Hou ons op de hoogte, neem aan dat je de taal gaat leren? Of al bezig bent?quote:Op zondag 12 november 2023 00:56 schreef Bessensap het volgende:
Inmiddels al een tijdje met volle overtuiging besloten om samen met mijn (inmiddels) vrouw volgend jaar naar Zweden te verhuizen. Alles rustig aan het voorbereiden.
Mijn IVA uitkering kan ik meenemen en ben zowel via NL als Zweden (na krijgen BSN/PN) voor zorg verzekerd.
Van de overwaarde van verkoop huis in NL kunnen we een mooi vrijstaand huis in Zweden kopen. Heerlijk hypotheekvrij.
Ontzettend veel zin in! Laat dat avontuur maar komen.
Niet alleen "wat is er gebeurd?" maar ook: hoe ga je van werkzaam in augustus 2022 naar een IVA uitkering in november 2023?quote:Op zondag 12 november 2023 01:17 schreef Viv het volgende:
[..]
In de OP was je nog werkzaam, op zoek naar remote werk. Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Waar TS naar toe gaat wel. Makkelijk zelfs. 31 huizen in het bereik van +- 40.000 tot 100.000;
https://www.hemnet.se/bos(...)on=exclude&fee_max=0
Helaas best veel.quote:Op zondag 12 november 2023 01:17 schreef Viv het volgende:
[..]
In de OP was je nog werkzaam, op zoek naar remote werk. Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Het is ook flink Noordelijk al. En dus 5 maanden per jaar de gemiddelde temperatuur onder de nul graden. Dat strookt niet echt met het wensenlijstje van TS.quote:Op zondag 12 november 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.
Huizenprijzen in Zweden staan inderdaad rechtstreeks in verband met de lokale werkgelegenheid. Na twee jaar op huizenjacht hier, durf ik wel te stellen dat het zelfs de meest bepalende factor is.quote:Op zondag 12 november 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.
Versnelde WIA aanvraag. Maar ik wil daar liever niet teveel over kwijt. Wil me vooral richten op positieve dingen nuquote:Op zondag 12 november 2023 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen "wat is er gebeurd?" maar ook: hoe ga je van werkzaam in augustus 2022 naar een IVA uitkering in november 2023?
Dan is de 2 jaar ziektewet nog niet eens voorbij, laat staan de WIA-procedure van het UWV.
Opknapper, 13.000 euro?quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Waar TS naar toe gaat wel. Makkelijk zelfs. 31 huizen in het bereik van +- 40.000 tot 100.000;
https://www.hemnet.se/bos(...)on=exclude&fee_max=0
Als ik mijn werk geheel remote zou kunnen doen zou dit toch wel aantrekkelijk zijn. Maar aan de andere kant in je eentje in Zweden zitten in de middle of nowhere is ook weer zoiets.quote:Op zondag 12 november 2023 12:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Huizenprijzen in Zweden staan inderdaad rechtstreeks in verband met de lokale werkgelegenheid. Na twee jaar op huizenjacht hier, durf ik wel te stellen dat het zelfs de meest bepalende factor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |