Kansloos veel geld uitgeven aan "energietransitie" en dat slim vindenquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Bottomline is respectvol omgaan met niet hernieuwbare grondstoffen natuurlijk altijd een goed idee. Geld uitgeven aan luxe terwijl je ook had kunnen isoleren of andere maatregelen nemen is over de afgelopen tien jaar best een discutabele keuze te noemen. We weten dat fossiele energie schaars gaat worden, is het niet nu dan is het over 10-20-50-80 jaar. Zelfs 80 jaar is veel dichterbij dan je denkt. Heb je nu een peuter, dan zijn je kleinkinderen 40-50 rond die tijd.
Heb je geen budget voor isolatie e.d., dan had je geen keuze, maar een grote groep had in principe budget zat, maar dat aan luxe en vertier uitgegeven. Tja ik noem dat schijt aan je nageslacht hebben. Persoonlijk heb ik geen kinderen omdat ik al dertig jaar zie aankomen dat we intelligent genoeg zijn om er een absolute puinhoop van te maken, maar te stom om die puinhoop op te lossen.
Mijn woning (vrijstaand, buitengebied, jaren 50) is inmiddels bijna af qua energietransitie en dat heeft best wat gekost. Vooral uren overigens, het meeste heb ik zelf gedaan. Ik hoef niet meer dan pakweg 200 kuub gas te verstoken, qua electra hou ik zo’n 1000kwh over.
Waarom zou je er over tien jaar weer 15k in moeten stoppen? Tegen die tijd is een wp nog iets van 1500 euro (+ inflatie). De rest van het huis doet het al.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:32 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Kansloos veel geld uitgeven aan "energietransitie" en dat slim vinden![]()
Heb je de levensduur/afschrijving van al je zooi al eens berekend? Ga je er over ~10jaar (als je dat al haalt) weer 15k+ instoppen?![]()
Iedereen wordt genaait. Wat je ook doet. Jij betaald het elke ~10 jaar. Slimmere mensen spreiden het uit per maand.
Misschien is tegen die tijd een warmtepomp weer niet efficiënt genoeg? Is triple glass verplicht? Zijn zonnepanelen onder de 300 wp per paneel te weinig voor subsidie? Zijn de energielabels gewijzigd waardoor een A label nu weer G is en je moet focussen om A+++ te krijgen? Het is toch allemaal een dom spelletje dat zie je toch wel. Het enige dat van belang is zijn de centen, dat is altijd al zo geweest. Als je een beetje verdiept kun je er natuurlijk op anticiperen om zo de verstandigste keuzes te maken maar we spelen allemaal mee in dat zelfde spelletje.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom zou je er over tien jaar weer 15k in moeten stoppen? Tegen die tijd is een wp nog iets van 1500 euro (+ inflatie). De rest van het huis doet het al.
Het probleem is dat teveel mensen de opbrengst moeten delen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:24 schreef Daboman het volgende:
[..]
...een besluiteloze VVE, een idee om zonnepanelen op het dak te leggen is recentelijk afgeschoten wegens technische beperkingen.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom zou je er over tien jaar weer 15k in moeten stoppen? Tegen die tijd is een wp nog iets van 1500 euro (+ inflatie). De rest van het huis doet het al.
Ik heb productgarantie op 87% van het vermogen van onze panelen na 30 jaar. Bullshitverhaal van je dus.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:32 schreef B4llistic het volgende:
[..]
Kansloos veel geld uitgeven aan "energietransitie" en dat slim vinden![]()
Heb je de levensduur/afschrijving van al je zooi al eens berekend? Ga je er over ~10jaar (als je dat al haalt) weer 15k+ instoppen?![]()
Iedereen wordt genaait. Wat je ook doet. Jij betaald het elke ~10 jaar. Slimmere mensen spreiden het uit per maand.
Ik heb het over WP installaties. Niet over ZP'en.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik heb productgarantie op 87% van het vermogen van onze panelen na 30 jaar. Bullshitverhaal van je dus.
Zelfs mijn omvormer heeft 25 jaar garantie.
En als zgn slim mens mag je wel eens aan je taal gaan werken.
Edit: En volgens het zonnepanelen topic in K&W heb je ze zelf ook. Zeker dan geen eigen keuze geweest of loop je hier maar wat te trollen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |