Ik kan me eigenlijk geen voorbeeld voor de geest halen dat een project (uiteindelijk) niet vol kwam. Zelfs al die Duitse projecten van onlangs. Dus wat dat betreft hebben ze het gelijk aan hun zijde. Het werkt voor zequote:Op zaterdag 3 september 2022 09:58 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik snap niet dat CRE niet stopt met die volledig vrijblijvende voorintekening. Oók ik maak daar eerlijk gezegd wel eens gebruik van. Maar wat is nog de waarde van een proces als je in vroeg stadium bijvoorbeeld al 180% bent volgeschreven, maar uiteindelijk grote moeite hebt om 100% betalingen binnen te harken? Het zal wel met marketing te maken hebben, proberen een FOMO bij mensen te creëren....
quote:Op vrijdag 2 september 2022 22:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er wordt vaak zwaar overtekend bij CRE dus ik denk dat die 140% van mij niet kansloos is.
En anders morgen 11 uur, weer een kansIK zie leningdeel 2 niet staan op de side ook niet lening 1 alleen via link.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er al link van leningdeel2
https://www.crowdrealesta(...)antiepark-otterlo-iiquote:Op zaterdag 3 september 2022 10:52 schreef crowder07 het volgende:
[..]
IK zie leningdeel 2 niet staan op de side ook niet lening 1 alleen via link.
Is er al link van leningdeel2
Bedankt zeker over hoofd gezien en ook bedankt Krekeljapiequote:Op zaterdag 3 september 2022 11:04 schreef Collin63 het volgende:
[..]
https://www.crowdrealesta(...)antiepark-otterlo-ii
Link van KrekelJapie
Ik doe het ook altijd op die manier. En de 4e mogelijkheid is nul euro, keuze genoeg dan.quote:Op zaterdag 3 september 2022 10:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Soms, als ik nog een beetje twijfel, pak ik 500 en 1000. Dan heb ik later, als ik wat meer gedacht en gelezen heb, 3 mogelijkheden: 500, 1.000 of 1.500. Zou ook 3x 500 kunnen doen maar dan krijg je later ook weer méér maandelijkse bedragen. Hou het liever wat compacter allemaal.
Als geboren en getogen oud-Hagenees is dit wel een dingetje, ik haalde mijn Hessingbrood altijd bij een buurtsuper. Zou dit overigens te maken kunnen hebben met het feit dat o a bakkers veel last hebben van de hoge energieprijzen?quote:Op zaterdag 3 september 2022 10:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
Klopt, het faillissement treft alleen de Reinkenstraat en de Dennenweg. Ander filialen zijn nu (nog?)niet betrokken.
Tot nu toe gelukkig 1 default en dat was hengelsport van Benthem bij CCF. Dat was in mijn beginjaren van crowdfunding.quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
Ik ben dol op statistiek, dus houd ook van mijn cf-porto veel zaken bij. Afgelopen jaren is het qua defaults gelukkig erg rustig gebleven maar dat was niet altijd zo. Vooral niet in de tijd dat nog nauwelijks zekerheden werden gevestigd.
Onderstaand de top 5 van mijn grootste zeperds door de jaren heen.
Let wel dit gaat puur om schade in euro's en niet als % van het leningbedrag.
1. House of Cars/Chris Comes (VDG, 2019)
2. Dutch Electronics (GvE, 2017)
3. Pacogi (GvE, 2016)
4. Weesper Boekhandel (CCF, 2017)
5. Adalia Hoeve (GvE, 2017).
2017 was mijn eigen 1672![]()
En waarmee ging U - het hardst - de bietenbrug op?
Bij dit project wordt er nu dus 1.8 miljoen opgehaald en op diezelfde inschrijving, en ik neem aan ook dezelfde rang omdat nu al gesproken wordt over een ltv van 79.3%, kan daar dus nog 2 miljoen bij komen, het streefbedrag staat dan ook op 3.8 miljoen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 06:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Hier alvast de investeringslink voor deel 1 die maandag pas beschikbaar komt voor andere investeerders.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/579-vrouwenvleugel
1. Pacogi - GVE (2015)quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
Ik ben dol op statistiek, dus houd ook van mijn cf-porto veel zaken bij. Afgelopen jaren is het qua defaults gelukkig erg rustig gebleven maar dat was niet altijd zo. Vooral niet in de tijd dat nog nauwelijks zekerheden werden gevestigd.
heb je hier FNC niet in opgenomen?quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
3. Pacogi (GvE, 2016)
Ik zou het na moeten kijken Obli, maar ik denk Infra Unie bij Aygodutch (2015)quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
Jawel maar bij FNC investeerde ik telkens een vast, vrij laag bedrag. In het begin heb ik wél een hoger bedrag ingezet op Brucon/Jami, dat is nog een heel gedoe geweest met veel actie vanuit FNC maar uiteindelijk kwam daar niets meer uit, zou op plaats 8 hebben gestaan in mijn lijstje.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
heb je hier FNC niet in opgenomen?
Ik had wat twijfels bij de genoemde LVT ratio's maar na wat rekenen lijkt dat wel te kloppen ALS je er vanuit gaat dat de toekomstige verhoging van de investering voor ontwikkelingskosten inderdaad leidt tot een evenredige waardevermeerdering.quote:Op zaterdag 3 september 2022 06:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Hier alvast de investeringslink voor deel 1 die maandag pas beschikbaar komt voor andere investeerders.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/579-vrouwenvleugel
Ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Op Omroep West geven ze een combi’s aan van gestegen graanprijzen, energieprijzen en omzet die door Corona nog steeds niet volledig hersteld was.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:02 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Als geboren en getogen oud-Hagenees is dit wel een dingetje, ik haalde mijn Hessingbrood altijd bij een buurtsuper. Zou dit overigens te maken kunnen hebben met het feit dat o a bakkers veel last hebben van de hoge energieprijzen?
Ik houd helemaal geen projectadministratie bij maar de defaults nog wel:quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
3. Pacogi (GvE, 2016)
1.: Organext(GvE, 2016)quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
De bietenbrug ging ik meest op met:quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:54 schreef obligataire het volgende:
3. Pacogi (GvE, 2016)
In een recent Telegraaf interview met VNO-NCW en MKB Nederland worden bakkers expliciet genoemd als zwaar getroffenquote:Op zaterdag 3 september 2022 13:08 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Op Omroep West geven ze een combi’s aan van gestegen graanprijzen, energieprijzen en omzet die door Corona nog steeds niet volledig hersteld was.
SIG heeft dit gecommuniceerdquote:Op zaterdag 3 september 2022 13:49 schreef Fons92 het volgende:
Iemand hier in porject Hilversum Geuzenweg 19 bij SIG ? Het project zou 2 augustus al afgelost moeten worden wat niet is gebeurd , en deze maand zie ik dat er maar een fractie van de normale rente bijgeschreven is.
Ik dacht juist dat ik extra veel rente zou krijgen incl boete namelijk
De boeterente zal neem ik aan nog moeten komen.quote:Het project Geuzenweg 19 te Hilversum had op het einde van de looptijd van 2 augustus 2022 aan de investeerders afgelost moeten worden. De project eigenaar had de intentie om de herfinanciering elders onder te brengen en heeft die wens ook aan SIG kenbaar gemaakt. Helaas is dit niet tijdig tot stand gekomen en heeft de eigenaar besloten om toch bij SamenInGeld een herfinanciering aan te vragen.
Uiteraard zal de eigenaar een boete betalen voor elke dag dat het project langer zal lopen. Deze vergoeding is 2 keer het van toepassing zijnde tarief per dag.
Ik ben ook niet zo heel somber. In het begin waren hun projecten in no time vol, soms met enkele of zelfs één investeerder dat moeten toch grotere jongens zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:40 schreef eXistence het volgende:
[..]
Het is slecht te horen maar hij zegt fourteen ipv forty. Nog steeds een substantieel aantal. Ik heb er vertrouwen in dat dit tot een goed einde wordt gebracht. Verder is MAX helder in de communicatie middels de Q&A's. Volgende week dinsdag staat de volgende Q&A op de planning over de Corbelo-leningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |