abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207893695
Ja sorry eigenlijk zou ik hier ook helemaal niet moeten reageren want het werkt hier misschien wel heel anders inderdaad.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 14:55:05 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_207893730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:49 schreef Smart_ass het volgende:
Oke wacht ik ben in de war nu. Onze autostoel waarbij je de base vastzet en dan het stoeltje zelf er in en eruit klikt: die base zit vast met isofix.

Maar het andere stoeltje dat we hebben dat gewoon vaststaat in de auto, die kun je zowel met isofix als met gordel vastzetten, en gordel werd aangeraden. Dat bedoelde ik. Maar die heeft niet meer zo’n base waarbij je het stoeltje erin en eruit klikt.
Nee dat werkt dan hetzelfde als hier :+
disclaimer
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:19:28 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207893944
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:51 schreef Smart_ass het volgende:
Ja sorry eigenlijk zou ik hier ook helemaal niet moeten reageren want het werkt hier misschien wel heel anders inderdaad.
nee joh, geeft niks! Ik snap het weer en het werkt dus precies zoals hier :D

Bij de vervolgstoel was een base bij ons daarom geen handige oplossing. Die hadden we nodig voor de maxi cosi voor de tweede baby. Dus hebben we daar gekozen voor draaibare stoelen zonder isofix. Die staan met de gordel vast en het kindje dan met een vijfpuntsgordel in de stoel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 16:49:03 #54
208890 June.
Seriously?
pi_207894996
Wij zoeken voor T die in de zomer 3,5 jr is ook een vervolgstoel. Dan kan baby in de maxicosi axiss of dualfix.

Welke raden jullie aan? Eis is dat het zowel met als zonder isofix te bevestigen is (zodat we hem ook voorin kunnen zetten bij wagenziekte) en bij voorkeur een met een slaapstand. Hoewel ik me wel afvraag of zo'n slaapstand überhaupt zin heeft bij dit soort stoelen.
Shine bright like a diamond.
pi_207896605
Wij hebben in beide auto's de maxicosi kore pro in gebruik en die bevalt goed. Uitgekozen op Isofix en gordel bevestiging mogelijk (staat momenteel standaard in de Isofix) en een smalle stoel mocht er ooit een derde komen.
Geen slaapstand, waar ik destijds ook voorkeur voor had, maar nooit gemist. Kleuter slaapt toch wel als ze echt moe is, ook met lange vakantiereizen niet gemist.

Link met mijn overwegingen destijds: OUD / Autostoeltjes 8
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:50:48 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207897111
Ik heb geen slaapstand en mis die wel. Dochter is net 4 en smal en hangt echt meer haar hoofd rot voorover als ze in slaap valt. Misschien wel op te lossen met een kussentje ofzo, maar dat vind ik dan weer eng...

Geen aanrader is de budget stoel van de prenatal. Die hebben wij in 1-2-3 gekocht omdat er dan een vijfpuntsgordel in zit, maar de riempjes langer en korter maken is echt heel onhandig. Maar dochter is niet zo groot en met de gewone gordel vastmaken (dat is de volgende stap in de meegroeiopties) gaat nog niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207898263
Peuter hangt hier ondanks slaapstand ook regelmatig met haar hoofd naar voren.
Onderweg in slaapstand zetten lijkt me niet te doen kwa gewicht bij een kleuter en dat bij vertrek al doen is ook een leuk strijdpunt. :D
pi_207898677
Ik heb een stoel van de Makro. Hoewel ik hem over het algemeen bagger vind (gordels gaan heel stroef), gaat de stoel in slaapstand zetten dan weer heel makkelijk. Aan de voorkant zit er onderin een hendel wat je naar voren kan trekken en dan gaat de stoel zo in slaapstand. Onder het rijden ook heel makkelijk :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2023 @ 08:25:41 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207902946
Ik heb de axxifix altijd in de slaapstand staan. Vind meneer fijner zitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207904031
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:25 schreef Ynske het volgende:
Ik heb de axxifix altijd in de slaapstand staan. Vind meneer fijner zitten
Ja, als ik weet dat hij sowieso gaat slapen dan doe ik hem alvast in de slaapstand, maar vaak levert dat strijd op haha dus meestal pas tijdens het rijden als hij in slaap gevallen is. Helaas wordt hij te groot voor de Axissfix dus we moeten iets anders. Helemaal als we in de zomer langere stukken gaan rijden dan is het wel fijn als hij ook fijn kan zitten/slapen.

Misschien moet ik de slaapstand dan maar uit mijn hoofd zetten. Als je de stoel tijdens het rijden niet kan verzetten naar een slaapstand dan gebruiken we het toch niet verwacht ik.
pi_207943448
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:49 schreef June. het volgende:
Wij zoeken voor T die in de zomer 3,5 jr is ook een vervolgstoel. Dan kan baby in de maxicosi axiss of dualfix.

Welke raden jullie aan? Eis is dat het zowel met als zonder isofix te bevestigen is (zodat we hem ook voorin kunnen zetten bij wagenziekte) en bij voorkeur een met een slaapstand. Hoewel ik me wel afvraag of zo'n slaapstand überhaupt zin heeft bij dit soort stoelen.
Onze kinderen slapen altijd met hun hoofd in de goede stand in hun cybex stoelen. Over twee weken 3 jaar en eentje 5,5 jaar. Jongste in een variant met een vanglichaam en oudste met de gordel. Hoofdsteun kun je aanpassen maar volgens mij is de algemene houding van de rugsteun zo goed dat ze daardoor altijd goed zitten met hun hoofd. Dat was bij de variant van maxi cosi die we getest hebben niet zo in dezelfde auto.
  woensdag 5 april 2023 @ 22:06:06 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208675863
Iemand ervaring met zitverhogers en oudere kinderen? We hebben onze zitverhogers vorig jaar de deur uit gedaan. Kinderen vonden ze echt niet fijn zitten. Hard en zitje niet breed genoeg meer (ondanks erg smalle kinderen).

Nu gaan we dit jaar op vakantie naar Zwitserland en Italië en aangezien ze nog geen 1,50 of 36 kilo zijn, moeten ze nu dus weer in een stoeltje. Dat willen we wel zo comfortabel mogelijk doen natuurlijk. Maar ik vind het nogal een verschil of je een kind van 4 of een kind van 10/11 of zo'n stoeltje zet. Maar daar zie ik geen onderscheid in.

Iemand tips?
pi_208679421
Bij een babyzaak proberen?
Mijn ervaring is dat de zitverhogers niet in de showroom staan en je er even naar moet vragen.

Ik heb verder alleen ervaring met zitverhogers voor een 3 jarig waarbij wij in de winkel hebben gekeken welke zitverhoger het hoogste was, dat was ook info waar online geen onderscheid in werd gemaakt.
Wat wel voor alle leeftijden geldt is dat eentje met isofix altijd goed op zijn plek blijft liggen wat het comfort ten goede komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 06-04-2023 09:59:56 ]
  vrijdag 7 april 2023 @ 08:26:31 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208689824
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 22:06 schreef Kyara het volgende:
Iemand ervaring met zitverhogers en oudere kinderen? We hebben onze zitverhogers vorig jaar de deur uit gedaan. Kinderen vonden ze echt niet fijn zitten. Hard en zitje niet breed genoeg meer (ondanks erg smalle kinderen).

Nu gaan we dit jaar op vakantie naar Zwitserland en Italië en aangezien ze nog geen 1,50 of 36 kilo zijn, moeten ze nu dus weer in een stoeltje. Dat willen we wel zo comfortabel mogelijk doen natuurlijk. Maar ik vind het nogal een verschil of je een kind van 4 of een kind van 10/11 of zo'n stoeltje zet. Maar daar zie ik geen onderscheid in.

Iemand tips?
Bubblebum!

https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9200000013435461/

Ideaal. Met geleiden voor de gordel en makkelijk op te blazen en eventueel op te bergen door hem leeg te laten lopen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 7 april 2023 @ 20:04:10 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208696978
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:26 schreef avotar het volgende:

[..]
Bubblebum!

https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9200000013435461/

Ideaal. Met geleiden voor de gordel en makkelijk op te blazen en eventueel op te bergen door hem leeg te laten lopen.
Ook voor grotere kinderen? Ik lees namelijk dat hij smaller is dan normale zitjes. En een aantal reviews geven ook oncomfortabel aan.
  dinsdag 11 april 2023 @ 12:51:09 #66
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_208735856
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:04 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ook voor grotere kinderen? Ik lees namelijk dat hij smaller is dan normale zitjes. En een aantal reviews geven ook oncomfortabel aan.
Mijn dochter heeft er tot haar 9e op gezeten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 14 april 2023 @ 20:40:41 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_208773787
Heeft iemand advies mbt groep 1 stoel?
We hebben al 2x Maxi Cosi FamilyFix 360, dus geneigd om gewoon voor de Maxi-Cosi Pearl 360 te gaan, maar is dat ook het beste/handigste?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 april 2023 @ 21:26:19 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208774221
Ik zweer bij de axxisfix van maxicosi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 14 april 2023 @ 22:17:25 #69
208890 June.
Seriously?
pi_208774899
Wij hebben de axissfix van Maxicosi en britax romer Dualfix M. In de laatste pastte mijn zoon wat beter in, maar die stoel neemt, zeker als je nog achterwaarts vervoert, veel meer ruimte in beslag.
pi_208777145
Wij hebben dezelfde 2 als June en ook nog een gewone Pearl. Die zit ook prima dus als je die draaibaar hebt door de base is die ook zeker een optie.
  zaterdag 15 april 2023 @ 12:27:01 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208779440
Wij mogen via de reviewclub een maxi cosi isize pro 3,5-12 jaar stoel met heel veel korting reviewen. Ideale timing, mijn 4-jarige is uit haar groep 1 stoel gegroeid. Ben benieuwd ook, hij kan in slaapstand en zowel langer als breder. En op de isofix.
pi_208779854
Hier ook de Britax Romer Dualfix. De Maxi Cosi Axxisfix kon niet in onze auto door de Top Tether bevestiging en ik vond die zitkuip klein vallen wat niet zo gunstig was met ons lange kind. De Dualfix zat beter maar neemt inderdaad wel meer ruimte in.
Het is dus een combi van wat past bij je kind en wat past in je auto.

Onze reden om niet voor een autostoel op dezelfde base te gaan was de wens voor een 2e en dan zat de oudste mogelijk nog op de base waardoor voor de baby een 2e base moet worden aangeschaft. Dat bleek bij ons uiteindelijk helemaal niet nodig want nr 2 liet op zich wachten maar met kinderen binnen 3 a 4 jaar loop je daar wel tegenaan.
pi_208780764
Gaan passen met kind is trouwens ook een aanrader. 1 van de stoelen op ons lijstje viel onmiddellijk af want elke keer dat we hem in de winkel erin zetten was het huilen. Was de duurste stoel ook nog.
  Official ESF Kreviewer maandag 7 augustus 2023 @ 10:20:39 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210194716
Hoi,

Beetje aan het orienteren op kinderstoeltjes en komen op 2 merken. Recaro of Maxi Cosi. Volgens mij maakt het niet zoveel verschil.

Enige is dat vriendin in haar hoofd heeft zitten dat een draaibare (en dan het liefst uittrekbare) base wel heel noodzakelijk is. Heb daar zelf niet geen ervaring mee, maar hoe denken jullie daar over? Kost voor een baby ding toch al gauw 550 euro en dan moet je na 15 maanden een nieuwe stoel kopen.

Zeg maar deze: https://www.maxi-cosi.nl/(...)color_swatch_id=5519
Met deze:https://www.maxi-cosi.nl/(...)color_swatch_id=5495
pi_210194853
Ik wilde voor de babyfase ook een draaibare, maar uiteindelijk niet gedaan. Na advies van hier :)
Punt is dat je de baby in huis in dat ding legt en m dan in de auto klikt (op een base, of in gordel). Je haalt je baby eigenlijk nooit los uit het zitje uit de auto.
Later, als je een grote/vaste stoel moet hebben (als ze vooruit zitten) is het wel handig, omdat je ze er dan wel pas in de auto in zet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')