin de oppositie laat arresteren, vergiftigen of vermoorden?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:57 schreef Tobias19xx het volgende:
Dat je dan ook nog durft te spreken over echochambers is hilarisch en ironisch, gezien er in het andere Oekraïne-topic (NWS) de paar users die nog kritisch waren, zijn weggejaagd/weggepest. In de media zie je ook dat de andere kant van het verhaal zoveel mogelijk wordt gecensureerd. In de politiek evenzo, waar opgeroepen wordt om partijen als FvD te verbieden, buiten te sluiten, en moeilijk wordt gemaakt.
Dat is niet waar, mensen zijn daar 'weggestuurd' omdat ze met fake news kwamen, rechtstreeks van Russische propaganda.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205958724
Ik las vanmorgen onderstaande uiteenzetting en was benieuwd wat jullie mening daarover is. Het zou in mijn ogen een hele hoop verklaren omtrent de inval van Rusland maar ook omtrent het hele Hunter Biden verhaal.

quote:
Putin sold gas extremely cheap to mobster Dmytro Firtash in Ukraine from the Russian state owned gas company Gazprom. Firtash sold that gas on to Ukraine and Europe for a huge markup. Firtash used the money to corrupt politics, buy out businesses in Ukraine, and install people in power sympathetic to Russia. Firtash also kicked money back from the sales to Putin and his Oligarchs in various ways so they could profit from the state owned Gazprom gas off the books.

Trumps later campaign manager Paul Manafort worked in Ukraine to revamp the image of Viktor Yanukovych. Yanukovych was a politician, crook, and Putin puppet. Manafort helped to get him elected as leader of Ukraine and Firtash provided the money for him to do so. So basically Manafort and Firtash helped install a Putin puppet leader in Ukraine with discount Russian gas proceeds. Something Manafort himself would repeat in the US years later. Yanukovych proceeded to steal about 1 billion from the people of Ukraine. So basically Russia was in full control there.

Yanukovych was ousted as leader of Ukraine during their revolution in 2014. He refused to sign agreements that would bring Ukraine closer to the West and the people had grown tired of his corruption. He fled before the Parliament could vote to impeach and replace him. Once a new president was chosen they wanted to go after corruption and much of that was in the gas industry that was funding these Russian puppet leaders and corrupt businessmen.

Biden’s son Hunter got a job at one of the major gas companies in Ukraine (Burisma) and Joe worked towards prosecuting corrupt officials there. They were going after the politicians and funding behind the corruption more or less. Biden/Obama administration could get nowhere because Firtash had bought out the judicial system including Viktor Shokin the head prosecutor of Ukraine. Biden threatened to withhold 1 billion in aid to Ukraine unless Shokin was removed as prosecutor, Ukraine of course quickly did so.

This opened the door for the corrupt politicians and business owners puppeted by Russia to be prosecuted. Firtash got arrested on an unrelated bribery charge and he wanted a stay of extradition to the US from Trump. To get it he offered Guliani manufactured dirt on the Bidens and sent two men on his payroll Lev Parnas and Igor Fruman to accomplish it. Parnas and Fruman were in the states funneling dirty Russian money to Republican politicians.

They all ended up getting caught because the whole quid pro quo phone call got leaked. So the whole thing was because Firtash wanted revenge against the Bidens for dismantling his corrupt empire that let him buy out everyone in Ukraine. Guliani tried to paint it as Joe Biden got the prosecutor fired in Ukraine because Hunter was corrupt and Joe didn't want him to be investigated. In reality the prosecutor was fired because he wouldn't investigate criminals because he was bought out by Firtash and Russia. Putin took Ukraine via corruption and now that's ended he wants to take it by force.

*This is a summary and accurate to the best of my knowledge. Best way to learn about all this is research the names above especially Dmytro Firtash. *

Kaupthing’s largest shareholder, Meidur, now called Exista, which owned 25 percent of its shares, had ties to Alfa Bank, the largest Russian commercial bank; Alfa chairman was “deep state” figure Mikhail Fridman, chairman and co-founder of Alfa Group, the parent of Alfa Bank. Meanwhile, Trump adviser Richard Burt (who also was being paid by Russia to promote a Gazprom pipeline) is on the “senior advisory board” of Alfa Bank.

Trump's former campaign manager. Manafort of course worked directly for Yanukovych and Firtash was the middleman between Putin and the Yanukovych electoral operation in Ukraine.

https://www.reddit.com/r/(...)_dead_after/io7ah8p/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205958809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Alsof men de propaganda niet uitzet in andere landen en hun taal, bijzonder naïef. En ja Oekraïne heeft ook propaganda, dat moet je ook niet in een keer geloven. Niemand die hier stelt dat Oekraïne een voorbeeldland is en voor NAVO-lidmaatschap moeten ze gewoon aan de gestelde eisen voldoen. Nog steeds geen reden om een land binnen te vallen.

Vraag aan iedereen hier:

Is het waar dat Putin de oppositie laat arresteren, vergiftigen of vermoorden?
[..]
Dat is niet waar, mensen zijn daar 'weggestuurd' omdat ze met fake news kwamen, rechtstreeks van Russische propaganda.
Wat is je mening over Westerse propaganda?
Plaats hier uw advertentie
pi_205958814
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Jullie?

Ik behoor tot geen enkele groep en heb overall een rothekel aan overheidspropaganda..

Maar bovenal ben ik niet zo dom om vanuit een waanidee dat de 'vijanden van mijn vijanden altijd mijn vrienden zijn'... Als een schaap achter russische propaganda aan te gaan waggelen.
Nounou je bent hier bewust in het "wappie kamp" zoals wij steeds vriendelijk weg gezet worden.

En ons dom noemen is gewoon jezelf dom noemen voor moeiteloos slikken van westerse propaganda

[ Bericht 4% gewijzigd door UncleScorp op 13-09-2022 12:34:08 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:30:08 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205958900
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Wat is je mening over Westerse propaganda?
Een stuk slimmer dan de Russische. Alleen Russen doen net alsof ze daarin trappen, terwijl iedereen westerse propaganda slikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205958931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]
reuters is gewoon een persbureau dat van alle zijdes zaken belicht en dat bepaalde landen een extreem-rechtse politieke vleugel hebben, is iets dat je vermoedelijk van bijna alle landen kunt melden (hooguit extreem autocratische landen kunnen dit effectief onderdrukken: in diezelfde tijd had ook de VS zeer openlijke marsen van extreem-rechtse groepen als Proud Boys e.d.).

Maar dat plaatje wat je toonde gaf geen objectief bericht weer, maar bevatte zelf een suggestieve en onwaare boodschap, bedoeld om je een politiek-ideologische mening op te leggen die de maker van dat plaatje jou wildde opleggen.
iets zer stereotypiserend en overdreven algemeen, gericht alsof ze konden doen alsof _alle _ westerse media gelijk is en ook ale oekrainers nazi zouden zijn. (terwijl die berichtgeving hooguit ging over de activiteiten van extreem-rechtse en ultra-nationalistische groepen die nog geen 5% van de stemmen haalden in die tijd, wat voor een land dat al in oorlog was best relatief klein is)

kennelijk met succes, want jij nam die mening van de maker van dat plaatje probleemlos over.
Die linkjes en filmpjes zijn er ook van de BBC.
En dat er een hele hoop nazi's in Oekraine zijn weet elk kind en dat hun macht heel ver reikt is ook een feit.
Rusland is niet gedwongen door wie dan ook maar is wel in een heel lastig parket gemanouvreerd door het Westen en het Kiev regime.
Ze hadden idd er voor kunnen kiezen om NIETS te doen maar dan hadden we nu een bloedbad in de Donbass regio's gehad.
Voor de rest: de antwoorden die ik zie binnen druppelen weerspiegelen zulk een kinderlijk naieve aanpak van dit probleem dat ik geen eens zin heb om hier op in te gaan.

Er zijn genoeg sites en commentaren te vinden die perfect uitleggen hoe we tot deze ellende zijn gekomen maar de meesten houden zich dom of zijn gewoon dom. (ik vraag mij af wat erger is)
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:33:05 #157
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205958936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:38 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Geef dit soort mensen hun natje en droogje, brood en spelen, en je kan er alle kanten mee op.

Vind de posts van degenen die kritisch in het conflict staan logischer en beter onderbouwd dan degenen die automatisch voor Oekraïne/NAVO zijn. Het enige wat die kant daartegen kan inbrengen is:
[..]
Ook in het andere topic, leiden de discussies uiteindelijk tot drogredenen als: "Waarom ga je daar niet wonen", "ben je rus", "krijg je betaald in roebels", "troll", "bot", "kloon", ... ze zitten er niet rationeel in maar emotioneel. Ze zijn pro-Oekraïne/NAVO omdat het ze zo verteld/voorgeschoteld is via de media/praatprogramma's/overheid, het is niet hun eigen weloverwogen mening.
Dat is idd altijd meteen duidelijk ^O^ zelf alles op basis van emotie aannemen en dan bij andere mensen proberen op hun gevoel in te spelen niet beseffend dat dat niet werkt bij kritische mensen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959007
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:33 schreef Summers het volgende:

[..]
Dat is idd altijd meteen duidelijk ^O^ zelf alles op basis van emotie aannemen en dan bij andere mensen proberen op hun gevoel in te spelen niet beseffend dat dat niet werkt bij kritische mensen .
De propaganda wat het Westen en Zelensky gebruiken valt onder emotionele propaganda.
"Ze hebben ziekenhuizen gebombardeerd", "een oud vrouwtje neergeschoten". "kinderen vermoord" etc etc.
Als je de NL media lees dan wordt al het slechte gedaan door de Russen en de Oekrainiers zijn hagelwitte engeltjes.
Vandaar dat de Amnesty rapport snel verwijderd moest worden.
En het werkt moet ik zeggen.
Het hele zooitje loopt erin.
Zelfs als alle olie en gas deals verneukt worden door de Brussel lobby dan weten ze het nog zo te wentelen dat de Russen het gedaan hebben.
Wat een droevig kinderlijk niveau.
Gelukkig gaan steeds meer mensen de waarheid zien.
pi_205959043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:32 schreef Schaamlap het volgende:

Er zijn genoeg sites en commentaren te vinden die perfect uitleggen hoe we tot deze ellende zijn gekomen maar de meesten houden zich dom of zijn gewoon dom. (ik vraag mij af wat erger is)
Merendeel komt niet verder dan "landje pik"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:41:55 #160
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik las vanmorgen onderstaande uiteenzetting en was benieuwd wat jullie mening daarover is. Het zou in mijn ogen een hele hoop verklaren omtrent de inval van Rusland maar ook omtrent het hele Hunter Biden verhaal.
[..]

Het is waar dat Biden the prosecutor heeft laten ontslaan omdat die Hunter wilde onderzoeken wegens corruptie En Biden staat op video Waarin hij dat toegeeft en er is een klokkenluider met bewijs van die corruptie !
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:02 schreef Vis1980 het volgende:

Dat is niet waar, mensen zijn daar 'weggestuurd' omdat ze met fake news kwamen, rechtstreeks van Russische propaganda.
Say no more ... :') 8)7 _O-

Dus mogen wij jou wegsturen (lees wegpesten) omdat jij hier met fake news rechtstreeks van westerse propaganda komt gooien ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:50:47 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205959166
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:38 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
De propaganda wat het Westen en Zelensky gebruiken valt onder emotionele propaganda.
"Ze hebben ziekenhuizen gebombardeerd", "een oud vrouwtje neergeschoten". "kinderen vermoord" etc etc.
Als je de NL media lees dan wordt al het slechte gedaan door de Russen en de Oekrainiers zijn hagelwitte engeltjes.
Vandaar dat de Amnesty rapport snel verwijderd moest worden.
En het werkt moet ik zeggen.
Het hele zooitje loopt erin.
Zelfs als alle olie en gas deals verneukt worden door de Brussel lobby dan weten ze het nog zo te wentelen dat de Russen het gedaan hebben.
Wat een droevig kinderlijk niveau.
Gelukkig gaan steeds meer mensen de waarheid zien.
Je vergeet buurland binnen gevallen volk verjaagd steden gebombardeerd en volk geplunderd en vrouwen verkracht.

En dan gek vinden dat mensen dit niet goedkeuren.

Is Oekraïne ondertussen in het noorden al de grens over?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205959238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:41 schreef Summers het volgende:

[..]
Het is waar dat Biden the prosecutor heeft laten ontslaan omdat die Hunter wilde onderzoeken wegens corruptie En Biden staat op video Waarin hij dat toegeeft en er is een klokkenluider met bewijs van die corruptie !
In die video zegt ie niet waarom hij de prosecutor heeft laten ontslaan. Of je hebt het over een andere video dan de bekende video...

Het is waar dat Joe Biden z'n zoon aan die baan geholpen heeft terwijl hij daar helemaal niet de kwalificaties voor heeft, echter is er ook bewijs dat ze nadrukkelijk geen misbruik van zijn positie wilde maken. In andere woorden: Joe heeft Hunter aan een goede baan geholpen omdat Hunter nogal een loser is die hulp nodig heeft, niet om daar vervolgens misbruik van te maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205959273
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In andere woorden: Joe heeft Hunter aan een goede baan geholpen omdat Hunter nogal een loser is die hulp nodig heeft, niet om daar vervolgens misbruik van te maken.
En toevallig toevallig in oekraine ?
Geen jobkes in de USA mss ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:00:11 #165
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959309
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In die video zegt ie niet waarom hij de prosecutor heeft laten ontslaan. Of je hebt het over een andere video dan de bekende video...

Het is waar dat Joe Biden z'n zoon aan die baan geholpen heeft terwijl hij daar helemaal niet de kwalificaties voor heeft, echter is er ook bewijs dat ze nadrukkelijk geen misbruik van zijn positie wilde maken. In andere woorden: Joe heeft Hunter aan een goede baan geholpen omdat Hunter nogal een loser is die hulp nodig heeft, niet om daar vervolgens misbruik van te maken.
Daar is echt wel misbruik van gemaakt , ik ga vanavond alles opzoeken oO/
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:01:53 #166
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959324
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En toevallig toevallig in oekraine ?
Geen jobkes in de USA mss ?
De zoon van Nancy Pelosi en de zoon van John Kerry geloof ik hebben daar ook belangen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:01 schreef Summers het volgende:

[..]
De zoon van Nancy Pelosi en de zoon van John Kerry geloof ik hebben daar ook belangen
In een corrupt land is makkelijk geld te verdienen natuurlijk
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:06:06 #168
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959370
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
In een corrupt land is makkelijk geld te verdienen natuurlijk
:+
Sodom en Gomorra daar voor the deep State en ze hebben geld gestolen van de bevolking
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:06 schreef Summers het volgende:

[..]
Sodom en Gomorra daar voor the deep State en ze hebben geld gestolen van de bevolking
Plus Biden had al langer zn oog op oekraine

quote:
Biden’s interest in the region goes back to his first term in the Senate in the 1970s. He focused on European affairs, and after the Soviet Union collapsed in 1991, he directed attention to former Soviet states including Ukraine, arguing they be allowed to join NATO and given economic and military support.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:10:18 #170
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Plus Biden had al langer zn oog op oekraine
[..]

Toen al , die mensen zijn corrupt tot op het bot .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En toevallig toevallig in oekraine ?
Geen jobkes in de USA mss ?
Niet toevallig, hij heeft connecties in de olie- en gasindustrie en kreeg Oekraïne in z'n portefeuille na aandringen richting Obama. Ik zeg niet dat Joe Biden helemaal zuiver is maar het Hunter verhaal lijkt niet meer te zijn dan nepotisme en wellicht om wat intel te verschaffen vanuit Burisma met betrekking tot interne corruptie welke Biden wilde aanpakken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:12:43 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205959440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Niet toevallig, hij heeft connecties in de olie- en gasindustrie en kreeg Oekraïne in z'n portefeuille na aandringen richting Obama. Ik zeg niet dat Joe Biden helemaal zuiver is maar het Hunter verhaal lijkt niet meer te zijn dan nepotisme en wellicht om wat intel te verschaffen vanuit Burisma met betrekking tot interne corruptie welke Biden wilde aanpakken.
Biden die corruptie aan wilt pakken _O-
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205959442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je vergeet buurland binnen gevallen volk verjaagd steden gebombardeerd en volk geplunderd en vrouwen verkracht.

En dan gek vinden dat mensen dit niet goedkeuren.

Is Oekraïne ondertussen in het noorden al de grens over?
Welk volk verjaagd? Van de Donbass en Luhansk regio.s?
Die waren/zijn dolblij dat de Russen er zijn of dacht je dat ze voor de lol meevechten met het Russische leger?

Kijk had mij weggehouden van de Kharkiv regio en puur gericht op Luhansk (is al geheel in handen), De Donbass (bijna in handen) en zuid Oekraine Odessa districten ZEKER als ik zie dat ik maar een beperkte hoeveelheid troepen tot mijn bechikking heb.
Daar wonen de meeste Russisch sprekende inwoners die zich wensen af te scheiden van de Oekraine.
En dan flink ingraven.
pi_205959474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:12 schreef Summers het volgende:

[..]
Biden die corruptie aan wilt pakken _O-
Uh ja. Uiteraard omdat dat dan weer voordeel heeft voor de VS en wellicht z'n eigen portemonnee of die van z'n donateurs. Niet uit de goedheid van z'n hart :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205959483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Uh ja. Uiteraard omdat dat dan weer voordeel heeft voor de VS en wellicht z'n eigen portemonnee of die van z'n donateurs. Niet uit de goedheid van z'n hart :P
En dan zijn er nog figuren die blind achter de USA aanlopen en roepen Rusland bad, Putin bad. _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')