In de OP was je nog werkzaam, op zoek naar remote werk. Wat is er in de tussentijd gebeurd?quote:Op zondag 12 november 2023 00:56 schreef Bessensap het volgende:
Inmiddels al een tijdje met volle overtuiging besloten om samen met mijn (inmiddels) vrouw volgend jaar naar Zweden te verhuizen. Alles rustig aan het voorbereiden.
Mijn IVA uitkering kan ik meenemen en ben zowel via NL als Zweden (na krijgen BSN/PN) voor zorg verzekerd.
Van de overwaarde van verkoop huis in NL kunnen we een mooi vrijstaand huis in Zweden kopen. Heerlijk hypotheekvrij.
Ontzettend veel zin in! Laat dat avontuur maar komen.
Heb je echt gespaard, of vooral die 100k opgebouwd door op het juiste moment een huis te hebben gekocht?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:09 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Anders lees je even mijn openingspost. Ik neem ca. 100.000 euro mee. Uitkering heb ik niet. Ik werk. Altijd gedaan en gespaard. Verzekering vergeten zeg je. Heb jij dat al helemaal uitgezocht? Ga anders even verder met aardbeien plukken joh.
Wow! Nou je bent er in iedergeval uit welk laNd het gaat worden. Ga je een emigratie/ klus topic starten? Lijkt me tof om verder te volgen. Succes alvast met alles organiseren en fijn van je ivaquote:Op zondag 12 november 2023 00:56 schreef Bessensap het volgende:
Inmiddels al een tijdje met volle overtuiging besloten om samen met mijn (inmiddels) vrouw volgend jaar naar Zweden te verhuizen. Alles rustig aan het voorbereiden.
Mijn IVA uitkering kan ik meenemen en ben zowel via NL als Zweden (na krijgen BSN/PN) voor zorg verzekerd.
Van de overwaarde van verkoop huis in NL kunnen we een mooi vrijstaand huis in Zweden kopen. Heerlijk hypotheekvrij.
Waar TS naar toe gaat wel. Makkelijk zelfs. 31 huizen in het bereik van +- 40.000 tot 100.000;quote:Op zondag 12 november 2023 11:15 schreef Momo het volgende:
Kun je voor 100.000 een vrijstaand huis kopen in Zweden?
Hou ons op de hoogte, neem aan dat je de taal gaat leren? Of al bezig bent?quote:Op zondag 12 november 2023 00:56 schreef Bessensap het volgende:
Niet alleen "wat is er gebeurd?" maar ook: hoe ga je van werkzaam in augustus 2022 naar een IVA uitkering in november 2023?quote:Op zondag 12 november 2023 01:17 schreef Viv het volgende:
[..]
In de OP was je nog werkzaam, op zoek naar remote werk. Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Waar TS naar toe gaat wel. Makkelijk zelfs. 31 huizen in het bereik van +- 40.000 tot 100.000;
https://www.hemnet.se/bos(...)on=exclude&fee_max=0
Helaas best veel.quote:Op zondag 12 november 2023 01:17 schreef Viv het volgende:
[..]
In de OP was je nog werkzaam, op zoek naar remote werk. Wat is er in de tussentijd gebeurd?
Het is ook flink Noordelijk al. En dus 5 maanden per jaar de gemiddelde temperatuur onder de nul graden. Dat strookt niet echt met het wensenlijstje van TS.quote:Op zondag 12 november 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.
Huizenprijzen in Zweden staan inderdaad rechtstreeks in verband met de lokale werkgelegenheid. Na twee jaar op huizenjacht hier, durf ik wel te stellen dat het zelfs de meest bepalende factor is.quote:Op zondag 12 november 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow nice, en ook niet verkeerd hoe ze eruit zien voor die prijs. Al zal werk zoeken in de direct omgeving daar wel lastiger zijn. Zal wel een reden zijn dat de regio minder in de smaak valt voor Zweden zelf.
Versnelde WIA aanvraag. Maar ik wil daar liever niet teveel over kwijt. Wil me vooral richten op positieve dingen nuquote:Op zondag 12 november 2023 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen "wat is er gebeurd?" maar ook: hoe ga je van werkzaam in augustus 2022 naar een IVA uitkering in november 2023?
Dan is de 2 jaar ziektewet nog niet eens voorbij, laat staan de WIA-procedure van het UWV.
Opknapper, 13.000 euro?quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Waar TS naar toe gaat wel. Makkelijk zelfs. 31 huizen in het bereik van +- 40.000 tot 100.000;
https://www.hemnet.se/bos(...)on=exclude&fee_max=0
Als ik mijn werk geheel remote zou kunnen doen zou dit toch wel aantrekkelijk zijn. Maar aan de andere kant in je eentje in Zweden zitten in de middle of nowhere is ook weer zoiets.quote:Op zondag 12 november 2023 12:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Huizenprijzen in Zweden staan inderdaad rechtstreeks in verband met de lokale werkgelegenheid. Na twee jaar op huizenjacht hier, durf ik wel te stellen dat het zelfs de meest bepalende factor is.
Ik kom al van jongs af aan en Zweden. Meerdere keren per jaar. Inmiddels daar ook een redelijke kennissenkring opgebouwd.quote:Op zondag 12 november 2023 10:06 schreef Managarm het volgende:
Hoe vaak ben je al in Zweden geweest?
In het topic van Viv en Evenstar kan je lezen hoe anders de Zweedse huizenmarkt is. Het kopen gaat op basis van bieden, dat kan best frustrerend zijn.
Maar ik hoop dat je iets leuk vind, emigreren is echt een hele grote stap. In de OP heb je het nog over werk en nu neem je je uitkering mee, in de tussentijd arbeidsongeschikt geraakt?
Sla je slag, hoogste bod is nu 12.000. Doe er 500 erbij en hij is voor jou. Krijg je ook nog eens alle rommel die er in staat er zomaar bijquote:Op zondag 12 november 2023 12:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Opknapper, 13.000 euro?
https://www.hemnet.se/bos(...)-12-20206475#gallery
Zou zomaar kunnen dat we voor zoiets gaan. Geen idee nog. Zit natuurlijk heel veel werk in. Anderzijds, als je iets meer uitgeeft, bijvoorbeeld 50-80k, heb je iets dat af is.quote:Op zondag 12 november 2023 12:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Sla je slag, hoogste bod is nu 12.000. Doe er 500 erbij en hij is voor jou. Krijg je ook nog eens alle rommel die er in staat er zomaar bij
Een heel huis verbouwen is met je IVA geen probleem?quote:Op zondag 12 november 2023 13:04 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat we voor zoiets gaan. Geen idee nog. Zit natuurlijk heel veel werk in. Anderzijds, als je iets meer uitgeeft, bijvoorbeeld 50-80k, heb je iets dat af is.
Heb nog nooit een volledig huis verbouwd, maar ik ga daar zeker eens over nadenken. De locatie is in elk geval prima.
Oh echt? Persoonlijk moet ik er niet aan denken, dan toch echt liever iets wat meer af is.quote:Op zondag 12 november 2023 13:04 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat we voor zoiets gaan. Geen idee nog. Zit natuurlijk heel veel werk in. Anderzijds, als je iets meer uitgeeft, bijvoorbeeld 50-80k, heb je iets dat af is.
Heb nog nooit een volledig huis verbouwd, maar ik ga daar zeker eens over nadenken. De locatie is in elk geval prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |