abonnement Unibet Coolblue
pi_205811651


Welkom! In dit topic kan een verscheidenheid aan onderwerpen rond worden besproken rondom de Amerikaanse politiek door een BNW-lens. Met andere woorden, het uitgangspunt is hier in principe het gebruik van alternatieve bronnen.

Bestaat de ‘deep state’? Houdt de politieke elite een bewijs achter voor het bestaan van buitenaards leven? Zit er een kern van waarheid in de vermeende complottheorie QAnon? Is er gefraudeerd in de recente verkiezingen van 2020? Zijn de Democraten bezig met het importeren van heel nieuw kiesleger door allerlei illegale migranten een verblijfsvergunning te geven? Worden kinderen op Amerikaanse scholen nu wel of niet geïndoctrineerd met CRT? En zijn de Republikeinen nu allemaal niet meer dan racisten zoals veel mainstream media vaak melden? Bespreek het hier!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205811681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij noemt het zorgwekkend, anderen juichen.

Wat is het probleem?
Hihi, ik vraag mij altijd af wat sommigen toch zo aantrekt in die partij. Wat zijn nu de specifieke elementen die er blijkbaar voor zorgen dat bepaalde volgers van de Amerikaanse politiek zoiets hebben van: Ja, dat is mijn partij.

Dan moet je toch echt wel een paar flinke klappen van de molen hebben gehad. Immers, je juicht voor een partij die niets anders doet dan de polarisatie aanwakkeren, slecht beleid uitstippelen, macht van de overheid vergroten, intersectionele identiteitspolitiek omarmen, raciaal denken aanwakkeren en de politieke tegenstander demoniseren. En dan heb ik nog maar even niet over alle censuur die men het liefst zou implementeren op verscheidene vormen van media.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205812179
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, ik vraag mij altijd af wat sommigen toch zo aantrekt in die partij. Wat zijn nu de specifieke elementen die er blijkbaar voor zorgen dat bepaalde volgers van de Amerikaanse politiek zoiets hebben van: Ja, dat is mijn partij.

Tja, je beseft toch wel dat het meeste van wat je noemt net zo goed andersom gezegd kan worden?

En persoonlijk heb ik niet zoveel met enige partij in de VS.
Maar wel met ene Donald. Vanaf het moment dat hij die roltrap afkwam om zijn nominatie aan te kondigen vond ik de man weerzinwekkend. En ik kan je zeggen, zijn ondergang is uiterst bevredigend. Ten val komen als gevolg van heb-en praalzucht en de boeken ingaan als grootste verrader ooit uit het witte huis, je zult maar Trump heten.

Of om met jouw woorden te spreken:
hihi
pi_205812194
pi_205812226
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, ik vraag mij altijd af wat sommigen toch zo aantrekt in die partij. Wat zijn nu de specifieke elementen die er blijkbaar voor zorgen dat bepaalde volgers van de Amerikaanse politiek zoiets hebben van: Ja, dat is mijn partij.

Dan moet je toch echt wel een paar flinke klappen van de molen hebben gehad. Immers, je juicht voor een partij die niets anders doet dan de polarisatie aanwakkeren, slecht beleid uitstippelen, macht van de overheid vergroten, intersectionele identiteitspolitiek omarmen, raciaal denken aanwakkeren en de politieke tegenstander demoniseren. En dan heb ik nog maar even niet over alle censuur die men het liefst zou implementeren op verscheidene vormen van media.
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken, maar het is niet 'mijn' partij. Ik ben geen Amerikaan, dus ik voel geen enkele binding met de Democratische partij. Dat heb ik zelfs in Nederland met geen enkele partij.

Al die zaken die jij noemt, slaan vanuit mijn perspectief vooral op de Republikeinse partij. Alleen al het simpele feit dat de GOP vol overgave een totale volidioot zoals Donald Trump omarmt, is voor mij reden om in alle gevallen mijn voorkeur uit te spreken voor de Democraten.

Ik heb de Republikeinen ook zelden kunnen betrappen op een standpunt waar ik enthousiast van word. Maar dat is uiteraard ieder voor zich.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205812258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:41 schreef fliert het volgende:

[..]
Tja, je beseft toch wel dat het meeste van wat je noemt net zo goed andersom gezegd kan worden?

En persoonlijk heb ik niet zoveel met enige partij in de VS.
Maar wel met ene Donald. Vanaf het moment dat hij die roltrap afkwam om zijn nominatie aan te kondigen vond ik de man weerzinwekkend. En ik kan je zeggen, zijn ondergang is uiterst bevredigend. Ten val komen als gevolg van heb-en praalzucht en de boeken ingaan als grootste verrader ooit uit het witte huis, je zult maar Trump heten.

Of om met jouw woorden te spreken:
hihi
Zie het nog altijd niet gebeuren dat Trump de bak indraait of andere negatieve gevolgen ondervindt van alle shit waar hij in is verwikkeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205812412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:41 schreef fliert het volgende:

[..]
Tja, je beseft toch wel dat het meeste van wat je noemt net zo goed andersom gezegd kan worden?

En persoonlijk heb ik niet zoveel met enige partij in de VS.
Maar wel met ene Donald. Vanaf het moment dat hij die roltrap afkwam om zijn nominatie aan te kondigen vond ik de man weerzinwekkend. En ik kan je zeggen, zijn ondergang is uiterst bevredigend. Ten val komen als gevolg van heb-en praalzucht en de boeken ingaan als grootste verrader ooit uit het witte huis, je zult maar Trump heten.

Of om met jouw woorden te spreken:
hihi
Hmm, nee, dat zie ik niet. Bovendien heb je het nu over een individu, niet over een politieke partij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205812466
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zie het nog altijd niet gebeuren dat Trump de bak indraait of andere negatieve gevolgen ondervindt van alle shit waar hij in is verwikkeld.
Ze kunnen het niet meer omdraaien Koos, het 'leed' is geschiet. Spionage, belastings shit en 6 januari, het is veel te veel om te negeren. Heel misschien als hij een sterk juridisch team achter zich had staan, maar dan nog.
En het beste nieuws, Trump reageert overal op en graaft een alsmaar diepere kuil.
pi_205812513
Blijven zeuren over het oude om de huidige miserie te verbloemen...
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205812566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:26 schreef fliert het volgende:

[..]
Ze kunnen het niet meer omdraaien Koos, het 'leed' is geschiet. Spionage, belastings shit en 6 januari, het is veel te veel om te negeren. Heel misschien als hij een sterk juridisch team achter zich had staan, maar dan nog.
En het beste nieuws, Trump reageert overal op en graaft een alsmaar diepere kuil.
Hihi, de wens is de vader van de gedachte. Maar ik begrijp hier wel uit dat als Trump van het politieke podium zou verdwijnen, dan is het klaar of moet er nog meer gebeuren?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:33 schreef UncleScorp het volgende:
Blijven zeuren over het oude om de huidige miserie te verbloemen...
:')
Dat blijft natuurlijk het terugkerende patroon bij de Links en progressieve medemens. Zelf de samenleving verpesten met belachelijk beleid en ondertussen naar de politieke tegenstander wijzen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205812950
Wat lees ik nu toch weer? Eerst wordt je doodgegooid over een burgeroorlog in de GOP, en dan lees je ineens dat "de GOP vol overgave een totale volidioot zoals Donald Trump omarmt". Altijd opmerkelijk, die #LinkseLogica
pi_205813367
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:42 schreef QuidProJoe het volgende:
Wat lees ik nu toch weer? Eerst wordt je doodgegooid over een burgeroorlog in de GOP, en dan lees je ineens dat "de GOP vol overgave een totale volidioot zoals Donald Trump omarmt". Altijd opmerkelijk, die #LinkseLogica
Wie heeft het over een burgeroorlog binnen de GOP?

Afijn, ik zie dat Trump nog altijd volop steun geniet onder Republikeinen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205813380
"Racial justice" 🤡

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205813408
En over dit soort 'rassenbeleid' gesproken ... Er was natuurlijk ook al Pfizer, waar er hele programma's zijn opgezet die enkel bestemd zijn voor studenten met een bepaalde huidskleur (en trouwens ook seksuele oriëntatie of geslacht).

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205813431
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
"Racial justice" 🤡

[ twitter ]
Wel geniaal. Blanken discrimineren, en dan ook nog eens allerlei niet-blanken leningen aansmeren die ze zich niet kunnen veroorloven. Want dat ging de laatste keer zo goed.

Clown world.
pi_205813439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie heeft het over een burgeroorlog binnen de GOP?

Afijn, ik zie dat Trump nog altijd volop steun geniet onder Republikeinen.
Als je het hebt over "Republikeinen", heb je het over de stemmers of de partij? Eerst was het immers de GOP waar je het over had, en nu "Republikeinen".
pi_205813552
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:33 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Wel geniaal. Blanken discrimineren, en dan ook nog eens allerlei niet-blanken leningen aansmeren die ze zich niet kunnen veroorloven. Want dat ging de laatste keer zo goed.

Clown world.
Het is inderdaad bijzonder om te zien hoe de progressieven elke keer de meeste bizarre dingen weten te implementeren. En blanken zijn trouwens niet de enige groep die hier gediscrimineerd worden, ook Aziaten zijn weer de klos. Dat is natuurlijk sowieso een groep waar Amerikaans Links een verschrikkelijke hekel aan heeft. Want je zou maar een hele succesvolle minderheidsgroep zijn, dat past niet binnen het narratief van onderdrukking, racisme en het zogenaamde 'white supremacy'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205813601
Hihi, het gaat niet zo goed met één van Amerika's meest 'feitelijke' en 'betrouwbare' outlets. Zou @KoosVogels zijn abonnement inmiddels ook al hebben opgezegd?

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205813687
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:34 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Als je het hebt over "Republikeinen", heb je het over de stemmers of de partij? Eerst was het immers de GOP waar je het over had, en nu "Republikeinen".
Trump wordt gesteund door zowel de Republikeinse kiezers als de partij, dus dat onderscheid is niet bijster relevant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205813738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump wordt gesteund door zowel de Republikeinse kiezers als de partij, dus dat onderscheid is niet bijster relevant.
Jij zal het weten, als WaPo-abonnee.

Maarreh, volop gesteund, nietwaar? Niet gewoon gesteund. Volop.
  donderdag 1 september 2022 @ 18:45:21 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205813859
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee, dat zie ik niet. Bovendien heb je het nu over een individu, niet over een politieke partij.
Al de verwijzingen naar demoncrates over het hoofd gezien?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205814117
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, ik vraag mij altijd af wat sommigen toch zo aantrekt in die partij. Wat zijn nu de specifieke elementen die er blijkbaar voor zorgen dat bepaalde volgers van de Amerikaanse politiek zoiets hebben van: Ja, dat is mijn partij.

Dan moet je toch echt wel een paar flinke klappen van de molen hebben gehad. Immers, je juicht voor een partij die niets anders doet dan de polarisatie aanwakkeren, slecht beleid uitstippelen, macht van de overheid vergroten, intersectionele identiteitspolitiek omarmen, raciaal denken aanwakkeren en de politieke tegenstander demoniseren. En dan heb ik nog maar even niet over alle censuur die men het liefst zou implementeren op verscheidene vormen van media.
Totale onzin natuurlijk. Als de Democraten en kiezers zo voorstander zijn van polarisatie was Biden, die juist benadrukt dat samenwerking met Republikeinen belangrijk is, nooit de kandidaat geworden bij de verkiezingen.

En als je nu kijkt zie je dat Biden dus ook best wat successen weer te behalen doordat hij steun weer te vinden bij Republikeinen. Hoe past dat in je polarisatie verhaal? En vond je Trump en de MAGA kandidaten niet polariserend?
pi_205814391
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:13 schreef kipknots het volgende:

[..]
Totale onzin natuurlijk. Als de Democraten en kiezers zo voorstander zijn van polarisatie was Biden, die juist benadrukt dat samenwerking met Republikeinen belangrijk is, nooit de kandidaat geworden bij de verkiezingen.

En als je nu kijkt zie je dat Biden dus ook best wat successen weer te behalen doordat hij steun weer te vinden bij Republikeinen. Hoe past dat in je polarisatie verhaal? En vond je Trump en de MAGA kandidaten niet polariserend?
Als je wilt samenwerken met je politieke tegenstander is het misschien handig deze niet weg te zetten als semi-fascisme of een partij die opteert voor 'Jim Crow 2.0'. De realiteit is dan natuurlijk ook dat Biden helemaal niet wil samenwerken met de Republikeinen (tenzij ze akkooord gaan met al zijn belachelijke beleidsplannen). Maar wel lekker voor de bühne en de adepten in de MSM schreeuwen dat je het land samen wilt brengen en insteekt op samenwerking. Hihi, je moet wel heel erg naïef zijn als je dat wilt geloven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205814415
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:13 schreef kipknots het volgende:

Biden, die juist benadrukt dat samenwerking met Republikeinen belangrijk is,

quote:
Biden haalt uit naar ‘MAGA-Republikeinen’: ‘Make America Great Again-filosofie is semi-fascisme’

De Amerikaanse president Joe Biden heeft donderdag zwaar uitgehaald naar Republikeinen die Donald Trumps Make America Great Again-filosofie aanhangen. Tijdens een kiesbijeenkomst in aanloop naar de tussentijdse verkiezingen van november beschuldigde hij de groep van het omarmen van haat en geweld.

https://www.demorgen.be/s(...)i-fascisme~b0571a1a/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')