abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205766161
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 18:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Post alleen maar negatieve shit, maar de anderen zijn zuur hoor!

:')
5000 euro in de maand even bij een nieuwe verzekering in het buitenland kunnen declareren???
zomaar, moet kunnen.
:z
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:00:00 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205766231
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 17:49 schreef Bessensap het volgende:

[..]
Verlangen zou ik het niet willen noemen. Liever had ik gezond geweest. En het is inderdaad fijn dat dit vergoed wordt, maar dat wilt niet zeggen dat dat alles goed maakt en dat ik niet liever ergens anders woon. Dat heeft verder verrekte weinig met elkaar te maken.
In een ideale wereld misschien maar in deze wereld is het een begrenzende factor mbt je vrijheid en hoe makkelijk je dus een plek gaat kunnen vinden in een ander land. Immers... lang niet elke samenleving op deze planeet is bereid om jouw kosten te dragen.

quote:
En kom op, daar zijn verzekeringen toch voor? We betalen genoeg premie, dacht ik zo.
We... ja.. we... dus omdat anderen betalen werkt dat goed. Dat is het hele punt. En als je dus gaat verplaatsen naar een nieuwe situtatie dan hebben andere verzekeraars (wellicht in andere landen) dus de vrijheid om die simpele rekensom te maken. En de vrijheid om nee te zeggen. En ik kan je nu al vertellen dat het antwoord nee gaat zijn. Geen enkel bedrijf of land zal jou als "klant" verwelkomen als ze weten dat de kosten meteen 60k per jaar zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205766374
Meneer wil natuurlijk al het goede van Nederland meenemen, en al het slechte achterlaten.

Ja, zo kan ik het ook.
pi_205766636
Ik denk dat je qua natuur en sociale voorzieningen in landen als Zweden of Frankrijk terecht komt.
In de rest van de EU moet je maar afwachten of ze zo staan te springen om je met 60.000 euro per jaar te subsidieren.

Verder snap ik je wensen voor emigratie heel goed, ik heb een vergelijkbaar lijstje met punten en ben het intussen ook steeds meer en meer serieus aan het overwegen. Ik zou zelf proberen te gaan voor Noorwegen, Denemarken of Zweden.
Alleen die taal he.. En Denemarken en Noorwegen zijn vrij strict met hun immigratiebeleid.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205766680
Scandinavië viel al af volgens de OP wegens het klimaat en inderdaad het strikte migratiebeleid.

Frankrijk heeft hij niet genoemd als eventuele optie…
pi_205767010
Geen enkele land gaat zomeer een migrant voor 60.000 euro binnenlaten.

En ik kan me niet voorstellen dat je verzekerd kan blijven als je hier niet meer woont en werkt en geen belastingen meer betaalt.

Vergeet het maar.

Voor elk ander land is TS een profiteur, want hij kost minimaal 60.000 euro. Eigenlanders eerst.
pi_205767100
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:10 schreef YStec het volgende:
Meneer wil natuurlijk al het goede van Nederland meenemen, en al het slechte achterlaten.

Ja, zo kan ik het ook.
Mooi hè. Dit soort figuren wil binnen 5 jaar weer verder migreren. Het is nergens perfect. Goh!
pi_205767688
Kibbutz in Israel.
pi_205767872
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 18:19 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook niet raar als iemand wil emigreren. Hoezo?
Hij zoekt een rustige plek, met veel natuur en weinig gedoe. Hij heeft geld en gaat werken.

Wat is daar nu mis mee? Hij is niet bepaald de enige :D

En dat hij een aandoening heeft waarbij de medicijnen peperduur zijn kan hij ook vrij weinig aan doen.
Ik ook niet. Het is vrij om je te bewegen binnen de EU.
pi_205767884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 18:23 schreef Galvez het volgende:
Andere landen willen opzadelen met extreem hoge medische kosten.
Dit moet een trol zijn. :')
Gebeurt hier gelukkig niet.
pi_205767926
Nederland moet zeker wel de medicijnen van buitenlanders, zowel EU als niet-EU betalen, maar andersom niet? Goeie grap.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:32:51 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205767983
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 17:50 schreef Bessensap het volgende:

[..]
Er is in mijn ogen nogal een verschil tussen gelukszoekers die pertinent weigeren te integreren, de criminaliteitscijfers explosief hoog houden, handjes blijven ophouden, vooral in hun eigen bubbel blijven en mijn buitenlandse vriendin die binnen een jaar al haar integratie-examens behaald heeft, Nederlands spreekt en fulltime werkt als filiaalmanager in de retail.
Je hebt het niet zo op mensen die hun handjes ophouden maar je eist wel dat de belastingbetalers in het land waar je heen gaat jouw medicijnen a 60k per jaar vergoeden. Ja koekoek.
Huilen dan.
pi_205768023
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je hebt het niet zo op mensen die hun handjes ophouden maar je eist wel dat de belastingbetalers in het land waar je heen gaat jouw medicijnen a 60k per jaar vergoeden. Ja koekoek.
Wat kom jij hier nou weer je moreel verheven vingertje heffen, mafklapper.
You need to be cold to be queen.
pi_205768423
Als je Remote werkt kun ie je nl zorgverzekering houden.
Ook handig voor opbouw aow.

Bij ons spookt hetzelfde idee, meer omdat NL steeds meer naar de tering gaat.

Ga dit wel in de gaten houden.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:06:36 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205768510
Trouwens, stel dat TS in een ander land gaat wonen. Na een tijdje blijkt dat het toch niet het beloofde land is en TS besluit terug te gaan.

Loopt TS dan het risico dat een Nederlandse verzekeraar niet zomaar die 5k per maand gaat vergoeden?
pi_205768530
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, stel dat TS in een ander land gaat wonen. Na een tijdje blijkt dat het toch niet het beloofde land is en TS besluit terug te gaan.

Loopt TS dan het risico dat een Nederlandse verzekeraar niet zomaar die 5k per maand gaat vergoeden?
Nee.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:16:39 #67
269689 crew  Viv
pi_205768593
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:06 schreef Zwansen het volgende:

Nee, want een zorgverzekering is verplicht in Nederland, en zorgverzekeraars mogen niemand weigeren voor de basisverzekering. Dus zolang het geneesmiddel van TS in het basispakket zit, komt dat wel goed.

Ik zou me eerder zorgen maken om de tijd tussen wal en schip, want bijvoorbeeld die OOM verzekering voor mensen in het buitenland mag wel een medische keuring doen. :X
pi_205773722
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:21 schreef YStec het volgende:
Geen enkele land gaat zomeer een migrant voor 60.000 euro binnenlaten.

En ik kan me niet voorstellen dat je verzekerd kan blijven als je hier niet meer woont en werkt en geen belastingen meer betaalt.

Vergeet het maar.

Voor elk ander land is TS een profiteur, want hij kost minimaal 60.000 euro. Eigenlanders eerst.
Lees je even in. Iets met vrij in de EU bewegen zoals anderen ook al aangeven.

Gelukkig zijn er ook nog wel ruimdenkende mensen te vinden hier.

Zoals ik al aangaf, ik had ook liever deze aandoening niet. Ik heb ook niet bedacht dat die medicijnen zo duur zijn. Maar betekent dat dan dat ik maar niet mag verhuizen omdat het een ander land geld kost? Ik heb genoeg ellende qua medische shit gehad. Op deze manier voelt het alsof ik nog even extra gestraft wordt. Ik ben EU burger. Wat is het verschil of Nederland dit betaalt of een ander land?

Ik ben niet zomaar aan die 100K gekomen die ik meeneem naar een ander land, ik heb daar m'n hele leven voor gewerkt. En dat geef ik weer in het land van bestemming uit.
pi_205773741
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:10 schreef YStec het volgende:

Ja, zo kan ik het ook.
Waarom doe je het dan niet?
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:26:05 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205773870
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:16 schreef Bessensap het volgende:

Ik ben niet zomaar aan die 100K gekomen die ik meeneem naar een ander land, ik heb daar m'n hele leven voor gewerkt. En dat geef ik weer in het land van bestemming uit.
Hahaha ja nee het is wel echt een prestatie van formaat hoor om de overwaarde van je huis te cashen.
Huilen dan.
  Humorvolste user 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 14:29:49 #71
459912 FlippingCoin
pronouns: papoea/zakazulu
pi_205773929
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Man die hekel heeft aan gelukzoekers zoekt ander land om z’n geluk te zoeken.
Klinkt wel leuk natuurlijk maar dat lees ik helemaal niet terug in de OP eigenlijk. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:42:31 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205774089
quote:
16s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klinkt wel leuk natuurlijk maar dat lees ik helemaal niet terug in de OP eigenlijk. :?
Het was natuurlijk een beetje een cynische opmerking, maar wel met een kern van waarheid vond ik:

quote:
-Ruimte & immigratiebeleid. Één van de redenen dat ik weg wil hier, is omdat het in mijn ogen vol is. Te vol voor mijn persoonlijkheid in elk geval. Ik heb door de jaren heen de mensen veranderen, zoals korte lontjes etc, wat denk ik hierdoor komt. Daarnaast, en ik wil benadrukken dat ik zéker geen racist ben (ik heb een buitenlandse vriendin), het immigratiebeleid. Ik zie onze cultuur door een specifieke groep verziekt worden
pi_205777049
quote:
10s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hahaha ja nee het is wel echt een prestatie van formaat hoor om de overwaarde van je huis te cashen.
Hoe denk je dat men in eerste instantie aan geld komt om een huis te kopen? Man, wat ben jij kortzichtig. Niet veranderd door de jaren heen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 16:59:43 #74
269689 crew  Viv
pi_205777218
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:50 schreef Bessensap het volgende:

[..]
Hoe denk je dat men in eerste instantie aan geld komt om een huis te kopen?
Hypotheek? Ons huis is verdubbeld in waarde in de 5 jaar dat wij er eigenaar van waren. Na de verkoop en aflossing van de hypotheek hielden we dus een mooi bedrag over, maar om nou te stellen dat we daar ons hele leven hard voor gewerkt hebben.. nou nee. :D
pi_205777291
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:16 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, want een zorgverzekering is verplicht in Nederland, en zorgverzekeraars mogen niemand weigeren voor de basisverzekering. Dus zolang het geneesmiddel van TS in het basispakket zit, komt dat wel goed.

Ik zou me eerder zorgen maken om de tijd tussen wal en schip, want bijvoorbeeld die OOM verzekering voor mensen in het buitenland mag wel een medische keuring doen. :X
OOM is wel het domste wat je kan doen.

Die verzekeren zeg maar een brandend gebouw. Als je dan gaat declareren zeggen ze, maar joh, je stond in de brand en keren ze niet uit.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')