SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Russen kunnen roepen wat ze willen. Wie kan het controleren?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zal Putin leren...oh wacht
Dus die dividend is ook niet echt?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Russen kunnen roepen wat ze willen. Wie kan het controleren?
Idd, wat gaat iemand waar voor die roebels bij wie kopen ?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is dat niet Belgische slang?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:12 schreef Frutsel het volgende:
"Dat is vooral voorindeling voor de Russische regering"..
topzin!
Ze kunnen Roebels toch gewoon voor Dollars of Euro's inwisselen, of is dat inmiddels ook verboden?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd, wat gaat iemand waar voor die roebels bij wie kopen ?
Dat Rusland (op papier) winst maakt is wat anders dan of het hun neerwaartsgaande economie uit het slop gaat helpen.
Het gaat drama met de rus economie. Reserves zijn ongeveer over een jaar uitgeput.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
En welke entiteit die USD of EUR heeft, gaat die aan jou willen verkopen voor roebels?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ze kunnen Roebels toch gewoon voor Dollars of Euro's inwisselen, of is dat inmiddels ook verboden?
Dit zeggen en dan een post later dit posten:quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:
Welke reserves?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gaat drama met de rus economie. Reserves zijn ongeveer over een jaar uitgeput.
Maar ik heb zo'n vermoeden, gezien je naam, dat je niet zo'n boodschap hebt aan doorwrochte feiten.
Waar baseer je het "feit" op dat de reserves over een jaar uitgeput zijn?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gaat drama met de rus economie. Reserves zijn ongeveer over een jaar uitgeput.
Maar ik heb zo'n vermoeden, gezien je naam, dat je niet zo'n boodschap hebt aan doorwrochte feiten.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige burn rate, en waar ze mee begonnen eind feb.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:22 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Waar baseer je het "feit" op dat de reserves over een jaar uitgeput zijn?
Na 30/40 jaar lang Rusland te hebben gesponsord denken dat ze in een paar maanden het teniet te doen.quote:
Bron graag.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Huidige burn rate, en waar ze mee begonnen eind feb.
Tuurlijk en benieuwd of en hoe dat (waar) gaat met grotere bedragen dan zeg voor ¤100. Ik kan als Rusland ook zeggen dat de exchange rate geweldig staat. Dat tot uiting brengen - in/voor een deficit verklaard land - is een andere kwestie.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ze kunnen Roebels toch gewoon voor Dollars of Euro's inwisselen, of is dat inmiddels ook verboden?
De Roebel ligt wat lager dan vorig jaar, maar is helemaal nog niet ingestort zo te zien.
45 miljard winst nu.. en hoeveel lopen ze op de lange termijn mis doordat de EU onafhankelijk aan het worden is van Rusland? 1, 2, 5 biljoen?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Geduld hebben.. een zaadje is ook niet in een dag een plant. De EU, maar vooral Duitsland heeft zichzelf afhankelijk gemaakt van Rusland. De komende jaren zal dit met een rap tempo worden afgeschaald.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:31 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Na 30/40 jaar lang Rusland te hebben gesponsord denken dat ze in een paar maanden het teniet te doen.
Echt serieus? 45 miljard wist? 1 gas bedrijf, en de rest van economie. ze hebben normaal 1200 miljard winst. dus hoe doen de andere bedrijven het?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
In b4 het ondoordachte gekakel dat ze het dan wel aan china en india gaan verkopen, nevermind dat er geen pijpleidingen lopen om dat te doen, rus niet het geld en de knowhow heeft om die te leggen, al helemaal niet op ultra korte termijn, en er ook niet genoeg LNG schepen en faciliteiten zijn om het op die manier te verschepen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
45 miljard winst nu.. en hoeveel lopen ze op de lange termijn mis doordat de EU onafhankelijk aan het worden is van Rusland? 1, 2, 5 biljoen?
Goedzo.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:26 schreef Aether het volgende:
EU-visum wordt duurder en ingewikkelder voor Russen
https://nos.nl/artikel/24(...)ikkelder-voor-russen
China? Die heeft nog heel veel USD, als ik het goed begrepen heb. En die wil Rusland best helpen met Roebels.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
En welke entiteit die USD of EUR heeft, gaat die aan jou willen verkopen voor roebels?
Roebels zijn niet vrij verhandelbaar. Da's de reden dat ze relatief hoog staan.
Daar zit het probleemquote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Geduld hebben.. een zaadje is ook niet in een dag een plant. De EU, maar vooral Duitsland heeft zichzelf afhankelijk gemaakt van Rusland. De komende jaren zal dit met een rap tempo worden afgeschaald.
Dat kost tijd en heel veel geld. Maar op de langetermijn is haast iedereen het er overeens: we moeten niet afhankelijk worden zijn van Rusland en fossielebrandstoffen in het algemeen.
Wellicht gaat het 10j duren, so be it.
Daarnaast zullen ook China en India zich achter de oren krabben, die gaan nevernooit afhankelijk worden van Rusland en zullen daardoor ook maatregelen moeten nemen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
In b4 het ondoordachte gekakel dat ze het dan wel aan china en india gaan verkopen, nevermind dat er geen pijpleidingen lopen om dat te doen, rus niet het geld en de knowhow heeft om die te leggen, al helemaal niet op ultra korte termijn, en er ook niet genoeg LNG schepen en faciliteiten zijn om het op die manier te verschepen.
En hoe ga je al dat gas daar krijgen? Er is geen voldoende capaciteit op de leidingen richting China.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
China? Die heeft nog heel veel USD, als ik het goed begrepen heb. En die wil Rusland best helpen met Roebels.
Geen idee, hoor, ik zit er niet zo diep in. Maar wat jij zegt klinkt een beetje als Westerse arrogantie. NOFI.
Dus china gaat die harde valuta die ze hebben, en nodig hebben om hun eigen banken te stutten, graag inruilen voor roebels?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
China? Die heeft nog heel veel USD, als ik het goed begrepen heb. En die wil Rusland best helpen met Roebels.
Geen idee, hoor, ik zit er niet zo diep in. Maar wat jij zegt klinkt een beetje als Westerse arrogantie. NOFI.
Nah, die vliegtuigonderdelen of andere geavanceerdere zooi is hopelijk een kortere termijn uitdaging. Want als die oorlog nog 5-10 jaar duurt heeft Oekraine wel een uitdaging. Maar dat Rusland een grote inkomstenbron kwijt is op de middellange termijn is wel duidelijk. Stel alles komt goed (Oekraine bevrijd van Russen, Rusland en het Westen zitten weer op 1 lijn en vertrouwen groeit weer tot op zekere hoogte en ze krijgen gewoon weer toegang tot westerse technologie), die gasleveringen vanuit Rusland gaan niet meer nodig zijn over een paar jaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Daarnaast zullen ook China en India zich achter de oren krabben, die gaan nevernooit afhankelijk worden van Rusland en zullen daardoor ook maatregelen moeten nemen.
En idd, er lopen amper leidingen richting Azië vanuit Rusland. Dus ook de op de kortetermijn geen significante stijging van gas richting azie.
Er is op de lange termijn een gigantisch probleem ontstaan door Poetin. Over 5-10j hebben ze ook geen vliegtuigonderdelen meer of andere geavanceerde zooi uit je het westen.
Rusland heeft nog een buffer, maar heeft letterlijk al zijn armen en benen geamputeerd en zal op de langetermijn leegbloeden.
Tja, daarom gaan we ook weg bij Rusland qua gas...quote:Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft de gemiddelde Rus met die oorlog te maken? Beetje raar om dit goed te keuren. Zou wat zijn als iedereen in het buitenland beoordeeld wordt op de daden van hun overheid.quote:
kind van de rekening, het is wat het is. En je mist er weinig aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat heeft de gemiddelde Rus met die oorlog te maken? Beetje raar om dit goed te keuren.
Nog nooit een gemiddelde Rus tegengekomen in St. Moritz.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat heeft de gemiddelde Rus met die oorlog te maken? Beetje raar om dit goed te keuren.
Tja, wat heeft de gemiddelde Oekraïener met de oorlog te maken?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat heeft de gemiddelde Rus met die oorlog te maken? Beetje raar om dit goed te keuren. Zou wat zijn als iedereen in het buitenland beoordeeld wordt op de daden van hun overheid.
Ze mochten willen dat ze het zo lang uit konden zingen met hun huidige vloot aan westerse vliegtuigen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
Over 5-10j hebben ze ook geen vliegtuigonderdelen meer of andere geavanceerde zooi uit je het westen.
Ja, die arme russen kunnen er helemaal niks aan doen dat er iedere keer weer een gek in het kremlin eindigt die weer eens landjepik gaat spelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat heeft de gemiddelde Rus met die oorlog te maken? Beetje raar om dit goed te keuren. Zou wat zijn als iedereen in het buitenland beoordeeld wordt op de daden van hun overheid.
Niks, dus?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat heeft de gemiddelde Oekraïener met de oorlog te maken?
Rond de 70 procent van de Russen steunt de megalomane haatdwerg Poetin. De NOS heeft het zelfs over 80 procent. Wie achter zijn nationalistische, imperialistische politiek staat, mag wegblijven.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Vroeger noemden we dat sovjet uitslagen. Korreltje zout is korreltjequote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Rond de 70 procent van de Russen steunt de megalomane haatdwerg Poetin. De NOS heeft het zelfs over 80 procent. Wie achter zijn nationalistische, imperialistische politiek staat, mag wegblijven.
https://nos.nl/artikel/24(...)s-militaire-operatie
het zegt gewoon niks, in 2017 had gazprom dus 17 miljard winst in het zelfde kwartaal, de gas prijs is vertienvoudigd, dus hoezo gaat het goed met de economie daar?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, die vliegtuigonderdelen of andere geavanceerdere zooi is hopelijk een kortere termijn uitdaging. Want als die oorlog nog 5-10 jaar duurt heeft Oekraine wel een uitdaging. Maar dat Rusland een grote inkomstenbron kwijt is op de middellange termijn is wel duidelijk. Stel alles komt goed (Oekraine bevrijd van Russen, Rusland en het Westen zitten weer op 1 lijn en vertrouwen groeit weer tot op zekere hoogte en ze krijgen gewoon weer toegang tot westerse technologie), die gasleveringen vanuit Rusland gaan niet meer nodig zijn over een paar jaar.
Fijn een nieuw ijzeren gordijn optrekken en de Russen buiten de deur houden in de EU dus. Het is ook hoog tijd dat het strontverwende nageslacht van de malafide Russische elite uit de EU gesmeten wordt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Rond de 70 procent van de Russen steunt de megalomane haatdwerg Poetin. De NOS heeft het zelfs over 80 procent. Wie achter zijn nationalistische, imperialistische politiek staat, mag wegblijven.
Uit het artikel dat je aanhaalt:quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Verder las ik in het dagboek van een anti-oorlog Rus het volgende, en ik parafraseer:quote:Het onafhankelijke onderzoeksproject "Do Russians Want War" besloot de angst onder Russen rond opiniepeilingen te meten. Tussen 10 en 13 maart hield het een landelijke telefonische enquête, waaraan 1811 respondenten deelnamen. Hun werd gevraagd of ze de Russische acties in Oekraïne als een 'speciale militaire operatie' beschouwen. 63,3 procent zei ja.
Een greep uit de reacties die de onderzoekers deelden: "Nou, je weet wat er gebeurt als ik nee zeg. Daarom zal ik u natuurlijk zeggen dat dit een speciale militaire operatie is. Elke andere mening leidt tot strafrechtelijke vervolging, ik wil niet de gevangenis in." (man, 51 jaar, stad). "Het is nu bij wet verboden om te antwoorden wat je ervan vindt. Ik zal mij dus van stemming onthouden. " (man, 58 jaar, stad). "Ik weet het niet. Als ik nu antwoord geef, komen ze morgen naar me toe en zal de politie me weghalen." (Vrouw, 53 jaar, dorp).
Volgens het onderzoeksproject weigeren Russen steeds vaker dit soort vragen te beantwoorden, waarbij ze zeggen dat ze niet naar de gevangenis willen. Dat betekent volgens de onderzoekers dat opiniepeilingen in het huidige Rusland niet langer echte meningen weerspiegelen. Ze illustreren vooral dat de angst er goed inzit.
Tot slot is het belangrijk om te beseffen dat er een generatiekloof is: tienduizenden jonge Russen die uitgesproken tegen Poetin of de oorlog zijn, zijn opgepakt na demonstraties. En nog eens een kwart miljoen jonge hoogopgeleide Russen zijn het land inmiddels ontvlucht vanwege de repressie.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt serieus? 45 miljard wist? 1 gas bedrijf, en de rest van economie. ze hebben normaal 1200 miljard winst. dus hoe doen de andere bedrijven het?
en hoeveel winst hebben de andere oli bedrijven, hoeveel winst heeft heel rusland in normale omstandig heden?
Bij de laatste verkiezingen, toen putin de uitslag vervalste met "internet stemmen", hadden ze hem af moeten zetten.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:33 schreef OllieA het volgende:
Dus, tja, zijn het monsters die een megalomane haatdwerg steunen? Zijn het burgers die zich gedekt houden zolang ze zelf buiten schot blijven? Zijn het gewone mensen die worden geterroriseerd door hun eigen autocraat? Nemen ze hun verantwoordelijkheid niet?
De steun zal in de praktijk wel minder zijn, alleen durven mensen niet toe te geven dat ze Poetin niet steunen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
dat klopt, dus hoeveel is 45 miljard winst in totaal op het gehele winst van de russische economie?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heel Rusland 1200 miljard winst? Dat lijkt me ook niet te kloppen. Dat is zo'n beetje hun BBP
CNBC: This map shows the massive gas pipeline that Russia and China are buildingquote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
In b4 het ondoordachte gekakel dat ze het dan wel aan china en india gaan verkopen, nevermind dat er geen pijpleidingen lopen om dat te doen, rus niet het geld en de knowhow heeft om die te leggen, al helemaal niet op ultra korte termijn, en er ook niet genoeg LNG schepen en faciliteiten zijn om het op die manier te verschepen.
Aangezien je hier geen antwoord op gaf, neem ik aan dat je het uit je duim hebt gezogen.quote:
Dit ben ik op zich wel met je eens hoor. Maar toch vind ik het wel jammer dat je mijn slotzinnen niet hebt meegenomen in je post,quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij de laatste verkiezingen, toen putin de uitslag vervalste met "internet stemmen", hadden ze hem af moeten zetten.
Net zoals oekraine dat met die pro-rus president clown deed, die ook wel ff dacht de verkiezingen te jatten.
En dat is niet makkelijk, doet pijn, vallen doden. Maar dat is helaas de enige manier om van despoten af te komen, dat heeft de menselijke geschiedenis keer op keer laten zien.
En zolang ze dat niet doen, dragen ze gewoon verantwoordelijkheid voor wat die despoot in hun naam doet.
Ik kan nog wel wat compassie opbrengen voor Ivan-modaal. Het is wat makkelijk praten als je niet onder een fascistisch/stalinistisch regime gebukt gaat, toch?quote:Van alles een beetje, denk ik. Maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik vrees dat ik niet erg dapper zou zijn onder een stalinistisch bewind...
Je haalt een aantal definities door elkaar, BBP is niet gelijk aan winst.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat klopt, dus hoeveel is 45 miljard winst in totaal op het gehele winst van de russische economie?
want bbp = alles wat in en uitstroomt aan geld, en wat je dus overhoudt.
Want ik reken gazprom nuff als een staats bedrijf, want mocht dit naar private partijen gaan, dan snap ik helemaal niet wat de winst van gazprom er toe doet in het kader van de russisiche economie en de sancties?
Klopt, allemaal maar wat zegt de 45 miljard winst over hoe goed de russische economie het doet?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je haalt een aantal definities door elkaar, BBP is niet gelijk aan winst.
Je verhaal is niet heel duidelijk...
10 jaar? Kolen en olie zijn al einde oefening, en de Duitsers zeggen dat ze vanaf zomer 2024 onafhankelijk kunnen zijn van Russisch gas:quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Geduld hebben.. een zaadje is ook niet in een dag een plant. De EU, maar vooral Duitsland heeft zichzelf afhankelijk gemaakt van Rusland. De komende jaren zal dit met een rap tempo worden afgeschaald.
Dat kost tijd en heel veel geld. Maar op de langetermijn is haast iedereen het er overeens: we moeten niet afhankelijk worden van Rusland en fossielebrandstoffen in het algemeen.
Wellicht gaat het 10j duren, so be it.
Het is echter wel een zure appel waar we doorheen moeten na 20 jaar slapen.quote:Wie das Bundeswirtschaftsministerium Mitte Juli mitteilte, sank der Anteil russischer Gaslieferungen inzwischen von ehemals mehr als 50 Prozent auf 26 Prozent.
Mittelfristig soll Deutschland jedoch ganz unabhängig von russischen Gasimporten werden. Das Wirtschaftsministerium rechnet damit, dass bis Sommer 2024 eine vollkommene Unabhängigkeit erreicht werden kann.
Uiteraard maakt dit niemand echt gelukkig.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
En Polen etc? Duitsland voert door naar andere landen waardoor het lijkt alsof zij geen Russisch gas gebruiken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
10 jaar? Kolen en olie zijn al einde oefening, en de Duitsers zeggen dat ze vanaf zomer 2024 onafhankelijk kunnen zijn van Russisch gas:
Gas-Monitor zeigt, wie Deutschland die Unabhängigkeit von Russland schafft
https://www.focus.de/fina(...)ft_id_133237531.html
[..]
Het is echter wel een zure appel waar we doorheen moeten na 20 jaar slapen.
Ik ben het met je eens, het is niet 1 van die dingen, maar allemaal een beetjequote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dit ben ik op zich wel met je eens hoor. Maar toch vind ik het wel jammer dat je mijn slotzinnen niet hebt meegenomen in je post,
[..]
Ik kan nog wel wat compassie opbrengen voor Ivan-modaal. Het is wat makkelijk praten als je niet onder een fascistisch/stalinistisch regime gebukt gaat, toch?
En de gemiddelde Oekraïner? Die moet maar een beetje de oorlog ondergaan ofzo.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Er zit nog wel wat meer fascistisch ongedierte in het Kremlin wat hoognodig verdelgd dient te worden. En het is nog maar de vraag of er na het Poetin regime niet gewoon weer één of andere despoot met een oorlogszuchtig en misdadig regime voor in de plaats komt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 19:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, het is niet 1 van die dingen, maar allemaal een beetje
Toch gaat compassie van ons, geen oplossing brengen. Oplossing gaat zijn dat russen denken: niet in onze naam, deze waanzin, en putin een ceaușescu behandeling geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |