abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205827918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:58 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik snap niet dat CRE niet stopt met die volledig vrijblijvende voorintekening. Oók ik maak daar eerlijk gezegd wel eens gebruik van. Maar wat is nog de waarde van een proces als je in vroeg stadium bijvoorbeeld al 180% bent volgeschreven, maar uiteindelijk grote moeite hebt om 100% betalingen binnen te harken? Het zal wel met marketing te maken hebben, proberen een FOMO bij mensen te creëren....
Ik kan me eigenlijk geen voorbeeld voor de geest halen dat een project (uiteindelijk) niet vol kwam. Zelfs al die Duitse projecten van onlangs. Dus wat dat betreft hebben ze het gelijk aan hun zijde. Het werkt voor ze :)

Soms, als ik nog een beetje twijfel, pak ik 500 en 1000. Dan heb ik later, als ik wat meer gedacht en gelezen heb, 3 mogelijkheden: 500, 1.000 of 1.500. Zou ook 3x 500 kunnen doen maar dan krijg je later ook weer méér maandelijkse bedragen. Hou het liever wat compacter allemaal.
Pecunia non olet
pi_205828026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er wordt vaak zwaar overtekend bij CRE dus ik denk dat die 140% van mij niet kansloos is.
En anders morgen 11 uur, weer een kans :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IK zie leningdeel 2 niet staan op de side ook niet lening 1 alleen via link.
Is er al link van leningdeel2
pi_205828086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:52 schreef crowder07 het volgende:

[..]
IK zie leningdeel 2 niet staan op de side ook niet lening 1 alleen via link.
Is er al link van leningdeel2
https://www.crowdrealesta(...)antiepark-otterlo-ii

Link van KrekelJapie
pi_205828094
quote:
Bedankt zeker over hoofd gezien en ook bedankt Krekeljapie
Was op tijd
pi_205828114
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Soms, als ik nog een beetje twijfel, pak ik 500 en 1000. Dan heb ik later, als ik wat meer gedacht en gelezen heb, 3 mogelijkheden: 500, 1.000 of 1.500. Zou ook 3x 500 kunnen doen maar dan krijg je later ook weer méér maandelijkse bedragen. Hou het liever wat compacter allemaal.
Ik doe het ook altijd op die manier. En de 4e mogelijkheid is nul euro, keuze genoeg dan.
pi_205828389
Ik ben dol op statistiek, dus houd ook van mijn cf-porto veel zaken bij. Afgelopen jaren is het qua defaults gelukkig erg rustig gebleven maar dat was niet altijd zo. Vooral niet in de tijd dat nog nauwelijks zekerheden werden gevestigd.
Onderstaand de top 5 van mijn grootste zeperds door de jaren heen.
Let wel dit gaat puur om schade in euro's en niet als % van het leningbedrag.

1. House of Cars/Chris Comes (VDG, 2019)
2. Dutch Electronics (GvE, 2017)
3. Pacogi (GvE, 2016)
4. Weesper Boekhandel (CCF, 2017)
5. Adalia Hoeve (GvE, 2017).

2017 was mijn eigen 1672 :D

En waarmee ging U - het hardst - de bietenbrug op?
Pecunia non olet
pi_205828478
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:12 schreef Essebes het volgende:

[..]
Klopt, het faillissement treft alleen de Reinkenstraat en de Dennenweg. Ander filialen zijn nu (nog?)niet betrokken.
Als geboren en getogen oud-Hagenees is dit wel een dingetje, ik haalde mijn Hessingbrood altijd bij een buurtsuper. Zou dit overigens te maken kunnen hebben met het feit dat o a bakkers veel last hebben van de hoge energieprijzen?
pi_205828771
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
Ik ben dol op statistiek, dus houd ook van mijn cf-porto veel zaken bij. Afgelopen jaren is het qua defaults gelukkig erg rustig gebleven maar dat was niet altijd zo. Vooral niet in de tijd dat nog nauwelijks zekerheden werden gevestigd.

3. Pacogi (GvE, 2016)

Tot nu toe gelukkig 1 default en dat was hengelsport van Benthem bij CCF. Dat was in mijn beginjaren van crowdfunding.
pi_205828865
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 06:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]
Hier alvast de investeringslink voor deel 1 die maandag pas beschikbaar komt voor andere investeerders.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/579-vrouwenvleugel
Bij dit project wordt er nu dus 1.8 miljoen opgehaald en op diezelfde inschrijving, en ik neem aan ook dezelfde rang omdat nu al gesproken wordt over een ltv van 79.3%, kan daar dus nog 2 miljoen bij komen, het streefbedrag staat dan ook op 3.8 miljoen.
pi_205829119
quote:

1. Pacogi - GVE (2015)
2. Onderhoudsbedrijf Hefbruggen - FNC (2018)
3. Teknowserv Marketing 2 / NPFC - LDH (2016)
4. Barato Coffee - IVM (2019)
5. Down town's Haarlem - HCN (2015)
pi_205829125
quote:

3. Pacogi (GvE, 2016)

heb je hier FNC niet in opgenomen?
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:57:06 #112
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_205829193
quote:
Ik zou het na moeten kijken Obli, maar ik denk Infra Unie bij Aygodutch (2015)
pi_205829210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:51 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
heb je hier FNC niet in opgenomen?
Jawel maar bij FNC investeerde ik telkens een vast, vrij laag bedrag. In het begin heb ik wél een hoger bedrag ingezet op Brucon/Jami, dat is nog een heel gedoe geweest met veel actie vanuit FNC maar uiteindelijk kwam daar niets meer uit, zou op plaats 8 hebben gestaan in mijn lijstje.

Die hefbruggenclub van FNC had ik trouwens ook maar dat was in euro's geringer, vergeleken met de 'top 5'.
Als percentage van de inleg gerekend, zou deze bovenaan hebben gestaan , want volledig moeten afschrijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 03-09-2022 13:06:59 ]
Pecunia non olet
pi_205829275
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 06:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]
Hier alvast de investeringslink voor deel 1 die maandag pas beschikbaar komt voor andere investeerders.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/579-vrouwenvleugel
Ik had wat twijfels bij de genoemde LVT ratio's maar na wat rekenen lijkt dat wel te kloppen ALS je er vanuit gaat dat de toekomstige verhoging van de investering voor ontwikkelingskosten inderdaad leidt tot een evenredige waardevermeerdering.
Hoe courant zou zo'n pand zijn? Lijkt me dat er voorwaarden aan de originele gunning zitten waardoor je bij mislukken van het project je het niet zomaar openbaar kunt veilen. Doordat het een rijksmonument is zijn de mogelijkheden ook beperkt.
De plannen zijn nogal vaag, "een open en doorwaadbaar gebied dat met haar diverse landschappen zal worden verbonden aan de Bredase binnenstad", maar de vergunningen laten nog wel even op zich wachten en tot die tijd wordt het verhuurd en gebruikt voor het stallen van asielzoekers. Tegen de tijd dat de ontwikkeling daadwerkelijk los kan zal er wel een herfinanciering volgen. Al met al voelt de 6% rente (oke, zonder kosten) wat mager, ik denk er nog een dagje over na.
pi_205829296
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:02 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Als geboren en getogen oud-Hagenees is dit wel een dingetje, ik haalde mijn Hessingbrood altijd bij een buurtsuper. Zou dit overigens te maken kunnen hebben met het feit dat o a bakkers veel last hebben van de hoge energieprijzen?
Ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Op Omroep West geven ze een combi’s aan van gestegen graanprijzen, energieprijzen en omzet die door Corona nog steeds niet volledig hersteld was.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_205829337
quote:

3. Pacogi (GvE, 2016)

Ik houd helemaal geen projectadministratie bij maar de defaults nog wel:
1. Pacogi (GVE)
2. Rotterdamse kookpot (GVE)
3. Job Lanceer (GVE)
4. RS Paper converting (KNAB)
5. We Cross (GVE)

Alle defaults bedragen een voor mij acceptabele 13% van de reeds ontvangen rente, dus snoepen circa een procentpunt van het rendement af.
pi_205829401
quote:

1.: Organext(GvE, 2016)
2.: Melvinsi (GvE, 2014)
3.: Mulders motoren (NLi, 2019)
4.: van Os schoenen (A4F, 2019)
5.: Special trees (KoM, 2015)

Na 2019 nagenoeg niets meer zonder hypotheek meegenomen.
In het kader van statistiek:
Nog slechts ongeveer 7% van het huidige uitstaande bedrag van mijn portefeuille betreft leningen zonder hypoothecaire zekerheid.
Het huidige afgeschreven bedrag (= meer als 90 dagen vertraagd) waar nog enige vorm van recovery loopt is ook zo'n 7% van het huidig uitstaande bedrag.

ps: vooral bij GvE zitten er een aantal projecten bij die naar mijn mening alleen voor de statistiek nog niet definitief afgeschreven worden, beetje window dressing voor het platform.

[ Bericht 8% gewijzigd door ETphonehome op 03-09-2022 13:26:42 ]
pi_205829433
quote:

3. Pacogi (GvE, 2016)

De bietenbrug ging ik meest op met:
Pacogi en Powernux (GvE)
Gastouderbureau de Belhamels (KoM, ga je nogmaals schamen KoM!)
Steigerbouwer (IM)
Het Amsterdamse Proeflokaal (CCF)

Daarnaast nog een aantal defaults met relatief minder schade.
pi_205829461
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:08 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Op Omroep West geven ze een combi’s aan van gestegen graanprijzen, energieprijzen en omzet die door Corona nog steeds niet volledig hersteld was.
In een recent Telegraaf interview met VNO-NCW en MKB Nederland worden bakkers expliciet genoemd als zwaar getroffen
pi_205829534
Organext (GVE 2016)
Business Compleet (CCF 2016)
vZuuk (GVE 2017)
Papa Joe (HCN 2019)
Boris Bar & Kitchen Dordrecht (HCN 2020)
En nog een paar kleine waar ik een beperkt verlies heb. Hiervan geleerd. En tevreden met mijn huidige portefeuille.
pi_205829618
Iemand hier in porject Hilversum Geuzenweg 19 bij SIG ? Het project zou 2 augustus al afgelost moeten worden wat niet is gebeurd , en deze maand zie ik dat er maar een fractie van de normale rente bijgeschreven is.

Ik dacht juist dat ik extra veel rente zou krijgen incl boete namelijk
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:51:33 #122
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_205829636
Special trees (KOM)
Steigerbouw RO montage (INV)
InfraUnion (AGD)
Fish Point Breda (GVE)
Trailers transport Noorwegen (FNC)

Van het totaal van deze top 5 neemt de eerste 49,33%. Net zoveel dus als de volgende vier tezamen.
pi_205829920
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:49 schreef Fons92 het volgende:
Iemand hier in porject Hilversum Geuzenweg 19 bij SIG ? Het project zou 2 augustus al afgelost moeten worden wat niet is gebeurd , en deze maand zie ik dat er maar een fractie van de normale rente bijgeschreven is.

Ik dacht juist dat ik extra veel rente zou krijgen incl boete namelijk
SIG heeft dit gecommuniceerd
quote:
Het project Geuzenweg 19 te Hilversum had op het einde van de looptijd van 2 augustus 2022 aan de investeerders afgelost moeten worden. De project eigenaar had de intentie om de herfinanciering elders onder te brengen en heeft die wens ook aan SIG kenbaar gemaakt. Helaas is dit niet tijdig tot stand gekomen en heeft de eigenaar besloten om toch bij SamenInGeld een herfinanciering aan te vragen.

Uiteraard zal de eigenaar een boete betalen voor elke dag dat het project langer zal lopen. Deze vergoeding is 2 keer het van toepassing zijnde tarief per dag.
De boeterente zal neem ik aan nog moeten komen.
pi_205829972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:51 schreef Jaco078 het volgende:
Jaco, je inbox bij fok zit vol.
pi_205830642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef eXistence het volgende:

[..]
Het is slecht te horen maar hij zegt fourteen ipv forty. Nog steeds een substantieel aantal. Ik heb er vertrouwen in dat dit tot een goed einde wordt gebracht. Verder is MAX helder in de communicatie middels de Q&A's. Volgende week dinsdag staat de volgende Q&A op de planning over de Corbelo-leningen.
Ik ben ook niet zo heel somber. In het begin waren hun projecten in no time vol, soms met enkele of zelfs één investeerder dat moeten toch grotere jongens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')