Ik wilde net schrijven dat dat 3e bevestigingspunt iets is om op te letten want onze auto heeft dat niet. Wij kwamen daardoor uit op draaibaar met poot.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:18 schreef FlyingFish het volgende:
Voordeel van draaibaar is ook dat de ruimte onder de voeten leeg blijft (hier staat geen poot oid, handig op vakantie als de auto vol zit), nadeel van draaibaar is dat je het stoeltje met top tether moet bevestigen (wat tegenwoordig in de meeste auto’s zit), waardoor het overzetten van het stoeltje meer gedoe is.
Als het makkelijk kan zou ik het wel doen ja.quote:Op maandag 19 september 2022 16:58 schreef Quoi het volgende:
Nou, ik kom er niet helemaal uit, dus vraag het maar even hier. Morgen neem ik 2 andere kinderen en Max mee met de auto (VW bus eigenlijk). Ze hebben allemaal zitverhogers. Moet ik voor de airbag nu uitzetten? Ik zal Max wel voor zetten, want die is over het algemeen ook de langste.
Ik zou megod niet weten hoe, maar ga morgenochtend wel interessant doen bij het dashboard.quote:Op maandag 19 september 2022 19:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Als het makkelijk kan zou ik het wel doen ja.
Hebben jullie weer een volvo?quote:Op maandag 19 september 2022 19:43 schreef SQ het volgende:
Wij hebben sinds 3 dagen een "nieuwe" auto en mijn man had de autostoeltjes vooraf gepast in de auto.
Paste prima.
Tot we ze daadwerkelijk gingen vastmaken met de gordels
We hebben dus gordelverlengers nodig. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gordelverlengers zijn in nederland niet toegestaan dus ik ben bang dat je langere gordels moet laten plaatsen of andere autostoeltjes.quote:Op maandag 19 september 2022 19:43 schreef SQ het volgende:
Wij hebben sinds 3 dagen een "nieuwe" auto en mijn man had de autostoeltjes vooraf gepast in de auto.
Paste prima.
Tot we ze daadwerkelijk gingen vastmaken met de gordels
We hebben dus gordelverlengers nodig. Heeft iemand daar ervaring mee?
Mja, maar in alle andere landen ter wereld wel, dus dat risico durf ik wel te nemenquote:Op maandag 19 september 2022 22:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Gordelverlengers zijn in nederland niet toegestaan dus ik ben bang dat langere gordels moet laten plaatsen of andere autostoeltjes.
Nee, een passat. En onze auto's komen niet van de dealerquote:Op maandag 19 september 2022 22:10 schreef F_r het volgende:
[..]
Hebben jullie weer een volvo?
Bij onze volvo kon het toen niet maar dat was geen standaard model. Het wordt overigens wel afraden. Anders even langs de dealer die kan je vast meer vertellen.
Je mag er wel altijd mee naar de dealer toe hoor, als je wilt haha. Kan best zijn dat zij wel opties voor je hebben.quote:Op maandag 19 september 2022 22:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, een passat. En onze auto's komen niet van de dealer
Zit er wel isofix in? Dan stoeltjes op isofix?quote:Op maandag 19 september 2022 22:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, een passat. En onze auto's komen niet van de dealer
Dan moet de gordel toch nog steeds vast bij een groep 2/3 stoel?quote:Op dinsdag 20 september 2022 06:58 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit er wel isofix in? Dan stoeltjes op isofix?
Nieuwsgierig als ik ben, ging ik toch even googelen en ik kwam dit tegen: https://tipsvoorpapas.nl/(...)k-hoe-gaan-dat-doen/quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:23 schreef SQ het volgende:
Ja ik vind het ook wat vreemd, want de bank is echt breed zat voor 3 zitjes.
En mijn man had heel braaf gepast, maar dus zonder de gordels daadwerkelijk vast te klikken
Gelukkig hoeven we niet zo heel vaak met zijn vijven weg.
Zeker al geprobeerdquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nieuwsgierig als ik ben, ging ik toch even googelen en ik kwam dit tegen: https://tipsvoorpapas.nl/(...)k-hoe-gaan-dat-doen/
Heb je al geprobeerd de stoelen in een andere volgorde te zetten? En alternatief: het kind wat op de booster moet, in het midden. Dan is een booster blijkbaar niet nodig.
Anders: succes!
Snap ik, maar ik dacht misschien kom je dan net gunstiger uit met de gordelsquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Zeker al geprobeerd
En nogmaals: de stoelen passen prima. Je kunt alleen niet meer bij de gordelklikunits als ze er in staan. En daar moeten we wel bij, want de kinderen zitten in de gordels.
Ben je van plan de maxi-cosi in de auto te laten staan of til je baby met maxi-cosi en al uit de auto? Gezien je opmerking dat de autostoel op de mutsy evo moet passen en het gewicht van de Coral gok ik dat je vaker het laatste doet en dan heb je niet veel aan die draaistand.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:34 schreef Piles het volgende:
en kom nu bij de Pebble 360 uit (op de Isofix-base). Daarmee kun je de stoel een kwartslag draaien, zodat je over makkelijk bij kan. Maar is dat het waard?
Fair point... Als je toch altijd de maxi-cose uit de auto pakt, is draaibaar mss helemaal niet zo nodig.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ben je van plan de maxi-cosi in de auto te laten staan of til je baby met maxi-cosi en al uit de auto? Gezien je opmerking dat de autostoel op de mutsy evo moet passen en het gewicht van de Coral gok ik dat je vaker het laatste doet en dan heb je niet veel aan die draaistand.
Je hebt geen gedoe met gordels.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:34 schreef Piles het volgende:
Vandaag me aan het verdiepen in autostoeltjes. Wat een hel
Ik wil graag een Maxi-Cosi (zodat ie op de kar past, das een Mutsy Evo), en kom nu bij de Pebble 360 uit (op de Isofix-base). Daarmee kun je de stoel een kwartslag draaien, zodat je over makkelijk bij kan. Maar is dat het waard?
En terwijl ik dit zit te typen, zie ik ook nog de Coral 360. Dit is dan weer heel handig, omdat je de binnenbak er uit kan pakken en je dus niet het hele ding naar binnen hoeft te sjouwen (1,5kg vs 4 kg). Maar daar groeien ze sneller uit...
Pebble 360 + base = 550 euro (draaibaar)
Coral 360 + base = 480 euro (draaibaar)
Cabriofix + base = 300 euro (niet draaibaar)
De base gebruik je natuurlijk langer (voor bijv. de Pearl 360), maar 't is toch een flink prijsverschil.
Ervaringen met de Coral en/of het wel/niet kunnen draaien van het stoeltje?
Isofix-base is wat mij betreft sowieso een must/grote pré ipv gedoe met gordels...
Gordel aangeraden? Tov een base voor je maxi cosi?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben wel een isofix maar gebruiken de gordel omdat dat aangeraden werd door de autostoeltjesfabrikant.
Het stoeltje dat je het eerste jaar ofzo gebruikt zou voor mij niet draaibaar hoeven als je inderdaad toch dat hele stoeltje eruit pakt. Ik zou wel even goed letten op het gewicht ja. Wij hebben toen gewoon de best beoordeelde en meeste verkochte gekocht maar dat is echt een loeizwaar ding en ik til me daar echt een ongeluk mee. Zou bij nader inzien voor een lichtere zijn gegaan.
Het stoeltje daarna wat je voor langere tijd gebruikt zou ik zeker draaibaar doen. Investering is het toch wel, dan zou ik er zelf wel dat extra geld voor over hebben (en dit komt van iemand die geen draaibare heeft, volgens mij hadden ze de draaibare variant van ons autostoeltje nog niet toen wij ‘m kochten).
Zullen in de VS vast weer andere regels / tests zijn dan hier.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gordel aangeraden? Tov een base voor je maxi cosi?
Huh, als een stoel géén (Isofix-)base heeft, dan weinig andere keus dan een gordel toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:44 schreef Smart_ass het volgende:
Zo’n base moet toch met een gordel of isofix vastgezet worden of snap ik nou iets verkeerds?Ik doelde trouwens op ons grotere stoeltje die geen base heeft. Dat is een nuna rava en ik meen me te herinneren dat in het instructieboekje stond dat zij zelf vastzetten met gordel aanbeveelden.
Ja klopt, je zet de base vast en daarna klik je het stoeltje er in, en die klikhandeling is meer foolproof dan direct met de gordel bevestigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:44 schreef Smart_ass het volgende:
Zo’n base moet toch met een gordel of isofix vastgezet worden of snap ik nou iets verkeerds?Ik doelde trouwens op ons grotere stoeltje die geen base heeft. Dat is een nuna rava en ik meen me te herinneren dat in het instructieboekje stond dat zij zelf vastzetten met gordel aanbeveelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |