Om die 45 miljoen jaarlijks structureel naar beneden te krijgen zal je of je uitgaven structureel moeten verminderen of op andere manier meer inkomsten genereren. Je kan wel een spaarpotje maken en daarmee geld erin pompen maar dan is je structurele probleem niet magisch verdwenen.quote:Op donderdag 1 september 2022 15:08 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Mijn hoop is dat we met 2 jaar dat startkapitaal te krijgen van 80m (las ik ergens hier op het forum) er een spaarpotje opgebouwd kan worden. Misschien zelfs iets opgezet kan worden waardoor die 45m jaarlijks verlies omlaag gebracht kan worden
De salarishuishouding is in Eindhoven al een paar jaar geen EL-niveau meer, als je kijkt naar wat er is betaald aan Gotze en Zahavi bijvoorbeeld. Dan moet je eigenlijk wel CL spelen om dat in balans te houden.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat dat bij andere clubs is dan, want zoals het geschreven staat hier komt niet over als EL begroten. Maar als een club als Feyenoord of AZ ook met -20 tot -30 miljoen begint oid (ik noem maar wat) is het een ander verhaal natuurlijk
Dat beweert Gutanoth toch ook niet. En zonder verdere analyse waar dat verlies vandaan komt is het ook niet zinnig om te speculeren wat je zou kunnen doen om iets op te zetten om dat te verminderen. Zit het in onderhoud? Hypotheeklasten? Salariskosten? En welke van die kosten zijn met een éénmalige kapitaalinjectie eventueel sterk te verminderen?quote:Op donderdag 1 september 2022 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Om die 45 miljoen jaarlijks structureel naar beneden te krijgen zal je of je uitgaven structureel moeten verminderen of op andere manier meer inkomsten genereren. Je kan wel een spaarpotje maken en daarmee geld erin pompen maar dan is je structurele probleem niet magisch verdwenen.
Maar dat is natuurlijk geen 20 miljoen per jaar dat je te veel uitgeeft.quote:Op donderdag 1 september 2022 15:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De salarishuishouding is in Eindhoven al een paar jaar geen EL-niveau meer, als je kijkt naar wat er is betaald aan Gotze en Zahavi bijvoorbeeld. Dan moet je eigenlijk wel CL spelen om dat in balans te houden.
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.quote:Op donderdag 1 september 2022 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk geen 20 miljoen per jaar dat je te veel uitgeeft.
Ik zag gisteren ook zo'n staartje met afschrijvingen van Ajax voorbij komen, met inderdaad transferwaardes gedeeld door contractjaren en wat dan jaarlijks aan afschrijving betekent. Dit jaar zouden de afschrijvingen van Ajax richting de 50 miljoen gaan geloof ik (toen was in dat lijstje Antony overigens nog niet verkocht).quote:Op donderdag 1 september 2022 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar een speler koop je voor 20 miljoen en een contract voor 4 jaar. Dan neemt je bezit met 20 miljoen toe (en neemt vervolgens elk jaar met 5 miljoen af, 4 jaar lang.)
Die 5 miljoen zijn toch geen operationele kosten? Het salaris van die speler wel.
Ik weet niet of ze voor die bedragen op de loonlijst stonden of dat er gewoon flinke tekenbonussen zijn afgetikt. Maakt ook niet uit, het is duidelijk dat PSV het salarishuis flink omhoog heeft gegooid in de Schmidt periode. De keiharde grens van 1 miljoen per jaar is toen echt wel losgelaten en dat moet ook wel als je nog mee wilt komen met Ajax.quote:Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.
Komen wel allemaal voor een appel en ei binnen. Gratis, of een hele lager transfersom. Dat heb ik liever dan zo’n Doan waar we 8 miljoen voor betalen en een redelijk salaris aan over mogen maken. Denk dat dit niet zo’n hele slechte strategie is eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 1 september 2022 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee maar alleen al die twee stonden volgens mij voor een miljoen of 7 in totaal op de loonlijst... dan wordt het wel al snel een probleem als de pot met goud gemist wordt. Ik gok dat een Luuk en een Xavi Simons ook niet voor een appel en een ei komen ballen. Dat doen ze bij Ajax natuurlijk ook niet, maar die hebben wel al jaren CL-bonussen als backup.
Dat is denk ik ook wel het probleem, dat afschrijven op spelerswaarde is geen punt normaliter zolang ze maar meer opleveren dan het inkoopbedrag of minimaal de dagwaarde en dat is in aardig wat gevallen niet zo geweest en dan betekent die afschrijving dus echt een verlies.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komen wel allemaal voor een appel en ei binnen. Gratis, of een hele lager transfersom. Dat heb ik liever dan zo’n Doan waar we 8 miljoen voor betalen en een redelijk salaris aan over mogen maken. Denk dat dit niet zo’n hele slechte strategie is eerlijk gezegd.
Zo’n Gotze komt gratis binnen, pakt laten we zeggen 3 miljoen per jaar, en je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat was die 2 miljoen wel waard bijvoorbeeld, ondanks dat het wellicht niet helemaal was wat we er van gehoopt hadden. Zelfde met Luuk, komt voor weinig terug, en kopt je naar de volgende ronde waardoor je al 5 miljoen extra krijgt. Ik denk dat je bij PSV het echt meer moet zoeken in de middelmaat die constant voor veel teveel aangetrokken werd onder leiding van John. Daardoor mogen we nu allerlei gekke constructies bedenken om de hand op de knip houden, plus dat we veroordeeld zijn tot het zoeken in oud spelers of hopen dat een transfervrije speler een schot in de roos is (Gotze, Zahavi, Simons).
Komt wel veel druk op hem nu, ben benieuwd hoe die daar op reageert. Tegen Volendam ging het natuurlijk perfect, maar dat is wel ‘maar’ Volendam. Uiteindelijk moeten hij en Sangare dit jaar de kar gaan trekken zoals dat destijds ook was met Depay en Wijnaldum, als je zulke bedragen afslaat kan het maar beter lonen. Niet dat ik verwacht dat PSV echt om het kampioenschap gaat strijden, maar ver komen in Europa en minder vaak door de ondergrens zakken is wel een minimum vereiste imo.quote:
Misschien juist bevrijd, tegen de Volendams van deze wereld kan je het wel op 70% maar in die CL voorrondes was het heel matig wat hij liet zien.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komt wel veel druk op hem nu, ben benieuwd hoe die daar op reageert. Tegen Volendam ging het natuurlijk perfect, maar dat is wel ‘maar’ Volendam. Uiteindelijk moeten hij en Sangare dit jaar de kar gaan trekken zoals dat destijds ook was met Depay en Wijnaldum, als je zulke bedragen afslaat kan het maar beter lonen. Niet dat ik verwacht dat PSV echt om het kampioenschap gaat strijden, maar ver komen in Europa en minder vaak door de ondergrens zakken is wel een minimum vereiste imo.
Je weet echter ook dat als je dalijk een keer punten verliest in de Eredivisie en Europees een kut wedstrijd speelt tegen Bodo Glimt ofzo, dat alle aandacht/druk vooral gaat naar de 2 mannen die 40 miljoen waard zouden zijn. Nou heb ik bij allebei wel het idee dat ze niet zo van de leg raken van dat soort dingen, maar ben wel benieuwd hoe het gaat dit jaarquote:Op vrijdag 2 september 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien juist bevrijd, tegen de Volendams van deze wereld kan je het wel op 70% maar in die CL voorrondes was het heel matig wat hij liet zien.
wel lullig dat PSV akkoord is gegaan met Leeds, die gaat dus nooit meer voor de echte hoofdprijs weg, wordt max 40-45quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:33 schreef Gutanoth het volgende:
Ik denk dat de druk er nu juist lekker af is. Ik hoop op een Memphis/Wijnaldum seizoen!
Ik neem aan dat je hem 'as we speak' aan het maken bent?quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Druk hier. Kennelijk gebeurt er wat bij PSV. Nu nog een mooie OP.
Leeds begrijpt natuurlijk ook wel dat hij in de winter nooit voor minder dan 40 weggaat. Als hij het in de EL een beetje leuk doet, volgend seizoen ook nietquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel lullig dat PSV akkoord is gegaan met Leeds, die gaat dus nooit meer voor de echte hoofdprijs weg, wordt max 40-45
Als er toch iets past bij Prijs van de Dag dan zijn het wel voetballers.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel lullig dat PSV akkoord is gegaan met Leeds, die gaat dus nooit meer voor de echte hoofdprijs weg, wordt max 40-45
Ik wil daar dit weekend best wel eens naar kijken, maar er zijn er hier die daar veel beter in zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem 'as we speak' aan het maken bent?
Sowieso is fit blijven ook wel een ding bij hem, tot nu elk seizoen wel een flink aantal weken uit de running geweestquote:Op vrijdag 2 september 2022 08:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komt wel veel druk op hem nu, ben benieuwd hoe die daar op reageert. Tegen Volendam ging het natuurlijk perfect, maar dat is wel ‘maar’ Volendam. Uiteindelijk moeten hij en Sangare dit jaar de kar gaan trekken zoals dat destijds ook was met Depay en Wijnaldum, als je zulke bedragen afslaat kan het maar beter lonen. Niet dat ik verwacht dat PSV echt om het kampioenschap gaat strijden, maar ver komen in Europa en minder vaak door de ondergrens zakken is wel een minimum vereiste imo.
Dat is de PSV special. In Eindhoven doen we niet aan fit blijven.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sowieso is fit blijven ook wel een ding bij hem, tot nu elk seizoen wel een flink aantal weken uit de running geweest
En Fofana?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:42 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hoe lang ligt Noni er nog uit?
Na het WK pas op z’n vroegstquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:42 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hoe lang ligt Noni er nog uit?
Gotze zijn tekengeld stond gewoon op de balans, net als nu de tekengelden van de transfervrije spelers die gekomen zijnquote:Op donderdag 1 september 2022 16:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komen wel allemaal voor een appel en ei binnen. Gratis, of een hele lager transfersom. Dat heb ik liever dan zo’n Doan waar we 8 miljoen voor betalen en een redelijk salaris aan over mogen maken. Denk dat dit niet zo’n hele slechte strategie is eerlijk gezegd.
Zo’n Gotze komt gratis binnen, pakt laten we zeggen 3 miljoen per jaar, en je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat was die 2 miljoen wel waard bijvoorbeeld, ondanks dat het wellicht niet helemaal was wat we er van gehoopt hadden. Zelfde met Luuk, komt voor weinig terug, en kopt je naar de volgende ronde waardoor je al 5 miljoen extra krijgt. Ik denk dat je bij PSV het echt meer moet zoeken in de middelmaat die constant voor veel teveel aangetrokken werd onder leiding van John. Daardoor mogen we nu allerlei gekke constructies bedenken om de hand op de knip houden, plus dat we veroordeeld zijn tot het zoeken in oud spelers of hopen dat een transfervrije speler een schot in de roos is (Gotze, Zahavi, Simons als voorbeelden van deze transfers).
De hele markt begrijpt nu dat PSV moet verkopen voor 1 juli, lullig maar zo werkt het nu eenmaalquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Leeds begrijpt natuurlijk ook wel dat hij in de winter nooit voor minder dan 40 weggaat. Als hij het in de EL een beetje leuk doet, volgend seizoen ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |