abonnement Unibet Coolblue
pi_205854621
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hoe gaat het eigenlijk met je nieuwe huis?
Goed :) Zijn laatst langsgekomen voor de snags na ~9 maanden. Kleine dingetjes. Haarscheurtjes hier en daar die aangepakt worden. Vooral door drogen en settling van alles, bijv tussen de trap en muur. Allemaal cosmetisch, niets structureels.
pi_205854692
Als een woning op funda staat en na verloop van tijd staat er bij dat er een open huis wordt georganiseerd. Zou dat betekenen dat de interesse in dat huis in eerste instantie niet al te best was? Is de kans op acceptatie van een bod van de vraagprijs of zelfs onder de vraagprijs groter bij een open huis?
  maandag 5 september 2022 @ 14:17:59 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205854758
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:11 schreef Onderdeurtje het volgende:
Als een woning op funda staat en na verloop van tijd staat er bij dat er een open huis wordt georganiseerd. Zou dat betekenen dat de interesse in dat huis in eerste instantie niet al te best was? Is de kans op acceptatie van een bod van de vraagprijs of zelfs onder de vraagprijs groter bij een open huis?
Hoe lang staat het inmiddels op Funda?

Overigens kan ik me een open huis in plaats van tig bezichtigingen ook wel voorstellen, maar het ligt heel erg aan het soort huis, de locatie en de prijsklasse.
Bij een nagenoeg nieuwe, gasloze hoekwoning van ¤ 450.000 binnen een half uur reizen van de Randstad verwacht ik dat het alleen is omdat ze op die manier maar 1 keer bezichtigingen hebben en geen tig keer.

Bij een jaren 50 woning met energielabel F in een of ander gehucht waar vergrijzing nog een probleem is met dezelfde prijs is het waarschijnlijk zo dat het huis vanwege nog weinig bezichtigingen een open huis doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205854842
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Goed :) Zijn laatst langsgekomen voor de snags na ~9 maanden. Kleine dingetjes. Haarscheurtjes hier en daar die aangepakt worden. Vooral door drogen en settling van alles, bijv tussen de trap en muur. Allemaal cosmetisch, niets structureels.
Klinkt goed. En ja, krimpscheurtjes ga je nog wel een tijdje houden
pi_205854855
Het huis staat er pas sinds 31 augustus op. Het lijkt mij wel een aantrekkelijk huis, het heeft 2 garages en de locatie is volgens mij ook niet verkeerd. Het enige nadeel is dat het geen tuin heeft maar een balkon.

Dat er opeens een open huis wordt georganiseerd vind ik opmerkelijk omdat ik er vanuit ging dat er al geen bezichtigingen mogelijk meer zouden zijn.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 14:27:41 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205854899
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:02 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Maar zelfs woningen met isolatie(spouw) zijn geen 20 cm? Maa4 10- 15 cm gok ik?
Een spouw kan je toch niet vol spuiten met isolatie? Iets met ventilatie ofzo? Vraag me soms af waarom ze voor 1970 amper isoleerden, was gas toen zo goedkoop dat branden van de kachel nog steeds goedkoper was dan wat kippenveren?
Ik denk juist veel minder verwarming en dat ze daarom tocht nodig hadden om het droog te houden. Vroeger waren het losse gaskachels die de boel verwarmden.

En een spouwmuur zelf isoleert natuurlijk ook al tov een steens muur
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 5 september 2022 @ 14:32:44 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205854955
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Het huis staat er pas sinds 31 augustus op. Het lijkt mij wel een aantrekkelijk huis, het heeft 2 garages en de locatie is volgens mij ook niet verkeerd. Het enige nadeel is dat het geen tuin heeft maar een balkon.

Dat er opeens een open huis wordt georganiseerd vind ik opmerkelijk omdat ik er vanuit ging dat er al geen bezichtigingen mogelijk meer zouden zijn.
Als het er pas 5 dagen op staat en een aantrekkelijk huis is dan denk ik dat het open huis een gemaksverhaaltje is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205855226
Als dat zo is moet ik nog goed bedenken of ik die woning ga bezichtigen met open huis. Vooral omdat het natuurlijk weer zo`n lekker tijdstip vlak na mijn werk is.
  maandag 5 september 2022 @ 14:54:30 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205855239
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:53 schreef Onderdeurtje het volgende:
Als dat zo is moet ik nog goed bedenken of ik die woning ga bezichtigen met open huis. Vooral omdat het natuurlijk weer zo`n lekker tijdstip vlak na mijn werk is.
Heb je de makelaar überhaupt al gebeld voor een bezichtiging?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205855388
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Maar zelfs woningen met isolatie(spouw) zijn geen 20 cm? Maa4 10- 15 cm gok ik?
Een spouw kan je toch niet vol spuiten met isolatie? Iets met ventilatie ofzo? Vraag me soms af waarom ze voor 1970 amper isoleerden, was gas toen zo goedkoop dat branden van de kachel nog steeds goedkoper was dan wat kippenveren?
Vroeger was aardgas i.d.d. spotgoedkoop, en was het adagio "een spouw moet ventileren". Daar is men vanaf gestapt en wij hebben onze spouw uit 1928 (of zo) vol geïsoleerd met EPS-korrels. Isoleert fantastisch,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205855493
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je de makelaar überhaupt al gebeld voor een bezichtiging?
Hmm ik dacht juist dat dit niet nodig zou zijn met een open huis. Maar ik ben nog niet serieus genoeg met het kopen een ander huis dus ik wil ook geen tijd verspillen van zowel een makelaar als verkoper.
  maandag 5 september 2022 @ 15:19:53 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205855505
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:19 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Hmm ik dacht juist dat dit niet nodig zou zijn met een open huis. Maar ik ben nog niet serieus genoeg met het kopen een ander huis dus ik wil ook geen tijd verspillen van zowel een makelaar als verkoper.
Dan gewoon naar het open huis gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205855565
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Vroeger was aardgas i.d.d. spotgoedkoop, en was het adagio "een spouw moet ventileren". Daar is men vanaf gestapt en wij hebben onze spouw uit 1928 (of zo) vol geïsoleerd met EPS-korrels. Isoleert fantastisch,
Alleen gebruikte iedereen ook gestoord veel aardgas. Een gaskachel is niet heel efficient en verwarming via een pre-VR of HR ketel was een dure hobby.

quote:
VEGIN bevestigt prijsverhoging Aardgas kost gezinnen volgend jaar 325 gulden meer (Van een onzer verslaggevers)
De VEGIN (vereniging van gasleveranciers) heeft bevestigd, dat de prijs van aardgas voor kleinverbruikers per 1 januari met ruim 9 cent per kubieke meter omhoog gaat. Aardgas gaat dan 47 cent per kubieke meter kosten. Aangezien de gezinnen gemiddeld 3500 kubieke meter aardgas per jaar verbruiken, betekent dit een lastenverzwaring voor ieder gezin van 325 gulden gemiddeld.

Op last van de regering wordt sedert 1979 de prijs van aardgas bepaald door de ontwikkelingen van de prijs van zware stookolie. Sedert 1979 is echter ook de BTW op aardgas verhoogd van 4 procent naar 18 procent, waardoor iedere prijsverhoging extra hard aantikt. De grote oliemaatschappijen Shell en Esso zullen naar verwachting elk 140 miljoen gulden extra verdienen door de komende prijsstijging. De staat ontvangt uit de binnenlandse prijsverhoging ongeveer 2,5 miljard gulden. De extra baten uit de prijsverhoging van exportgas — voor volgend jaar geschat op 1,3 miljard gulden — zullen rechtstreeks naar de ondernemers worden overgeheveld via de WIR en een versoepeling van de vennootschapsbelasting.
Uit 1980

Goedkoop is dan relatief en 47 cent per kuub is ook niet heel goedkoop als je bedenkt dat aardgas rond 2000 nog circa 30 eurocent de kuub kostte en pas daarna geleidelijk steeg. In relatie tot verbruik was echter aardgas niet veel duurder en voor degenen met goede isolatie zelfs goedkoper in de laatste 20 jaar.

Je zou er nu niet aan moeten denken dat je 3500 kuub per jaar verbruikt.
  maandag 5 september 2022 @ 15:34:35 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205855664
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:26 schreef Ericr het volgende:

[..]
Alleen gebruikte iedereen ook gestoord veel aardgas. Een gaskachel is niet heel efficient en verwarming via een pre-VR of HR ketel was een dure hobby.
[..]
Uit 1980

Goedkoop is dan relatief en 47 cent per kuub is ook niet heel goedkoop als je bedenkt dat aardgas rond 2000 nog circa 30 eurocent de kuub kostte en pas daarna geleidelijk steeg. In relatie tot verbruik was echter aardgas niet veel duurder en voor degenen met goede isolatie zelfs goedkoper in de laatste 20 jaar.

Je zou er nu niet aan moeten denken dat je 3500 kuub per jaar verbruikt.
En dan te bedenken dat het gemiddelde huis in 1980 ook nog een stuk kleiner was dan nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205855675
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan gewoon naar het open huis gaan.
Is wel een goed plan inderdaad.
  maandag 5 september 2022 @ 15:54:50 #91
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205855922
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:35 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Is wel een goed plan inderdaad.
Plus dat je dan ook meteen wel een indruk krijgt van de intresse.

Als er 50 man staan weet je wel hoe laat het is, als je de enige bent ook.
Dum de dum
pi_205856813
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 15:54 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Plus dat je dan ook meteen wel een indruk krijgt van de intresse.

Als er 50 man staan weet je wel hoe laat het is, als je de enige bent ook.
Dat is waar dus slim om even een kijkje te gaan nemen.
pi_205862344
Waarom isoleerde men woningen vroeger heel slecht? je ziet bijv woningen uit 1970 waar enkel in de woonkamer dubbelglas is en boven niet, waarom boven niet? terwijl er wel radiatoren hangen?
Een collega van me zei dat men daar destijds totaal niet mee bezig was en dat gas onbeperkt was? ofwel net als water?
En men in de tijd niet druk maakte om het nageslacht, dat lossen hun wel op.
Interessant he ?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 00:43:40 #94
414785 sirdanilot
pi_205862368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom isoleerde men woningen vroeger heel slecht? je ziet bijv woningen uit 1970 waar enkel in de woonkamer dubbelglas is en boven niet, waarom boven niet? terwijl er wel radiatoren hangen?
Een collega van me zei dat men daar destijds totaal niet mee bezig was en dat gas onbeperkt was? ofwel net als water?
En men in de tijd niet druk maakte om het nageslacht, dat lossen hun wel op.
Vroeger sliep je gewoon in een koude slaapkamer en stonden de ijsbloemen op de ramen in de winter.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205863093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 00:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom isoleerde men woningen vroeger heel slecht? je ziet bijv woningen uit 1970 waar enkel in de woonkamer dubbelglas is en boven niet, waarom boven niet? terwijl er wel radiatoren hangen?
Een collega van me zei dat men daar destijds totaal niet mee bezig was en dat gas onbeperkt was? ofwel net als water?
Zoiets was het inderdaad. Vroeger werd er "goedkoop" gebouwd, dus zo min mogelijk aan materialen uitgeven. Isolatiemateriaal was er nauwelijks, het eerste "thermopane" was idioot duur.

Plus men had allerlei ideeën over ventilatie (lees: stoken voor de mussen op het dak), waardoor er amper warmte werd vastgehouden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205868295
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Shady business. Vrienden van ons hier in het VK hebben recent hun (eigen gebouwde) huis verkocht. Hadden een makelaar in de arm genomen en het te koop gezet. Er was maar weinig interesse, weinig kijkers en maar 1 bod, voor de vraagprijs. Totdat ze een briefje in de bus kregen, of het huis nog te koop was. In het VK is een huis te koop totdat alles getekend is, en dat was nog niet zo, dus het was inderdaad nog te koop. Contact opgenomen met degenen van het briefje. Bleek dat die bij de makelaar geinformeerd hadden, maar die hadden gezegd dat het huis al verkocht was. Aangedrongen, en gevraagd of de makelaar toch kon bellen. Makelaar belde later terug met de mededeling dat ze contact met de verkoper hadden gehad en dat ze niet geinteresseerd waren. WTF?
Advies ingewonnen bij een advocaat, maar die zei dat in dergelijke zaken je toch nog erg moeilijk onder je contract met de makelaar uit kunt. Dus flink aangedrongen bij de makelaar en de 2 partijen tegen elkaar laten bieden. Uiteindelijk is het toch aan de eerste partij verkocht voor £25k meer. Uiteindelijk ook nog minder aan makelaarskosten betaald uiteraard, werkte voor een percentage, maar een flat fee betaald. Maar bizar dat de makelaar ze dus zo een poot uit wilden draaien.
Het blijven boeven.
In Nederland is sinds kort het tuchtrecht aangescherpt. Dan kunnen ze uit hun ambt gezet worden.
pi_205868306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Nieuwbouw sociale huur wordt gefinancierd vanuit super goedkope leningen (met bankgarantie) en subsidies resp. goedkope grond betaald uit naastgelegen koopwoningen.
Yup en daarom is het dus ook zo'n slecht plan om de maximum huurprijzen ook voor de middenhuur te laten gelden. De middenhuur heeft wel de volledige kosten moeten betalen, waardoor het onredelijk is om de huur via dezelfde tabel te begrenzen als gesponsorde sociale huurwoningen.

Veel investeerders zullen afhaken en gaan geen nieuwe huizen bouwen voor deze categorie. Dat zie je nu al gebeuren. Bedoeling van deze maatregel was om de huurders in de midden categorie te helpen, maar als er straks minder woningen beschikbaar zijn, zijn ze juist verder van huis.
pi_205868422
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:16 schreef dyna18 het volgende:
Veel investeerders zullen afhaken en gaan geen nieuwe huizen bouwen voor deze categorie. Dat zie je nu al gebeuren. Bedoeling van deze maatregel was om de huurders in de midden categorie te helpen, maar als er straks minder woningen beschikbaar zijn, zijn ze juist verder van huis.
Ik zie eigenlijk helemaal geen grote nieuwbouwplannen, laat staan nieuwe woonwijken. Volgens mij loopt Hugo de Jonge, hopeloos achter. Er is meer aandacht voor NOx/NH3 problematiek en straks de Nitraatproblemen. Blijft weinig tijd over; kabinet heeft nog 2,5 jaar.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 20:52:43 #99
414785 sirdanilot
pi_205871524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk helemaal geen grote nieuwbouwplannen, laat staan nieuwe woonwijken. Volgens mij loopt Hugo de Jonge, hopeloos achter. Er is meer aandacht voor NOx/NH3 problematiek en straks de Nitraatproblemen. Blijft weinig tijd over; kabinet heeft nog 2,5 jaar.....
Woningbouw moet gewoon worden aanbesteed in opdracht van de overheid anders zullen er nooit genoeg woningen worden gebouwd.

Gaat niet gebeuren. Tenminste niet met dit kabinet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:05:24 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205872534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Woningbouw moet gewoon worden aanbesteed in opdracht van de overheid anders zullen er nooit genoeg woningen worden gebouwd.

Gaat niet gebeuren. Tenminste niet met dit kabinet.
Huh waarom? Als ze niet zo lastig doen met vergunningen had er al een hoop gebouwd kunnen worden!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')