Waarom ben je daar mee akkoord gegaan dan?quote:Op maandag 12 september 2022 11:54 schreef vosss het volgende:
En het is 505/55 en dat is bijna 10x xo veel.
Dat nieuwe termijnbedrag slaat nergens op.
Was 129, werd 169 en kreeg bijna 900 terug. Werd verhoogd zodat het nog beter bij m'n verbruik aan zou sluiten. :',)
Tarieven van Eneco Modelcontract.quote:Op maandag 12 september 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
[..]
2100kwh en 600m3 gas. Dat gas wordt komend jaar nog max 400m3.
Zou kunnen dat ze een nieuwe aanbieding kreeg precies op het hoogtepunt van de gasprijs van zo'n ¤350/MW. Nu is dat zo'n ¤195/MW.quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand na afloop contract de modelcontracttarieven moet betalen. Ik ben wel benieuwd naar de leverancier.
Omdat ik die 169 prima kan betalen. Die 500 ga ik vanzelfsprekend niet mee akkoordquote:Op maandag 12 september 2022 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom ben je daar mee akkoord gegaan dan?
Waarom is die verhoging van het termijnbedrag onrealistisch?quote:Op maandag 12 september 2022 10:38 schreef vosss het volgende:
Over minder dan 2 weken loopt mijn contract af. Essent nog altijd dikke storing en compleet onrealistisch termijnbedragadvies om te verhogen van 169 euro naar 505.
Minder you, het afgelopen jaar, eindafrekening in augustus, was mijn daadwerkelijk verbruik 55 euro per maand.
Compleet van de zotte.
Mijn ouders hebben recent nieuwe tarieven voor hun variabele contract bij Essent gekregen die ingaan vanaf september. Kwam uit op rond de 2 euro per m3 gas en 0,66 euro voor een stroom.quote:Op maandag 12 september 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Tarieven van Eneco Modelcontract.
Product Tarief
Gas per m3 ¤ 4,63003
Stroom per kWh normaal ¤ 1,03479
Dan zou je op bijna 5000 euro per jaar zitten. Al zullen de tarieven hopelijk voor jou wel beter zijn.
Als ik dat verbruik invul op de site van Essent kom je bij de huidge modelcontract tarieven uit op een bedrag van 329,- per maand. Nog veel maar veel minder dan je nieuwe voorschot.quote:Op maandag 12 september 2022 11:52 schreef vosss het volgende:
[..]
2100kwh en 600m3 gas. Dat gas wordt komend jaar nog max 400m3.
6x zo duur als mijn aflopende 5 jaars contract.quote:Op maandag 12 september 2022 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als ik dat verbruik invul op de site van Essent kom je bij de huidge modelcontract tarieven uit op een bedrag van 329,- per maand. Nog veel maar veel minder dan je nieuwe voorschot.
De enige manier om de situatie te normaliseren is als het Poetin regime opzout. Tot dan is goedkoop gas verleden tijd nu het afsluiten is ingezet als wapen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:00 schreef vosss het volgende:
[..]
6x zo duur als mijn aflopende 5 jaars contract.
Waanzin. Donderop met die niet werkende sancties.
Die sancties werken prima.quote:Op maandag 12 september 2022 14:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat moet het toch heerlijk zijn om zo simpel te kunnen denken.quote:Op maandag 12 september 2022 14:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon nog niks doen, en het in de winter zelf in de gaten houden *als die app het ooit weer doet.quote:Op maandag 12 september 2022 14:40 schreef summer2bird het volgende:
Okey, iemand die mij hierbij kan helpen?
Ik heb Essent variabel, gebruik zo min mogelijk stroom (heb geen gas) en in augustus door btw verlaging zat ik op +6,25 dat ik dan in het groen zit.
Ik zit al sinds januari elke keer in het groen erover heen, dus zou een leuk bedrag terugkrijgen als mijn jaarrekening eraan komt.
Toch adviseert Essent mijn maandbedrag (23 euro) te verhogen naar 70 euro!
Iemand enig idee waar dit op slaat? Foutje van hun of zie ik iets over het hoofd?
Dit dus. Er is gewoon nul komma nul communicatie vanuit hun kant.quote:Op maandag 12 september 2022 14:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Gewoon nog niks doen, en het in de winter zelf in de gaten houden *als die app het ooit weer doet.
Eventueel zelf een potje sparen. Ik vind Essent zo raar doen momenteel, met die verbruik app en bereikbaarheid, dat ik vermoed dat ze aan het omvallen zijn. Dus extra voorschot betalen zou stom zijn.
Essent gaat niet omvallen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Gewoon nog niks doen, en het in de winter zelf in de gaten houden *als die app het ooit weer doet.
Eventueel zelf een potje sparen. Ik vind Essent zo raar doen momenteel, met die verbruik app en bereikbaarheid, dat ik vermoed dat ze aan het omvallen zijn. Dus extra voorschot betalen zou stom zijn.
Heb je het nou al geprobeerd op hun website? Ik kan gewoon alles zien.quote:Op maandag 12 september 2022 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. Er is gewoon nul komma nul communicatie vanuit hun kant.
Ja lekker scenarios uit je dikke duim trekken en je daar vervolgens HEEL BOOS over maken.quote:Op maandag 12 september 2022 14:47 schreef vosss het volgende:
En mochten ze omvallen dan zijn er ineens 2 miljoen huishoudens die een modelcontract krijgen bij de concurrent.
Gaaf land.
Ah okey, ik schrok me dood namelijkquote:Op maandag 12 september 2022 14:43 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is al gewoon de realiteit hoor, weliswaar niet bij grote energiemaatschappijen. Maar als er 1 omvalt kun je er nu niet omheen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja lekker scenarios uit je dikke duim trekken en je daar vervolgens HEEL BOOS over maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |