Pff, heftig ook!Sterkte ook!quote:Op woensdag 7 september 2022 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ach @:Be, wat een situatie.Ik hoop dat er geen uitzaaiingen van de nierkanker zijn, want dan is de prognose volgens mij goed (mijn vader had ook nierkanker). Wel lastig hoor dat ze nu allebei ziek zijn. Ik kan me je zorgen om de mentale gesteldheid van je moeder voorstellen. Ook dat herken ik weer van m'n vader: relativerend, haast gelaten, niet erover willen praten.
Intussen leven wij tussen hoop en vrees vanwege mijn schoonmoeder die onverwacht in het ziekenhuis is beland en ernstig ziek blijkt te zijn. Ze heeft een zelfdame auto-immuunziekte waardoor haar organen uit kunnen vallen. Nu er een diagnose is krijgt ze een adequate behandeling, maar haar nierfunctie ging steeds verder achteruit. Ze is ernstig verzwakt en vandaag krijgt ze misschien dialyse. Het zijn spannende dagen.
Veel sterkte ook voor jou en familiequote:Op woensdag 7 september 2022 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ach @:Be, wat een situatie.Ik hoop dat er geen uitzaaiingen van de nierkanker zijn, want dan is de prognose volgens mij goed (mijn vader had ook nierkanker). Wel lastig hoor dat ze nu allebei ziek zijn. Ik kan me je zorgen om de mentale gesteldheid van je moeder voorstellen. Ook dat herken ik weer van m'n vader: relativerend, haast gelaten, niet erover willen praten.
Intussen leven wij tussen hoop en vrees vanwege mijn schoonmoeder die onverwacht in het ziekenhuis is beland en ernstig ziek blijkt te zijn. Ze heeft een zelfdame auto-immuunziekte waardoor haar organen uit kunnen vallen. Nu er een diagnose is krijgt ze een adequate behandeling, maar haar nierfunctie ging steeds verder achteruit. Ze is ernstig verzwakt en vandaag krijgt ze misschien dialyse. Het zijn spannende dagen.
Dat is wel lastig. Ook om te zien. Ik hoop voor jullie dat het met de tijd en herstel van beide weer beter zal gaanquote:Op woensdag 7 september 2022 09:39 schreef BE het volgende:
En kijken hoe het met ze is sowieso. @Deepfreeze jij zei 'hopelijk hebben ze steun aan elkaar' maar mijn moeder kan flink mopperen op mijn vader. Deels snap ik het, hij is suffiger en stiller dan zij, sukkelt soms in slaap als ik er ben en met mijn moeder zit te praten. Ik vind dat niet erg, ik klets toch met mijn moeder, maar zij stoort zich daar enorm aan. Dus ik maak me eigenlijk wel wat zorgen over hoe het nu zal gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn opa en oma van mijn vaders kant waren stronteigenwijs en ik heb mijn ouders daar heel wat op horen mopperen, die woonden totdat de een 86 en de ander 95 was nog zelfstandig idd en tafeltje-dekje was zo ongeveer het enige dat de kinderen daar naar binnen geluld kregen.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:50 schreef exode het volgende:
Mijn moeder heeft meerdere Tia's gehad. Ook is ze meerdere keren aan haar buik geopereerd. Maar de eigenwijsheid is echt op topniveau.
Ze woont alleen en zelfstandig, we hebben dat samen besloten met de familie en directe omgeving. Wat wel inhoudt dat ze meerdere mantelzorgers heeft. Als ik daar dan kom om bijvoorbeeld de was te doen (ze mag niet te vaak bukken), heeft ze de was al in de wasmachine zitten. En dat deel mag ze dus niet doen he, was uit de wasmand op de grond halen en dan weer bukkend in de wasmachine doen.
Of dat de buurvrouw de vloer komt stofzuigen en dweilen en ze dan alvast gestofzuigd heeft.
Ik zeg wel eens tegen verloofde 'succes met mij als ik die leeftijd heb.'
quote:Op woensdag 7 september 2022 10:42 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Claudia_x Ook veel sterkte!
[..]
Dat is wel lastig. Ook om te zien. Ik hoop voor jullie dat het met de tijd en herstel van beide weer beter zal gaanJa, heel pijnlijk idd dat het niet anders kan soms. Bij mijn schoonouders ook een soortgelijke situatie. Schoonvader in een rolstoel na een beroerte en schoonmoeder die dan op hem zit te fitten van 'doe ook eens wat, je hebt nog een goede arm' enzo. Ach... die arme man kan niet eens vluchten denk ik dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik was net bij mijn ouders en er leek flink wat spanning uit de lucht na een nachtje goed slapen. Mijn moeders chemo-brein-wolk lijkt ook weer iets verdampt te zijn, ik vond haar iets meer bij dan de afgelopen twee dagen zeg maar. WMO aangevraagd, de huisarts belde, dus die is ook volledig op de hoogte en mijn moeder ging haar oncologieverpleegkundige bellen om iig te vertellen wat er gebeurd was.***
Wat een moeilijke situatie krijg je danquote:Op woensdag 7 september 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens, wat in dat kader misschien wel goed is om mee te nemen:
Jaren geleden was de (toenmalige) schoonvader van mijn zusje vrij ernstig ziek en dat zou rap naar terminaal gaan, en alles kwam neer op zijn ook al bejaarde vrouw.
De suggesties thuishulp aan te vragen werden door hem weggewoven met het "Dat willen we niet" argument, terwijl zijn vrouw compleet op haar laatste benen liep door de extra zorg die hij nodig had.
Je zag haar ook kijken van "dat wil ik wel" maar dat was nog het soort relatie waarin de man het voor het zeggen had.
Lang verhaal kort:
De zieke kan zoveel niet willen, maar als de ander er daardoor aan onderdoor gaat heeft de zieke niets te willen.
Ja, dat zijn heftige en nare situaties.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:18 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn opa en oma van mijn vaders kant waren stronteigenwijs en ik heb mijn ouders daar heel wat op horen mopperen, die woonden totdat de een 86 en de ander 95 was nog zelfstandig idd en tafeltje-dekje was zo ongeveer het enige dat de kinderen daar naar binnen geluld kregen.
Mijn ouders lijken wat dat betreft iets realistischer, maar dan nog...
En tegelijkertijd snap ik het ergens ook wel. Je bent volwassen, je hebt het grootste deel van je leven zelfstandige beslissingen gemaakt en wanneer neem je dan als kind de regie over en bepaal je 'nu kan het niet langer'.
Ik kom dat in mijn werk natuurlijk ook regelmatig tegen, echtparen die elkaar ternauwernood overeind houden, al tijden op de bank slapen waar de kinderen geen weet van hebben, alles om maar niet naar een verzorgingshuis te hoeven of uit elkaar gehaald te worden... Zo verdrietig soms wat je dan ziet...
[..]
Ja, heel pijnlijk idd dat het niet anders kan soms. Bij mijn schoonouders ook een soortgelijke situatie. Schoonvader in een rolstoel na een beroerte en schoonmoeder die dan op hem zit te fitten van 'doe ook eens wat, je hebt nog een goede arm' enzo. Ach... die arme man kan niet eens vluchten denk ik dan.![]()
Ik was net bij mijn ouders en er leek flink wat spanning uit de lucht na een nachtje goed slapen. Mijn moeders chemo-brein-wolk lijkt ook weer iets verdampt te zijn, ik vond haar iets meer bij dan de afgelopen twee dagen zeg maar. WMO aangevraagd, de huisarts belde, dus die is ook volledig op de hoogte en mijn moeder ging haar oncologieverpleegkundige bellen om iig te vertellen wat er gebeurd was.
Toen mijn moeder startte wel, maar nu na 11 rondes begint het wel zijn tol te eisen. Ze is er gelukkig niet al te ziek van en sommige rondes gaat het beter dan andere.quote:Op woensdag 7 september 2022 13:01 schreef Quoi het volgende:
Wat een zorgen @:BE
Zijn ze fit genoeg om het chemocircus te incasseren?
Pfew! Hoewel het ergens niet kon natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie heel opgelucht zijn!quote:Op woensdag 7 september 2022 18:36 schreef Vicky het volgende:
Energiedirect belde net.. ¤1416 klopt absoluut niet. ¤577 is het bedrag wat ze nu hebben berekend waarbij ze aangeven dat dat ruim genomen is.
Poeh wat een opluchting!
Ja, dit.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:43 schreef BE het volgende:
Tx meiden!
[..]
Pfew! Hoewel het ergens niet kon natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie heel opgelucht zijn!
(Maar dan nog… wat een geld he!Hopelijk komt er nog wel wat van terug!)
Het blijft alsnog een hoop geld.. van de winter gaat de cv een graadje lager, kaarsjes aan, ramen extra isoleren...quote:Op woensdag 7 september 2022 18:43 schreef BE het volgende:
[..]
Pfew! Hoewel het ergens niet kon natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie heel opgelucht zijn!
(Maar dan nog… wat een geld he!Hopelijk komt er nog wel wat van terug!)
Wij gingen van 215 naar 577. Vaste Contract loopt 26 september af.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:44 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, dit.
Ik kan dat alsnog niet betalen. Het is toch erg dat we het al een opluchting vinden als we 577 euro per maand moeten betalen
Ik heb heel wat kaarsen van mijn werk die half opgebrand zijn en dus niet meer mooi zijn bij een uitvaart dus we hebben een voorraadje. 🤣quote:Op woensdag 7 september 2022 18:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Het blijft alsnog een hoop geld.. van de winter gaat de cv een graadje lager, kaarsjes aan, ramen extra isoleren...
Hopelijk binnenkort zonnepanelen op het dak.
Whaha jij zit er warm bij 🤣quote:Op woensdag 7 september 2022 18:51 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb heel wat kaarsen van mijn werk die half opgebrand zijn en dus niet meer mooi zijn bij een uitvaart dus we hebben een voorraadje. 🤣
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |