Lees even terug waar je op reageerde. Mcmlxiv heeft het nergens over specifiek een warmtepomp en jij ook niet in je reactie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:27 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Ik heb het over WP installaties. Niet over ZP'en.
Maar als je het over ZP'en wilt hebben; je verhaal slaat kant nog wal. Het oplever vermogen staat los van de "doen ze het uberhaupt nog" garantie van, fabrikant afhankelijke, 5 - 15 jaar. Daarnaast zijn het de omvormers die over het algemeen eerder stuk gaan. Iig bij lange na niet een leverduur van 15+ jaar hebben.
Tegen die tijd zal het door technologische ontwikkeling ook waarschijnlijk niet rendabel/voldoende zijn om je huidige panelen te laten liggen.
Wat zijn de tarieven geworden?quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Tuindier het volgende:
Ik mag er ook aan geloven. Heb de nieuwe (variabele) tarieven van mijn energieleverancier gekregen en de electra tarieven zijn exact gelijk aan die van leveren van zonneenergie. Dat klinkt heel gunstig, of is er een addertje onder het gras?
Het gas tarief is overigens x4 tov mijn vaste contract.
Onder de streep gaan je kosten dus x5?quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:56 schreef Tuindier het volgende:
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh) ¤ 0,7392
Daltarief (per kWh) ¤ 0,5275
Vaste leveringskosten (per maand) ¤ 5,7052
Teruglevering Zonnepanelen
Gecompenseerd gas
Tarief (per m3) ¤ 3,2615
Alle prijzen inclusief btw
Wij leveren en verbruiken momenteel zo'n 2200 kWh/jr (dus spelen quite), en verbruiken 1200m3 gas.
Welke leverancier is dit?quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:56 schreef Tuindier het volgende:
Groene stroom
Gecompenseerd gas
Tarief (per m3) ¤ 3,2615
Wij leveren en verbruiken momenteel zo'n 2200 kWh/jr (dus spelen quite), en verbruiken 1200m3 gas.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]Zuur zeg :|SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
"Bosgecompenseerd gas betekent dat het aardgasverbruik wordt gecompenseerd door het herstellen van natuur en het aanplanten en beschermen van bos. Wij dragen bij aan natuurprojecten in Nederland en het buitenland. "quote:
Ik zou verwachten met de toenemende hoeveelheid zonnepanelen en zo dat de trend wordt dat energie overdag goedkoper wordt en 's nachts duurder. De realiteit is zo te zien juist andersom, gat tussen normaal en dal wordt steeds groter.quote:Normaaltarief (per kWh) ¤ 0,7392
Ik word oprecht misselijk als ik daaraan denkquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
¤ 3,26 voor gas is pas het begin..
Als straks (in de komende maanden) daadwerkelijk 80% in dat variabele tarief terechtkomt zal het hard gaan. Een jaarverbruik aan kosten gaat er dan al snel in 2-3 maanden doorheen. Wat mij betreft dan ook absurd dat men vanuit Den Haag zeer waarschijnlijk niets meer kan / wil doen aan de acute situatie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:12 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik word oprecht misselijk als ik daaraan denk. En dan zouden wij het in principe “gewoon” moeten kunnen betalen… hoe moet dat zijn voor de mensen die nu al krap zitten
Vraag ik me ook al langer af inderdaad. Denk dat dat nog gewoon zo is vanuit vroeger ofzo?quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zou verwachten met de toenemende hoeveelheid zonnepanelen en zo dat de trend wordt dat energie overdag goedkoper wordt en 's nachts duurder. De realiteit is zo te zien juist andersom, gat tussen normaal en dal wordt steeds groter.
Waar zit dat in?
Als je quitte speelt met je elektra is dat toch niet interessant?quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Tuindier het volgende:
Ik mag er ook aan geloven. Heb de nieuwe (variabele) tarieven van mijn energieleverancier gekregen en de electra tarieven zijn exact gelijk aan die van leveren van zonneenergie. Dat klinkt heel gunstig, of is er een addertje onder het gras?
Het gas tarief is overigens x4 tov mijn vaste contract.
Energie word niet opgeslagen in een batterij. Het salderen kost de leverancier veel geld. Alleen als je uur tarieven hebt zie je dit terug.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zou verwachten met de toenemende hoeveelheid zonnepanelen en zo dat de trend wordt dat energie overdag goedkoper wordt en 's nachts duurder. De realiteit is zo te zien juist andersom, gat tussen normaal en dal wordt steeds groter.
Waar zit dat in?
Het is ook wel lastig. Voeren ze een maximumtarief in dan gaan alle aanbieders rond dat bedrag zitten. Kijk je naar de aanbieder dan zijn er al enorme verschillen tussen bestaande klanten en nieuwe klanten bij hetzelfde modelcontract. Wordt er per gestookte kuub gas ook een deel door de overheid betaalt dan houden de leverancier daar rekening mee met de prijs (zie de STAP subsidie en alle opleidingen die toevallig 1.000 kosten) Gaat de overheid mensen compenseren dan is het meteen iedereen compenseren, dus ook de rijke stinkerd of de mensen (in de bijstand) die geen gas afnemen. Moet het maatwerk worden, mensen die hun factuur bij de gemeente indienen, dan zit je met een enorm personeelstekortquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als straks (in de komende maanden) daadwerkelijk 80% in dat variabele tarief terechtkomt zal het hard gaan. Een jaarverbruik aan kosten gaat er dan al snel in 2-3 maanden doorheen. Wat mij betreft dan ook absurd dat men vanuit Den Haag zeer waarschijnlijk niets meer kan / wil doen aan de acute situatie.
Klopt, dus ik vind het ook niet erg. Mijn teruglevertarief was eerder echter veel lager, daarom valt 't me nu zo op.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je quitte speelt met je elektra is dat toch niet interessant?
Dan is alleen de prijs van gas belangrijk. En die lijkt best netjes, of ja als je nu zou overstappen is het overal duurder waarschijnlijk.
Heb vorige week een hoop naast elkaar gelegd maar nu met die model tarieven zijn het allemaal boeven
Volgens mij is de overheid al flink aan het compenseren met die 800+500 euro. En dat dus alleen voor mensen die 120% boven de bijstandsnorm zitten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is ook wel lastig. Voeren ze een maximumtarief in dan gaan alle aanbieders rond dat bedrag zitten. Kijk je naar de aanbieder dan zijn er al enorme verschillen tussen bestaande klanten en nieuwe klanten bij hetzelfde modelcontract. Wordt er per gestookte kuub gas ook een deel door de overheid betaalt dan houden de leverancier daar rekening mee met de prijs (zie de STAP subsidie en alle opleidingen die toevallig 1.000 kosten) Gaat de overheid mensen compenseren dan is het meteen iedereen compenseren, dus ook de rijke stinkerd of de mensen (in de bijstand) die geen gas afnemen. Moet het maatwerk worden, mensen die hun factuur bij de gemeente indienen, dan zit je met een enorm personeelstekort
Den Haag is er mee bezig alleen er gaat ook geld bij de verkeerde terechtkomen.
Ik kan heel naïef zijn maar op het gebied van energie valt dat meestal nog al mee.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:56 schreef B4llistic het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg hoe naief kan je zijn. Een WP is een omgedraaide en ingewikkeldere airco. De airco bestaat al 120 jaar en minstens te helft van de tijd massaal in gebruik en zijn ook nog altijd knetter duur.
De inflatie gaat/is gigantisch. Zoals Yoshi al zegt, je kan niet op tegen de spelletjes die ze spelen. Het is een vicious circle. Gas is een van de schoonste middelen die we hebbenDes te meer je mee doet aan de zogenaamde "verduurzaming" rage, des te duurder ze een kw/kuub kunnen verkopen aan de markt.
Het aandeel wind is veel groter dan zon. Elektra wordt door de industrie het bedrijfsleven voornamelijk overdag gebruikt en aangezien een molen gewoon door gaat in de nacht en het weekend blijft er dan dus wat over. Gas en kolen centrales werden afgeschakeld.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waar zit dat in?
Heel eerlijk, als een miljonair 1000 euro krijgt omdat energierekening, dan kan ik daar echt niet mee zitten. Dat zou 278 miljoen zijn. Een schijntje bij de belstingkwijtschelding voor tata.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is ook wel lastig. Voeren ze een maximumtarief in dan gaan alle aanbieders rond dat bedrag zitten. Kijk je naar de aanbieder dan zijn er al enorme verschillen tussen bestaande klanten en nieuwe klanten bij hetzelfde modelcontract. Wordt er per gestookte kuub gas ook een deel door de overheid betaalt dan houden de leverancier daar rekening mee met de prijs (zie de STAP subsidie en alle opleidingen die toevallig 1.000 kosten) Gaat de overheid mensen compenseren dan is het meteen iedereen compenseren, dus ook de rijke stinkerd of de mensen (in de bijstand) die geen gas afnemen. Moet het maatwerk worden, mensen die hun factuur bij de gemeente indienen, dan zit je met een enorm personeelstekort
Den Haag is er mee bezig alleen er gaat ook geld bij de verkeerde terechtkomen.
Niet nodig.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:12 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik word oprecht misselijk als ik daaraan denk
Is het wel salderen per jaar? Want die terug lever tarieven zijn echt wel hoog.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:56 schreef Tuindier het volgende:
Groene stroom
Gecompenseerd gas
Tarief (per m3) ¤ 3,2615
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |