abonnement Unibet Coolblue
pi_206134177
Baby ligt hier in de reisweg van de kinderwagen naast mij op bed. Ook niet volgens protocol natuurlijk, maar ik wil haar gewoon lekker dichtbij. :@
pi_206134285
Ik ben wel heel blij met de cosleeper, zou haar echt niet op haar eigen kamer willen hebben oid.

Lichamelijk gaat het super! Had geen hechtingen nodig dus dat scheelt een hoop denk ik. Mentaal ook alles goed. Begin te wennen aan het idee dat dit mijn baby is. :D Ze lijkt ontzettend op haar vader als baby, waardoor ik mezelf niet in haar herken. Dus dat was ff schakelen. Maar ben sowieso verliefd op haar, ze is zo zoet. O+

Man vond het de eerste dagen wel heftig en vergat voor zichzelf te zorgen, ook mentaal. Nu we iets meer een idee hebben van hoe dagen zijn en gaan, gaat dat gelukkig ook weer veel beter. En ik denk dat hij nog verliefder is dan ik. *;
pi_206134350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:02 schreef Bami het volgende:
Ik ben wel heel blij met de cosleeper, zou haar echt niet op haar eigen kamer willen hebben oid.

Lichamelijk gaat het super! Had geen hechtingen nodig dus dat scheelt een hoop denk ik. Mentaal ook alles goed. Begin te wennen aan het idee dat dit mijn baby is. :D Ze lijkt ontzettend op haar vader als baby, waardoor ik mezelf niet in haar herken. Dus dat was ff schakelen. Maar ben sowieso verliefd op haar, ze is zo zoet. O+

Man vond het de eerste dagen wel heftig en vergat voor zichzelf te zorgen, ook mentaal. Nu we iets meer een idee hebben van hoe dagen zijn en gaan, gaat dat gelukkig ook weer veel beter. En ik denk dat hij nog verliefder is dan ik. *;
Ja elke meter voelt als te ver weg he? :D
Ik herken ook vrij weinig van mezelf in haar tot nu toe, maar zie dat sowieso nooit zo goed bij zulke kleintjes, op wie ze nou lijken. Elke dag lijkt het gezichtje ook met weer wat anders.

Wel fijn dat je zo goed herstelt. Ik ervaar het lichamelijk ook niet als zwaar, vooral omdat het zo'n verademing is om niet meer dat zwangere lijf mee te hoeven slepen denk ik. :')
pi_206134398
Snap ik. Ik zie nu al op tegen het moment dat ze uit haar wieg groeit. Dan moet ze wel naar de andere kamer, want haar ledikant past niet bij ons. Maar goed, zien we dan wel weer...

Ach, veel zeggen mij in onze dochter te herkennen. Zelf zie ik het niet. Zie er vooral naar uit haar meer te leren kennen naar mate ze ouder word. Op wie ze lijkt qua karakter ed
  woensdag 28 september 2022 @ 21:26:45 #155
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206134527
Mijn baby leek de eerste paar weken enorm op mijn vriend, maar is nu een kopie van mij. Dat gezichtje veranderd nog zoveel, dat er nog steeds dagen zijn dat ik denk 'vandaag lijk je wel echt weer meer op je papa'. Valt wat mij betreft echt nog zo weinig over te zeggen. Ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is, en inderdaad met het karakter erbij. Al toont ze wel echt al haar humor, zo schattig O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_206135273
Mijn dochter leek eerst echt extreem veel op mijn man, de babyfoto's waren gewoon identiek. Nu ze ouder is, zie ik mezelf er echt in. Ze heeft nu veel meer mijn oogopslag, maar wel de grote kijkers van mijn man. Dat is nu nog het enige zichtbare dat ze specifiek van hem heeft.

Het karakter, tsjaa... Ze is nogal temperamentvol, eigenwijs, eigengereid en ENERGIEK. Niet normaal. Verder is ze heel observerend en ze ziet/hoort alles. Die laatste dingen zijn wel van mij. Nja, oké, uiteindelijk denk ik dat het karakter ook meer van mij komt. :D
pi_206136060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:05 schreef Bami het volgende:
Co-sleeper hebben we idd! En ik heb me al ingesteld op een nacht met veel voeden, want we moeten vraag en aanbod nu af gaan stemmen.

Kolven ga ik iig alleen voor en na de nacht doen (maar niet tijdens) en het is dus ook de bedoeling om geen kunstvoeding meer te geven nu. Dus gewoon (ws heel vaak) voeden en hopen dat ze tussendoor wel slaapt in haar eigen bedje.

Liggend voeden heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt, ws omdat ik het pas probeerde als ze al overstuur was.

En waar ik me ff overheen moet zetten denk ik is de drempel van het uit- en aan kleden voor huid op huid contact. Ze is altijd zo overstuur bij het omkleden dat ik daardoor nu minder huid op huid met haar lig dan dat ik eigenlijk zou willen.
Dit had J ook. Hij had het koud. Het lukte beter toen hij wat groter was. Ik heb het later ruimschoots ingehaald maar in het begin leek het alsof hij er minder plezier van had dan ik. Ik heb dan maar veel geknuffeld met kleertjes aan. Of eerst de kamer goed warm stoken. Tegenwoordig met de energie ook niet echt meer een aanrader.

Pfff…. Stuwing, hele dag voeden etc… zo blij dat ik er (voor nu) vanaf ben haha. Vind het heel leuk om over de verse baby’s te lezen maar ik merk dat het ook minder leuke emoties uit de kraamtijd losmaakt die ik diep had weggestopt.
pi_206136903
Zo leuk om te lezen over wat jullie wel/niet herkennen in jullie kleintjes. O+

Ben inderdaad ook mega benieuwd hoe ze wordt, wat voor haar ze krijgt bijvoorbeeld en hoe ze wordt als mensje. Kijk er echt naar uit om haar te zien groeien en te leren kennen.

@_Lily_ Als ze eenmaal ligt is ze helemaal ontspannen en content, ze vindt alleen het uitkleden en daarna aankleden niet zo’n goed idee en dat laat ze duidelijk weten. _O-
Hè bah, dat van die weggestopte emoties klinkt naar. ;( Jullie zijn ook aan het proberen voor een tweede toch? Kan me voorstellen dat het dan wel fijn is als je eea uit J’s kraamtijd dan iets meer een plekje hebt kunnen geven. :*

Wij hebben echt een top nacht gehad. Ze kwam om de 2 a 3 uur en ik kon haar na elke voeding vrijwel probleemloos terug in bed leggen. Nu heb ik opeens iets van 6 uur slaap gehad. :o En lig ik haar te bewonderen terwijl ze langzaam wakker aan het worden is. Mijn roze wolk is aan. O+
pi_206137006
hier hielp een speentje erg goed tegen het huilen tijdens het aankleden, vooral na het badje. ik zag het de kraam doen, zou dat zelf nooit bedacht hebben :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206137279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:09 schreef Bami het volgende:
Zo leuk om te lezen over wat jullie wel/niet herkennen in jullie kleintjes. O+

Ben inderdaad ook mega benieuwd hoe ze wordt, wat voor haar ze krijgt bijvoorbeeld en hoe ze wordt als mensje. Kijk er echt naar uit om haar te zien groeien en te leren kennen.

@:_Lily_ Als ze eenmaal ligt is ze helemaal ontspannen en content, ze vindt alleen het uitkleden en daarna aankleden niet zo’n goed idee en dat laat ze duidelijk weten. _O-
Hè bah, dat van die weggestopte emoties klinkt naar. ;( Jullie zijn ook aan het proberen voor een tweede toch? Kan me voorstellen dat het dan wel fijn is als je eea uit J’s kraamtijd dan iets meer een plekje hebt kunnen geven. :*

Wij hebben echt een top nacht gehad. Ze kwam om de 2 a 3 uur en ik kon haar na elke voeding vrijwel probleemloos terug in bed leggen. Nu heb ik opeens iets van 6 uur slaap gehad. :o En lig ik haar te bewonderen terwijl ze langzaam wakker aan het worden is. Mijn roze wolk is aan. O+
Klopt we zijn aan het proberen voor nummer 2. Over de hele lijn heb ik er wel een goed gevoel bij hoor, toch wel een roze wolkje bij dit eerste baby jaar.
pi_206138947
ik herkende in mijn eerste mezelf pas na een jaar of 2,3. Hij kan net zo ondeugend glunderen als ik O+ en hij heeft mijn stuiterballenhoofd :Y qua karakter denk ik dat het meer zijn vader is.


mijn tweede lijkt qua gezicht en uitstraling echt op mij O+ rond gezichtje, pretbekkie :Y thats me haha. hij is tot nu toe heel rustig en meegaand, dus denk dat ie dat van zijn vader heeft O-) :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206139905
Leuk inderdaad al die verhalen.
Mijn baby heeft nu een flinke bos donker haar, ben benieuwd met welke kleur ze eindigt. :D

Straks even de huisarts bellen want de VK zag dat ze spruw heeft bij de controle. Misschien lukt het haar dan als dat behandeld wordt beter om genoeg te drinken, want blijkbaar heb ik wel productie genoeg, kolfde gisteren 100cc.
pi_206140354
Ik heb van verschillende lactatiekundigen begrepen dat spruw best wel vaak onterecht wordt vastgesteld. Lactatiekundige Teddy Roorda heeft daar op instagram recent nog een post aan besteed. Misschien wel interessant om die te lezen?
Iig fijn dat je productie zo goed op gang is!
pi_206140945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:30 schreef Bami het volgende:
Ik heb van verschillende lactatiekundigen begrepen dat spruw best wel vaak onterecht wordt vastgesteld. Lactatiekundige Teddy Roorda heeft daar op instagram recent nog een post aan besteed. Misschien wel interessant om die te lezen?
Iig fijn dat je productie zo goed op gang is!
Ik heb ook pijn bij links aanpappen, een paar gek gekleurde vlekjes daar, en meerdere keren schimmelinfectie gehad tijdens de zwangerschap, dus op zich klopt het hele plaatje wel, maar kan het wel eens opzoeken.
pi_206141015
Mijn oudste leek heel erg op mij (en zijn nichtjes) nadat hij geboren was. Daarna een periode dat ie meer op z’n vader leek. Nu is hij een mix, met nét iets meer van mij. En laatst zat hij op de bank en was hij qua houding precies mijn vader.

R lijkt niet op mij, maar ook niet op haar vader 8)7. Benieuwd waar zij uiteindelijk naartoe trekt qua uiterlijk. En haarkleur. Ze lijkt nu rossig/rood. Wij en broer zijn alledrie blond (man wel met wat rossige ondertoon).
pi_206141054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:01 schreef Elleska het volgende:

Wissel bij uren lang huilen af met je partner zodat je beide een uurtje kan slapen. Dat is iets dat ik nog wel eens vergeet als ik er middenin zit maar huid op huid of gewoon knuffelen kan ook heel goed bij papa. Bij ons blijkt dat een hele goede check of het huidhonger is of hongerhonger, als bij papa liggen niet werkte dan was het hongerhonger.
Dit, ja! Hier is T ook niet tevreden te krijgen als hij honger heeft, dan gilt ie alles bij elkaar.
Helaas ook nog steeds 's nachts }:| Ik ben dat zó niet gewend, mijn eerste sliep dus al door met deze leeftijd (van 23u tot 6u). Maar goed, hij zal het wel nodig hebben nog.

En die slaapregressie met 4 maanden is ook leuk, lekker als je net weer begint met werken ;(
Shine bright like a diamond.
pi_206141414
Wij zitten ook weer in een slaapregressie :O
Ofwel is het door de eerste hele dagen opvang dat ze hele nachten op mij wil plakken.
Ik hoor van iedereen hoe hard Maggie op mij lijkt. Zelf zie ik het niet zo eigenlijk.

Lokasenna, hier ook in het begin spruw maar na behandeling ging ze niet beter drinken. Toen bleek het toch ook het tongriempje te zijn (gaf ook een witte aanslag op de tong). Daar hebben we door de spruw te lang mee rondgelopen.

Succes met de verse baby's. Opstarten kan pittig zijn.

Volgende week weer werken! Ik ben er wel aan toe eigenlijk.
pi_206141671
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
  donderdag 29 september 2022 @ 15:49:06 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_206141726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Ben wel benieuwd wat voor festijn dat gaat worden als je er bijna 2 volle weken voor nodig hebt om voor te bereiden :D
disclaimer
pi_206141751
hier zijn de nachten ook nog steeds drama -O- nog een nachtvoeding (hij is acht maanden) en gemiddeld drie of vier keer huilend wakker, en dan weer op om 5 uur :O

vandaag bij het cjg, die adviseerde meer eten minder melk, en de nachtvoedingen afbouwen door steeds minder melkpoeder in de flessen te doen :? . Ook gaven ze aan dat we yoguurt of kwark mochten geven na het eten of als ontbijt ect. ik dacht dat zuivel helemaal nog niet "mocht", of is dat achterhaald :P ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206142200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:
hier zijn de nachten ook nog steeds drama -O- nog een nachtvoeding (hij is acht maanden) en gemiddeld drie of vier keer huilend wakker, en dan weer op om 5 uur :O

vandaag bij het cjg, die adviseerde meer eten minder melk, en de nachtvoedingen afbouwen door steeds minder melkpoeder in de flessen te doen :? . Ook gaven ze aan dat we yoguurt of kwark mochten geven na het eten of als ontbijt ect. ik dacht dat zuivel helemaal nog niet "mocht", of is dat achterhaald :P ?
Anna krijgt ook al een tijdje volle yoghurt als toetje. De melkvoedingen vervangen door koemelk mag nog niet, maar wat zuivel kan geen kwaad.

Ik heb echt 2 uitersten gebakken. De peuter is blond met blauwe ogen, Anna heeft bruin haar met bruine ogen. Ook wel grappig, Anna heeft al vanaf haar geboorte duidelijke wenkbrauwen. Die van Bas zijn met 3 jaar nog altijd amper zichtbaar :P

Ouderschapsverlof heb ik niet opgenomen. Net in maart begonnen bij een nieuwe werkgever, ik vind het wel prima zo. Volgende week is ze gewoon 1 :D .

Slapen gaat wisselend. Soms geen voedingen snachts, soms 2. En regelmatig een peuter in paniek midden in de nacht, wat echt meer tijd kost.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 29-09-2022 16:50:36 ]
pi_206142347
Hier ook met 6 maanden nog 1-2 nachtvoedingen en totaal geen ritme. Er zit overdag wel steeds 4 uur tussen voedingen, maar 's avonds en 's nachts is het volstrekte willekeur. 's Avonds soms maar 2,5 uur ertussen en 's nachts 4-6 uur. Maar dat betekent ook dat hij elke dag op andere tijden drinkt (want die willekeur werkt overdag door). En dus ook soms netjes 23u-3u-7u drinkt maar soms ook 20u-1u-5u. Dat zijn dus twee nachtvoedingen. En daaromheen nog 2x krijsen en vaak om 5 uur alleen nog bij ons in bed/op mij willen slapen.
pi_206142905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Wij wel, maar daar hebben we ook nog even tijd voor natuurlijk. :D
Plan hier is om het allebei 1 dag per week in te zetten. We werken nu allebei 4 om 5 dagen, dat wordt dan dus allebei 3 om 4. Daarmee hebben we in haar eerste levensjaar maar 2 dagen opvang nodig ipv 3. Dat vind ik wel een heel fijn idee voor zo’n kleintje.
pi_206143426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Ik heb morgen en maandag nog en dan zijn mijn 9 weken op :)
Mijn vriend heeft deze maand 3 weken genomen en voor de rest zal zijn part time dag de komende zoveel weken betaald zijn.
pi_206145217
Hier geen ouderschapsverlof. Geldkwestie… en ik werk maar 3 dagen, man 4 (en altijd thuis). We vinden het voor nu prima. Heb eventueel voor later nog het ‘gewone’ ouderschapsverlof dat je mag inzetten tot de 8e verjaardag (? volgens mij).

Verder voor de stats; in principe geen nachtvoedingen meer sinds ze 10 weken oud is. Heel soms incidenteel een klein flesje, maar meestal is de speen terug in haar mond stoppen ‘s nachts voldoende als ze jammert.
In totaal 5 flessen tussen 07:00 en 21:00. ‘s Ochtends laat ze er met gemak 4 à 5 uur tussen, vanaf de middag tot de avond vaak maximaal 3 uur.

Op de opvang eet ze brood en crackers alsof haar leven er vanaf hangt, als ik het thuis geeft smijt ze het op de grond :'). Fruit gaat wel super, groente over het algemeen ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')