onterecht!!quote:Op woensdag 7 september 2022 08:49 schreef jigggy het volgende:
Normaal gesproken vermijd ik de Bible belt zo veel mogelijk ,maar gister ontkwam ik er niet aan en moest ik in Ede zijn
Nou ik ben op veel treurige plekken geweest ,maar zelfs Oss is gezelliger dan Ede ,dood centrum, treurige winkelstraten en vrijwel iedereen ziet eruit als elkaars broer en zus door generatieslange incest
De biblebelt
Ede
Veenendaal![]()
Barneveld
Lunteren
Terechte klacht. En nou? Ede mijden voortaan? Ik ga er nogal eens naar toe voor de Edese&Ginkelse heide.quote:Op woensdag 7 september 2022 08:49 schreef jigggy het volgende:
Normaal gesproken vermijd ik de Bible belt zo veel mogelijk ,maar gister ontkwam ik er niet aan en moest ik in Ede zijn
Nou ik ben op veel treurige plekken geweest ,maar zelfs Oss is gezelliger dan Ede ,dood centrum, treurige winkelstraten en vrijwel iedereen ziet eruit als elkaars broer en zus door generatieslange incest
De biblebelt
Ede
Veenendaal![]()
Barneveld
Lunteren
Broer waarom die haat tegen Ossquote:Op woensdag 7 september 2022 08:49 schreef jigggy het volgende:
De biblebelt
Ede
Veenendaal![]()
Barneveld
Lunteren
Had ik niet verwacht van Ede...quote:Op woensdag 7 september 2022 08:49 schreef jigggy het volgende:
De biblebelt
Ede
Veenendaal![]()
Barneveld
Lunteren
Insect dus.quote:Op zondag 11 september 2022 17:51 schreef stokj het volgende:
Toevallig ken ik iemand waarvan die bekend maakte dat zijn schoonvader ook zijn aangetrouwde oom is: hij is met zijn nichtje getrouwd en heeft drie kinderen. Dat verklaarde een hoop...
Bezoek waard.quote:
quote:Op zondag 11 september 2022 20:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Insect dus.
Ken ook het verhaal dat een refo-echtpaar jong begint met fokken, en de jongste dochter met 16 ook onbedoeld zwanger raakt . Wordt net gedaan of de kleinzoon "vaders laatste druppel is", en wordt opgevoed als het jongste kind, i.p.v. kleinkind. Nooit wat achter gezocht.
Zijn ze daar wel te verstaan als je tegen ze praat.quote:
Heb een keer een Belg gehad die in plat Kortrijks ofzo een heel verhaal kwam vertellenquote:Op zondag 11 september 2022 23:58 schreef stokj het volgende:
[..]
Zijn ze daar wel te verstaan als je tegen ze praat.
Bijvoorbeeld de visboer hier verderop is een echte Volendammer uit Volendam en zowel hij als zijn visdochters kan je gewoon niet verstaan als ze praten...
Dat moet je dan maar ook net begrijpenquote:Op maandag 12 september 2022 00:02 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Heb een keer een Belg gehad die in plat Kortrijks ofzo een heel verhaal kwam vertellen
Dan is Volendams nog makkelijk.
Niet te doen als je geen dialect gewend bent.quote:Op maandag 12 september 2022 00:05 schreef stokj het volgende:
[..]
Dat moet je dan maar ook net begrijpen
Ik was voor de zomer op werkbezoek in Friesland. Gorredijk om precies te zijn. Er was een sportevenement en ik werd daar rondgeleid en mocht ook met een spelers uit een team praten. Ik kon de beste man niet verstaan. Uiteindelijk zei hij iets, gaf een hand en liep weg. Bleek dus dat hij het gesprek stopte omdat hij de koe moest gaan melken.quote:Op maandag 12 september 2022 00:09 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Niet te doen als je geen dialect gewend bent.
Verbaasd me. Ik heb ook een Volendamse visboer, kan dat dialect wel verstaan. In Ede verstond ik ze ook wel, in het restaurant/cafe/kroeg dan.quote:Op zondag 11 september 2022 23:58 schreef stokj het volgende:
[..]
Zijn ze daar wel te verstaan als je tegen ze praat.
Bijvoorbeeld de visboer hier verderop is een echte Volendammer uit Volendam en zowel hij als zijn visdochters kan je gewoon niet verstaan als ze praten...
Firster.quote:
Wetenquote:Op dinsdag 13 september 2022 10:36 schreef 2xHenk het volgende:
Jigggymeister-topic sowieso terechte klacht
zal die niet zomaar doen, zat je aan zijn zusje?quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:05 schreef jigggy het volgende:
[..]
Een keer met carnaval geweest toen trok opeens jochie van 17 een mes
Het was niet naar mij broer , stond daar ergens bier te klappen en opeens trok er eentje shankquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:30 schreef gers het volgende:
[..]
zal die niet zomaar doen, zat je aan zijn zusje?
Alsof jigggy uberhaupt in de buurt van meisjes durft te komenquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:30 schreef gers het volgende:
[..]
zal die niet zomaar doen, zat je aan zijn zusje?
Alsof vrouwen überhaupt in jouw buurt willen komen met je drankwalmquote:Op dinsdag 13 september 2022 21:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Alsof jigggy uberhaupt in de buurt van meisjes durft te komen
Goed verhaal weer.quote:Op dinsdag 13 september 2022 18:40 schreef jigggy het volgende:
[..]
Het was niet naar mij broer , stond daar ergens bier te klappen en opeens trok er eentje shank
Niet standaard met een machette rondlopenquote:Op dinsdag 13 september 2022 13:05 schreef jigggy het volgende:
[..]
Een keer met carnaval geweest toen trok opeens jochie van 17 een mes
Wat was dat ook al weer in de wijk Veldhuizen (o.i.d.)?quote:Op donderdag 15 september 2022 09:26 schreef LethalNinja het volgende:
Ondertussen geniet ik er van dat er veel groen is, vergeleken met andere steden weinig allochtonen,
Scherp, ja daar heb je 2 straten in die wel verpauperd zijn. Gelukkig is dit maar een heel klein stukje van Ede en heb ik daar nooit last van. Woon je in een andere straat van de wijk Veldhuizen dan heb je er ook nooit last van. Ik ga naar de tandarts in Veldhuizen en op die route is het ook altijd veilig, nooit iets geks.quote:Op donderdag 15 september 2022 14:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat was dat ook al weer in de wijk Veldhuizen (o.i.d.)?
Nijmegenquote:Op donderdag 15 september 2022 09:26 schreef LethalNinja het volgende:
Ede is vreselijk, moet je echt niet wonen. Blijf er maar ver van weg ja! Is het nou een dorp of een kleine stad? Waar is dat eigenlijk in Nederland???
Ondertussen geniet ik er van dat er veel groen is, vergeleken met andere steden weinig allochtonen, je makkelijk kan parkeren met de auto. Bereikbaarheid met NS ook perfect is. Mensen in de winkels maken nog een praatje met je en overlast is er nauwelijks. Tyft maar op naar Arnhem.
Maar je woont er toch.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:21 schreef Leandra het volgende:
Onterecht, je haat op Lunteren, Lunteren is![]()
Het enige dat mis is met Lunteren is dat het gemeente Edeis... daarom wil ik ook niet in Lunteren wonen.
Wat wel een soort gegeven is, is dat als je uit Oss komt je voor Top bent.quote:
Ja als ik niet in Ede zou wonen dan zou Nijmegen ook een heerlijke stad zijn. Heb daar ook nog rond gekeken. Goede sfeer, mooie omgeving.quote:
En Arnhem/Oosterbeek??quote:Op zondag 18 september 2022 19:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja als ik niet in Ede zou wonen dan zou Nijmegen ook een heerlijke stad zijn. Heb daar ook nog rond gekeken. Goede sfeer, mooie omgeving.
Ah ok.quote:Op zondag 18 september 2022 19:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, ik woon niet in de gemeente Ede, dus ook niet in Lunteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |