quote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.
Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant
Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.
En ik reageer dus buitengewoon enthousiast
Nee dat vond ik te genantquote:Op donderdag 1 september 2022 19:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar je hebt het niet nagevraagd bij die buurvrouw?
Wilde ze niet dat je binnenkwam voor een hete avondquote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
Ik heb ooit een keer iets voor een buurvrouw gedaan en later die dag kwam ik een sleutel ophalen die ik had uitgeleend. Toen deed ze de deur open met een fles wijn in haar hand.
Dus ik reageer heel dankbaar en enthousiast dat had ik helemaal niet verwacht. Wat ik gedaan had was maar een kleine moeite.
En ik ga naar huis en opeens dacht ik volgens mij was die fles wijn helemaal niet voor mij en had ze die gewoon toevallig vast toen ik langskwam. Ze had ook gasten op dat moment geloof ik en hoe wist zij nou dat ik het was. Ik heb die fles wijn gewoon gestolen volgens mij. Echt waanzinnig gênant
Maar goed dat heeft verder weinig met jouw verhaal te maken moest er opeens aan denken.
Zonde. Ze heeft je die fles wijn wel gegeven, dus voor haar was het waarschijnlijk ook gênant (dat ze in werkelijkheid geen kleinigheidje voor je had) en ook zij durfde het blijkbaar niet ter sprake te brengen.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee dat vond ik te genant
Gelukkig is ze inmiddels verhuisd.
Nee dat is het niet maar ik snap dat je zo denkt. Het is echt bedoeld als bedankje oid en ik baal van de lauwe reactie als ik mijn dankbaarheid heb getoond. Dat is het denk ik.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:45 schreef Fosive het volgende:
Klinkt alsof jij cadeaus meer geeft vanuit het doel dat jij de hemel in wordt geprezen door de ontvanger, dan dat je cadeaus geeft vanuit een wens de ander blij te maken.
Waarom moeten cadeaus die jij aan een ander geeft, eigenlijk louter draaien om jouw ego?
Ik snap jou wel. Je bent heel blij omdat (en dan alle dingen die je kunt bedenken) en dan bedenk je een bedankje wat ontzettend toepasselijk is op diegene en wat jouw dankbaarheid uitdrukt. Daar ben je vol van.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet maar ik snap dat je zo denkt. Het is echt bedoeld als bedankje oid en ik baal van de lauwe reactie als ik mijn dankbaarheid heb getoond. Dat is het denk ik.
Aan de andere kant, die dankbaarheid komt puur uit mij. Anderen vragen daar niet om. Dus ik ben er niet echt uit in hoeverre lauwe reacties dan 'gerechtvaardigd' zijn.
Volgens mij denk ik er veel te moeilijk over na
Ik denk dat dit het is jaquote:Op donderdag 1 september 2022 20:16 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap jou wel. Je bent heel blij omdat (en dan alle dingen die je kunt bedenken) en dan bedenk je een bedankje wat ontzettend toepasselijk is op diegene en wat jouw dankbaarheid uitdrukt. Daar ben je vol van.
Dan ga jij met je "bedankje" naar diegene en die is daar helemaal door verrast/overdonderd .... en reageert vervolgens niet zo enthousiast als jij verwacht had.
Staatsgekquote:Op donderdag 1 september 2022 19:52 schreef GGMM het volgende:
func main() {quote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind cadeaus die niet zelfgemaakt zijn verschrikkelijk om te krijgen. Ik ben geen planten of bloemenmengsel, dus het krijgen daarvan heb ik ook niks mee. Als ik iets nodig heb, koop ik het namelijk zelf wel.
Ik geniet veel meer van spullende de ander zelfgemaakt heeft: een tekening, een borduursel, een zelfgebouwd computerprogrammaatje, zulk soort dingen waardeer ik veel meer.
De uitzondering hierop zijn zelfgemaakte etenswaren: dat is bij mij echt een psychische afwijking: ondanks dat ik de moeite zeer waardeer, ik kan er niet van genieten. Teveel de gedachte dat het niet volgens mijn eigen methode is gemaakt, dus kan het niet lekker zijn. Heel vervelend vind ik dat van mijzelf.
Maar voor de goede orde: ik zal altijd de tegenpartij uitgebreid bedanken, hoe stom het cadeau ook is. Dat is echt door mijn moeder ingepeperd: mensen vinden het ook leuk om dingen te geven en dat moet je waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |