quote:
Gasquote:Op woensdag 7 september 2022 21:29 schreef Vanyel het volgende:
Na 28 minuten aan de telefoon om mijn huidige inetabo op te zeggen (nauwelijks mogelijk via de site), begrijp ik weer waarom je uit principe een aanbieder zou skippen.
Maar 30 piek per maand vind ik toch belangrijker.
Eerste reactie van Mrs V.: Wat zullen we daar eens voor kopen.
Ik vond het een ontluisterende docuquote:Op woensdag 7 september 2022 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij kijken op NPO Start de docuserie Bezorgd. Over dus de bezorgeconomie. Er zit een gezin in die thuis een pakketpunt hebben voor drie diensten. Ze zijn op werkdagen 5 uur per dag open maar mensen bellen elke dag, de hele dag aan. Ze verdienen daar 270 euro per maand mee![]()
Elke keer als in de serie de deurbel gaat bij dat pakketpunt, denk ik aan hoeveel warmte die daar zal ontsnappen komende winter.
Ik ook. Goede docu ook.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vond het een ontluisterende docu
Oh shit zegquote:[img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/iOp woensdag 7 september 2022 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam om 19.49 op het station aan op de terugtocht vanuit werk en kwam er toen achter dat mijn dikke extra slot waarmee ik mijn superfijne nog geen jaar oude fiets keurig had vastgemaakt met frame en wiel aan het fietsenrek, met grof geweld was opengeknipt. En fiets foetsie.. Tweede werkdag in Amsterdam, fiets ter waarde van de reiskostenvergoeding van de komende 12 maanden bij elkaar gejat.
(natuurlijk de vraag of dat meer zegt over hoe duur mijn fiets was of hoe slecht mijn reiskostenvergoeding is, maargoed).
Werk zelf was wel leuk gelukkig, maar dit was toch wel een kut einde van een leuke werkdag. Niet verzekerd helaas.
Nee. Wat kut. Allemachtigquote:Op woensdag 7 september 2022 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kwam om 19.49 op het station aan op de terugtocht vanuit werk en kwam er toen achter dat mijn dikke extra slot waarmee ik mijn superfijne nog geen jaar oude fiets keurig had vastgemaakt met frame en wiel aan het fietsenrek, met grof geweld was opengeknipt. En fiets foetsie.. Tweede werkdag in Amsterdam, fiets ter waarde van de reiskostenvergoeding van de komende 12 maanden bij elkaar gejat.
(natuurlijk de vraag of dat meer zegt over hoe duur mijn fiets was of hoe slecht mijn reiskostenvergoeding is, maargoed).
Werk zelf was wel leuk gelukkig, maar dit was toch wel een kut einde van een leuke werkdag. Niet verzekerd helaas.
Gatverdarrie Vlinder. Geen woorden voor. 😢quote:Op woensdag 7 september 2022 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Prachtige stad jaquote:Op woensdag 7 september 2022 22:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee. Wat kut. AllemachtigJe zou toch verwachten dat er camera's hangen en dat iemand met een stuk gereedschap dat fietsensloten kan open knippen wel opvalt. Amsterdam
Stomme muggen! Wel fijn uitgeslapenquote:Op donderdag 8 september 2022 06:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik werd zomaar wakker om kwart over 6. Ook wel uitgeslapen voor m'n gevoel. Wel overal JEUK want er zit blijkbaar een mug op de slaapkamer.
Spannend zeg! Hoe zie je opleidingstraject eruit? Ik nam voor lange lesdagen (10-21 uur) altijd eten en drinken voor een werkdag + opwarmbaar avondeten mee. En iets lekkers voor bij de koffie want dat had ik wel verdiendquote:Op donderdag 8 september 2022 06:48 schreef Yinny het volgende:
[..]
Stomme muggen! Wel fijn uitgeslapen
Goedemorgen, vandaag mijn eerste schooldag om juf te worden. Goede voorbereiding van mij, gisteravond achterkomen dat ik toch een boek nog niet had![]()
Zo maar eens kijken wat ik aan eten en drinken mee ga nemen voor een dag van 8.30 tot 17.50 uur (ja, er kan eten en drinken gekocht worden, maar de opleiding kost me al genoeg geld).
Het is deeltijd in de zin dat er dus maar een contactdag is. Opleiding duurt 4 jaar (ik krijg vrijstelling voor minor ivm bachelordiploma, dus dan 3,5 jaar). Hiernaast in 2de helft schooljaar 10/15 dagen stage lopen en dat neemt toe in de volgende jaren.quote:Op donderdag 8 september 2022 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Spannend zeg! Hoe zie je opleidingstraject eruit? Ik nam voor lange lesdagen (10-21 uur) altijd eten en drinken voor een werkdag + opwarmbaar avondeten mee. En iets lekkers voor bij de koffie want dat had ik wel verdiend
Ze moeten gewoon met hun flikken van andermans spullen afblijven! Zonde van je fiets en slot....en stom dat er niemand iets van gezegd heeft. Lijkt me toch dat iemand wel iets gezien heeft bij het station...quote:Op woensdag 7 september 2022 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb dit shirt nodig.quote:Op donderdag 8 september 2022 08:05 schreef Yinny het volgende:
[..]
Mijn shirt van van vandaag:
[ afbeelding ]
Klopt, maar het is niet zo erg als het ooit was dus voor nu goed vol te houden. We gaan nu kijken of we de diagnostiek wat verder rond kunnen krijgen met een soort hartslagapparaatje voor thuis en daarna verder praten.quote:Op donderdag 8 september 2022 07:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Veel plezier vandaag @:yinny . Had niet meegekregen dat je echt de opleiding ging doen alleen dat je er over nadacht. Maar wat ontzettend leuk.
Misschien geen reden tot zorg @:clubsoda maar je hebt er wel last van en da’s niet prettig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Eerste klas staanquote:Op donderdag 8 september 2022 08:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Superdruk perron, superkorte trein, supervolle trein (ik sta nu in de eerste klas...) En de machinist gaat niet vertrekken tot zijn deur op het balkon vrij is. Wat ik snap. En waarom ik al achterin instapte.
Fietstocht wel overleefd
Fantastisch shirt!quote:Op donderdag 8 september 2022 08:05 schreef Yinny het volgende:
[..]
Het is deeltijd in de zin dat er dus maar een contactdag is. Opleiding duurt 4 jaar (ik krijg vrijstelling voor minor ivm bachelordiploma, dus dan 3,5 jaar). Hiernaast in 2de helft schooljaar 10/15 dagen stage lopen en dat neemt toe in de volgende jaren.
Begin november is er al een toetsweek, valt lekker samen met een dag iets verplichts van werk![]()
Ik voel me echt een scholier, splinternieuwe rugtas met nieuwe boeken en nieuw laptop.
Flesje smoothie, fles water en thermos met thee. Bak met druiven, komkommer en tomaatjes. Boterhammen met kaas en met chocopasta. En een pakje sultana en babybel van kind gejat
Mijn shirt van van vandaag:
[ afbeelding ]
Een "nieuwe"!quote:Op donderdag 8 september 2022 09:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fantastisch shirt!En veel succes vandaag en het hele traject!
@:vlindertje89 dat is echt enorm zuur. Kloothommels, die fietsendieven.
Blij met de regen voor de natuur en zulks, maar als ik de weersvoorspelling voor de komende 2 weken zie, is het wel echt een beetje over met de zomer.
Helaas is @minilot niet onlinequote:Op donderdag 8 september 2022 10:18 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind vragenlijsten leuk hoor, dus kom maar door.
Maar de zoekfunctie welquote:Op donderdag 8 september 2022 10:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Helaas is @:minilot niet online
Oh jezus, dat is niet gezond! gaan die loodgieters een beetje vlot weg?quote:Op donderdag 8 september 2022 10:22 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Wat intens stom @:vlindertje89 !
Hier werd mijn dienst wat langer dan gepland, ik ben om 3 uur vannacht het halve land doorgereisd om medicatie op te halen die een van onze patiënten in leven moest houden (onze voorraad raakte met een noodgang uitgeput). Toen nog 2 uur geslapen, en daarna bijna 2 uur file richting huis![]()
Slapen zit er nog even niet echt in, er zijn 4 loodgieters overal in ons huis bezig. Dus ik zet nog maar een bak koffie.
Gelukkig mag ik vanavond weer werken
Geen ideequote:Op donderdag 8 september 2022 10:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh jezus, dat is niet gezond! gaan die loodgieters een beetje vlot weg?
Nee tvt.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Candaasje wat een uren. Krijg je je overuren eigenlijk wel betaald?
En belangrijker: hoe zit het eigenlijk met de verplichte rusttijden/maximale werkuren etc, haal je dat nog wel met al die langer durende diensten?
Is de stationsstalling een optie voor je? Heb het idee dat die wel redelijk veilig is. Mijn fiets werd gejat op de Oude Gracht ter hoogte van de Rembrandt. Superdruk daar ookquote:Op donderdag 8 september 2022 10:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Fiets stond in Utrecht inderdaad. Mn eigen stadje, dat voelt nog stommer
Niet op het centraal station maar bij een kleinere dichtbij mij. Geen camera's voor zover ik weet. Wel aan een redelijk drukke weg, maar blijkbaar rustig genoeg om een slot open te knippen en fiets mee te nemen zonder dat het opvalt of iemand iets durft te zeggen..
Ga een van m'n twee oude fietsen maar fietsbaar (laten) maken dit weekend (de een heeft issues met ketting/versnellingen, de ander lekke band) en dan voortaan daar op naar station. En even nadenken of ik een nieuwe fiets koop, of niet, want ik fiets eigenlijk niet zo heel veel. Wel minder comfortabel dan met mn oude fietsen, maar ja.
Hier oud nieuws of alleen maar OUD nieuws?quote:
Woordgrapquote:Op donderdag 8 september 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier oud nieuws of alleen maar OUD nieuws?
Ja, ik ga 2 uurtjes later beginnen. En als ik vannacht echt te moe ben, blijf ik wel op werk pitten.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:Candaasje wat een uren (leeft de patiënt nog wel?) iets later beginnen vandaag is vast geen optie?
Slim om je oude fiets als stationsfiets te gebruiken en gewoon een nieuwe bestellen, duurt toch lang voordat die er is (wacht al bijna 10 maanden ).
Dat lijstje, de knoflookpers, is dat done of not done?
Bij centraal? Dat kan wel, ben dan alleen net iets langer onderweg. En voor m'n gevoel kun je daar ook nogal makkelijk je gang gaan, dat ding is zo enorm.. denk dat zelfs als ik wel een nieuwe fiets koop, ik die dan gewoon niet gebruik voor naar station.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is de stationsstalling een optie voor je? Heb het idee dat die wel redelijk veilig is. Mijn fiets werd gejat op de Oude Gracht ter hoogte van de Rembrandt. Superdruk daar ook
En kun je die tijd ook daadwerkelijk opnemen? Anders heb je daar ook niet zoveel aan in de praktijk..quote:Op donderdag 8 september 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee tvt.
Nou, qua rooster zoeken ze soms wel echt de grenzen op, en gaan er ook wel eens overheen.
Maar vannacht was mijn eigen keuze. De patiënt in kwestie is qua prognose nog zeer spannend, maar alles was al uit de kast gehaald (operatie, bloedtransfusies...) en dan een patiënt laten sterven omdat je voorraad medicatie op is... dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik kreeg wel op mijn kop van mijn manager.
Ik ben aan het kijken naar eel electrische bovendeken voor op de bankquote:Op donderdag 8 september 2022 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben me aan het voorbereiden op de winter. Ik heb net pantoffels en een extra grote hittezak gekocht. Ik hoop dat het iets is.
Maar ook hier oud nieuws, ik ken Phaidra initieel vanuit deze SC....quote:Op donderdag 8 september 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier oud nieuws of alleen maar OUD nieuws?
De filmpjes met loodgieters duren doorgaans maar een half uurtjequote:Op donderdag 8 september 2022 10:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh jezus, dat is niet gezond! gaan die loodgieters een beetje vlot weg?
Dat was mijn idee ook inderdaad. Voor je het weet is er een kruikenschaarste ofzo. Je weet het nietquote:Op donderdag 8 september 2022 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken naar eel electrische bovendeken voor op de bankzal over 3 maanden vast duurder zijn
Op zich wel, dat houden ze redelijk ik de gatenquote:Op donderdag 8 september 2022 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij centraal? Dat kan wel, ben dan alleen net iets langer onderweg. En voor m'n gevoel kun je daar ook nogal makkelijk je gang gaan, dat ding is zo enorm.. denk dat zelfs als ik wel een nieuwe fiets koop, ik die dan gewoon niet gebruik voor naar station.
En wauw dat is idd een van de drukste plekken, daar een fiets jatten is best knap.
[..]
En kun je die tijd ook daadwerkelijk opnemen? Anders heb je daar ook niet zoveel aan in de praktijk..
En ik snap je keus heel goed hoor, maar tegelijkertijd kan het natuurlijk ook niet oneindig zo doorgaan. Er is altijd wel een reden om langer door te gaan/moeten. En opzich goed dat je op je kop hebt gekregen van de manager, maar kan die dan ook iets doen om het probleem te fixen?![]()
Hopelijk zijn de loodgieters snel weg en kun je nog even goed slapen!
Er moet hier wel het een en ander aangelegd worden. We hebben nog geen ketel of cv. Ze zijn met 4 man sterk bezig.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De filmpjes met loodgieters duren doorgaans maar een half uurtje
Goede deal!quote:Op donderdag 8 september 2022 11:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb bij het invullen van een enquête een cadeaubon van 75 euro voor energiebesparende maatregelen gekregenik ga ook maar eens radiatorfolie aanschaffen
Het is zo heerlijk om zeker te weten dat alles hagelnieuw, naar jouw specificaties, op de juiste plaats en zonder beunwerk is aangelegdquote:Op donderdag 8 september 2022 11:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er moet hier wel het een en ander aangelegd worden. We hebben nog geen ketel of cv. Ze zijn met 4 man sterk bezig.
Zekerquote:Op donderdag 8 september 2022 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is zo heerlijk om zeker te weten dat alles hagelnieuw, naar jouw specificaties, op de juiste plaats en zonder beunwerk is aangelegd
Ik vind dus vooral info uit de UK over hybride energie systemen: CV-ketel + Warmtebuffervat + ZonneCollector + Uit zonne energie verhit elektrisch element in de warmtebuffer gekoppeld aan een slimme sturing voor zonnepanelen die uitstuurt naar meerdere accu's, dat verwarmings element, de keukenkraan-boiler en uiteindelijk netspanning, en een auto-laadpaal gekoppeld aan dit geheel.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We moeten ze soms alleen nog overtuigen dat nieuwe producten niet per definitie eng of te duur voor ons zijn![]()
Ik heb het vermoeden dat ze wel eens meeleest.quote:
Vergeet de hotfill vaatwasser en wasmachine aangesloten op die zonnecollector en houtkachel niet. Als je toch bezig bentquote:Op donderdag 8 september 2022 11:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind dus vooral info uit de UK over hybride energie systemen: CV-ketel + Warmtebuffervat + ZonneCollector + Uit zonne energie verhit elektrisch element in de warmtebuffer gekoppeld aan een slimme sturing voor zonnepanelen die uitstuurt naar meerdere accu's, dat verwarmings element, de keukenkraan-boiler en uiteindelijk netspanning, en een auto-laadpaal gekoppeld aan dit geheel.
En een houtkachel met warmtewisselaar die ook parallel aan die CV-ketel zit voor "avondwarmte"
Bergen installatie video's ook, wellicht dat die er van NL ook zijn, maar ik kom ze minder tegen.
Lulligie is dus dat die eddiebox (hij heet net anders maar dit heb ik onthouden) in Nederland "niet leverbaar is ivm de Oekraine", aldus de lokale energiemeneer.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vergeet de hotfill vaatwasser en wasmachine aangesloten op die zonnecollector en houtkachel niet. Als je toch bezig bent
Is nu al een run op alles electrisch verwarmbaar.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken naar eel electrische bovendeken voor op de bankzal over 3 maanden vast duurder zijn
Het is een stuk frisser dan afgelopen dagen ja, wel lekker eigenlijk even.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Wij houden het voorlopig bij alle plaids die we al hadden, sloffen en warme koppen thee.
Vanuit ons vorige huis a wel wat gewend, hopelijk helpt dat
Nu zit ik buiten, dat is toch wel wat fris. Kan ook komen doordat ik moe wordt, dan krijg ik het altijd ijskoud.
Ja ook die nog, al heb ik daar in het verleden (toen mn pa nog onderdelen verkocht) een hoop issues mee gezienquote:Op donderdag 8 september 2022 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vergeet de hotfill vaatwasser en wasmachine aangesloten op die zonnecollector en houtkachel niet. Als je toch bezig bent
Ik heb 2 jaar radiatorfolie, een jaar speed comforts (daaraan merkte ik echt dat die werken) en heb nu vensterbankfolie besteld. Op de woonkamerdeur zit een dranger (katten willen de deur niet dicht doenquote:Op donderdag 8 september 2022 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, radiatorfolie en wat tochtstoppers staan hier nog op de lijst.
Fijne ramadan dan maarquote:Op donderdag 8 september 2022 12:40 schreef fietsie het volgende:
Zow. Dat was een lekker glas bouillon. Op naar 18:30
Gisteren bij de borrel was t wel moeilijk; lagen van die hele mooie grote olijvenquote:
omg ik heb van het weekend zoete olijven ontdektquote:Op donderdag 8 september 2022 12:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gisteren bij de borrel was t wel moeilijk; lagen van die hele mooie grote olijven
Die zijn gezond! Als je er 1 of 2 heeeeel langzaam mindfull in je mond neemt kom je daar echt niet van aan tochquote:Op donderdag 8 september 2022 12:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gisteren bij de borrel was t wel moeilijk; lagen van die hele mooie grote olijven
Nog verslavender zijn de honingmosterd olijven.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
omg ik heb van het weekend zoete olijven ontdekt
nu al bijna 300 gram opsindsdien.
Jewel maar wat eten triggert het hele "er moet voer in" en dat was op dat tijdstip nog niet binnen scope.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Die zijn gezond! Als je er 1 of 2 heeeeel langzaam mindfull in je mond neemt kom je daar echt niet van aan toch
Oh hou op hoor! niet nog meerquote:Op donderdag 8 september 2022 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog verslavender zijn de honingmosterd olijven.
Nou, komt 'ie!quote:Op donderdag 8 september 2022 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
Maaruh, had jij deze al ingevuld? De laatste vraag levert gegarandeerd discussie op
Was dat niet Slank in LIF? Ik weet het ook niet meer, ik lees al wel wat jaartjes mee in CUL maar het gaat tegenwoordig zo snel dat ik niet meer snel genoeg bijlees om mee te kunnen postenquote:Op donderdag 8 september 2022 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar ook hier oud nieuws, ik ken Phaidra initieel vanuit deze SC....
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |