abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205814178
Hoe reageren jullie als jullie een cadeautje krijgen?

Ik ben zo iemand die het leuk vindt om iemand anders een cadeautje te geven buiten een verjaardag om. Als waardering, of als bedankje. Ik kan daar dan ook echt naar uitkijken om het te geven.

Echter is het nu al een paar keer bij verschillende mensen gebeurd dat er wat mij betreft heel lauw gereageerd werd. Het klinkt heel gek voor een volwassen iemand misschien, maar zoiets kan me best raken. Er wordt even naar gekeken, een dankjewel gezegd en kijken of raken het niet meer aan. Hoor er verder ook nooit meer wat over.

De laatste keer was afgelopen zaterdag toen ik voor een familielid een mooie bos bloemen had gekocht. Als bedankje omdat ze elk jaar zulke mooie verjaardagstaarten maakt voor de kinderen voor een klein prijsje. Er wordt even naar gekeken, bos bloemen op het aanrecht en binnen 3 minuten stond ik weer buiten met een taart die ik kwam ophalen.

Ik hoef echt geen honderd dankjewels of iemand die mijn voeten kust. Maar gewoon wat meer dankbaarheid ofzo. Als ik iets krijg laat ik altijd wel mijn enthousiasme zien.

Misschien ligt het ook gewoon aan mij en verwacht ik er ook veel te veel van. Daarom ook mijn vraag aan jullie, hoe jullie reageren. Dan kan ik misschien mijn verwachtingen bijstellen en zo minder teleurgesteld raken.
pi_205814216
Ik zou niet heel enthousiast reageren voor een bos bloemen, mag diegene liever die 35 euro op zak houden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205814280
Bedankt voor dit cadeau van een topic, TS.
pi_205814293
Ik zou op het moment zelf wel even enthousiast reageren, maar ook niet gelijk hysterisch worden van een bos bloemen. Geef het cadeau vooral omdat je een blijk van waardering wil geven, niet om daarna zelf veren in je reet te krijgen :P
pi_205814299
Dankjewel en een glimlach.

Ik hou niet van gebruiksvoorwerpen als cadeau krijgen die ik vanuit mezelf niet gebruik, dan lijkt het net alsof diegene van wie je het krijgt extra moeite doet om een deel van zijn of haar levensstijl je de strot in te drukken. 'Hier kijk, dit is handig voor dit en dit' terwijl je een andere manier voor jezelf al veel effectiever vond.

Simpele dingen die ik al wel in gebruik heb, en die als cadeau krijgen, kan ik wel waarderen. Sokken bijvoorbeeld.
Natuurlijk, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Maar het is zoveel beter om een cadeau te krijgen als aanvulling van je al aanwezige doen en laten dan een nieuw cadeau krijgen waar je energie in moet steken om gewenning erop toe te passen. Tenzij ik er zelf om vraag. Bakspullen laatst. Heel erg blij mee.

Dat men überhaupt tijd vrij maakt om langs te willen komen, dat vind ik eerlijk gezegd ook wel cadeau genoeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 01-09-2022 20:09:33 ]
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 1 september 2022 @ 19:37:54 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205814345
Ik hou niet van nutteloze dingen in mijn huis of bloemen dus tenzij het een cadeautje is waar iemand echt over heeft nagedacht of het wel iets voor mij is ben ik ook niet enthousiast.

Ik doe natuurlijk wel alsof ik het leuk vind maar dat is gewoon uit schijnheiligheid.
You need to be cold to be queen.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:40:26 #8
142400 RedFever007
pi_205814347
Maar bij een bos bloemen eerder zo

Ik snap wel dat iemand niet lyrisch enthousiast is bij het krijgen van ene cadeautje eerlijk gezegd. Zeker een bossie bloemen is nogal cliche.

Wel een lief gebaar van je trouwens :)
  donderdag 1 september 2022 @ 19:45:36 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205814374
Ik zeg 'dankjewel'.
pi_205814375
Klinkt alsof jij cadeaus meer geeft vanuit het doel dat jij de hemel in wordt geprezen door de ontvanger, dan dat je cadeaus geeft vanuit een wens de ander blij te maken.

Waarom moeten cadeaus die jij aan een ander geeft, eigenlijk louter draaien om jouw ego?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2022 19:46:29 ]
  donderdag 1 september 2022 @ 19:51:44 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205814433
Overigens als je graag cadeautjes aan mensen geeft, maar ze lauwtjes reageren, dan kan je dat ook zien als een uitdaging om een meer passend cadeau te vinden. Een bos bloemen is natuurlijk weinig boeiend. Dat kan ik ook geven en ik geef geen ruk om cadeaus. Vaak zijn types die heel enthousiast worden van cadeautjes geven ook types die met die cadeautjes laten zien hoe goed ze die persoon eigenlijk kennen. Als jij alleen maar even wat geld stukslaat op een generiek cadeau, dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je daar zelf zo enthousiast van wordt.
  Forum Admin donderdag 1 september 2022 @ 19:52:03 #12
35723 crew  GGMM
pi_205814435
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.

Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant

Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.

En ik reageer dus buitengewoon enthousiast :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:53:31 #13
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205814447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.

Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant

Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.

_O-

Maar je hebt het niet nagevraagd bij die buurvrouw?
  Forum Admin donderdag 1 september 2022 @ 19:54:13 #14
35723 crew  GGMM
pi_205814459
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
_O-

Maar je hebt het niet nagevraagd bij die buurvrouw?
Nee dat vond ik te genant

Gelukkig is ze inmiddels verhuisd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:55:06 #15
142400 RedFever007
pi_205814465
quote:

Wilde ze niet dat je binnenkwam voor een hete avond :?
  donderdag 1 september 2022 @ 19:58:53 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205814497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:54 schreef GGMM het volgende:

[..]
Nee dat vond ik te genant

Gelukkig is ze inmiddels verhuisd.
Zonde. Ze heeft je die fles wijn wel gegeven, dus voor haar was het waarschijnlijk ook gênant (dat ze in werkelijkheid geen kleinigheidje voor je had) en ook zij durfde het blijkbaar niet ter sprake te brengen.

Wel een goed verhaal, ik ben blij dat je het met ons deelde.
pi_205814538
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:45 schreef Fosive het volgende:
Klinkt alsof jij cadeaus meer geeft vanuit het doel dat jij de hemel in wordt geprezen door de ontvanger, dan dat je cadeaus geeft vanuit een wens de ander blij te maken.

Waarom moeten cadeaus die jij aan een ander geeft, eigenlijk louter draaien om jouw ego?
Nee dat is het niet maar ik snap dat je zo denkt. Het is echt bedoeld als bedankje oid en ik baal van de lauwe reactie als ik mijn dankbaarheid heb getoond. Dat is het denk ik.

Aan de andere kant, die dankbaarheid komt puur uit mij. Anderen vragen daar niet om. Dus ik ben er niet echt uit in hoeverre lauwe reacties dan 'gerechtvaardigd' zijn.

Volgens mij denk ik er veel te moeilijk over na :')
  Spellchecker donderdag 1 september 2022 @ 20:16:18 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205814615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee dat is het niet maar ik snap dat je zo denkt. Het is echt bedoeld als bedankje oid en ik baal van de lauwe reactie als ik mijn dankbaarheid heb getoond. Dat is het denk ik.

Aan de andere kant, die dankbaarheid komt puur uit mij. Anderen vragen daar niet om. Dus ik ben er niet echt uit in hoeverre lauwe reacties dan 'gerechtvaardigd' zijn.

Volgens mij denk ik er veel te moeilijk over na :')
Ik snap jou wel. Je bent heel blij omdat (en dan alle dingen die je kunt bedenken) en dan bedenk je een bedankje wat ontzettend toepasselijk is op diegene en wat jouw dankbaarheid uitdrukt. Daar ben je vol van.
Dan ga jij met je "bedankje" naar diegene en die is daar helemaal door verrast/overdonderd .... en reageert vervolgens niet zo enthousiast als jij verwacht had.
pi_205814622
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:16 schreef maily het volgende:

[..]
Ik snap jou wel. Je bent heel blij omdat (en dan alle dingen die je kunt bedenken) en dan bedenk je een bedankje wat ontzettend toepasselijk is op diegene en wat jouw dankbaarheid uitdrukt. Daar ben je vol van.
Dan ga jij met je "bedankje" naar diegene en die is daar helemaal door verrast/overdonderd .... en reageert vervolgens niet zo enthousiast als jij verwacht had.
Ik denk dat dit het is ja :Y
pi_205814626
Ik vind cadeaus die niet zelfgemaakt zijn verschrikkelijk om te krijgen. Ik ben geen planten of bloemenmengsel, dus het krijgen daarvan heb ik ook niks mee. Als ik iets nodig heb, koop ik het namelijk zelf wel.

Ik geniet veel meer van spullende de ander zelfgemaakt heeft: een tekening, een borduursel, een zelfgebouwd computerprogrammaatje, zulk soort dingen waardeer ik veel meer.

De uitzondering hierop zijn zelfgemaakte etenswaren: dat is bij mij echt een psychische afwijking: ondanks dat ik de moeite zeer waardeer, ik kan er niet van genieten. Teveel de gedachte dat het niet volgens mijn eigen methode is gemaakt, dus kan het niet lekker zijn. Heel vervelend vind ik dat van mijzelf.

Maar voor de goede orde: ik zal altijd de tegenpartij uitgebreid bedanken, hoe stom het cadeau ook is. Dat is echt door mijn moeder ingepeperd: mensen vinden het ook leuk om dingen te geven en dat moet je waarderen.
  donderdag 1 september 2022 @ 20:20:45 #21
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205814651
quote:

Staatsgek _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 1 september 2022 @ 20:24:16 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205814689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind cadeaus die niet zelfgemaakt zijn verschrikkelijk om te krijgen. Ik ben geen planten of bloemenmengsel, dus het krijgen daarvan heb ik ook niks mee. Als ik iets nodig heb, koop ik het namelijk zelf wel.

Ik geniet veel meer van spullende de ander zelfgemaakt heeft: een tekening, een borduursel, een zelfgebouwd computerprogrammaatje, zulk soort dingen waardeer ik veel meer.

De uitzondering hierop zijn zelfgemaakte etenswaren: dat is bij mij echt een psychische afwijking: ondanks dat ik de moeite zeer waardeer, ik kan er niet van genieten. Teveel de gedachte dat het niet volgens mijn eigen methode is gemaakt, dus kan het niet lekker zijn. Heel vervelend vind ik dat van mijzelf.

Maar voor de goede orde: ik zal altijd de tegenpartij uitgebreid bedanken, hoe stom het cadeau ook is. Dat is echt door mijn moeder ingepeperd: mensen vinden het ook leuk om dingen te geven en dat moet je waarderen.
func main() {
fmt.Println("speciaal voor jou!!!")
}
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205814692
Ik krijg nooit cadeautjes
Geef ze wel.
Ook van die lauwe reacties.
Krijg de tering allemaal.
  donderdag 1 september 2022 @ 20:25:25 #24
80382 manny
30 is best veel
pi_205814700
Ha TS, ík ben vaak pas achteraf bewust van mijn horkerige cadeau in ontvangstneem houding, maar waardeer het zeer.

Denk ik drie uur later: heb ik …… eigenlijk wel bedankt voor dat attente cadeau. Suf.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205814708
Gewoon altijd beleefd. En als het een kutcadeau is laat ik het niet merken en smijt ik het na vertrek met extra kracht in de kliko :Y
-XOXO-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')