En als ze veel verdienen betalen ze ook veel belasting dus alleen maar gunstig voor de overheid.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je gaat met elke studie veel geld verdienen? Alleen studies waar je veel geld mee gaat verdienen zijn waardevol?
Maar dat is dus al niet waar. Dat wordt al terug betaald door het progressieve belastingstelsel dat we hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Weet ik niet. Moet de maatschappij betalen aan de opleiding waardoor iemand veel gaat verdienen? Wat wel mis ging is dat de schuld ook telt voor je hypotheek, dat was niet de bedoeling.
Als je het niet kan aflossen wordt het uiteindelijk kwijtgescholden. Je hebt heel lang tijd voor je moet gaan terug betalen. Iemand die een paar jaar aan het werk is kan het binnen een paar jaar terug betalen.
Oh dat is een dingetje bij extreemlinks of populistisch rechts. Als je het niet eens bent met je schulden hoef je niet terug te betalen.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:23 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo weinig eergevoel hebben dat ze hun schulden niet afbetalen als daar een mogelijkheid toe is. Je hebt het toch geleend? Dan betaal je het terug. Anders is het gewoon diefstal.
De voorwaarden zijn al zo extreem gunstig.
Ik weet niet of dat met politieke voorkeur te maken heeft. Ik vind het een hele rare redenering. Het is immers geen gratis geld, maar gewoon geld dat is opgebracht door werkende Nederlanders via de belasting. Wat zou jou het recht geven dat niet terug te betalen? Snap de redenering niet.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dat is een dingetje bij extreemlinks of populistisch rechts. Als je het niet eens bent met je schulden hoef je niet terug te betalen.
Met het bedrag wat ik de staat schuldig ben zou je zo weer één hele asielzoeker kunnen onderhouden, voor één heel jaar. Kun je naar fluiten dus.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dat is een dingetje bij extreemlinks of populistisch rechts. Als je het niet eens bent met je schulden hoef je niet terug te betalen.
De rekening en verantwoordelijkheid bij een ander leggen is een van de kernbeginselen van beider gedachtegoed.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat met politieke voorkeur te maken heeft. Ik vind het een hele rare redenering. Het is immers geen gratis geld, maar gewoon geld dat is opgebracht door werkende Nederlanders via de belasting. Wat zou jou het recht geven dat niet terug te betalen? Snap de redenering niet.
Good boy.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:23 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo weinig eergevoel hebben dat ze hun schulden niet afbetalen als daar een mogelijkheid toe is. Je hebt het toch geleend? Dan betaal je het terug. Anders is het gewoon diefstal.
Dat zijn eerder die sloebers die hun hand ophouden bij de overheid en die weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun verplichtingen.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:41 schreef theunderdog het volgende:
Al die overheids-slaafjes hier.
'verantwoordelijkheid nemen'..quote:Op donderdag 1 september 2022 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn eerder die sloebers die hun hand ophouden bij de overheid en die weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun verplichtingen.
Lijkt me voor een stabiele samenleving wel nuttig als mensen aan hun betalingsverplichtingen worden gehouden.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'verantwoordelijkheid nemen'..
Jij bent ook voor orde en regelmaat, denk ik he?
Je ziet de overheid als je vriend?quote:Op donderdag 1 september 2022 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me voor een stabiele samenleving wel nuttig als mensen aan hun betalingsverplichtingen worden gehouden.
Ben jij ook zo'n type dat geld leent van vrienden en denkt dat het dan van jou is?
Ah zo eentje dusquote:Op donderdag 1 september 2022 11:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je ziet de overheid als je vriend?
Voor mij is de band wezenlijk anders. Maar goed...
Als iemand zelf kan bepalen dat hij een aangegane schuld niet wil betalen mogen daar maatregelen tegenover staan.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:47 schreef Dauthi het volgende:
Nogal vreemd en bizar dat een instantie als de DUO kan bepalen dat je mensenrechten kunnen worden ingetrokken bij een openstaande schuld.
Dat lijkt mij sterk. Gezien de macht van de overheid. Als ik nergens voor zou betalen, dan had ik hier niet zo relaxt gezeten. Ben immers niet rijk genoeg voor efficiënte belastingontduiking/ontwijking.quote:
Er is nogal een verschil met de keuze boete betalen of de gevangenis in door een instantie als Justitie.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als iemand zelf kan bepalen dat hij een aangegane schuld niet wil betalen mogen daar maatregelen tegenover staan.
Kan je ook overkomen met openstaande boetes als je door de paspoortcontrole moet op Schiphol. Dan wordt je paspoort niet ingenomen maar je komt in ieder geval niet verder zonder te betalen.
De rente is wel opeens flink verhoogd. Waardoor sommige mensen die wel afbetalen naar draagkracht de schuld niet eens kleiner zien worden. En een echt vrijwillige lening is het niet. Natuurlijk kun je kiezen om maar niet te studeren maar dat heeft wel flinke gevolgen voor de rest van je leven.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:23 schreef LXIV het volgende:
Ik heb nog 2 jaar 0% rente. De rente wordt per 5 jaar vastgezet. De meeste studieschuld aflossen zitten in de gunstige lage rente periode.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
De rente is wel opeens flink verhoogd. Waardoor sommige mensen die wel afbetalen naar draagkracht de schuld niet eens kleiner zien worden. En een echt vrijwillige lening is het niet. Natuurlijk kun je kiezen om maar niet te studeren maar dat heeft wel flinke gevolgen voor de rest van je leven.
hoe voel jij je dan als je gebruik maakt van wegen die door de overheid zijn aangelegd? vies? een indringer?quote:Op donderdag 1 september 2022 11:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je ziet de overheid als je vriend?
Voor mij is de band wezenlijk anders. Maar goed...
Just wonderin.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoe voel jij je dan als je gebruik maakt van wegen die door de overheid zijn aangelegd? vies? een indringer?
of als je beschermd wordt door de dijken die de overheid heeft aangelegd? heb je dan eigenlijk het gevoel dat je liever zou verdrinken?
en hoe sta je er tegenover dat de overheid moordenaars als mohammed bouyeri, ischa magaev en willem van eijk levengslang heeft vastgezet? zou je die mensen liever vrij zien?
just wonderin...
De overheid gaat over paspoorten. DUO is gewoon overheid.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:13 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil met de keuze boete betalen of de gevangenis in door een instantie als Justitie.
Het is van een hele andere orde van grote dat een schoolgeldinstantie gaat bepalen dat je geen paspoort meer mag hebben. En dat zelfs zonder tussenkomst van een rechter.
Dat is een mensenrechtenschending.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |