abonnement Unibet Coolblue
pi_205833499
Mijn vader heeft begin augustus schilderwerkzaamheden rondom huis uitgevoerd.
Enkele dagen later kreeg hij last van zijn knie.
Volgens de huisarts en fysiotherapie, die na een week klachten zijn ingeschakeld, was het een slijmbeursontsteking.

Om een lang verhaal kort te maken:
NSAID werkte niet en de pijn werd meer en meer.
Vorige week vrijdag is hij met spoed ingestuurd naar de SEH, omdat de huisarts toen vermoedde dat het om een bacteriële infectie ging in zijn slijmbeurs / gewricht. Dit geconstateerd aan de hand van symptomen en torenhoog CRP.

Op de SEH is er een incisie gemaakt in de knie en is er veel pus uit gehaald.
Hij is naar huis gestuurd met een hoge dosis floxapen en daar is hij nu inmiddels vanaf.
De incisie staat nog open, omdat de orthopeed aan geeft dat de bacterie er zo nog uit kan komen.
Verder natuurlijk goed in de gaten houden.

Heeft iemand eigen ervaring met een bacteriële infectie in de knie?
Hoelang duurde het bij jou? En hoe ging het bij jou over etc?

PS: Het vorige topic wat ik hierover had geopend is gesloten ivm onderzoek/moderatie.
Dit topic stel ik niet voor medisch advies, want ik heb veel contact met de artsen.
Graag ontopic blijven.
  zaterdag 3 september 2022 @ 19:36:57 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205833688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:20 schreef hartloper het volgende:

Dit topic stel ik niet voor medisch advies,
Wat dan wel?
Huilen dan.
pi_205833694
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat dan wel?
Goed lezen.
Staat er duidelijk in.
  zaterdag 3 september 2022 @ 19:41:06 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205833732
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:37 schreef hartloper het volgende:

[..]
Goed lezen.
Staat er duidelijk in.
Heeft iemand eigen ervaring met een bacteriële infectie in de knie?
Hoelang duurde het bij jou? En hoe ging het bij jou over etc?


Klinkt toch alsof het een vrij medisch verhaal gaat worden.
Huilen dan.
pi_205833863
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heeft iemand eigen ervaring met een bacteriële infectie in de knie?
Hoelang duurde het bij jou? En hoe ging het bij jou over etc?


Klinkt toch alsof het een vrij medisch verhaal gaat worden.
Nee hoor.
Medisch advies vragen is vragen wat te doen, zonder een arts in te schakelen.
Communicatie, luisteren en begrijpend lezen is toch wel een dingetje blijkbaar.

Ontopic graag
pi_205834501
Laatste wie ik hier over gehoord had was haar been kwijt. Maar dat was meteen al na het eerste bezoekje in het ziekenhuis.
pi_205834633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 20:53 schreef PS. het volgende:
Laatste wie ik hier over gehoord had was haar been kwijt. Maar dat was meteen al na het eerste bezoekje in het ziekenhuis.
Klopt, als je echt een verkeerde bacterie in je hebt kan dat gebeuren. Meningokokken bv.
Hebben ze bij hem ook gelijk ondezocht op de SEH.
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:48:44 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205836205
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:56 schreef hartloper het volgende:

[..]
Nee hoor.
Medisch advies vragen is vragen wat te doen, zonder een arts in te schakelen.
Communicatie, luisteren en begrijpend lezen is toch wel een dingetje blijkbaar.

Ontopic graag
Oh, dus als je om andermans ervaringen op medisch vlak vraagt terwijl er in je eigen situatie een arts bij betrokken is dan is het ineens geen medisch advies inwinnen meer of hoe werkt dat?
Huilen dan.
pi_205836441
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, dus als je om andermans ervaringen op medisch vlak vraagt terwijl er in je eigen situatie een arts bij betrokken is dan is het ineens geen medisch advies inwinnen meer of hoe werkt dat?
Klopt.

Voorbeeld:
Mijn vader vraagt aan me op vrijdagavond: "goh hartloper, zou een brace nu werken"
Dan stel ik die vraag hier om eens te horen hoe andere met knieblessure hierover denken.
Ik ga er bv niet de huisartsenpost voor bellen of maandag om acht uur aan de telefoon hangen.
Op volgend consult arts gesproken en gezegd: "Goh pa wilt graag een brace om, ik hoor van mensen die last van de knie hebben dat dit niet oké is ... wat vindt jij ervan"

Maar laten we voorop stellen:
Ieder antwoord wat ik hier heb gekregen heeft op geen enkele manier meegewogen in besluitvorming.
Iedere vraag die ik hier stel stel ik ook aan de arts, alleen is het soms fijn om wat achtergrond info te hebben (vind ik).
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:17:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205836650
Ja helemaal prima hoor, maar dan is het doel van dit topic wél het inwinnen van medisch advies en moet je niet mij verwijten dat ik niet begrijpend kan lezen.
Huilen dan.
pi_205836677
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ja helemaal prima hoor, maar dan is het doel van dit topic wél het inwinnen van medisch advies en moet je niet mij verwijten dat ik niet begrijpend kan lezen.
Inwinnen van medisch advies zit dan een verschil in.

Ik zie inwinnen als medisch advies:
"wie weet wat dit kan zijn aan de hand van zijn symptomen" > en met dat antwoord dan genoegen nemen.
Als voorbeeldje
pi_205836763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:20 schreef hartloper het volgende:

[..]
Inwinnen van medisch advies zit dan een verschil in.

Ik zie inwinnen als medisch advies:
"wie weet wat dit kan zijn aan de hand van zijn symptomen" > en met dat antwoord dan genoegen nemen.
Als voorbeeldje
Dat is net zozeer inwinnen van medisch advies als jouw vraag over ervaringen met een brace.

Enige verschil is dat jij (na wat doorvragen in je topics) aangeeft dat je alles wat je hier vraagt ook overlegt met een arts.
Dat was niet echt duidelijk. Users kunnen niet in je hoofd kijken en moeten het doen met wat je (niet) schrijft. Beetje oneerlijk om dan te gaan steigeren als users op een andere manier op je vraag insteken dan jij bedoelde.

Lastig is dat he, begrijpend schrijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205836817
Niet zo moeilijk doen allemaal, TS wil gewoon de ervaring van anderen horen en daar is niets mis mee.

Godzijdank geen ervaring mee, dus ik heb geen verhaal te delen. Sterkte voor je pa, hoop dat het snel beter gaat en alles goed komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205836821
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige verschil is dat jij (na wat doorvragen in je topics) aangeeft dat je alles wat je hier vraagt ook overlegt met een arts.
Dat was niet echt duidelijk.
Maar dat is toch herhaaldelijk gezegd c.q. aangegeven :)
Ach weet je, we kunnen er lang en breed over discussiëren, maar dan wordt het ook een welles nietus spel en bereiken we ook niks mee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lastig is dat he, begrijpend schrijven.
Lastig he, normaal reageren ipv steeds met gestrekt been en gelijk willen hebben.
Ik lees het niet alleen bij mij terug (lees het ook in dm's) maar je manier van communiceren verdient echt nog wat aandachtspuntjes. Het spijt me van harte, maar ik ben wel eerlijk
pi_205836832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Niet zo moeilijk doen allemaal, TS wil gewoon de ervaring van anderen horen en daar is niets mis mee.
Zie jij mijn vraagstelling als inwinnen van medisch advies @Isabeau?
Of hebben we hier mogelijk te maken met mensen die in de zorg werken en menen boven de rest te staan in dit subforum?
pi_205836864
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:33 schreef hartloper het volgende:
Zie jij mijn vraagstelling als inwinnen van medisch advies @:Isabeau?
Of hebben we hier mogelijk te maken met mensen die in de zorg werken en menen boven de rest te staan in dit subforum?
Ik geloof helemaal niet dat die mensen denken 'boven de rest te staan', maar ze hebben natuurlijk wel kennis van zaken.

En vragen om persoonlijke ervaring bij mensen is ook een soort van medisch advies en ook daar zie ik niets mis mee. Als je het maar bespreekt met je behandelend arts of andere zorgprofessional en niet alles klakkeloos aan neemt wat 'iemand op internet' schrijft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205836913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:36 schreef Isabeau het volgende:
maar ze hebben natuurlijk wel kennis van zaken.
Net zoals ze mijn GGZ in twijfel trekken trek ik hun kennis ook vaak in twijfel :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:36 schreef Isabeau het volgende:
En vragen om persoonlijke ervaring bij mensen is ook een soort van medisch advies en ook daar zie ik niets mis mee. Als je het maar bespreekt met je behandelend arts of andere zorgprofessional en niet alles klakkeloos aan neemt wat 'iemand op internet' schrijft.
Zo is het.
En daar van zeg ik ook: "ook in mijn comminucatie zaten wat haken en ogen en was het niet geheel gladjes"
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 4 september 2022 @ 00:26:02 #18
485843 crew  Jippie
pi_205837406
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat dan wel?
Of er iemand ervaring heeft met een soortgelijke situatie?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 4 september 2022 @ 00:28:12 #19
485843 crew  Jippie
pi_205837421
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 22:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh, dus als je om andermans ervaringen op medisch vlak vraagt terwijl er in je eigen situatie een arts bij betrokken is dan is het ineens geen medisch advies inwinnen meer of hoe werkt dat?
Naar mijn idee krijg je medisch advies alleen van medici. Ervaringsverhalen krijg je van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 4 september 2022 @ 00:35:34 #20
485843 crew  Jippie
pi_205837464
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:41 schreef hartloper het volgende:

[..]
Net zoals ze mijn GGZ in twijfel trekken trek ik hun kennis ook vaak in twijfel :)
[..]
Zo is het.
En daar van zeg ik ook: "ook in mijn comminucatie zaten wat haken en ogen en was het niet geheel gladjes"
Als je mensen hun kennis in twijfel trekt, heeft het geen zin om ervaringsverhalen aan hen te vragen.

Ik kan mij goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar hoe de situatie van je vader zich verder zal ontwikkelen, denk dat je deze vraag ook aan zijn behandelend arts kan vragen.

En als je hier gewoon je verhaal kwijt wil omdat je niet goed weet wat je met de situatie aan moet, kun je dat volgens mij ook gewoon aangeven. Denk dat de users hier best begrijpen dat iemand zich zorgen maakt en misschien erg geschrokken is omdat zijn vader zieker is dan hij in eerste instantie dacht.
pi_205837597
Ik heb ooit een septische artritis in m’n schouder gehad en dat was geen pretje. Op zich logisch dat nsaids niet werken omdat het geen steriele ontsteking betreft. Het heeft wel even geduurd voordat ik weer de oude was, maar de helse pijnen waren in ieder geval snel weg.
pi_205838161
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2022 00:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Naar mijn idee krijg je medisch advies alleen van medici. Ervaringsverhalen krijg je van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Daar ben ik het zo ontzettend mee oneens. En vind ik een zeer onwenselijke ontwikkeling, als de moderatie daar ook op gericht gaat zijn. En dus ongefundeerde, N=1, mogelijk gevaarlijke adviezen van niet-medici gaat laten staan onder het mom van ervaringsverhalen. Adviezen van niet-medici zijn GEEN medische adviezen. Die krijg je in de spreekkamer. Van een arts die ervoor gestudeerd heeft, en die je hele dossier kent. Dat maakt mijn adviezen (buiten die van ‘ga naar een arts’) trouwens ook niet-medisch. Ik ben professional maar hier ben ik een FOK!ker, waarvan TS de door haar gemelde achtergrond maar moet geloven en die haar beperkingen over zulke casussen kent.

Dit staat los van of deze TS er wel of niet klakkeloos mee aan de slag gaat. Ik wil best geloven dat hij alles voorlegt aan de artsen, maar dat zal niet voor iedere user gelden.

Maar ik herhaal mezelf, TS gaf al aan dat we het hierover niet eens gaan worden. Dus ik steek mijn energie niet meer in deze discussie, dan kan TS zich op zijn vader richten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 4 september 2022 @ 09:28:31 #23
485843 crew  Jippie
pi_205838347
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Daar ben ik het zo ontzettend mee oneens. En vind ik een zeer onwenselijke ontwikkeling, als de moderatie daar ook op gericht gaat zijn. En dus ongefundeerde, N=1, mogelijk gevaarlijke adviezen van niet-medici gaat laten staan onder het mom van ervaringsverhalen. Adviezen van niet-medici zijn GEEN medische adviezen. Die krijg je in de spreekkamer. Van een arts die ervoor gestudeerd heeft, en die je hele dossier kent. Dat maakt mijn adviezen (buiten die van ‘ga naar een arts’) trouwens ook niet-medisch. Ik ben professional maar hier ben ik een FOK!ker, waarvan TS de door haar gemelde achtergrond maar moet geloven en die haar beperkingen over zulke casussen kent.

Dit staat los van of deze TS er wel of niet klakkeloos mee aan de slag gaat. Ik wil best geloven dat hij alles voorlegt aan de artsen, maar dat zal niet voor iedere user gelden.

Maar ik herhaal mezelf, TS gaf al aan dat we het hierover niet eens gaan worden. Dus ik steek mijn energie niet meer in deze discussie, dan kan TS zich op zijn vader richten.
Ik zie toch echt een duidelijk verschil tussen een advies/diagnose van een arts in de spreekkamer en een ervaringsverhaal. Maar beiden hebben hun eigen waarde. Waar de eerste tot een behandeling leidt zal de tweede tot een 'feest der herkenning' kunnen leiden.
pi_205838438
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2022 09:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik zie toch echt een duidelijk verschil tussen een advies/diagnose van een arts in de spreekkamer en een ervaringsverhaal. Maar beiden hebben hun eigen waarde. Waar de eerste tot een behandeling leidt zal de tweede tot een 'feest der herkenning' kunnen leiden.
Ook wij gaan het niet eens worden hierover. Ik laat het rusten, terug lezers kunnen hun eigen mening vormen nav de posts hierover.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 4 september 2022 @ 10:03:36 #25
485843 crew  Jippie
pi_205838544
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ook wij gaan het niet eens worden hierover. Ik laat het rusten, terug lezers kunnen hun eigen mening vormen nav de posts hierover.
Ik denk dat we op de verkeerde golflengte zitten.
pi_205838636
Heeft m’n schoonvader ook gehad. Long story short, nieuwe titanium knie, nog wel veel kunnen doen, maar helaas aan de oxycodon.
pi_205838673
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2022 10:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk dat we op de verkeerde golflengte zitten.
Dat is het inderdaad.
Ik zie het precies zoals jij omschrijft.

Kijk ik geef een voorbeeld;
Pap belt net dat de thuiszorgbzegt dat de wond meer dicht gaat.
De vraag is of dit echt zo snel kan, gezien ze vrijdag door de orthopeed met de vinger is "door geduwd". Doel hiervan was er voor te zorgen dat de wond nog open blijft zodat pus eruit kan. Pusvorming is minder. Komt dat omdat de wond te dicht zit, of komt dat omdat er nog weinig pus over is en geneest dus.

Ik laat morgenvroeg thuiszorg foto's maken en ik bel morgen middag even met de poli orthopedie.
Zegt hier nu iemand: "dat herken ik, en bij was dat begin van genezing" zie ik dat niet als medisch advies en mijn tekst niet als medische vraag.
pi_206085176
“Dat herken ik en bij mij was het het begin van alle ellende.”
Alius aliud dicit
pi_206121858
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die krijg je in de spreekkamer. Van een arts die ervoor gestudeerd heeft, en die je hele dossier kent.
"Die krijg je in de spreekkamer. Van een arts die ervoor gestudeerd heeft, en die je hele dossier kent"
valt zwaar tegen tegenwoordig
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')