Als ik even invul:quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:56 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als ik even invul:
Stoere vrouwen in de leiding (galadriel)
Zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (hobbit)
En elk ras een donkere variant (dwerg, hobbit, mens en elf)
Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
Dit inderdaad. Alsof die anderhalve kleurling in zo'n serie wat uitmaakt. Er zijn tientallen personages en het opent in een Oostenrijkse setting met een stel Arische kindertjes. Dus ook voor die groep is er wat te juichen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.quote:Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als ik even invul:
Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
Het grappige daarvan is dat galadriel altijd al als een sterke leider werd beschreven door Tolkien, een nieuwsgierige hobbit is ook niet compleet nieuw natuurlijk (Bilbo frodo en de toeks).quote:Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als ik even invul:
Ik vind het behoorlijk gekunsteld hoe in elk gehucht wezens van alle huidskleuren/rassen aanwezig lijken te moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch!quote:Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
Dit ja.quote:Op zaterdag 3 september 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
Is dit een review van aflevering 1 of 2?quote:Op zaterdag 3 september 2022 15:45 schreef onlogisch het volgende:
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @:GGMM @:Scrummie en @:maxi-mus
7.4/10
Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme
Ja. @Cocoquote:Op zaterdag 3 september 2022 15:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er ook niet blind voor dat er heel wat overdreven wordt ingehaald met 'sterke vrouwelijk karakters'. Het gebeurt wel degelijk.quote:Op zaterdag 3 september 2022 14:46 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch!
quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Eens. Maar de onderwerpen die ik aanstipte kun je tegenwoordig niet meer verfilmen zonder dat er woke geschreeuwd wordt. Ook al is het bron materiaal al zo. Dat merk je welquote:Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.
En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.
Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.
Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.quote:Op zaterdag 3 september 2022 16:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat bijvoorbeeld echt woke is is She-Hulk. Dat is gewoon misselijkmakend bij vlagen.
Ik weet dat het al zo lang bestaat. Het gaat me om de wijze waarop ze het verfilmd hebben. De dialogen zijn één en al cringe en er op gericht om de superioriteit van de vrouwelijke karakters boven de mannen uit te laten torenen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:34 schreef speknek het volgende:
[..]
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.
Niet dat feminisme niet al zestig jaar oud is natuurlijk.
quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.Tweede era toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste era is geëindigd na de War of Wrath (weet de Nederlandse naam niet).Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |