abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205932434
Ik ben er nog niet geheel uit wat de thermostaat betreft,
net ff gekeken, stond op 15,5.
's winters,
Wat is nu goedkoper? gewoon uitzetten en 's ochtends de boel warmstoken?
of idd op 15 laten staan zodat de temp. niet te ver zakt?
Eigenlijk verwarm ik enkel de woonkamer, heel soms het hele huis om schimmel tegen te gaan.
En voor mij is 18 graden echt genoeg,
ha, en er zitten koukleumen in naaste flats, dus die helpen fijn mee.
  zondag 11 september 2022 @ 12:53:05 #127
104963 ETA
European Travel Author
pi_205932462
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus ook 18 als je weg bent?
Het is geen smart ding, ik kan alleen een weekprogrammering instellen. Ik moet handmatig dan verlagen als ik de deur uit ga. Misschien dat ik hem nog lager ga instellen, plan was het verwarmen deels over te laten nemen door de nieuwe geinstalleerde airco.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_205932463
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:48 schreef paulowna het volgende:
's winters,
Eigenlijk verwarm ik enkel de woonkamer, heel soms het hele huis om schimmel tegen te gaan.
als je in een ruimte niet aanwezig bent is uitzetten altijd goedkoper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205932498
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je in een ruimte niet aanwezig bent is uitzetten altijd goedkoper.
Ook bij -15?
als we het ooit nog meemaken.
pi_205932508
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:53 schreef ETA het volgende:

[..]
Het is geen smart ding, ik kan alleen een weekprogrammering instellen. Ik moet handmatig dan verlagen als ik de deur uit ga. Misschien dat ik hem nog lager ga instellen, plan was het verwarmen deels over te laten nemen door de nieuwe geinstalleerde airco.
Met deze prijzen heb je een plugwise Anna heel snel terug verdiend
pi_205932550
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dit is op verzoek, niet gedwongen. Dan regelen ze niets aan de straat
Ja ik had even iets verder teruggelezen, snap het verhaal nu :P
pi_205932572
Niemand kan in de toekomst kijken maar het grootschalig inkopen om een buffer op te bouwen heeft een sterk prijs opdrijvend effect gehad. De buffers zijn vol of bijna vol en een deel van de aanvoer ligt al voor de kust. Dan nog een nakende recessie en je hebt eerder een recept voor dalende prijzen dan gelijkblijvend of sterk stijgend.

Energie zal relatief duur blijven maar nu lijkt het net of we afkoersen op een Armageddon waarbij een groot deel van Nederland failliet gaat.
pi_205932744
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:57 schreef paulowna het volgende:

[..]
Ook bij -15?
als we het ooit nog meemaken.
juist dan
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205932798
Nooit helemaal uitzetten, de kou trekt dan in de muren en dan duurt opwarmen veel langer. In het gebouw waar ik woon deed iemand dat wel, en klaagde dat er van alles mis was met het gebouw en de vve moest dat maar oplossen. Tig bedrijven en organisaties kwamen allemaal tot dezelfde conclusie, uitzetten van de ketel was de oorzaak, hou de ketel op 15 minimaal.
Dit heeft de bewoner veel geld gekost (werd zelfs een rechtszaak die hij verloor)
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 11 september 2022 @ 13:29:32 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205932850
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:53 schreef ETA het volgende:

[..]
Ik weet niet of er grote regelmaat zit in wanneer je wel/niet thuis bent, maar ik zou nooit voor uren achter elkaar de verwarming op 18 laten staan als ik niet thuis ben.

Dan nog liever uit voor de duur dat je bijv. incidenteel overdag een paar uur weg bent.

Op onze oude thermostaat was ‘continue sparen’ volgens mij een optie, maar er was ook een vorstbeveiliging die wel altijd actief was waarvoor de temperatuur was in te stellen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 13:37:49 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205932922
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik weet niet of er grote regelmaat zit in wanneer je wel/niet thuis bent, maar ik zou nooit voor uren achter elkaar de verwarming op 18 laten staan als ik niet thuis ben.

Dan nog liever uit voor de duur dat je bijv. incidenteel overdag een paar uur weg bent.

Op onze oude thermostaat was ‘continue sparen’ volgens mij een optie, maar er was ook een vorstbeveiliging die wel altijd actief was waarvoor de temperatuur was in te stellen.
Zo'n slimme thermostaat is dan toch wel handig hoor, zeker in de huidige situatie. Je zult maar weg gaan en vergeten zijn de verwarming uit te draaien etc. Dat gaat geheid mensen gebeuren.

Ik weet nog wel dat ik regelmatig vergat om de thermostaat lager te zetten als ik naar bed ging. Eigenlijk had ik het natuurlijk al eerder moeten doen, 2 uur voor je naar boven gaat ofzo, maar dat was ik al vergeten, en dan ga je naar boven en dan lig je lekker en dan besef je je ineens dat 'ie nog aan staat. Moet je weer op staan.

Dat is wel handig. Maar goed, kost ook weer geld natuurlijk qua aanschaf.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 13:39:38 #137
236264 crew  capricia
pi_205932942
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Met deze prijzen heb je een plugwise Anna heel snel terug verdiend
Enig idee voor zoiets met stadsverwarming?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 september 2022 @ 13:40:21 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205932950
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zo'n slimme thermostaat is dan toch wel handig hoor, zeker in de huidige situatie. Je zult maar weg gaan en vergeten zijn de verwarming uit te draaien etc. Dat gaat geheid mensen gebeuren.

Ik weet nog wel dat ik regelmatig vergat om de thermostaat lager te zetten als ik naar bed ging. Eigenlijk had ik het natuurlijk al eerder moeten doen, 2 uur voor je naar boven gaat ofzo, maar dat was ik al vergeten, en dan ga je naar boven en dan lig je lekker en dan besef je je ineens dat 'ie nog aan staat. Moet je weer op staan.

Oude thermostaat had beperkte programmering, maar paste goed bij onze regelmaat.

Nu kunnen we idd. overal per app aansturen.
pi_205932969
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:48 schreef paulowna het volgende:
's winters,
Je verwarmt lucht dus dan is alleen verwarmen als je behoefte aan warme lucht hebt het zuinigste. Let alleen wel op de stralingswarmte (warme of koude muren) heeft grote invloed op hoe aangenaam de ruimte ervaren wordt

De beste tip om optimaal gebruik te maken van je verwarming is om fans in de verwarming te plaatsen. Daarmee haal je meer warmte uit hetzelfde verbruik

pi_205933105
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn genoemde is "maar" 140 euro. Door onze onregelmatige levensstijl was die zo terug.

quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 13:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Enig idee voor zoiets met stadsverwarming?
Nope
pi_205933258
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat zijn de kosten van het abonnement, daarboven op komt het verbruik
Dan nog. Als je met de huidige gasprijzen alleen kookt en warm water pakt, kost je dat inclusief abonnement toch niet meer dan 30-40 euro?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205933437
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:08 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dan nog. Als je met de huidige gasprijzen alleen kookt en warm water pakt, kost je dat inclusief abonnement toch niet meer dan 30-40 euro?
er wordt gangbaar uitgegaan dat koken/warm water 20% van de gasrekening betreft.
pi_205933458
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Nooit helemaal uitzetten, de kou trekt dan in de muren en dan duurt opwarmen veel langer. In het gebouw waar ik woon deed iemand dat wel, en klaagde dat er van alles mis was met het gebouw en de vve moest dat maar oplossen. Tig bedrijven en organisaties kwamen allemaal tot dezelfde conclusie, uitzetten van de ketel was de oorzaak, hou de ketel op 15 minimaal.
Dit heeft de bewoner veel geld gekost (werd zelfs een rechtszaak die hij verloor)
mijn reactie ging dan ook niet om comfort, want dat werd niet gevraagd. Er werd gevraagd wat het zuinigste is. En dat is de verwarming uitzetten als je er niet bent.
pi_205933460
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
er wordt gangbaar uitgegaan dat koken/warm water 20% van de gasrekening betreft.
Lijkt me wel erg overdreven, maar hangt ook af van de gezinssamenstelling natuurlijk. Bij 6 man in een gezin zou dat wel kunnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2022 14:24:47 ]
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 14:25:34 #145
236264 crew  capricia
pi_205933478
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mijn reactie ging dan ook niet om comfort, want dat werd niet gevraagd. Er werd gevraagd wat het zuinigste is. En dat is de verwarming uitzetten als je er niet bent.
Oh. Echt? Dus snachts de volledige thermostaat op 0?
(Ik dacht altijd dat ie op 15 ofzo zuiniger was, in verband met het weer warm stoken van de woning)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 september 2022 @ 14:26:10 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205933483
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:08 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vaste kosten voor gas zijn toch wel hoger dan dat? Ik zit op een soort warmtenet en ben elke maand al 120 euro kwijt aan vaste kosten zonder verbruik.
pi_205933485
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh. Echt? Dus snachts de volledige thermostaat op 0?
(Ik dacht altijd dat ie op 15 ofzo zuiniger was)
helemaal uitzetten is voordeliger omdat je warmteverlies naar buiten dan elke keer afneemt naar mate de kamer afkoelt.
En het warmteverlies moet je compenseren met de verwarming.
pi_205933503
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Vaste kosten voor gas zijn toch wel hoger dan dat? Ik zit op een soort warmtenet en ben elke maand al 120 euro kwijt aan vaste kosten zonder verbruik.
Tot een jaar geleden betaalde ik maar 68 per maande voor gas en licht totaal.

Koud douchen doe ik sowieso al. Ik overweeg nu quooker te kopen. Dat lijkt me goedkoper dan warm water via cv.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zondag 11 september 2022 @ 14:28:05 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205933504
Voor ons tweepersoonshuishouden gaat die 20% wel aardig op.
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 14:28:53 #150
236264 crew  capricia
pi_205933509
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dit.
De vaste kosten zijn echt hoog.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')