abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205854703
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
8)7 niet dus. Zelfs bij lagere BTW en minder verbruik betaal je straks absoluut gezien meer BTW in vergelijking met begin dit jaar.
Nogmaals: als je minder afneemt (verbruikt) betaal je minder BTW.

Ik heb het niet over begin dit jaar, toen waren de tarieven anders.
pi_205854800
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals: als je minder afneemt (verbruikt) betaal je minder BTW.

Ik heb het niet over begin dit jaar, toen waren de tarieven anders.
Maar daar had ik het dus wel over. Het gaat me er vooral om dat de BTW inkomsten van de overheid stijgen, ondanks BTW verlaging en verminderd gebruik. Oftewel, de overheid jaagt mede de burgers op kosten. En dat kunnen ze mijns inziens voorkomen, zonder dat de BTW inkomsten teruglopen.
pi_205854856
Mailtje van mijn energieleverancier ( HEM )
U heeft ongetwijfeld het nieuws van het afgelopen half jaar gevolgd.
Daarin is uitgebreid aan bod gekomen dat door het beperken van gasaanbod door Rusland de prijzen voor gas en stroom tot extreme hoogte zijn gestegen.
Daar komt bij dat we vorig jaar uit de corona lockdowns zijn gekomen en weer vol aan de slag zijn.

Het een en ander heeft wel consequenties voor zowel het verbruik als de tarieven.
Nu laten we de tarieven op dit moment ongemoeid maar zijn we wel genoodzaakt om rekening te houden met meerverbruik en de komende winterperiode.

Dat betekent concreet voor u dat uw maandbedrag wordt verhoogd van ¤ 335,00 naar ¤ 670,00 per maand.
Dit is een voorschotbedrag en als het blijkt dat uw werkelijk verbruik leidt tot een ander bedrag dan wordt dit netjes met u verrekend. Dat kan betekenen dat u geld terug krijgt bij uw jaarrekening.

Die gasten zijn helemaal gek geworden! 8)7

Dan bel je ze en dan 'mogen' ze je voorschotbedrag niet aanpassen. Maar eenzijdig een mailtje sturen dat ze je voorschot bedrag 'even' verdubbelen terwijl de tarieven hetzelfde blijven kan dan blijkbaar wel.

Die staan gewoon op het punt van omvallen en willen nog wat centjes bij elkaar schrapen of iets dergelijks. Wat een bende |:(
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_205854879
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:25 schreef Tim_G het volgende:
Daarin is uitgebreid aan bod gekomen dat door het beperken van gasaanbod door Rusland de prijzen voor gas en stroom tot extreme hoogte zijn gestegen.
Daar komt bij dat we vorig jaar uit de corona lockdowns zijn gekomen en weer vol aan de slag zijn.

Het een en ander heeft wel consequenties voor zowel het verbruik als de tarieven.
Nu laten we de tarieven op dit moment ongemoeid maar zijn we wel genoodzaakt om rekening te houden met meerverbruik en de komende winterperiode.

Dat betekent concreet voor u dat uw maandbedrag wordt verhoogd van ¤ 335,00 naar ¤ 670,00 per maand.
Dit is een voorschotbedrag en als het blijkt dat uw werkelijk verbruik leidt tot een ander bedrag dan wordt dit netjes met u verrekend. Dat kan betekenen dat u geld terug krijgt bij uw jaarrekening.

Dan bel je ze en dan 'mogen' ze je voorschotbedrag niet aanpassen. Maar eenzijdig een mailtje sturen dat ze je voorschot bedrag 'even' verdubbelen terwijl de tarieven hetzelfde blijven kan dan blijkbaar wel.

Die staan gewoon op het punt van omvallen en willen nog wat centjes bij elkaar schrapen of iets dergelijks. Wat een bende |:(
Met een verdubbeling zit je nog niet eens zo heel slecht, maar had je die 335 euro vorig jaar echt nodig?
pi_205854897
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:26 schreef PS. het volgende:

[..]
Met een verdubbeling zit je nog niet eens zo heel slecht, maar had je die 335 euro vorig jaar echt nodig?
Ik zit er pas sinds April :D voorheen zat ik rond de 200euro per maand
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_205854908
HEM? :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205854915
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:27 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ik zit er pas sinds April :D
Maar wat was je verbruik bij een andere leverancier? Sowieso als je alleen de zomer bij hun hebt meegemaakt zou ik lekker overstappen. Want dan gaat het financieel kennelijk niet erg goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2022 14:29:24 ]
pi_205854939
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:28 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar wat was je verbruik bij een andere leverancier?
4200kwh en 1900m3 op basis daarvan is ook dit voorschot bedrag bepaald in April tegen vaste tarieven. Er komen zonnepanelen en willen wat zuiniger gaan zijn met stoken omdat ik die prijzen toen al idioot vond.
pi_205854945
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:25 schreef Tim_G het volgende:

Dan zou ik direct overstappen naar een grotere energiemaatschappij, om problemen door een eventueel faillissement voor te zijn.
pi_205854953
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
HEM? :{
Haar/hun/they
pi_205854954
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:28 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar wat was je verbruik bij een andere leverancier? Sowieso als je alleen de zomer bij hun hebt meegemaakt zou ik lekker overstappen. Want dan gaat het financieel kennelijk niet erg goed.
Probleem is natuurlijk dat als ik nu overstap dat je nergens meer een vastcontract kunt afsluiten en met een variabel contract ben je helemaal aan de goden overgeleverd.

2 weken terug nog eens gekeken wat ik bij Vattenfal kwijt zou zijn. 816,- per maand 8)7
pi_205854956
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan zou ik direct overstappen naar een grotere energiemaatschappij, om problemen door een eventueel faillissement voor te zijn.
Dit dus.
pi_205854969
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:31 schreef Tim_G het volgende:

[..]
4200kwh en 1900m3 op basis daarvan is ook dit voorschot bedrag bepaald in April tegen vaste tarieven. Er komen zonnepanelen en willen wat zuiniger gaan zijn met stoken omdat ik die prijzen toen al idioot vond.
1900m3 is ook wel fors.
Is het een oudere woning?
pi_205854976
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:15 schreef BertV het volgende:
Ik weet het niet met deze papieren-constructies.
Als de boel klapt deze winter en die energiemaatschappijen genationaliseerd worden ben je het kwijt.
Van de site:
quote:
Bij De Windcentrale kun je ‘stukjes’ van een windmolen kopen: Winddelen. Iedereen die een Winddeel koopt wordt, via lidmaatschap van een coöperatie, daadwerkelijk mede-eigenaar van de molen.
Ik denk dus dat je op zich niet je geld kwijt bent als het klapt, je bent immers lid van een coöperatie die de molen in eigendom heeft. Dus jij bent (mede)eigenaar en niet Greenchoise. Mocht GC klappen, wat ik absoluut niet verwacht. Dan zal het ongetwijfeld een hoop gedoe opleveren.

Wat mij indertijd tegen viel was dat de waarde van je windelen voor de belasting bij je vermogen geteld moesten worden. De VRH grens is echter zo veel opgetrokken dat het nu niet meer telt voor mij. Toen kwam het me slecht uit en viel het rauw op mijn dak weet ik nog wel.

Voor wie wil staan er diverse winddelen te koop van o.a. mensen die alsnog panelen hebben gekocht en nu dus eigenlijk geen winddelen meer mogen hebben.
pi_205854979
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals ik in een andere post ook al zeg. Dan betaal je momenteel ook al de hoofdprijs.

Voordeel is dat je bij de afrekening wel aardig wat terug krijgt natuurlijk.
pi_205854981
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:32 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Probleem is natuurlijk dat als ik nu overstap dat je nergens meer een vastcontract kunt afsluiten en met een variabel contract ben je helemaal aan de goden overgeleverd.

2 weken terug nog eens gekeken wat ik bij Vattenfal kwijt zou zijn. 816,- per maand 8)7
Nee, het is klote. Maar een voorschot betalen en misschien geheel kwijtraken is ook weer zo wat...
pi_205854986
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:32 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Dan zou gezien je verbruik wel kunnen kloppen, ding is alleen dat de kans dat je nu in de zomer zoveel teveel betaald hebt, dat je dat best kunt leien.

Je zou dan nu honderden euro's terug krijgen. die kun je weer inzetten voor de winter bij vattenfall. Die gok zou ik eerder nemen dan hier nu 600+ betalen met een heel groot risico dat die omvallen in de winter.
pi_205854992
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
1900m3 is ook wel fors.
Is het een oudere woning?
Jaren 70 woning op een hoek. Huishouden van 5 personen.
pi_205855021
Ma zit al jaren bij Vattenfall en gaat van 26 naar 41 cent per kwh per 1 oktober
pi_205855029
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:38 schreef pvdplanet het volgende:
Ma zit al jaren bij Vattenfall en gaat van 26 naar 41 cent per kwh per 1 oktober
Ja dat is logisch toch.
pi_205855030
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:35 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Jaren 70 woning op een hoek. Huishouden van 5 personen.
Oké, dat klinkt als mijn oude woning (in 2009 gekocht) maar dan met 1 persoon.

Ik zat daar op 1.100m3 aardgas per jaar maar heb wel één en ander geïsoleerd door de jaren heen.
Zo zaten er boven nog aluminium schuiframen (!) met enkel glas toen ik er in kwam en daar is direct kunststof met HR++ in gekomen.

Beneden is het nu ook overal HR++.

Volgende week komt er een airco in (m'n moeder huurt het nu van me) en er zijn in maart al 20 zonnepanelen gelegd (10 op noord, 10 op zuid) die sinds 22 maart al 4.975kWh hebben opgewekt.

Stapje voor stapje wordt het beter. Warmtepomp is de laatste stap maar gezien de drukte en verkrijgbaarheid ga ik m'n installateur daar maar even niet mee lastig vallen.
pi_205855043
Trouwens ff snel gespiekt bij Vattenfal zojuist.

¤ 957,96 p.m. compleet idioot natuurlijk, goedkopere leveranciers vragen ook doodleuk 800+ per maand 8)7
pi_205855061
Wat zouden jullie eerst doen:
- Isoleren
- Panelen pakken
pi_205855082
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:42 schreef Questular het volgende:
- Isoleren
- Panelen pakken
Hier gaan we met panelen aan de gang. Die heb je nu bijzonder snel terug verdiend.
pi_205855117
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:42 schreef Questular het volgende:
- Isoleren
- Panelen pakken
Moeilijk, maar nu denk ik eerst panelen pakken, zodat je nog vol gebruik kan maken van de salderingsregeling. Isolatie ligt er ook wel aan wat je wil, maar je hele woning incl kozijnen, ramen, dak, spouwmuur, kruipruimte kost je tienduizenden euro's. terwijl zonnepanelen je een paar duizend zou kosten.

Dus zou zonnepanelen doen, en beginnen met een aantal dingen isoleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')