Ikquote:Op donderdag 8 september 2022 21:18 schreef Tengano het volgende:
Wie kent ze niet; Rene en Sandra
[ afbeelding ]
Vrouwen worden gemiddeld ouderquote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef TLC het volgende:
15 PM's, 14 Amerikaanse presidenten, en 7 Pausen
Indrukwekkende cijfers
Zijn oudoom koos de naam Edward, een van de veel voorkomende koningsnamen, al was hij geboren als David. Zijn opa koos de naam George, hoewel zijn eerste naam Albert was.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:39 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Een van die kinderen van William heet toch George?
Hoezo op George gegokt?
Aaah zoquote:Op donderdag 8 september 2022 21:21 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zijn oudoom koos de naam Edward, een van de veel voorkomende koningsnamen, al was hij geboren als David. Zijn opa koos de naam George, hoewel zijn eerste naam Albert was.
John Major werd vroeger in Spitting image altijd in zwart-wit uitgebeeld, om zijn kleurloze, kleinburgerlijke karakter te accentueren.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:20 schreef Zwansen het volgende:
Mayor op de BBC. Die is amper ouder geworden.
Ja, goed punt. Als land was het voor ons nog vreemder. Al hadden we dan inderdaad wel wisselingen in die tijd, in tegenstelling tot Groot-Brittannië.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden natuurlijk ook al meer dan een eeuw alleen maar koninginnen gehad, dan is een koning ook even wennen.
De hedendaagse journalistiek is verschrikkelijk. Het verheft irrelevantie tot een kunstvorm.quote:
Als Edward - net als nu - kinderloos was gebleven, was ze uiteindelijk ook koningin geworden.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:26 schreef Mrmime het volgende:
Blijft bizar hoe dingen kunnen lopen. Omdat de oom van Elizabeth afzag van de troon werd zijn broer koning en daarom daarna Elizabeth. Kan me voorstellen dat zij zichzelf vaak heeft afgevraagd hoe haar leven verlopen zou zijn als ze “gewoon” een lid van de koninklijke familie zou zijn.
ook weer waarquote:Op donderdag 8 september 2022 21:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als Edward - net als nu - kinderloos was gebleven, was ze uiteindelijk ook koningin geworden.
Ik ken de Britse "line of succession" niet precies maar was ze dan evengoed niet op een gegeven moment koningin geworden? De broer in kwestie was volgens mij 2e in de lijn omdat de oorspronkelijke troonopvolger (de oom) geen kinderen had. En daarmee zou Elizabeth dan met een extra "halte" alsnog wel koningin geworden zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:26 schreef Mrmime het volgende:
Blijft bizar hoe dingen kunnen lopen. Omdat de oom van Elizabeth afzag van de troon werd zijn broer koning en daarom daarna Elizabeth. Kan me voorstellen dat zij zichzelf vaak heeft afgevraagd hoe haar leven verlopen zou zijn als ze “gewoon” een lid van de koninklijke familie zou zijn.
De oom wilde met een gescheiden vrouw (Wallis Simpson) trouwen, en gezien de koning van Engeland ook hoofd van de church of England is, kon dat niet.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ken de Britse "line of succession" niet precies maar was ze dan evengoed niet op een gegeven moment koningin geworden? De broer in kwestie was volgens mij 2e in de lijn omdat de oorspronkelijke troonopvolger (de oom) geen kinderen had. En daarmee zou Elizabeth dan met een extra "halte" alsnog wel koningin geworden zijn.
edit: Jane was me voor
Dan had er vast nog ergens covfefe gestaanquote:Op donderdag 8 september 2022 21:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
No way dat ie dat zelf geschreven heeft.
Maar dan had ze misschien wel op oudere leeftijd Queen geworden?quote:Op donderdag 8 september 2022 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ken de Britse "line of succession" niet precies maar was ze dan evengoed niet op een gegeven moment koningin geworden? De broer in kwestie was volgens mij 2e in de lijn omdat de oorspronkelijke troonopvolger (de oom) geen kinderen had. En daarmee zou Elizabeth dan met een extra "halte" alsnog wel koningin geworden zijn.
edit: Jane was me voor
Ja, Edward is ergens begin jaren 70 overleden, volgens mij.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar dan had ze misschien wel op oudere leeftijd Queen geworden?
Ik wel, ik werd 14 in het jaar dat Beatrix koningin werd, mijn moeder en ik hadden nog over de datum gewed, en toen ik ze "30 april" zei zij "Nee, dat doen ze echt niet..." wel dus.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Als land was het voor ons nog vreemder. Al hadden we dan inderdaad wel wisselingen in die tijd, in tegenstelling tot Groot-Brittannië.
Overigens heb ik Wilhelmina en Juliana niet als koninginnen meegemaakt. Voor mezelf is het dan niet zo extreem als sommige oudere Britten.
Edward VIII (de oom) overleed in 1972: 20 jaar nadat George VI (de vader van Elizabeth) overleed. Dan had ze dus nu net de 50 jaar koninginschap aangetikt i.p.v. 70 jaar.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar dan had ze misschien wel op oudere leeftijd Queen geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |