Ah das kut. Verschilt idd per filiaal hoe gortig ze zijn met die korting. Hier doen ze niet zo moeilijk maar een dorp naast ons is het weer een stuk minderquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Nog een tip daarbij; goed opletten.
De Jumbo hier is franchise en niet van de dikke kortingen. Op Instagram zie ik soms mensen die er allemaal 50 cent en 1 euro items gescoord hebben. Bij ons ligt er rustig vlees van ¤3,29 met een sticker van 3 euro. Joepie.
Albert Heijn heeft die ook. Maar niet voor gekoelde producten.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:04 schreef summer2bird het volgende:
Een tip voor als mensen dit nog niet kennen,
de Jumbo heeft van die afprijzingsbakken. Ik ben erachter gekomen (iig hier) dat die worden aangevuld bijna als de winkel dicht gaat.
Als je dus of bijna tegen sluitingstijd of direct na openingstijd naartoe gaat heb je altijd prijs.
Vandaag had ik een taart voor 3 euro
De 35% stickers bij de AH zijn hier een betere deal dan de afprijsbak van de Jumbo.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:15 schreef maily het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft die ook. Maar niet voor gekoelde producten.
En soms 1000 punten voor ¤5 korting én een cadeautje als je jarig bent.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:19 schreef MaJo het volgende:
Wat veel mensen volgens mij ook niet weten is dat Jumbo een spaarprogramma heeft, je kunt dan punten inwisselen voor gratis producten. Ik vind de waarde vaak niet geweldig maar op producten als wasmiddel, zeep en douchegel is het wel de moeite
Wij hadden laatst een nieuw merk chips voor 1 euro. Eentje meegenomen, waren prima. Maar daarna waren ze op helaasquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:19 schreef Donna het volgende:
[..]
De 35% stickers bij de AH zijn hier een betere deal dan de afprijsbak van de Jumbo.
De "verspil-me-niet" zakjes bij de AH zijn ook wel een goede deal, al zijn ze er niet vaak. Ik had laatst 2 maiskolven, een zoete paprika, 2 mandarijnen, een zakje met allemaal pepertjes en zo'n herbruikbaar zakje voor 1 euro. Dat is een goede dealquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:19 schreef Donna het volgende:
[..]
De 35% stickers bij de AH zijn hier een betere deal dan de afprijsbak van de Jumbo.
Da’s zeker een goede dealquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
De "verspil-me-niet" zakjes bij de AH zijn ook wel een goede deal, al zijn ze er niet vaak. Ik had laatst 2 maiskolven, een zoete paprika, 2 mandarijnen, een zakje met allemaal pepertjes en zo'n herbruikbaar zakje voor 1 euro. Dat is een goede deal
Tikkie (de terugbetaal app) heeft ook cashbacks in de app.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:22 schreef MaJo het volgende:
Iemand die gebruik maakt van Scoupy? Daar kun je vaak nieuwe producten proberen voor 50-100% cashback. Ook daar de laatste tijd minder interessante deals maar als er wat tussen zit probeer ik het zeker
Ohhh das echt nice! Ik heb die zakjes hier nog nooit gezien. Maar onze AH is ook franchise.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
De "verspil-me-niet" zakjes bij de AH zijn ook wel een goede deal, al zijn ze er niet vaak. Ik had laatst 2 maiskolven, een zoete paprika, 2 mandarijnen, een zakje met allemaal pepertjes en zo'n herbruikbaar zakje voor 1 euro. Dat is een goede deal
Even gespiekt; hier vooral yakult ....quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Tikkie (de terugbetaal app) heeft ook cashbacks in de app.
Wij gaan tegenwoordig elke zondagochtend naar de plus om groente en vlees in te slaan. Op de datum is dat 50% korting, nog lekkerder dan de 35% van de AH. Sowieso kopen we vlees alleen nog met 35/50% korting en dat vriezen we gewoon in. Volle prijs voor vlees betalen doen we al maanden niet meer. Niet alleen is het goed voor de portemonnee, maar er hoeft ook minder verspild te worden. Win-win.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik had laatst 2x gratis Pepsi Max en een keer chocola.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:26 schreef maily het volgende:
[..]
Even gespiekt; hier vooral yakult ....
Goed bezig! Ik vind het ook echt wel leuk. Vlees met kortingsstickers is ook super fijn.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Wij gaan tegenwoordig elke zondagochtend naar de plus om groente en vlees in te slaan. Op de datum is dat 50% korting, nog lekkerder dan de 35% van de AH. Sowieso kopen we vlees alleen nog met 35/50% korting en dat vriezen we gewoon in. Volle prijs voor vlees betalen doen we al maanden niet meer. Niet alleen is het goed voor de portemonnee, maar er hoeft ook minder verspild te worden. Win-win.
Het begint hier in huis ook wel een beetje een sport te worden zoveel mogelijk te besparen.
We hebben dit voorjaar een 20m2 ongeveer aan moestuin in de tuin gebouwd. Pompoen, courgette, bramen, sla, wortelen, uien, verschillende soorten tomaten, komkommers, snijbiet ( heerlijk als stamppotquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:30 schreef summer2bird het volgende:
Nog een andere tip, aardappels zijn enorm makkelijk te groeien. Ik heb deze zomer 9 aardappels in bakken op mijn balkon gehad en 7 kg geoogst
Zoekopdrachten op marktplaats zijn ook erg handig. Ik wou een verzwaringsdeken dus een zoekopdracht uit gedaan en kritisch zijn. uiteindelijk er 1 gekocht voor een tientje
Ik had vorig jaar 2 komkommerplanten in mijn tuin en kon op een bepaald moment dagelijks zo'n 10 komkommers oogstenquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:38 schreef Danny het volgende:
[..]
We hebben dit voorjaar een 20m2 ongeveer aan moestuin in de tuin gebouwd. Pompoen, courgette, bramen, sla, wortelen, uien, verschillende soorten tomaten, komkommers, snijbiet ( heerlijk als stamppot), rabarber, snijboon, maismeloentjes en nog wat spul en kruiden. Ikzelf doe er niet zo veel mee, maar m'n vrouw is er veel mee bezig. Daar hebben we echt een boel voedsel uit gehaald waarvan een deel wordt geweckt zodat we het langdurig kunnen opslaan. Initiële aanschaf van hout en aarde hebben we er al ruimschoots uitgehaald.
Ben wel een beetje courgette-moe. We hebben er iets van 60 geoogstquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar 2 komkommerplanten in mijn tuin en kon op een bepaald moment dagelijks zo'n 10 komkommers oogsten![]()
![]()
Dit jaar maar 1tje en die heeft het goed volgehouden tot nu toe.
Een moestuin is echt zo fijn
Oh nicequote:Op zaterdag 17 september 2022 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Ben wel een beetje courgette-moe. We hebben er iets van 60 geoogst
(heel veel courgettesoep gegeten, dat wel)
Er zijn al tig verschillende dingen van gemaakt. knor heeft zelfs faux-ananas gemaakt door courgette op ananassap te zetten (want waarom zou je de sap van een blikje ananas weggooien?quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh nice
Ik hou wel van courgette
Mij was gevraagd of ik volgend jaar een aubergine plant in de tuin wil zetten want een van mijn vrienden is Italiaans en blijkbaar doen ze in Italië veel met auberginesquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Er zijn al tig verschillende dingen van gemaakt. knor heeft zelfs faux-ananas gemaakt door courgette op ananassap te zetten (want waarom zou je de sap van een blikje ananas weggooien?)
Courgette is echt behoorlijk veelzijdig wat dat betreft. Nooit geweten
Super leuk. Ze zeggen altijd dat je het eerste jaar moestuin er vaak nog niet zoveel aan hebt, maar als ik dit lees valt dat dus zeker mee.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:38 schreef Danny het volgende:
[..]
We hebben dit voorjaar een 20m2 ongeveer aan moestuin in de tuin gebouwd. Pompoen, courgette, bramen, sla, wortelen, uien, verschillende soorten tomaten, komkommers, snijbiet ( heerlijk als stamppot), rabarber, snijboon, maismeloentjes en nog wat spul en kruiden. Ikzelf doe er niet zo veel mee, maar m'n vrouw is er veel mee bezig. Daar hebben we echt een boel voedsel uit gehaald waarvan een deel wordt geweckt zodat we het langdurig kunnen opslaan. Initiële aanschaf van hout en aarde hebben we er al ruimschoots uitgehaald.
Courgettes zijn echt idioot. De ene dag zijn ze nog te klein om te oogsten en een dag later zijn ze echt gewoon twee keer zo groot en eigenlijk alleen nog geschikt voor soepquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mij was gevraagd of ik volgend jaar een aubergine plant in de tuin wil zetten want een van mijn vrienden is Italiaans en blijkbaar doen ze in Italië veel met aubergines
Ben benieuwd hoeveel gerechten daar uit komen.
Ook zo leuk dat die courgettes en aubergines zo idioot groot kunnen groeien![]()
Heb er een aantal gehad die net zo groot als een baby waren
Bij ons wel. We hebben echt een behoorlijke vangst. We hebben ook een appelboom waar jaarlijks 100-150 appels aan groeien (en het is nog maar een relatief klein boompje van iets meer dan 2 meter), maar dit jaar hebben de wespen bijna alle appels aangevretenquote:Op zaterdag 17 september 2022 15:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Super leuk. Ze zeggen altijd dat je het eerste jaar moestuin er vaak nog niet zoveel aan hebt, maar als ik dit lees valt dat dus zeker mee.
Wij hebben het geluk dat er diverse supermarkten bij elkaar zitten.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:29 schreef Hupje het volgende:
Je tuin (ligging, grondsoort, enz) en het weer maakt wel veel uit. Ik had welgeteld 1 courgette dit jaar. Vorig jaar vrijwel geen cherrytomaten, dit jaar veel.
Ik zal ook weer eens uitrekenen hoeveel wij uitgeven aan boodschappen. Vroeger wist ik dat altijd precies, nu niet meer. Ik weet wel dat ik wat minder uitgeef nu ik weer bewuster inkoop.
Ik heb een vast rondje supermarkten voor de week boodschappen met de auto en ga afhankelijk van tijd en aanbiedingen nog op de fiets naar een andere supermarkt.
Moestuin in echt veel werk. Dat had ik nooit gedacht, maar knorretje is er echt uren mee bezig. Dit mag niet vochtig blijven liggen, dat moet via allerlei stokjes en rekjes in de juiste richting worden geleid, dan weer een uur bezig met oogsten en een paar uur om het allemaal te verwerken, snijden, wecken etc. Soms moet er wat bestreden worden met azijnmengseltjes, er zijn specifieke bloemetjes die bladluis aantrekken zodat die niet in je andere spul gaan zitten, slakken moeten gezocht en verwijderd worden, net als rupsen. Echt een pens werk.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:29 schreef Donna het volgende:
Tof! Fruitboompjes zou ik ook wel graag willen en aardbeien ook. Heb eindelijk mijn vriend zover om wat aan de tuin te doen, dus lekker plannen maken.
Ik wil van heel veel gras, naar heel veel planten en wat fruitboompjes en struiken. Moestuinieren zie ik nog niet echt zitten.
Ja het is echt veel werk. Leuk voor later, maar daar heb ik nu nog geen tijd voor. Maar een klein stukje omtoveren tot fruithoekje is wel weer leuk en aantrekkelijk qua tijdsbestek.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Wij hebben het geluk dat er diverse supermarkten bij elkaar zitten.
Afhankelijk van waar we heen rijden (afstand ongeveer gelijk) hebben we een combi
- lidl, AH
- lidl, Jumbo, Turkse supermarkt
- lidl, AH, Jumbo
En waar we ook heenrijden, we komen langs de Aldi
Plus is vanaf de tweede optie 2km rijden heen en terug, dus 4km. Dat is ongeveer 0,75 aan benzine die we vaak terugverdienen aan de 50% stickers op vlees bij de Plus.
[..]
Moestuin in echt veel werk. Dat had ik nooit gedacht, maar knorretje is er echt uren mee bezig. Dit mag niet vochtig blijven liggen, dat moet via allerlei stokjes en rekjes in de juiste richting worden geleid, dan weer een uur bezig met oogsten en een paar uur om het allemaal te verwerken, snijden, wecken etc. Soms moet er wat bestreden worden met azijnmengseltjes, er zijn specifieke bloemetjes die bladluis aantrekken zodat die niet in je andere spul gaan zitten, slakken moeten gezocht en verwijderd worden, net als rupsen. Echt een pens werk.
Mwa je moet wel echt heel veel boodschappen doen voor wat punten en je krijgt niet op alle producten punten.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:19 schreef MaJo het volgende:
Wat veel mensen volgens mij ook niet weten is dat Jumbo een spaarprogramma heeft, je kunt dan punten inwisselen voor gratis producten. Ik vind de waarde vaak niet geweldig maar op producten als wasmiddel, zeep en douchegel is het wel de moeite
Medewerkers scannen liefst hun eigen kaart voor klanten die geen kaart bij zich hebben. Schijnen daar weer geld op terug te krijgen oid, weet niet precies hoe het zit, maar dat is iig waarom ze eigenlijk nooit moeilijk doen als je je kaart vergeten bent.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:12 schreef Elleska het volgende:
Courgette deed het hier dit jaar totaal niet. Het werd een mega plant maar courgettes maken ho maar.
Dit jaar weinig tijd in de moestuin gestoken maar het was toch een geweldig komkommer en tomaten jaar.
Ik heb laatst mijn bonuskaart uitgeleend aan iemand die naast me stond bij de zelfscan. (netjes gemeld dat koopzegels aan staan hoor)
Nu zitten er tussen de bonusbox aanbiedingen steeds dingen die zij kocht.
Bij zelfscan staat geen medewerker. Die komen hier alleen aanrennen voor een controle, als je geluk hebt tenminste. Kaart van een ander vragen is dan een stuk sneller.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:05 schreef Danny het volgende:
Medewerkers scannen liefst hun eigen kaart voor klanten die geen kaart bij zich hebben. Schijnen daar weer geld op terug te krijgen oid, weet niet precies hoe het zit, maar dat is iig waarom ze eigenlijk nooit moeilijk doen als je je kaart vergeten bent.
Aldi huismerk is sowieso goedkoper https://www.aldi.nl/produ(...)987-1-0.article.html en smaakt prima, in tegenstelling tot die van de Dekamarktquote:Op zaterdag 17 september 2022 17:05 schreef Danny het volgende:
[..]
Medewerkers scannen liefst hun eigen kaart voor klanten die geen kaart bij zich hebben. Schijnen daar weer geld op terug te krijgen oid, weet niet precies hoe het zit, maar dat is iig waarom ze eigenlijk nooit moeilijk doen als je je kaart vergeten bent.
Wij eten trouwens graag M&M's, dus als die in de app zit voor 5,99 een kilo halen we een zak. Normaal kost zo'n zak dik 9 euro inmiddels. Die persoonlijke bonus van de AH is zo gek nog niet (en af en toe moet je jezelf kunnen verwennen met iets lekkers bij de tv)
Dat vind ik het nadeel daarvan. Er staan veel dingen tussen die je eigenlijk net recent hebt gekocht en dus momenteel niet meer nodig hebt. En tegen de tijd dat je het wel weer nodig hebt, zijn die al vervangen door andere recent gekochte dingen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:12 schreef Elleska het volgende:
Nu zitten er tussen de bonusbox aanbiedingen steeds dingen die zij kocht.
Veel van die dingen komen om de week of om de 2 weken terug. Je triggert de bonus box 1x door het product te kopen en dan komtie de week erna of de week daarna in je bonusbox. Als je 'm dan weer koopt, zittie er 2 weken later hoogstwaarschijnlijk weer in. Je moet het product dan wel uiterlijk donderdag kopen, want op vrijdag staat de bonus box voor volgende week live. En dat werkt natuurlijk voornamelijk met houdbare dingen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 18:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat vind ik het nadeel daarvan. Er staan veel dingen tussen die je eigenlijk net recent hebt gekocht en dus momenteel niet meer nodig hebt. En tegen de tijd dat je het wel weer nodig hebt, zijn die al vervangen door andere recent gekochte dingen.
Je krijgt toch gewoon 1 punt per euro? En op sommige producten extra punten. Ik zou er ook niet speciaal voor naar de Jumbo gaan maar als je daar toch al winkelt is het natuurlijk mooi meegenomenquote:Op zaterdag 17 september 2022 16:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa je moet wel echt heel veel boodschappen doen voor wat punten en je krijgt niet op alle producten punten.
Het ia goedkoper om naar de vomar of dirk te gaan
Dat verschilt denk ik per AH. Bij onze winkel staat er altijd een medewerker bij de zelfscansquote:Op zaterdag 17 september 2022 17:10 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij zelfscan staat geen medewerker. Die komen hier alleen aanrennen voor een controle, als je geluk hebt tenminste. Kaart van een ander vragen is dan een stuk sneller.
Dat dacht ik ook, maar je krijgt alleen punten op bepaalde producten/aanbiedingenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je krijgt toch gewoon 1 punt per euro? En op sommige producten extra punten. Ik zou er ook niet speciaal voor naar de Jumbo gaan maar als je daar toch al winkelt is het natuurlijk mooi meegenomen
[..]
Of zelfs per tijdstip, ik kan me voorstellen dat er op drukkere momenten wel iemand staat.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef MaJo het volgende:
Dat verschilt denk ik per AH. Bij onze winkel staat er altijd een medewerker bij de zelfscans
Ligt denk ik ook een beetje aan de wijk waar je woont. Voor mij is het het goedkoopst om naar de Lidl te gaan. Jumbo en AH zijn net wat duurder.quote:Op zondag 18 september 2022 11:06 schreef Sangha het volgende:
Misschien al eens behandeld hier maar wat vinden jullie nou de voordeligste super en welke de duurste? Met mijn boodschappen kom ik toch bij de aldi het voordeligst uit en plus het duurste.![]()
Plus heeft wel het beste spaarsysteem, 4 euro inleveren met zegels is 6 euro cashen, dat is een goede rente.![]()
Lidl heb ik niet op fietsafstand want die zou denk ik op 1 scoren ja!quote:Op zondag 18 september 2022 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook een beetje aan de wijk waar je woont. Voor mij is het het goedkoopst om naar de Lidl te gaan. Jumbo en AH zijn net wat duurder.
Oh ik wist niet dat het zo kon verschillen. Soms doe ik boodschappen bij plus, die bezorgen al vanaf 25 euro, voor als ik niet kan fietsen. Verder meestal de aldi of deka, die heeft vaak goede aanbiedingen vind ik.quote:Op zondag 18 september 2022 11:44 schreef Hupje het volgende:
Het wisselt ook per winkel. Jumbo heeft bijv een prijsbeleid wat afhangt van concurrentie in de nabije omgeving. Je hebt dus goedkope-gemiddelde-dure Jumbo's. Ga ik naar de Jumbo in dorp x (met concurrentie AH) dan is het daar veel duurder dan in dorp y met concurrent Lidl.
Ik ga in principe naar Lidl en Jumbo, voor bepaalde aanbiedingen naar AH en Aldi (is meer moeite om te komen). Ik koop het meeste bij Lidl, wat daar niet verkrijgbaar is of duurder haal ik bij Jumbo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |