abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 21:23:59 #251
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205941455
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, want hij heeft zelf zijn remmen in de fik gestoken. :')
Rem was heet, dus? Hij kon toch finishen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_205941464
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Neenee, het is gewoon een waardeloze coureur die er niets van bakt en in de beste auto vandaag gewoon dik verslagen is door de grote geit, Sir Lewis Hamilton in een zeepkist.
De waarheid ligt een beetje in het midden. Er zijn best wel wat redenen aan te wijzen waarom het niet allemaal aan Perez zelf te wijten is dat hij zelden een P2 scoort waar zijn teammaat de overwinningen aan elkaar rijgt.

Ja, hij heeft veel pech. Ja hij rijdt kennelijk met een mindere spec vloer, ja soms moet zijn tactisch plan aangepast aan dat van de nummer 1 coureur.

Maar dat soort zaken golden ook voor Bottas of Rosberg bij Mercedes. Of voor Barrichello bij Ferrari. En die pakte toch relatief heel wat meer overwinningen en tweede plekken.

Is Verstappen dan zo buitenaards dat hij 5 races op rij wint en dat zijn teamgenoot maar 1x op het podium geraakt in die races?
  zondag 11 september 2022 @ 21:25:23 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205941471
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

Rem was heet, dus? Hij kon toch finishen
Hij moest daardoor langzamer rijden en zijn rembalans veranderen om de voorremmen te onlasten. Dat heeft een significante impact op je rondetijden. Wil je dat ik je uitleg waarom?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 11 september 2022 @ 21:26:04 #254
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205941480
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Is Verstappen dan zo buitenaards dat hij 5 races op rij wint en dat zijn teamgenoot maar 1x op het podium geraakt in die races?
Dat denk ik persoonlijk wel. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205941488
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hij moest daardoor langzamer rijden en zijn rembalans veranderen om de voorremmen te onlasten. Dat heeft een significante impact op je rondetijden. Wil je dat ik je uitleg waarom?
Prima verklaring.

Voor deze race.
pi_205941508
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat denk ik persoonlijk wel. :)
Als je kijkt naar de uitslagen van Perez de laatste races dan zou je denken dat de RB de derde auto op de grid is.

Ik ben dan toch geneigd om te denken dat Perez enigszins onderpresteert.
pi_205941551
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Waar ben ik in godsnaam in terecht gekomen :')

Maar goed, het is geen F1 topic zonder geruzie over onzin.
Gelukkig ben jij er altijd om nog wat olie op het vuur te gooien *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2022 @ 21:31:17 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205941563
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Is Verstappen dan zo buitenaards dat hij 5 races op rij wint en dat zijn teamgenoot maar 1x op het podium geraakt in die races?
Wat Verstappen op dit moment aan het doen is is absoluut buitenaards, ik vind het niet eens meer eerlijk om Perez met hem te vergelijken eigenlijk.

Punt is dat Perez vandaag echt meer dan prima gereden heeft. In tegenstelling tot Hamilton vocht hij zich gewoon een weg door het veld, en deed dat in niet de meest gelukkige omstandigheden. En toen moest ie heul vroeg stoppen, wat eigenlijk zijn kansen door het putje spoelde. En toch was ie op koers om gemakkelijk P5 te pakken tot die band ermee nokte. Zonder problemen was ie outsider voor het podium geweest, daar ben ik vrij zeker van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205941618
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat Verstappen op dit moment aan het doen is is absoluut buitenaards, ik vind het niet eens meer eerlijk om Perez met hem te vergelijken eigenlijk.

Waar baseer je dat dan op? Hoe weet je zo zeker dat zijn auto niet gewoon zo veel sterker is dan de Ferrari en de Mercedes?
  zondag 11 september 2022 @ 21:40:39 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_205941680
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2022 @ 21:52:59 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205941799
twitter
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!fotograaf zondag 11 september 2022 @ 21:56:15 #262
842 Zorro
Z
pi_205941831
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De waarheid ligt een beetje in het midden. Er zijn best wel wat redenen aan te wijzen waarom het niet allemaal aan Perez zelf te wijten is dat hij zelden een P2 scoort waar zijn teammaat de overwinningen aan elkaar rijgt.

Ja, hij heeft veel pech. Ja hij rijdt kennelijk met een mindere spec vloer, ja soms moet zijn tactisch plan aangepast aan dat van de nummer 1 coureur.

Maar dat soort zaken golden ook voor Bottas of Rosberg bij Mercedes. Of voor Barrichello bij Ferrari. En die pakte toch relatief heel wat meer overwinningen en tweede plekken.

Is Verstappen dan zo buitenaards dat hij 5 races op rij wint en dat zijn teamgenoot maar 1x op het podium geraakt in die races?
Het geeft aan dat Schumacher en Hamilton veel meer te danken hebben aan de auto en Verstappen aan zijn eigen kwaliteiten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205941869
Trouwens, nog even over Nyck. Die heeft laten zien dat ie best kan rijden. Maar we hebben hem nu op 1 baan gezien. Ik ben heel benieuwd hoe hij het op andere banen zou doen en of hij dan ook in de punten kan rijden :)

Als Williams besluit met Albon en Nyck verder te gaan, dan hebben ze een goed team in handen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2022 @ 21:59:26 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205941884
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:58 schreef El_Thijs het volgende:
Trouwens, nog even over Nyck. Die heeft laten zien dat ie best kan rijden. Maar we hebben hem nu op 1 baan gezien. Ik ben heel benieuwd hoe hij het op andere banen zou doen en of hij dan ook in de punten kan rijden :)

Als Williams besluit met Albon en Nyck verder te gaan, dan hebben ze een goed team in handen.
Die gaat helemaal naar de tering als ie Singapore ook nog op zijn bord krijgt :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205941902
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 21:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die gaat helemaal naar de tering als ie Singapore ook nog op zijn bord krijgt :P
Dat denk ik ook, die moet eerst goed getraind worden. Maar eerlijk is eerlijk, hij reed een hele mooie race. En de felicitaties van Max aan het einde waren erg tof :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 11 september 2022 @ 22:01:55 #266
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205941918
quote:
6s.gif Op zondag 11 september 2022 21:56 schreef Zorro het volgende:

Het geeft aan dat Schumacher en Hamilton veel meer te danken hebben aan de auto en Verstappen aan zijn eigen kwaliteiten.
Schumacher heeft echt niet 7 titels gewonnen door zijn superieure auto. En zoveel won Barichello ook weer niet. In de eerste 2 seizoenen bij Ferrari heeft hij 1 GP gewonnen en de 5 jaar op rij dat Michael kampioen werd in totaal 9 GP's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2022 @ 22:03:04 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205941934
Nog even een mooi feitje om de dag mee af te sluiten: Verstappen kan in Singapore al kampioen worden :Y)

Zeer onwaarschijnlijk, maar ach.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 11 september 2022 @ 22:04:42 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205941956
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:03 schreef Nattekat het volgende:
Nog even een mooi feitje om de dag mee af te sluiten: Verstappen kan in Singapore al kampioen worden :Y)

Zeer onwaarschijnlijk, maar ach.
Reeds besproken

:P
pi_205941961
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:03 schreef Nattekat het volgende:
Nog even een mooi feitje om de dag mee af te sluiten: Verstappen kan in Singapore al kampioen worden :Y)

Zeer onwaarschijnlijk, maar ach.
Ik ga voor Japan. Als Honda staat toe te kijken, Max de tweede titel binnensleept.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 september 2022 @ 22:06:51 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205942000
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Reeds besproken

:P
:(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205942005
Williams line-up voor 2023: De Vries en Albon. Ik hoop het wel :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 11 september 2022 @ 22:09:22 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205942024
Die fluitende Italianen, net of Leclerc zonder die safety wel had gewonnen :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205942084
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:09 schreef PzKpfw het volgende:
Die fluitende Italianen, net of Leclerc zonder die safety wel had gewonnen :')
Max had verse rode banden. Die ware zo op temperatuur. Max had rondjes om Leclerc gereden, gespind en nog gewonnen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205942089
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Deze vergelijking gaat natuurlijk mank, want bij kop of munt gooien komt geen kunde kijken.
Dat maakt voor het principe niet uit natuurlijk. Als 10000 dartpijltjes gooit is een 9-darter ook minder bijzonder dan bij 1000 pijltjes.

quote:
En het is niet ineens niet bijzonder meer als je in een seizoen van 22 races er 9 achter elkaar wint in vergelijking met een seizoen met 'maar' 19 races (Vettel).
Er is natuurlijk een punt waarop 9 achter elkaar net zo 'weinig bijzonder' wordt als 8 achter mekaar waren. Het is verdunning, inflatie, verwatering.

quote:
Dat je records van F1 coureurs een bepaalde nuance meegeeft door er bv bij te zeggen 'Ja, 13 overwinningen, maar wel in een seizoen van 22 en niet van 18', is natuurlijk niets mis mee. Maar stellen dat de huidige records dan niets meer betekenen, gaat mij wel iets te ver.
Dat zeg ik ook niet. Maar de recordgelerei zegt me steeds minder, ook omdat er steeds meer records prominent bijgehouden worden. Voor mij is het sowieso veel achtergrondgeruis, maar mensen gaan zelfs puntenaantallen vergelijken terwijl de puntentelling veranderd is.

Ik vind het jammer. Je kunt alleen maar bijzondere prestaties meemaken als er ook periodes zonder bijzondere prestaties zijn. Die 5 titels van Fangio waren zo lang zo onhaalbaar geacht, dat hing als onbereikbaar boven de markt, dat vond ik prachtig. Dat was het idee dat kon vroeger, dat kan nu nooit meer. Dat bleek niet juist, maar nu is het andersom in die zin dat records het nooit uit kunnen houden doordat ze van alle kanten makkelijker gemaakt worden. Coureurs beginnen jonger, talenten beginnen in betere teams, de beste teams worden langer door de regelvastheid beschermd en minder snel ingelopen, de coureurs blijven langer levend, meer races in een seizoen, meer punten per race, minder mechanische pech, makkelijker van achteruit winnen.

25 races op je naam was echt heel erg veel he, voor de groten als Stewart, Lauda en Senna. Nu zit Bottas daarbij in de buurt, en niet eens dankzij een parkeeplaats in Miama met een hardplastieken jachthaventje. Ze zijn de sport uit zijn historisch context gaan trekken en dat is op zich al jammer, maar het is destructief voor de waarde van records. Het is een beetje hetzelfde effect als de klapschaats of het zwempak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 11 september 2022 @ 22:13:57 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205942099
Even de seizoenstabel erbij gepakt, maar wat me verder nog opvalt is hoe ver de Ferrari-klantenteams gaandeweg het seizoen weer wegzakken.

Alfa Romeo pakt vandaag pas het eerste puntje sinds Canada, en Haas heeft sinds Imola eind april maar 2 wedstrijden punten gereden (wel een sterke score nog in Oostenrijk met 14 punten). Kunnen kennelijk toch de ontwikkelingen allemaal niet bijhouden naarmate het seizoen vordert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')