Ik doe saus in een diepvrieszak, druk de meeste lucht eruit en las hem dan dicht met de Vakumeermachine. Spaart erg veel ruimte in de vriezer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Pastasaus voor in de vriezer, voor die komende maanden wanneer niemand zin heeft in eten koken en beetje pasta koken en een doosje saus magnetronnen goed te doen is.
Ik vacumeer saus niet, ik las ze dicht met de vacumerer, dan zijn ze lekker plat en rechthoekig ipv bol en rond. Als ik saus zou vacumeren trek ik alle saus het apparaat inquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:20 schreef Myraela het volgende:
Ik vind gewoon diepvrieszakken in de vriezer gooien eigenlijk wel makkelijk zat. Wat voegt vacumeren nog toe?
over een paar jaar heb je er het hele huis mee volstaanquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vond vandaag een kattenfles bij de kringloop.Wel een minder mooie, denk iets minder oude en wat kleinere dan die ik voor m'n verjaardag had gekregen. Maar voor 5 euro was ik toch intens blij.
![]()
De bruine is de nieuwe. De grote blijft het allertofste.Sowieso omdat het precies dezelfde is als die we op onze vakantie in het huisje hadden staan, maar hij is ook gewoon zo statig en cool. En de kleine was een impulsaankoop nadat de verkoopster zei dat ze er nog eentje had.
Stiekem een beetje spijt van, want zo klein is die toch wel veel minder tof, en was toch nog 60 euro. Maar nu dus nog eentje.
[ afbeelding ]
Over een paar jaar heb ik sowieso een veel te vol huis als ik zo doorga.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
over een paar jaar heb je er het hele huis mee volstaan
![]()
Kijkekijke!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Over een paar jaar heb ik sowieso een veel te vol huis als ik zo doorga.Ik nog veel meer zooi gekocht.
Wat kleine dingetjes. De lamp is echt supervet.quote:
Mijn vader had die grotere bruine flessen om fotografievloeistof in te bewaren. Die flessen heeft hij eind jaren 50 gekocht en die zijn pas in 2003 of zo weggedaan. Tussendoor nooit gebruikt maar mochten ook niet weg (ik mocht ze ook niet voor de sier gebruiken "want je weet maar nooit"quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:23 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk zoek ik die apothekerspotjes niet, ik wil graag de bruine versie en dan de wat grotere maatjes. Maar ik kan ze elke keer niet laten staan wanneer ze er voor een klein bedragje staan.Dus nu heb ik er ook een aantal met blank of groen glas.
Mocht je ze ook toen ze weggingen niet? Dat zijn toch prachtige herinneringen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn vader had die grotere bruine flessen om fotografievloeistof in te bewaren. Die flessen heeft hij eind jaren 50 gekocht en die zijn pas in 2003 of zo weggedaan. Tussendoor nooit gebruikt maar mochten ook niet weg (ik mocht ze ook niet voor de sier gebruiken "want je weet maar nooit")
Toen wilde ik ze niet meer. En ik heb een aantal dingen in huis die ook van hem/mijn ouders zijn geweest waar ik meer mee had. Oa een foto van mijn oma, haar broer en haar ouders die gemaakt is door mijn opa (die was fotograaf). En het verhaal gaat (maar niemand kan het meer bevestigen) dat mijn grootouders elkaar toen hebben leren kennen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mocht je ze ook toen ze weggingen niet? Dat zijn toch prachtige herinneringen.![]()
Ik kan altijd wel genieten van de verhalen achter zulke items.
Ik vind de kleur van die bruine wel erg mooiquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vond vandaag een kattenfles bij de kringloop.Wel een minder mooie, denk iets minder oude en wat kleinere dan die ik voor m'n verjaardag had gekregen. Maar voor 5 euro was ik toch intens blij.
![]()
De bruine is de nieuwe. De grote blijft het allertofste.Sowieso omdat het precies dezelfde is als die we op onze vakantie in het huisje hadden staan, maar hij is ook gewoon zo statig en cool. En de kleine was een impulsaankoop nadat de verkoopster zei dat ze er nog eentje had.
Stiekem een beetje spijt van, want zo klein is die toch wel veel minder tof, en was toch nog 60 euro. Maar nu dus nog eentje.
[ afbeelding ]
Ik snij de courgette helemaal fijn en gebruik het eigenlijk meer als een natuurlijk bindmiddel voor een plakkerige saus (ook omdat ik het een non-groente vind). De grijze kleur komt vooral van het gestoofde gehakt; nu de eerste porties klaar zijn (en al in de vriezer liggen) is dat gewoon prettig donkerrood gewordenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:49 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie je pastasaus ziet er niet zo lekker uit, maar zal ongetwijfeld prima smaken.
Ik doe de courgette er altijd pas op het laatst in zodat die beetgaar is, vind snotterige courgette beetje jammer. Of wordt ie juist lekkerder van langer stoven?
Dat klinkt niet smakelijk. bbrrrquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zie leuke vondsten (met katten flessen heb je mij al snel om), pastasauzen die je moet leren waarderenen min of meer geslaagde sportdag
Speciale vermelding voor @:Kaatje1 , zal geen makkelijke ochtend zijn geweest. Fijn dat je wel makkelijk van A naar B kon komen.
Ik kreeg een oog kadoEn eet nu sushi.
Is ook niet om op te eten gekkiequote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet smakelijk. bbrrr
Heb even op de bank een dutje gedaan en dat hielp wat
In Zwolle was ik vorige maand in een winkeltje waar heel erg veel van die apothekerspotten en laboratorium glas te vinden was.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:23 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk zoek ik die apothekerspotjes niet, ik wil graag de bruine versie en dan de wat grotere maatjes. Maar ik kan ze elke keer niet laten staan wanneer ze er voor een klein bedragje staan.Dus nu heb ik er ook een aantal met blank of groen glas.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is ook niet om op te eten gekkie
Feitelijk was het oog het kado niet, want die was van mij en had ik uitgeleend. En kreeg hem nu terug met een steampunk bouwwerkje eromheen![]()
LARPers zijn creatief.
Fijn dat het dutje wat hielp
Ik verwacht een glazen oog.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik snap het oog nog steeds niet. Gelukkig ben ik niet de enige
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smaakvolle combi van glas, metaal en textiel(kussentje).Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Nee, is een echte en op maat gemaakt. Stukken beter dan die van de feestwinkelquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
En nog snap ik het oog nog steeds niet. Neem niet aan dat het een sier oog is.
Vragen…vragenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:34 schreef Tele6 het volgende:
Maar hoe werkt zoiets? @:Cat-astrophe? Hoe blijft zo'n halfoog zitten?
En wat doe je ermee voor feesten en partijen?
En ga je je oog echt op het kussentje uitstallen?
Dat is dus door een techneut er omheen gebouwd als requisiet, zodat ze het in hun LARP (live action role playing) konden gebruiken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah...dus dat ding er om heen is een soort bescherming? Ik zag dat al niet je oogkas ingaan
Haha, nee! Als ze hem echt in hadden willen doen had ik het niet meegegeven. Niet fris, niet gezondquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:03 schreef Tele6 het volgende:
Maar als ze je oog lenen, dan doen ze hem niet op hun oog toch? Dan doen ze er andere dingen mee dan dat?
Lijkt me raar tegen de achterkant van dat oog aankijken anders
Bedankt voor de uitleg trouwens, ik stelde me het halve oog als gevuld voor (zeg maar zoals een negerzoen aan de ene kant bol is en aan de andere kant plat, maar dan perfecte bol ipv negerzoen) en ik snapte niet hoe je een halve oogbol had in je hoofd. Nu snap ik het
Het is eigenlijk meer een soort overzet-oog
Ik ben inderdaad degene die bij Pirates naar het scherm zat te mopperen dat zo’n kunstoog A geen bol is en B door het materiaal ontzettend splinterig, opzwellend door vocht en dus pijnlijk is/wordt dus het moest een groter tranendal zijn. Vandaar vast ook de velen ooglappen bij piratenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:26 schreef Candaasje het volgende:
Oh wow, wat gaaf Cat!
Ik dacht bij kunstogen ook altijd gelijk aan hele glazen oogbollen die er dan te pas en onpas uitwippen enzo (maar dat komt door films en series.... zoals Pirates of the Caribbean) maar dit is wel heel mooie techiek![]()
En een mooie prop voor LARP-ers dus
Kunstogen zijn van glas, toch? Want je moet er dooorheen kunnen kijken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Haha, nee! Als ze hem echt in hadden willen doen had ik het niet meegegeven. Niet fris, niet gezond![]()
Ze hebben het dus ingebouwd op deze manier en iemand heeft de hele dag ermee rondgelopen op dat kussentjeHet Oog zag Alles
![]()
Veel mensen denken dat een oogprothese een bolletje is. Tot het voor mij een optie werd, en een vriendelijke kennis nav mijn vragen haar (volledige) kunstoog er voor me uitwipte plus uitleg… wist ik het ook niet!
Ik vond dat er iets van najaar in de lucht hing vanmorgenquote:Op zondag 28 augustus 2022 08:04 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
De spinnen zijn hie begonnen met het bouwen van luchtkastelen. [ afbeelding ]
Liefste was om 3u thuis dus ik wandel met honden. Vanmiddag op pad naar Frankrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |