Ik zeg ook nergens dat je dat expres doet.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap niet waar dat beter voelen over mezelf vandaan komt. Dat is namelijk totaal niet mijn insteek om wat te geven. Ik geef wat omdat ik daar bij diegene een reden voor zie. En dan vind ik het jammer dat daar in mijn ogen koeltjes op gereageerd wordt.
Ik heb ook in mijn OP gezegd dat het ook aan mij kan liggen en dat ik er teveel van verwacht. Dat is de reden dat ik dit topic open, om te kijken of dit de normale gang van zaken is om zo cadeautjes te ontvangen.
quote:Op donderdag 1 september 2022 21:37 schreef Sumppi het volgende:
Blij en enthousiast.
Tegelijk voel ik me meestal bezwaard, omdat ik niet zo van het cadeautjes geven ben en me dan schuldig voel. Of ik voel de druk dat ik ook wat moet bedenken. Van mij hoeft het ook helemaal niet. Ik vind het gewoon leuk om iemand te zien, uitgebreid te spreken en samen wat te ondernemen en daar horen voor mij meestal geen cadeautjes bij. En als ik iets voor iemand doe vind ik het ook ongemakkelijk als ik daar iets voor krijg. Ik deed het niet om er iets voor te krijgen en ik hou er niet van om zo in de spotlight te staan. Die reactie heeft verder niets met de gever of het cadeau te maken.
Ik herken de wat lauwe reactie wel van familie op verjaardagen en daarvan dacht ik dan eerder dat het beter is dan mijn enthousiaste gedoe.
Nou ja, dat dus.quote:
Ik vind het ook niet sneu, hoor. Als je iemand oprecht bedankt met een bloemetje is daar weinig sneus aan.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk, als ik er diep over nadenk, ik cadeautjes geef niet zozeer om mezelf een goed gevoel te geven, maar om aardig gevonden te worden (maar ook omdat ik vind dat iemand het verdient). En als ik niet de beoogde reactie krijg ik teleurgesteld ben.
Dit topic heeft mijn ogen geopend en nu voel ik me best een sneu persoon
Nergens voor nodig!quote:Op donderdag 1 september 2022 21:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk, als ik er diep over nadenk, ik cadeautjes geef niet zozeer om mezelf een goed gevoel te geven, maar om aardig gevonden te worden (maar ook omdat ik vind dat iemand het verdient). En als ik niet de beoogde reactie krijg ik teleurgesteld ben.
Dit topic heeft mijn ogen geopend en nu voel ik me best een sneu persoon![]()
quote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.
Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant
Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.
En ik reageer dus buitengewoon enthousiast
Wat lief en attent van haarquote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.
Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant
Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.
Jaaaa helemaal mee eens hoor TS…quote:Op donderdag 1 september 2022 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik merk in dit topic dat er toch meerdere keren alleen gekeken wordt of d het cadeau leuk is of niet. Maar het feit dat iemand aan je denkt is toch minstens zo leuk?
Ja wel zo sociaalquote:Op donderdag 1 september 2022 23:02 schreef Rogue2.0 het volgende:
Ik ben bijna nooit dankbaar, maar altijd wel blij als ik iets krijg. Ook wanneer ik het cadeautje niet echt leuk vind, reageer ik blij. Want net wat de ts voelde: ik wil de gever niet teleurstellen.
Bloemen zijn wel flink duur.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap je wel TS. Als ik iemand een cadeau geef doe ik dat niet om mezelf een goed gevoel te geven, maar vooral omdat ik de andere partij blij wil maken of omdat ik de andere partij ergens voor wil bedanken (als de buren bij onze kat langs gaan in onze vakantie krijgen ze nadien altijd een presentje bv). Boeit me niks als ze me niet bedanken; zolang ik maar zie dat ze er blij van worden. Als iemand dan wat lauwtjes reageert kan dat best teleurstellend aanvoelen, omdat je in gedachten had verwacht dat diegene er blijer van zou zijn geworden. Al zit er wel een verschil in of je iemand wat bloemen geeft of bijvoorbeeld een vakantie ter waarde van 500 euro of zoAls je serieus gaat verwachten dat iemand helemaal happy reageert als je wat bloemen geeft..... dan roep je er gewoon om om teleurgesteld te worden
![]()
Als ik zelf wat krijg reageer ik gewoon dankbaar. Lach op mijn gezicht, en ik benoem dat ik het heel erg waardeer. Maar ook daar hangt het er wel vanaf wat ik krijg. Van sommige dingen word ik niet wild bijvoorbeeld. Als iemand mij een fles drank geeft zal ik niet helemaal enthousiast reageren, gezien ik niet drink. In de praktijk krijg ik vooral cadeau's waar ik niet zo heel veel mee kan, tenzij ik daadwerkelijk een verlanglijstje deel rond m'n verjaardag bv. Mensen geven snel bloemen, drank, bonnen voor het theater; dat soort dingen, en daar kan ik niet zo heel veel mee. Maar ik bedank mensen altijd; geef altijd aan dat ik het waardeer. En de meesten weten nu wel dat we niet drinken
quote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Nouja, ik leer wel uit dit topic dat veel mensen het blijkbaar veel belangrijker vinden wat ze krijgen en of ze het wel of niet leuk vinden dan het gebaar.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:40 schreef Maharski het volgende:
Ik denk dat het je onderliggende motivatie blootlegt die schuil gaat onder je behoefte om een cadeau'tje te geven
Nou ik niet hoor. Een ander kan toch ook niet weten wat ik zou willen. Gaat idd om het gebaar!quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, ik leer wel uit dit topic dat veel mensen het blijkbaar veel belangrijker vinden wat ze krijgen en of ze het wel of niet leuk vinden dan het gebaar.
Ik had daar nog nooit zo bij stil gestaan, maar het verklaart wel een hoop.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:36 schreef Knikkergeitje het volgende:
[..]
Voor jou zou ik wijn kopen
En een stukje kaas
Een oom van ons brengt echt altijd wijn mee, ook als verjaardagscadeau. Soms die in een kartonnen pak. En dat terwijl ik geen wijn drink!quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:36 schreef Knikkergeitje het volgende:
[..]
Voor jou zou ik wijn kopen
En een stukje kaas
Niet perse. Maar waarom het gaat is niet het cadeau zelf dat leuker is, maar dat de gever over jou en wat bij je zou passen heeft nagedacht. Een fles drank terwijl iemand niet drinkt is op zich ook lief - dat iemand wat wil geven -, maar echt veel heeft diegene niet over de ontvanger nagedacht natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het best wel shocking (en een eye opener) vind dat er een hoop mensen veel meer kijken naar wat ze krijgen dan naar het gebaar van iemand die wat geeft.
Ja dan blijf je het natuurlijk krijgen hahaquote:Op vrijdag 2 september 2022 16:52 schreef Rogue2.0 het volgende:
Een oom van ons brengt echt altijd wijn mee, ook als verjaardagscadeau. Soms die in een kartonnen pak. En dat terwijl ik geen wijn drink!
Maar ik lach elke keer blij en zeg netjes Dankjewel!
Diegene uit het voorbeeld heeft speciaal uren in de keuken gestaan voor de TS, dus diegene neemt TS niet for granted.quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:37 schreef Medusa666 het volgende:
Ik zou het alleen aan de juiste mensen geven TSWaarvan je zeker denkt dat ze echt dankbaar zijn en je niet for granted nemen
Ik haal ze meerdere jaren en elke keer zeg ik dat ze er leuk uitzien. Ook gaf ik dit aan bij het geven van de bloemen en vertelde ik dat de kinderen er blij mee zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:55 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Diegene uit het voorbeeld heeft speciaal uren in de keuken gestaan voor de TS, dus diegene neemt TS niet for granted.
Ik ben wel benieuwd hoe enthousiast de TS was over de taarten en hoe mooi en lekker die waren. Of dat ze gewoon zijn afgehaald.
Haahaha, ja.quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:52 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Ja dan blijf je het natuurlijk krijgen haha
Fijn dat je ook de taarten waardeert. Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel mis is en dat ze er gewoon blij mee was, maar dat niet heel erg extravert heeft geuit. Dus ik zou het gewoon blijven doen. Of koop volgende keer bak- of taartspullen en kijk hoe ze reageert.quote:[b]Op vrijdag 2 september 2022 19:09 schreef Sunshine1982 het volgende:[b]
Ik haal ze meerdere jaren en elke keer zeg ik dat ze er leuk uitzien. Ook gaf ik dit aan bij het geven van de bloemen en vertelde ik dat de kinderen er blij mee zijn.
Maargoed, dat van die bloemen is gewoon één situatie. Er waren er meerdere en nu denk ik, misschien moet ik het gewoon niet meer doen. Ik weet niet eens of diegene er wel op zit te wachten.
Dit Dit Ditquote:Op vrijdag 2 september 2022 18:55 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Diegene uit het voorbeeld heeft speciaal uren in de keuken gestaan voor de TS, dus diegene neemt TS niet for granted.
Ik ben wel benieuwd hoe enthousiast de TS was over de taarten en hoe mooi en lekker die waren. Of dat ze gewoon zijn afgehaald.
Taarten waarvoor TS ook betaalt.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:45 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dit Dit Dit
Beetje taarten bakken voor een familielid en dan zo ondankbaar zijn en niet ff netjes dankjewel zeggen voor de bloemen .
Hoe durft ze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |