Het bijzondere aan Elizabeth is dat zij zolang op de troon heeft gezeten dat ze aan meerdere tijdperken verbonden is. De naoorlogse wederopbouw, de koude oorlog, de val van de muur en het optimisme van de jaren 90, 9/11, kredietcrisis, corona pandemie. Ze heeft het allemaal meegemaakt. Ongelooflijk.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het moment van overlijden van Queen Elizabeth doet me denken aan het begin van het boek In Europa van Geert Mak. Hij schrijft dat een nieuwe eeuw/tijdperk vaak niet synchroon loopt met de jaartelling. Het echte einde van de 19e eeuw was toen Queen Victoria overleed, dat was echt het einde van de 19e eeuw. Er was een industriële revolutie, wereldmachten schoven en toen was Queen Victoria dood en was de 19e eeuw echt ten einde.
Nu zien we dat Europa onder druk staat, de macht van de VS niet absoluut is, er een (proxy) oorlog tussen de NAVO en Rusland lijkt te zijn/komen. Misschien luidt de dood van Queen Elizabeth echt het einde van de 20e eeuw of misschien wel het millennium in. De wereld is nu echt anders geworden dan 5 jaar geleden.
Inderdaad, toen ze gekroond werd was vadertje Drees nog premier.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef TLC het volgende:
15 PM's, 14 Amerikaanse presidenten, en 7 Pausen
Indrukwekkende cijfers![]()
Ik had meer PM's verwacht, gegeven dat minstens de helft van de US presidenten de 8 jaar volmakenquote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef TLC het volgende:
En drie Nederlandse staatshoofden.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:54 schreef TLC het volgende:
Nu hebben we alleen David Attenborough nogquote:Op donderdag 8 september 2022 20:50 schreef Jane het volgende:
Toch een van de weinige dingen die al je hele leven hetzelfde waren. Ik neem aan dat dat voor bijna iedereen hier geldt, maar als je al best oud bent (![]()
) is dat best bizar om je te realiseren.
Da's waar. Die was ik even vergeten. Tnx!quote:Op donderdag 8 september 2022 21:00 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Nu hebben we alleen David Attenborough nog
Wat een droeftoeters.quote:
Bizar ditquote:
Ja, die moeten zelfs wennen aan een nieuw volkslied.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond het al enorm vreemd om ineens een koning te hebben na de abdicatie van Beatrix. Moet je nagaan hoe die Britten dat hebben.
Mwah, toen hij jong was werd hij ook beschouwd als most eligible bachelor.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:
Wel grappig dat Charles naarmate hij ouder is geworden er beter uit is gaan zien.
Niet om zijn looks hoorquote:Op donderdag 8 september 2022 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, toen hij jong was werd hij ook beschouwd als most eligible bachelor.
Wij hadden natuurlijk ook al meer dan een eeuw alleen maar koninginnen gehad, dan is een koning ook even wennen.quote:Op donderdag 8 september 2022 21:06 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond het al enorm vreemd om ineens een koning te hebben na de abdicatie van Beatrix. Moet je nagaan hoe die Britten dat hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |