abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 09:37:28 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205863635
We mogen weer trots zijn, jongens. De orange army staat er weer prima op! Lekker met 100.000 man rood/wit/blauw, paar fakkels op de baan, af en toe juichen als Hamilton wordt ingehaald en als kers op de taart 25+ meldingen van ongewenst gedrag.

Maar nee, het ligt aan de britse media. Question?

https://nos.nl/artikel/24(...)zo-vernederd-gevoeld

quote:
Meer dan twintig vrouwen zeggen dat ze bij de Grand Prix in Zandvoort het slachtoffer zijn geweest van ongewenst gedrag. Zij hebben zich gemeld bij Formule 1 Vrouwen, een club voor vrouwelijke fans van de sport.

De meldingen gaan over het maken van ongewenste foto's en video's, nageroepen worden en betast worden aan billen, borsten en buik, aldus fancluboprichter Svenja Tillemans. 25 vrouwen hebben zich sinds vrijdag bij haar gemeld.

Het is niet de eerste keer dat bezoekers van grands prix te maken krijgen met ongewenst gedrag. Afgelopen juli waren er ook al meldingen van onder meer seksisme en racisme door met name Nederlandse racefans bij de Formule 1-race in Oostenrijk.

'Twee jaar naar uitgekeken'
Een van de vrouwen die afgelopen weekend in Zandvoort werden lastiggevallen, is de 21-jarige Naomi, die uit privacyoverwegingen niet met haar achternaam genoemd wil worden. Zij bezocht de race samen met haar vader. "Ik had er twee jaar lang naar uitgekeken", zegt ze. "Maar na de ervaringen van afgelopen weekend denk ik niet dat ik nog een keer naar de Formule 1 wil gaan."

Dat heeft te maken met de opmerkingen die mannen naar haar riepen. "Ik heb ontstekingen aan mijn knieën, dus zitten er pleisters op. Ik hoorde mannen zeggen: 'Die heeft vanmiddag lekker op haar knieën gezeten', 'Zo, die heeft het druk gehad gisteravond', en 'Ach, zonder die pleisters kan je ook al zien dat het een pijpslet is'."

Ik heb me op een evenement nog nooit zo vies, vernederd en minderwaardig gevoeld.

Naomi (21)
Naomi zegt dat dit gebeurde op de momenten dat ze zonder haar vader was, bijvoorbeeld om naar het toilet te gaan of eten en drinken te halen. "Ze kozen echt de momenten uit dat ik alleen was", zegt ze. "Ik heb mij op een evenement nog nooit zo vies, vernederd en minderwaardig gevoeld. En onveilig. Na de race zijn we daarom ook zo snel mogelijk naar huis gegaan."

'Als vrouw alleen lijkt het me verschrikkelijk'
Ook de 43-jarige Sara (echte naam bekend bij de redactie) kreeg te maken met ongewenst gedrag op de momenten dat ze alleen was. "Als ik naar het toilet wilde, werd ik er niet langs gelaten, of riepen mannen me na: 'Hee lekker ding, waar ga je naartoe?' Ik voelde me daardoor niet veilig."

Op de tribune werd Sara gefilmd. "Mijn man was even weg. Er werd een nummer opgezet dat ik erg leuk vond, dus ik ging mee dansen. Maar toen pakte een onbekende man mijn hand. Toen ik opkeek, zag ik dat zijn vriendengroep ons filmde. Dat was erg onprettig. Toen mijn man weer terug was, zijn we meteen weggegaan."

Sara benadrukt dat ze van autosport houdt, en dat ze het evenement verder goed georganiseerd vond. "Ik wil zeker nog wel een keer gaan. Maar er moet een man bij je zijn. Als vrouw alleen lijkt het me verschrikkelijk."

Opvangplek
Sara en Naomi zeggen dat ze het fijn hadden gevonden als er opvangplekken voor slachtoffers waren geweest. Sara: "Zodat je weet: als er wat is, dan kun je daar naartoe."

Naomi had wel een steward gevonden bij wie ze haar verhaal kon doen. "Zij heeft me lief opgevangen, maar kon verder niets voor me doen." Vandaag heeft ze melding gemaakt van haar ervaringen via een mail naar de organisatie. Daar heeft ze nog geen reactie op gehad.

Noodnummer
Bij de politie zijn geen aangiftes bekend van seksueel grensoverschrijdend gedrag langs het circuit van Zandvoort. De Dutch Grand Prix laat weten op de hoogte te zijn van één melding van ongewenst gedrag, en vier meldingen van andere klachten.

In een schriftelijke reactie staat dat de organisatie ongewenst en intimiderend gedrag niet tolereert. "Elk incident is er een te veel. We doen er alles aan om al onze bezoekers een veilig en plezierig verblijf te laten beleven." Zo zette de organisatie stewards, beveiligers en camerabeelden in. Ook was er een noodnummer waar bezoekers een bericht naar konden sturen.

Dat er zo'n noodnummer was, moedigt Tillemans aan. "Vrouwen zijn dit gedrag zat. Ik vind het heel erg dat dit gebeurt bij iets waar ik heel veel van houd."

pi_205863662
Het ligt aan de Britse media.
  dinsdag 6 september 2022 @ 09:45:26 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205863728
Het is nogal stigmatiserend om alle oranje-supporters dan maar gelijk over 1 kam te scheren.
pi_205863741
Ik vraag me af waarom dit juist bij de F1 zo uitvergroot wordt.
Verwerpelijk gedrag, maar dat zal bij het voetbal niet anders zijn.
En ga als vrouw eens in de grote steden lopen.
Ze mogen van mij dat tuig er uit schoppen, maar dit betreft helaas een klein groepje die het weer voor de rest verpest.
pi_205863751
Even copy/paste van mij uit ander draadje, wilde dit toch ook even hier kwijt:

quote:
Dit, ik heb hier ook moeite mee, juist vanwege het feit dat het altijd om Nederlandse fans gaat, of althans: dat beweren de LH fans.
Daarnaast hoor/lees je de afgelopen dagen juist dat het een fantastisch weekend was (even de flare incidenten buiten beschouwing gelaten), zowel qua organisatie, alswel de beleving van de vele aanwezige bezoekers.
Ook heeft de aanwezige politie nauwelijks klachten gehad (slechts een paar klachten over grensoverschrijdend gedrag, oke, dit zijn er nog steeds een paar teveel, maar we kunnen het ook overdrijven).

In mijn ogen is dit puur een middel van TeamLH om Nederlandse fans in een kwaad daglicht te zetten.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205863770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:47 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]

Alsof dit bij Engelse, Italiaanse fans etc etc niet gebeurd idd :')

Die schoften lopen overal.
pi_205863826
Tsja formule 1 fans of eigenlijk vooral max fans zijn vaak enorme paupers, afvoerputje van de maatschappij.

Maar zal dat dan alleen hier gebeuren en niet op andere circuits?
No bitch to me
pi_205863835
Het is verschrikkelijk maar ik zou graag ook het aantal meldingen/gevallen van de andere GP's willen zien.
Moeten zij weten
pi_205863940
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:49 schreef aloa het volgende:

[..]
Alsof dit bij Engelse, Italiaanse fans etc etc niet gebeurd idd :')

Die schoften lopen overal.
Ga komend weekend maar eens als blonde Hollandse boerendochter naar Monza en eens kijken hoeveel fluitjes en 'bella, bella' je dan naar je hoofd geslingerd krijgt. Maar dan is het gewoon macho Italiaans en grappig en zijn het geen dikbuikige Oranje bierzuipers met een leeuwentooi op hun hoofd.

Los daarvan is de wereld aan het veranderen en wat voorheen nog schouderophalend door de beugel kon is inmiddels not-done. De mensheid is geëvolueerd en dat is de afgelopen jaren op dit vlak gewoon heel hard gegaan. Een bepaalde groep mannen kan daar niet in mee omdat er nog geen kritische massa is bereikt in die maatschappelijke subgroep met voldoende fatsoen in hun donder. Komt vanzelf en dan worden deze mannen ook binnen hun eigen groep aangesproken op dit onacceptabele gedrag.
pi_205863966
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:46 schreef aloa het volgende:
Ze mogen van mij dat tuig er uit schoppen, maar dit betreft helaas een klein groepje die het weer voor de rest verpest.
Omdat gepikeerde journalisten na de Oostenrijkse hoax alsnog hun gelijk willen halen. En dus wordt er net zolang geframed tot het lasterlijke verhaal rond en de wereld is in geholpen.

Dat het altijd en overal gebeurt, en dat daarom moslims vinden dat vrouwen een burka aanmoeten en niet onbegeleid naar buiten mogen, laten ze maar even achterwege :')
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_205864007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:56 schreef H0D3NPYL het volgende:
Het is verschrikkelijk maar ik zou graag ook het aantal meldingen/gevallen van de andere GP's willen zien.
Bij de andere GP’s barst het ook van de Max fans die zich alles menen te permitteren omdat ze een weekendje bij de vrouw weg mogen en een Red Bull shirt aan hebben. En laten we wel wezen, het gros van deze ‘supporters’ heeft een laag opleidingsniveau en is er eigenlijk alleen maar om zich vol te gieten op de beats van DJ Admin. Een combinatie van domheid, alcohol en opzwepende beats en dan een sporadisch hertje wat voorbij loopt zorgt in die verbrande Hollandse hoofdjes voor kortsluiting.
U MAD?
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:22:26 #12
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205864059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Bij de andere GP’s barst het ook van de Max fans die zich alles menen te permitteren omdat ze een weekendje bij de vrouw weg mogen en een Red Bull shirt aan hebben. En laten we wel wezen, het gros van deze ‘supporters’ heeft een laag opleidingsniveau en is er eigenlijk alleen maar om zich vol te gieten op de beats van DJ Admin. Een combinatie van domheid, alcohol en opzwepende beats en dan een sporadisch hertje wat voorbij loopt zorgt in die verbrande Hollandse hoofdjes voor kortsluiting.
Op festivals gebeurd het ook hoor: FES / Aanrandingen/verkrachtingen op festivals
pi_205864073
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:10 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Omdat gepikeerde journalisten na de Oostenrijkse hoax alsnog hun gelijk willen halen. En dus wordt er net zolang geframed tot het lasterlijke verhaal rond en de wereld is in geholpen.

Dat het altijd en overal gebeurt, en dat daarom moslims vinden dat vrouwen een burka aanmoeten en niet onbegeleid naar buiten mogen, laten ze maar even achterwege :')
Schering en inslag tegenwoordig. En niet alleen de Britse roddelpers (die over lijken gaan).

Max vernedert iedereen, dus dan maken we hem op een andere manier wel kapot. Dus dan krijg je dit soort dingen. Niet dat het Max kan boeien, want die blijft gewoon winnen _O_ Het Nederlandse publiek is de dupe.

Overigens hebben ze zich over het algemeen keurig gedragen...op die enkele debiel na, die dan alsnog vuurwerk op de baan gooit.
pi_205864081
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:25 schreef aloa het volgende:

[..]
Schering en inslag tegenwoordig. En niet alleen de Britse roddelpers (die over lijken gaan).

Max vernedert iedereen, dus dan maken we hem op een andere manier wel kapot. Dus dan krijg je dit soort dingen. Niet dat het Max kan boeien, want die blijft gewoon winnen _O_ Het Nederlandse publiek is de dupe.

Overigens hebben ze zich over het algemeen keurig gedragen...op die enkele debiel na, die dan alsnog vuurwerk op de baan gooit.
En die ene debiel werkte zelfs voor de beveiliging _O-

https://www.geenstijl.nl/5166729/mafklapper/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_205864107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Voor een aantrekkelijke vrouw is de supermarkt, het OV, de straat, de winkels, het uitgaansleven, musea, talkshows, tv shows, filmsets etc sowieso niet veilig.

Heeft vrij weinig met Nederland of Nederlanders te maken hoor.

Maar wel duidelijk waar jouw onderbuik zit :')
pi_205864111
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:22 schreef beantherio het volgende:
Op festivals gebeurd het ook hoor: FES / Aanrandingen/verkrachtingen op festivals
Tuurlijk. Maar nu gaat het over de F1 en haar fantastische ‘fans’.
U MAD?
pi_205864121
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wat is het verschil precies?
pi_205864132
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Voor een aantrekkelijke vrouw is de supermarkt, het OV, de straat, de winkels, het uitgaansleven, musea, talkshows, tv shows, filmsets etc sowieso niet veilig.

Heeft vrij weinig met Nederland of Nederlanders te maken hoor.

Maar wel duidelijk waar jouw onderbuik zit :')
Waarom direct de aandacht afleiden van de F1 fans? Komt het even niet goed uit ofzo? Dat er elders ook problemen zijn weten we nu wel. Dat dit nu in het nieuws komt is omdat de misdragingen van de Oranje supporters structureel lijken te worden. Het schijnt normaal te worden om vrouwen onvriendelijk te bejegenen en te betasten. Een soort gemeengoed. En dat moeten we niet willen.
U MAD?
pi_205864155
quote:

[..]
Ja ik ben met mijn toenmalige vriendin naar Sziget geweest. Als die even alleen liep kwamen er ook allerlei mannen op haar af. Als zij ergens danste en ik stond er niet naast, werd ze ook wel eens bij de heupen gepakt of probeerden mannen met haar te dansen.

Gaat er niet om dat het allemaal maar normaal gevonden moet worden. Maar dat het wel erg opvallend is dat de media doet alsof het alleen een F1 probleem is.

Ook gek, Zandvoort had je dus deze taferelen. In een andere badplaats namelijk Scheveningen is dit aan de orde van de dag. Maar dat komt dan weer nooit in de media.
pi_205864177
Janken om het janken. En door.
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:35:35 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205864178
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Als het misbruik plaatvind op een festival dan vinden we het ineens niet erg? Het lijkt me dat het altijd erg is.

Deze thread stroomt over van de selectieve verontwaardiging.
pi_205864212
quote:
Dat heeft te maken met de opmerkingen die mannen naar haar riepen. "Ik heb ontstekingen aan mijn knieën, dus zitten er pleisters op. Ik hoorde mannen zeggen: 'Die heeft vanmiddag lekker op haar knieën gezeten', 'Zo, die heeft het druk gehad gisteravond', en 'Ach, zonder die pleisters kan je ook al zien dat het een pijpslet is'."
Leuke (matige) grap.
pi_205864238
Voor de bezoekers van de race: was er een Whatsapp-nummer geregeld waar naar toe kon worden geappt als er iets was voorgevallen?
pi_205864261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Waarom direct de aandacht afleiden van de F1 fans? Komt het even niet goed uit ofzo? Dat er elders ook problemen zijn weten we nu wel. Dat dit nu in het nieuws komt is omdat de misdragingen van de Oranje supporters structureel lijken te worden. Het schijnt normaal te worden om vrouwen onvriendelijk te bejegenen en te betasten. Een soort gemeengoed. En dat moeten we niet willen.
Het is wel duidelijk waar jouw onderbuik zit.

Het verhaal over misbruik uit Oostenrijk was een hoax, de wereld in geholpen door 2 dames die Aston Martin probeerde te tillen.

Nu blijkt dat dat verhaal nep was, moeten er nog maar frames de wereld in worden geholpen.

Vrouwen worden overal lastig gevallen, en dat al zolang als de mensheid bestaat.

Enkel proberen te belichten dat dat door NLse fans zou komen bij GPs is niets anders dan een lasterlijke frame.
pi_205864262
Als er zo'n oud wijf met een oranje t-shirt en een vlaggetje, dronken staat te juichen en te janken, dan weet je toch waar het over gaat.

Brood en spelen, het volk wil vermaakt worden. Weet zij veel wat formule-1 is. Voor de meeste mensen is het gewoon een reden om te gaan zuipen en feestvieren.
pi_205864311
Krijgen ze aandacht is het weer niet goed! Onzekere emo's
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 10:59:07 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205864420
Weet je wat ik ervan vind? Dat dit hartstikke goed is. Al die buitenlanders doen wel lekker schijnheilig, maar je gaat mij er niet van overtuigen dat dit nergens anders gebeurt. In Nederland lag het vergrootglas erbovenop en is de drempel om dingen te melden hartstikke laag gemaakt, en een logisch gevolg daarvan is dat dit soort dingen boven komen drijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205864447
quote:

[..]
Deze post :')

Dat moeten we niet willen idd, daarom is het handig om te vermelden dat dit niet alleen bij F1 fans gebeurt.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:06:48 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205864506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ga komend weekend maar eens als blonde Hollandse boerendochter naar Monza en eens kijken hoeveel fluitjes en 'bella, bella' je dan naar je hoofd geslingerd krijgt.

vs

quote:
Is niet helemaal hetzelfde, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205864582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
vs
[..]
Is niet helemaal hetzelfde, toch?
Klopt, maar daar blijft het in Italië ook niet bij. Daar wordt ook vollop betast. Horken heb je echt overal. Dat is echt niet iets exclusiefs Nederlands bij F1 wedstrijden.
pi_205864703
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:40 schreef aloa het volgende:
Het ligt aan de Britse media.
Hebben die vrouwen betast?
pi_205864773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja ik ben met mijn toenmalige vriendin naar Sziget geweest. Als die even alleen liep kwamen er ook allerlei mannen op haar af. Als zij ergens danste en ik stond er niet naast, werd ze ook wel eens bij de heupen gepakt of probeerden mannen met haar te dansen.

Gaat er niet om dat het allemaal maar normaal gevonden moet worden. Maar dat het wel erg opvallend is dat de media doet alsof het alleen een F1 probleem is.

Ook gek, Zandvoort had je dus deze taferelen. In een andere badplaats namelijk Scheveningen is dit aan de orde van de dag. Maar dat komt dan weer nooit in de media.
De GP is net geweest, dus nu wordt daar logischerwijs over geschreven. Niet over alle andere plekken waar ook wel eens iets misgaat.
pi_205864829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hebben die vrouwen betast?
Nee die verzinnen het nieuws en dikken het aan.
pi_205864879
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:29 schreef aloa het volgende:

[..]
Bron?
pi_205864903
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:29 schreef aloa het volgende:

[..]
Jij kunt aantonen dat de dingen die beweert worden helemaal niet gebeurd zijn?
pi_205864963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Grappig hè. De slachtoffers moeten bewijzen dat ze slachtoffer zijn.

Maar beweren dat de slachtoffers eigenlijk de daders zijn kan zomaar zonder dat je dat hoeft aan te tonen.

RAAAAARRRRR.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:41:28 #38
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205864980

quote:
De altijd primitieve, leeghoofdige Nederlander in optima forma. Van die mensen die voor Verstappen nog nooit een raceauto hadden gezien (geen sport, overigens), maar wel alles aangrijpen om er maar toch bij te horen. Het type juichaapje dat morgen en masse naar het snooker rent als daar een vlaggetje te vinden is, als een bevestiging van het eigengelijk dat Nederlanders er óók bijhoren. Je overal als een idioot gedragen, want dat is gezellig.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205865126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]

Ja, nu is de Formule-1 de sjaak, morgen is het weer wat anders. Zo ziet de gemiddelde Nederlander er gewoon uit, die kijken ook naar bepaalde TV programma's. Het gaat ze helemaal niet om de inhoud. Formule-1 kan net zo goed een nieuw wasmiddel zijn.
pi_205865159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bron?
Google maar ff.
pi_205865166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het niet gebeurd is, maar er wordt een hoop bij verzonnen door de paparazzi.
pi_205865175
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:58 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het niet gebeurd is, maar er wordt een hoop bij verzonnen door de paparazzi.
Ja, daar vraag ik je dus naar. Wat is er verzonnen? Welke dingen zijn aantoonbaar niet gebeurd, waarover nu wel bericht wordt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2022 11:59:40 ]
pi_205865186
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:57 schreef aloa het volgende:

[..]
Google maar ff.
Heb het ook op feesboek gestaan?
pi_205865297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Heb het ook op feesboek gestaan?
Geen idee, ik heb geen feestboek.
pi_205865306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, daar vraag ik je dus naar. Wat is er verzonnen? Welke dingen zijn aantoonbaar niet gebeurd, waarover nu wel bericht wordt?
Jij gelooft alles wat je leest?
pi_205865369
Bizar. Wat de slachtoffers beweren moeten ze zelf maar bewijzen maar als je de mensen die claimen dat wat de slachtoffers zeggen niet waar is aanspreekt: Google maar.

Zo komen we er wel ja.
  Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 12:15:40 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205865387
Tokkies
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205865394
Volgens mij staan er genoeg camera's. Je kunt ze er zo uitpikken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 12:24:21 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205865508
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:16 schreef aloa het volgende:
Volgens mij staan er genoeg camera's. Je kunt ze er zo uitpikken.
Die dronken tokkie met dat oranje shirt. Ja, die ja.

Lees anders het artikel nog even, dat vang je niet op met een camera.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 12:25:19 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205865520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:55 schreef christmastsunami het volgende:

Zo ziet de gemiddelde Nederlander er gewoon uit,
Dit is voor de gemiddelde fokker erg moeilijk te accepteren. Vooral omdat de gemiddelde fokker, een gemiddelde nederlander is.
pi_205865561
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:24 schreef Kreator het volgende:

[..]
Die dronken tokkie met dat oranje shirt. Ja, die ja.

Lees anders het artikel nog even, dat vang je niet op met een camera.
Waarom doen ze niet massaal aangifte.?

quote:
Bij de politie zijn geen aangiftes bekend van seksueel grensoverschrijdend gedrag langs het circuit van Zandvoort. De Dutch Grand Prix laat weten op de hoogte te zijn van één melding van ongewenst gedrag, en vier meldingen van andere klachten

Bovenstaande is uit je artikel.
pi_205865591
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:09 schreef aloa het volgende:

[..]
Jij gelooft alles wat je leest?
Dus voor zover je weet is er helemaal niks verzonnen, maar toch beweer je dat. Omdat...?
pi_205865693
quote:

[..]
Het gaat over Zandvoort en de Nederlandse racefans, en jij komt met een verhaal aan over een vrouw die seksueel misbruikt is door mannen uit het groepje waarmee ze naar een Brits popfestival zou gaan?

Kunne we misschien even concreet worden ipv zoveel mogelijk vaagheden en verdichtsels op een grote misthoop te gooien?

In volgorde van ernst hebben we:
Aanranding
Ongewenste intimiteiten
Ongewenste commentaren en aandacht anderzins
Ongewenste toenaderingspogingen
Ongewenst gefilmd worden (veel succes daarmee in deze tijd, al is het op zich een terecht punt)
Ongewenste bierknoeierij

Alles onder de eerste 2 is gewoon niet de moeite van het bespreken waard. De grenzen van de goede smaak worden nou eenmaal overschreden, anders zou goede smaak niet bestaan bij gebrek aan een alternatief. Als je daar op je 21e nog niet tegen kunt moet je thuisblijven of een safe space opzoeken. Kunnen we helemaal niks mee.

Ja er is een lastercampagne van de Britse pers tegen de Nederlandse fans aan de gang omdat die nadrukkelijk aanwezig zijn en weigeren Hamilton en de superioriteit van de Britten in het algemeen te adoreren, in het bijzonder voor het feit dat de Britten 3 jaar geleden het antiracisme hebben uitgevonden en aan de wereld geintroduceerd, waarna ze met hun vermaarde talenkennis zelfs het Braziliaans Portugees hebben weten te duiden en zuiveren. Dat Zandvoort er een zeer strak georganiseerd doch relaxed feestje van maakt wekt ook afgunst op.

Luister anders even naar Natalie Pinkham over de sfeer in de eerste 8 minuten in deze podcast. Het kan natuurlijk in een jaar in een toxisch evenement veranderd zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205865737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus voor zover je weet is er helemaal niks verzonnen, maar toch beweer je dat. Omdat...?
Ik beweer niks. Ik zeg alleen dat de paparazzi er veel bij verzint.

Als het waar is, wat er beweert wordt, dan vind ik dat zeer verwerpelijk gedrag.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:56:01 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205865916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Grappig hè. De slachtoffers moeten bewijzen dat ze slachtoffer zijn.

Maar beweren dat de slachtoffers eigenlijk de daders zijn kan zomaar zonder dat je dat hoeft aan te tonen.

RAAAAARRRRR.
Niet raar maar juist een fundamentele basis van de NLse rechtspraak.... Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Oftewel; zolang de slachtoffers niet kunnen bewijzen dat het echt gebeurt is dan zal er ook niets aan gedaan kunnen worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205865939
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:41 schreef aloa het volgende:
Ik beweer niks. Ik zeg alleen dat de paparazzi er veel bij verzint.
Ja, dat zeg je. En je hebt daarvoor na meerdere keren vragen nog helemaal niets aan onderbouwing kunnen leveren. Dus wie is er nu dingen bij aan het verzinnen? het lijkt er sterk op dat jij degene bent die hier met verzinsels loopt te strooien.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 13:02:41 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205865992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:56 schreef sanger het volgende:
Niet raar maar juist een fundamentele basis van de NLse rechtspraak.... Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Oftewel; zolang de slachtoffers niet kunnen bewijzen dat het echt gebeurt is dan zal er ook niets aan gedaan kunnen worden.
Omgedraaid is natuurlijk ook waar. Een slachtoffer van seksueel geweld spreekt de waarheid totdat het tegendeel is bewezen.
Dat het niet bewezen kan worden, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
pi_205865994
quote:

[..]
Maar eventuele slachtoffers beschuldigen van strafbaar gedrag kan natuurlijk wel zonder dat je iets aan hoeft te tonen? Dat is toch ook iemand beschuldigen van strafbaar gedrag?

Bijzonder dat je de ironie niet ziet.
pi_205866042
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat over Zandvoort en de Nederlandse racefans, en jij komt met een verhaal aan over een vrouw die seksueel misbruikt is door mannen uit het groepje waarmee ze naar een Brits popfestival zou gaan?

Kunne we misschien even concreet worden ipv zoveel mogelijk vaagheden en verdichtsels op een grote misthoop te gooien?

Aanranding
Ongewenste intimiteiten
Ongewenst gefilmd worden (veel succes daarmee in deze tijd, al is het op zich een terecht punt)
Ongewenste bierknoeierij

Alles onder de eerste 2 is gewoon niet de moeite van het bespreken waard. De grenzen van de goede smaak worden nou eenmaal overschreden, anders zou goede smaak niet bestaan bij gebrek aan een alternatief. Als je daar op je 21e nog niet tegen kunt moet je thuisblijven of een safe space opzoeken. Kunnen we helemaal niks mee.

Ja er is een lastercampagne van de Britse pers tegen de Nederlandse fans aan de gang omdat die nadrukkelijk aanwezig zijn en weigeren Hamilton en de superioriteit van de Britten in het algemeen te adoreren, in het bijzonder voor het feit dat de Britten 3 jaar geleden het antiracisme hebben uitgevonden en aan de wereld geintroduceerd, waarna ze met hun vermaarde talenkennis zelfs het Braziliaans Portugees hebben weten te duiden en zuiveren. Dat Zandvoort er een zeer strak georganiseerd doch relaxed feestje van maakt wekt ook afgunst op.

Luister anders even naar Natalie Pinkham over de sfeer in de eerste 8 minuten in deze podcast. Het kan natuurlijk in een jaar in een toxisch evenement veranderd zijn.
Ehm... is Natalie Pinkham dan geen onderdeel van Britse pers? Of ben je een beetje selectief aan het shoppen om een bepaald frame te creëren?
pi_205866048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat zeg je. En je hebt daarvoor na meerdere keren vragen nog helemaal niets aan onderbouwing kunnen leveren. Dus wie is er nu dingen bij aan het verzinnen? het lijkt er sterk op dat jij degene bent die hier met verzinsels loopt te strooien.
Het lijkt erop, volgens jou.

Maar goed, zinloos om hier verder nog op door te gaan.
pi_205866060
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:07 schreef aloa het volgende:

[..]
Het lijkt erop, volgens jou.

Maar goed, zinloos om hier verder nog op door te gaan.
Ja, het lijkt er op dat jij dingen verzint en je doet er niks aan om dat beeld te ontkrachten.

Je strooit met allerlei beschuldigingen waarvoor je kennelijk geen enkel bewijs hebt.

Feitelijk doe je dus zelf hetgeen waarvan je anderen beschuldigt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2022 13:10:35 ]
pi_205866062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aanranding
Ongewenste intimiteiten
Ongewenste bierknoeierij

Zeer onderschatte post dit. Hulde.
pi_205866068
quote:

[..]
Er wordt waarschijnlijk ook weinig aan gedaan, als er maar 1 van de 25 aangifte gaat doen.
Het zou mooi zijn, als meerdere vrouwen dat ook zouden doen.
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:13:11 #64
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205866103
Vrouwonvriendelijk gedrag moet aangepakt worden. Overal. Dus ook op Zandvoort.
Verder ben ik het er niet mee eens dat dit het gedrag is van de gemiddelde Nederlander.

Het probleem is juist dat als je groep heel groot is, de kans groter is dat er ook niet gemiddelde Nederlanders rondlopen die dus dit soort gedrag vertonen. En dit probleem is ook niet zuiver Nederlands natuurlijk.
pi_205866120
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ehm... is Natalie Pinkham dan geen onderdeel van Britse pers? Of ben je een beetje selectief aan het shoppen om een bepaald frame te creëren?
De lastercampagne van de Britse pers is dit voorjaar begonnen, en als je denkt dat iedereen daar op een afgesproken tijd tegelijk aan mee moet doen dan snap je niet hoe lastercampagnes werken.
pi_205866168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:13 schreef Perox het volgende:
Verder ben ik het er niet mee eens dat dit het gedrag is van de gemiddelde Nederlander.

Het probleem is juist dat als je groep heel groot is, de kans groter is dat er ook niet gemiddelde Nederlanders rondlopen die dus dit soort gedrag vertonen. En dit probleem is ook niet zuiver Nederlands natuurlijk.
Sowieso moet het aangepakt worden. De vraag is alleen hoe?
Zonder publiek is ook geen optie (want dat lijkt me de enige oplossing?.
pi_205866208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De lastercampagne van de Britse pers is dit voorjaar begonnen, en als je denkt dat iedereen daar op een afgesproken tijd tegelijk aan mee moet doen dan snap je niet hoe lastercampagnes werken.
Aha. Is dat dan ook waarom men op Sky dit weekend zo enthousiast was over Zandvoort? Over de locatie, de bezoekers, de hele sfeer? Omdat Sky nog niet heeft doorgekregen dat er belasterend gesproken moet worden?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 13:25:29 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205866276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Aha. Is dat dan ook waarom men op Sky dit weekend zo enthousiast was over Zandvoort? Over de locatie, de bezoekers, de hele sfeer? Omdat Sky nog niet heeft doorgekregen dat er belasterend gesproken moet worden?
Want Sky = de hele Britse pers?

Dat hele Tsunoda complot komt overigens wel van Sky, dus zo heilig zijn ze niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205866335
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:16 schreef aloa het volgende:

[..]
Sowieso moet het aangepakt worden. De vraag is alleen hoe?
Zonder publiek is ook geen optie (want dat lijkt me de enige oplossing?.
Pits poezen terug, kunnen ze daar op geilen.
pi_205866343
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want Sky = de hele Britse pers?

Dat hele Tsunoda complot komt overigens wel van Sky, dus zo heilig zijn ze niet.
Wat een onzin. Dat is juist meteen ontkracht op Sky. Ze hebben gemeld dat er op social media gesuggereerd werd dat de situatie met Tsunoda geen toeval was en ze hebben dat vervolgens meteen ontkracht. Bijv. door te zeggen dat zoiets helemaal niet kan, omdat de FIA alle communicatie bewaakt.
  dinsdag 6 september 2022 @ 13:35:09 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205866364
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 09:46 schreef aloa het volgende:
We zijn het bij de F1 niet gewend.
Maar dit soort publiek was al jaren groeiende :-(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 13:36:57 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205866381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een onzin. Dat is juist meteen ontkracht op Sky. Ze hebben gemeld dat er op social media gesuggereerd werd dat de situatie met Tsunoda geen toeval was en ze hebben dat vervolgens meteen ontkracht. Bijv. door te zeggen dat zoiets helemaal niet kan, omdat de FIA alle communicatie bewaakt.
Heb je Sky gekeken, of is dit van horen zeggen? Want mijn oren hebben het toch echt daar gehoord voor die theorie waar dan ook te lezen was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205866405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je Sky gekeken, of is dit van horen zeggen? Want mijn oren hebben het toch echt daar gehoord voor die theorie waar dan ook te lezen was.
Ik heb Sky gekeken en het werd daar al tijdens de race gemeld. Ze verwezen naar 'social media'. Ik neem aan dat er al direct tweets aan Sky geweest zullen zijn waarin dat complot gesuggereerd werd. Ik heb geen Twitter en bovendien heb ik tijdens de race wel iets anders om in de gaten te houden.

Ze doen dat echter vaker: mensen tweeten vragen of opmerkingen aan hun, die vervolgens beantwoord worden. En in dit geval was de reactie dus meteen dat een dergelijk complot heel erg onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2022 13:41:32 ]
pi_205866515
25+ meldingen op een totaal van 302.000 bezoekers, wat is precies de nieuwswaarde hahaha _O- _O- _O-

25 meldingen van ongewenst gedrag is hetzelfde als 25 aanhoudingen op [naam] festival waar 50.000 bezoekers zijn geweest. Kansloos dus en totaal niet nieuwswaardig. Maarja, clickbait, hea

Uiteraard hadden die 25 mensen met hun tengels overal vanaf moeten blijven, maar om hier een topic over te openen zegt meer over jouw houding jegens 'the orange army' dan dat het echt iets voorstelt. _O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 14:07:47 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205866682
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:52 schreef DjVero het volgende:
25+ meldingen op een totaal van 302.000 bezoekers, wat is precies de nieuwswaarde hahaha _O- _O- _O-

25 meldingen van ongewenst gedrag is hetzelfde als 25 aanhoudingen op [naam] festival waar 50.000 bezoekers zijn geweest. Kansloos dus en totaal niet nieuwswaardig. Maarja, clickbait, hea

Uiteraard hadden die 25 mensen met hun tengels overal vanaf moeten blijven, maar om hier een topic over te openen zegt meer over jouw houding jegens 'the orange army' dan dat het echt iets voorstelt. _O-
Hahahahaha. Dus als je verkracht wordt in Amsterdam dan hahaha omdat 1 op 800.000 verkracht is verwaarloosbaar. Hahaha. Zegt meer over je anus dan over de verkrachter. Hahahaha.

....man man man, wat een droevige domheid.
pi_205866695
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:07 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hahahahaha. Dus als je verkracht wordt in Amsterdam dan hahaha omdat 1 op 800.000 verkracht is verwaarloosbaar. Hahaha. Zegt meer over je anus dan over de verkrachter. Hahahaha.

....man man man, wat een droevige domheid.
Waarom open je daar dan geen topic over? Ow nee, daarover kun je lekker niet decadent doen omdat daar 'the orange army' niet was. Hahahaha

En ik heb het nergens goed gepraat hea, maar een topic als dit is weer zo lekker typisch
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:19:02 #77
65960 sanger
pi_205866820
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:02 schreef Kreator het volgende:

[..]
Omgedraaid is natuurlijk ook waar. Een slachtoffer van seksueel geweld spreekt de waarheid totdat het tegendeel is bewezen.
Dat het niet bewezen kan worden, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
Dan zou opgaan dat degene die het eerst roept gelijk krijgt?
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:20:46 #78
65960 sanger
pi_205866832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar eventuele slachtoffers beschuldigen van strafbaar gedrag kan natuurlijk wel zonder dat je iets aan hoeft te tonen? Dat is toch ook iemand beschuldigen van strafbaar gedrag?

Bijzonder dat je de ironie niet ziet.
Dat is een aanname die jij doet. Ik zeg nergens die zich schuldig maken aan een strafbaar feit. Ik zeg alleen dat ze zonder bewijs geen poot hebben om op te staan (en wellicht tussen de regels door dat niet iedere opmerking of blik direct als grensoverschrijdend zou moeten worden opgemerkt en dat de tenen erg lang en de tolerantie erg laag is).
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:21:44 #79
65960 sanger
pi_205866844
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:09 schreef aloa het volgende:

[..]
Er wordt waarschijnlijk ook weinig aan gedaan, als er maar 1 van de 25 aangifte gaat doen.
Het zou mooi zijn, als meerdere vrouwen dat ook zouden doen.
Maar vreemd genoeg zijn de meldingen op social media altijd een flinke veelvoud van de daadwerkelijke aangiftes.
pi_205866847
Beetje vreemde obsessie van de TS, dit. Geen idee waarom dit een eigen topic nodig heeft.
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:23:36 #81
65960 sanger
pi_205866860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:13 schreef Perox het volgende:

Precies dit. Als je naar de totale 300.000 bezoekers kijkt dan is het echt maar een heel klein deel die iets ervaren heeft. Alleen wordt het heel groot uitgelicht omdat ze gewoon hard schreeuwen.

En ja ik vind het erg dat vrouwen het als zodanig hebben ervaren/ondervonden. En als er echt sprake is van grensoverschrijdend gedrag dan moet het aangepakt worden. Maar het is geen Zandvoort/F1 probleem want tijdens een gemiddelde koopavond in een stad is er veel meer aan de hand (gratis entree is daar wellicht de boosdoener van).
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:23:52 #82
65960 sanger
pi_205866862
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Vorig jaar stiekem al hoor.
pi_205866939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:21 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar vreemd genoeg zijn de meldingen op social media altijd een flinke veelvoud van de daadwerkelijke aangiftes.
En hoe controleer je al die anonieme meldingen op social media.?
pi_205866961
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:23 schreef sanger het volgende:

[..]
Vorig jaar stiekem al hoor.
Haal dat stiekem maar weg hoor :P ;) , sinds dat de LH fans en biased Britse media door hadden dat Max een serieuze bedreiging vormde voor Lewis (en in het bijzonder een bedreiging voor zijn 8e titel), is dit al aan de gang, en luidruchtig ook.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 14:43:47 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205867013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:19 schreef sanger het volgende:

[..]
Dan zou opgaan dat degene die het eerst roept gelijk krijgt?
Nee?
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:44:36 #86
65960 sanger
pi_205867028
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:34 schreef aloa het volgende:

[..]
En hoe controleer je al die anonieme meldingen op social media.?
Niet, dus zelfs dikke kans dat 1 iemand meerdere meldingen maakt etc... Dus de informatiewaarde/betrouwbaarheid is sowieso al een ding.
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:45:15 #87
65960 sanger
pi_205867039
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:43 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nee?
Dus dan krijg je twee partijen die hun gelijk moeten aantonen, is datw at je bedoeld?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 14:46:50 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205867051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:21 schreef sanger het volgende:

[..]
Vreemd genoeg zijn er, als je dit soort topics opent, altijd een flinke meerderheid mensen die koste wat kost alles willen ontkrachten, ontkennen en bagetalliseren, als het om ongewenst gedrag van Nederlandse 'fans' gaat.
Wat zou daar de reden achter zijn?
pi_205867055
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:46 schreef Kreator het volgende:

[..]
Vreemd genoeg zijn er, als je dit soort topics opent, altijd een flinke meerderheid mensen die koste wat kost alles willen ontkrachten, ontkennen en bagetalliseren, als het om ongewenst gedrag van Nederlandse 'fans' gaat.
Dan hoeven ze niet naar hun eigen gedrag kijken.

Weerzinwekkend topic verder. Echt dieptriest, overal wordt er gesmeten met whataboutisms.
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:49:05 #90
65960 sanger
pi_205867072
quote:

[..]
Tegengeluid geven aan die harde schreeuwers wellicht
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 15:23:27 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205867347
quote:

[..]
Niemand hier ontkracht wat dan ook, een enkele uitzondering daargelaten. Het gaat erom dat je dit topic met een gestrekt been opent, hele groepen mensen een verdomhoekje in pleurt en het probleem veel groter maakt dan het is. Het zijn achterlijke individuen die het doen en dat heeft niets te maken met locatie, sport of afkomst van de meeste fans.

Dit is confirmation bias, er hing een groot vergrootglas boven het evenement en dat heeft incidenten blootgelegd waar we anders nooit van hadden gehoord. Dat is wat heel anders dan het belachelijke narratief dat jij probeert te verkopen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205867358
quote:

[..]
Omdat "ongewenst gedrag" een bagatel is? Het zijn allemaal van die woordspelletjes met vaagpraat die vervelende dingen in een ander bereik proberen te dringen zodat het dan allemaal heel ernstig is en een of andere autoriteit daar tegen op moet treden zodat iedereen zich altijd en overal prettig voelt, of 'veilig' voelt zoals dat tegenwoordig heet.

Er schijnt een vrouw betast te zijn, dat mag niet, dat is niet acceptabel. Prima, punt gemaakt zou je zeggen, maar vervolgens wordt daar dan weer aan afgedaan door allerlei aanstellerij op dezelfde hoop te gooien.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 15:50:31 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205867633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:23 schreef Nattekat het volgende:
en het probleem veel groter maakt dan het is
Of maak jij het probleem kleiner? Dat kan natuurlijk ook.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 15:59:49 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205867744
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:50 schreef Kreator het volgende:

[..]
Of maak jij het probleem kleiner? Dat kan natuurlijk ook.
Nee, ik zeg dat dit op heel veel meer circuits op zeker ook speelt, maar dat Nederland er nu lekker uitgefilterd wordt. En jouw opportunistische OP is minstens net zo triest als hen die doen alsof er niks aan de hand is.

Ja, er is wat aan de hand, nee, het is niet dusdanig erg dat het hele evenement een grote gevaarlijke jungle was voor vrouwen. We hebben het over 20 incidenten op 330.000 toeschouwers hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 16:12:12 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205867871
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:59 schreef Nattekat het volgende:
Nee, ik zeg dat dit op heel veel meer circuits op zeker ook speelt, maar dat Nederland er nu lekker uitgefilterd wordt
Als het elders ook gebeurt, dan is het niet erg. Helder. En dat het er 'maar' 20 waren (en niet te vergeten rookbommen op het circuit) is natuurlijk gewoon te triest voor woorden. Dat zijn er toch 20 teveel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nattekat op 06-09-2022 16:13:22 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2022 @ 16:14:16 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205867896
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:12 schreef Kreator het volgende:

[..]
Als het elders ook gebeurt, dan is het niet erg. Helder. En dat het er 'maar' 20 waren (en niet te vergeten rookbommen op het circuit) is natuurlijk gewoon te triest voor woorden. Dat zijn er toch 20 teveel.
Nee, het is altijd erg. Alleen jouw stemmingmakerij is nergens voor nodig. Het is op een hele kleine schaal door een handjevol idioten, daar hoef je niet een hele fanbase voor op een hoop te gooien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205867934
quote:

[..]
niemand wil dit wangedrag bagatelliseren maar bij een gemiddeld festival worden meer vrouwen belaagd. Praat het niet goed hé, maar die mannen deden het dus super

En in Oostenrijk werden de Nederlandse fans ook van wangedrag, aanranding, schelden en van racisme beticht. Twee zogenaamde slachtoffers hebben aantoonbaar gelogen. Eerst maar eens zien of die Nederlandse dames wel zo kies en zeker van hun zaak zijn. Ik wil niet zeggen dat ze liegen maar er hebben wel eens dames gelogen dus nog even afwachten of het bewezen kan worden

[ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 06-09-2022 16:23:51 ]
pi_205867972
Eigenlijk past dit topic gewoon niet in F1. Het heeft n.l. niks met de hele sport te maken.
Het is uiteraard ernstig wat er gebeurd, maar de sport opzich kan er weinig aan doen.
pi_205867999
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:23 schreef aloa het volgende:
Eigenlijk past dit topic gewoon niet in F1. Het heeft n.l. niks met de hele sport te maken.
Het is uiteraard ernstig wat er gebeurd, maar de sport opzich kan er weinig aan doen.
Klopt, het is meer een dingetje wat hoort bij de race in Zandvoort. Of bij Nederland. Of zoals ook wel gesteld wordt is het overal ter wereld zo
pi_205868075
Dus: Hey lekker ding, is tegenwoordig al lastigvallen?
Mijn god ben blij dat ik niet meer jong ben zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205868095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:37 schreef raptorix het volgende:
Dus: Hey lekker ding, is tegenwoordig al lastigvallen?
Mijn god ben blij dat ik niet meer jong ben zeg.
Als je ondertussen de broek op je enkels hebt liggen, met je tong je lippen nat maakt en ook nog aan je pik aan het trekken bent. Dan kan dat inderdaad al een aantal jaren niet meer.

Het waarom jij blij bent dat je niet meer jong bent laat zich wel raden. Is dat omdat je hoofd te zwaar voor je nek geworden is waardoor je alleen nog maar de grond ziet?
pi_205868118
twitter

Wat zijn dit ook voor debiele fratsen joh.
Zonder wrijving geen glans
pi_205868128
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:12 schreef Kreator het volgende:

[..]
Elke feit van grensoverschrijdend gedrag is er 1 teveel...

Echter hebben we het hier niet over feiten, maar over meldingen. Een feit is aantoonbaar, dit is slechts 'van horen zeggen'.
pi_205868134
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
niemand wil dit wangedrag bagatelliseren maar bij een gemiddeld festival worden meer vrouwen belaagd. Praat het niet goed hé, maar die mannen deden het dus super

En in Oostenrijk werden de Nederlandse fans ook van wangedrag, aanranding, schelden en van racisme beticht. Twee zogenaamde slachtoffers hebben aantoonbaar gelogen. Eerst maar eens zien of die Nederlandse dames wel zo kies en zeker van hun zaak zijn. Ik wil niet zeggen dat ze liegen maar er hebben wel eens dames gelogen dus nog even afwachten of het bewezen kan worden
Het is helemaal niet waar dat die twee meiden in Oostenrijk aantoonbaar hebben gelogen over wat ze is overkomen. Er zijn later wel allerlei vraagtekens bij gezet en er is aanvullende info boven water gekomen, waardoor hun verhaal minder geloofwaardig overkwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2022 16:49:10 ]
pi_205868141
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je ondertussen de broek op je enkels hebt liggen, met je tong je lippen nat maakt en ook nog aan je pik aan het trekken bent. Dan kan dat inderdaad al een aantal jaren niet meer.

Het waarom jij blij bent dat je niet meer jong bent laat zich wel raden. Is dat omdat je hoofd te zwaar voor je nek geworden is waardoor je alleen nog maar de grond ziet?
  dinsdag 6 september 2022 @ 16:49:59 #106
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205868148
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is helemaal niet waar dat die twee meiden in Oostenrijk aantoonbaar hebben gelogen over wat ze is overkomen. Er zijn later wel allerlei vraagtekens bij gezet en er is aanvullende info boven water gekomen, waardoor hun verhaal minder geloofwaardig overkwam.
Die twee potjes die op Silverstone ook al liepen te zoeken naar aandacht doelen jullie op?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205868158
Ik was vrijwilliger op Zandvoort, en naar mn vrouwelijke collega werd op een gegeven moment ook 'Daar moet een piemel in' gezongen.
Ik vind dat (als man) niet direct grensoverschrijdend, maar ongepast en storend is het wel. Ook omdat het dan geen student(ikoze) is, maar een man van middelbare leeftijd die blijkbaar niet tegen drank kan...
pi_205868162
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:23 schreef aloa het volgende:
Oh ok. Eerst waren het allemaal verzinsels van de pers, alleen had je daar nul onderbouwing voor. Nu is het weer iets wat niks met F1 te maken heeft. Zeker net zoals hooligans niks met voetbal te maken hebben?

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende bocht waarin je je gaat wringen om maar te kunnen ontkennen, bagatelliseren en wegkijken.
pi_205868184
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:49 schreef nils7 het volgende:

[..]
Die twee potjes die op Silverstone ook al liepen te zoeken naar aandacht doelen jullie op?
Ja, die twee. Hun verhaal is een stuk minder aannemelijk geworden toen dat naar buiten kwam, maar dat ze 'aantoonbaar gelogen' hebben is ook niet vast komen staan.
pi_205868227
Het hoort niet, simpel. Het is onbeschoft en sommige vrouwen zijn er niet van gediend. Wel vind ik de berichtgeving weer eenzijdig, dat het nu weer groot wordt uitvergroot bij de F1 sta ik niet van te kijken, viel mij al langer op dat in bepaalde hoeken de irritatie toenam omdat een Nederlander het goed deed in de F1. Dan wordt er nogal snel op elke slak zout gelegd. Maar ik mis de neutrale discussie, ik ben namelijk ook jong geweest, sportte veel, zag er redelijk goed uit en ik kan mij vroeger geen één avond herinneren dat ik niet minimaal 10x per avond in mijn kont, borst of zak gegrepen werd door een vrouw. Nu ben ik een wat oudere man en gebeurd het natuurlijk stukken minder, maar het gebeurd door beide kampen maar alleen in het geval van mannen is er weer ophef of wordt erover gesproken.

En als een man die zijn broek naar beneden trekt al grensoverschrijdend gedrag is, wat ik persoonlijk eigenlijk ook wel vind, is een streaker die met haar blote tieten over een voetbal veld rent ook seksueel overschrijdend gedrag, met als grote verschil dat mannen echt niet massaal aangifte gaan doen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 september 2022 @ 17:00:56 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205868230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:46 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Wat zijn dit ook voor debiele fratsen joh.
Is cultuur. Hoort erbij. Gebeurt maar zelden.
pi_205868256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het hoort niet, simpel. Het is onbeschoft en sommige vrouwen zijn er niet van gediend. Wel vind ik de berichtgeving weer eenzijdig, dat het nu weer groot wordt uitvergroot bij de F1 sta ik niet van te kijken, viel mij al langer op dat in bepaalde hoeken de irritatie toenam omdat een Nederlander het goed deed in de F1. Dan wordt er nogal snel op elke slak zout gelegd. Maar ik mis de neutrale discussie, ik ben namelijk ook jong geweest, sportte veel, zag er redelijk goed uit en ik kan mij vroeger geen één avond herinneren dat ik niet minimaal 10x per avond in mijn kont, borst of zak gegrepen werd door een vrouw. Nu ben ik een wat oudere man en gebeurd het natuurlijk stukken minder, maar het gebeurd door beide kampen maar alleen in het geval van mannen is er weer ophef of wordt erover gesproken.

En als een man die zijn broek naar beneden trekt al grensoverschrijdend gedrag is, wat ik persoonlijk eigenlijk ook wel vind, is een streaker die met haar blote tieten over een voetbal veld rent ook seksueel overschrijdend gedrag, met als grote verschil dat mannen echt niet massaal aangifte gaan doen.
Zure oude witte boze mannen die hier een punt van maken.

Hurrr durrrr 20 gevallen op 305.000 bezoekers - HET IS EEN SCHANDE GODVERDOMME.
pi_205868260
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:52 schreef Piles het volgende:
Ik was vrijwilliger op Zandvoort, en naar mn vrouwelijke collega werd op een gegeven moment ook 'Daar moet een piemel in' gezongen.
Ik vind dat (als man) niet direct grensoverschrijdend, maar ongepast en storend is het wel. Ook omdat het dan geen student(ikoze) is, maar een man van middelbare leeftijd die blijkbaar niet tegen drank kan...
Zeker. Dat soort debielen moet je gewoon tegen optreden.
pi_205868268
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zure oude witte boze mannen die hier een punt van maken.

Hurrr durrrr 20 gevallen op 305.000 bezoekers - HET IS EEN SCHANDE GODVERDOMME.
Ach het hoor niet, beetje kijken niks mis mee, maar houd het daarbij. Gewoon respect hebben, kan het ook niet goedpraten en ken er genoeg die geen grenzen meer hebben als ze gezopen hebben. Alleen gebeurd het andersom vaker dan dat mensen denken, of dat de media erover schrijft. Het is vooral nu weer "mannen slecht", wat wel in deze tijdgeest past, en dat verklaard ook de ophef de laatste maanden.
pi_205868282
quote:

[..]
"Structureel"

0,00081% van de bezoekers ging over de schreef.

:')
pi_205868287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ach het hoor niet, beetje kijken niks mis mee, maar houd het daarbij. Gewoon respect hebben, kan het ook niet goedpraten en ken er genoeg die geen grenzen meer hebben als ze gezopen hebben. Alleen gebeurd het andersom vaker dan dat mensen denken, of dat de media erover schrijft. Het is vooral nu weer "mannen slecht", wat wel in deze tijdgeest past, en dat verklaard ook de ophef de laatste maanden.
Niemand praat het goed. Maar een paar mensen vergeten alle rationaliteit als het om de Orange Army gaat.
Die mensen zijn al begonnen met hun haatcampagne op de RBR.
pi_205868299
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh ok. Eerst waren het allemaal verzinsels van de pers, alleen had je daar nul onderbouwing voor. Nu is het weer iets wat niks met F1 te maken heeft. Zeker net zoals hooligans niks met voetbal te maken hebben?

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende bocht waarin je je gaat wringen om maar te kunnen ontkennen, bagatelliseren en wegkijken.
Hooligans hebben idd niks met voetbal te maken.
Vind jij van wel dan?
pi_205868315
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niemand praat het goed. Maar een paar mensen vergeten alle rationaliteit als het om de Orange Army gaat.
Die mensen zijn al begonnen met hun haatcampagne op de RBR.
Klopt, Max heeft het aangedurfd zijn hoofd boven het maaiveld uit te steken, dat merk je al jaren dan komt er nogal wat kritiek. Zoals al aangegeven in een eerdere reactie:

quote:
dat het nu weer groot wordt uitvergroot bij de F1 sta ik niet van te kijken, viel mij al langer op dat in bepaalde hoeken de irritatie toenam omdat een Nederlander het goed deed in de F1.
Het zijn types die nogal vaak opvallen met hun anti Nederland gedrag, zitten vooral in de woke hoek.
pi_205868973
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"Structureel"

0,00081% van de bezoekers ging over de schreef.

Dat is het aantal dames dat melding heeft gemaakt. Het aantal 'daders' hoeft niet gelijk te zijn aan het aantal 'slachtoffers'. Misschien was er een dader of zelfs geen een

pi_205869016
Waarschijnlijk zal het aantal wel veel hoger zijn dan die 25. Maar de meeste dames zijn wel wat gewend (hoe triest dat ook klinkt), die doen geen aangifte e.d.
pi_205869165
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:12 schreef aloa het volgende:
Waarschijnlijk zal het aantal wel veel hoger zijn dan die 25. Maar de meeste dames zijn wel wat gewend (hoe triest dat ook klinkt), die doen geen aangifte e.d.
Tsja en voor veel mensen is een officiële aangifte ook nog een keiharde eis
pi_205869212
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:12 schreef aloa het volgende:
Er zullen ook dames tussen zitten die dit soort gedrag niet storend vinden.
pi_205869431
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak lijkt me?
Het gaat erom dat je tegenwoordig niks meer, en niks meer mag zeggen zonder dat er wel 1 of andere volidioot zich beledigd of aangerand voelt. En nee ik heb geen zwaar hoofd, ik ben juist uiterst relaxed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205873893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Beter lezen. Die man trok niet zijn eigen broek naar beneden.

"Ze stonden lekker te dansen, toen een man hun broek naar beneden trok."
pi_205874591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 00:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Beter lezen. Die man trok niet zijn eigen broek naar beneden.

"Ze stonden lekker te dansen, toen een man hun broek naar beneden trok."
Dan had ik beter moeten lezen, dat vind ik niet kunnen en daar mag een leuke taakstraf op staan van een aantal weken. Dom puberaal gedrag.
pi_205875365
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is het aantal dames dat melding heeft gemaakt. Het aantal 'daders' hoeft niet gelijk te zijn aan het aantal 'slachtoffers'. Misschien was er een dader of zelfs geen een

En misschien beschouwt ook wel niet iedereen zichzelf als slachtoffer als er een opmerking wordt gemaakt over 'mooie benen' of 'lekkere tetten'.
pi_205875810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 09:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En misschien beschouwt ook wel niet iedereen zichzelf als slachtoffer als er een opmerking wordt gemaakt over 'mooie benen' of 'lekkere tetten'.
We mogen toch wel aannemen dat niemand zich een slachtoffer voelt als dat tegen hem of haar gezegd wordt :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205875816
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 10:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We mogen toch wel aannemen dat niemand zich een slachtoffer voelt als dat tegen hem of haar gezegd wordt :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smeerlap!
pi_205887593
Rtl doet ook nog even een duit in het zakje

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-zandvoort-formule-1
  donderdag 8 september 2022 @ 12:10:12 #130
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205889414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:27 schreef Sapstengel het volgende:
Rtl doet ook nog even een duit in het zakje

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-zandvoort-formule-1
Ik vind het wel goed dat die Vrouwen F1 club een eigen meldpunt heeft geregeld, hoe laagdrempeliger, hoe beter.
Waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat vanuit misdragingen van enkelingen meteen generieke conclusies worden getrokken. Een beetje alle mannen zijn fout gevoel krijg ik ervan, terwijl juist > 90% van de mannen nooit zoiets zou doen. Aan de andere kant kunnen die >90% van de mannen misschien ook wel meer doen om debielen wat meer in de hand te houden. Bijvoorbeeld door je mond open te trekken als iemand een foute opmerking over een vrouwelijke collega maakt. Het moet sommige mensen kennelijk nog duidelijk worden dat bepaald gedrag niet meer wordt getolereerd.
pi_205892369
Wat is het gemiddelde bij sensation?

Dit gaat toch helemaal nergens over deze aandachttrekkerij?
Kom aangifte doen dan, of hou je muil. In spielberg wacht onkel agent ook nog steeds....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')