abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:11:05 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:56 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
Als ik even invul:

Stoere vrouwen in de leiding (galadriel)
Zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (hobbit)
En elk ras een donkere variant (dwerg, hobbit, mens en elf)

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_205829419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Als ik even invul:

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:32:59 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205829503
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Dit inderdaad. Alsof die anderhalve kleurling in zo'n serie wat uitmaakt. Er zijn tientallen personages en het opent in een Oostenrijkse setting met een stel Arische kindertjes. Dus ook voor die groep is er wat te juichen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205829511
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.

En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.

Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.

Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
pi_205829621
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het grappige daarvan is dat galadriel altijd al als een sterke leider werd beschreven door Tolkien, een nieuwsgierige hobbit is ook niet compleet nieuw natuurlijk (Bilbo frodo en de toeks).

Een ander probleem is dat we het vergelijken met Peter Jackson zijn films ipv de boeken van Tolkien.

Maar ik was ook bang hoor en had al bijna de serie afgeschreven voor ik het überhaupt had bekeken. Maar ben aangenaam verrast
pi_205829872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Ik vind het behoorlijk gekunsteld hoe in elk gehucht wezens van alle huidskleuren/rassen aanwezig lijken te moeten zijn.
Prima dat alle huidskleuren/rassen aanwezig zijn, maar deze manier vind ik nogal raar en geforceerd overkomen.

Los daarvan ziet het er allemaal gelikt uit, en ik ga zeker verder kijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205830030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch! })
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:44:37 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
Dit ja.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:45:46 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830916
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @GGMM @Scrummie en @maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
4045
onlogisch
  Forum Admin zaterdag 3 september 2022 @ 15:46:25 #160
35723 crew  GGMM
pi_205830925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 15:45 schreef onlogisch het volgende:
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @:GGMM @:Scrummie en @:maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:47:13 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 15:46 schreef GGMM het volgende:

[..]
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
Ja. @Coco

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4045
onlogisch
pi_205831738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 14:46 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch! })
Ik ben er ook niet blind voor dat er heel wat overdreven wordt ingehaald met 'sterke vrouwelijk karakters'. Het gebeurt wel degelijk.

Wat bijvoorbeeld echt woke is is She-Hulk. Dat is gewoon misselijkmakend bij vlagen.
pi_205832746
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205832784
Overigens, sorry als ik domme dingen bedenk hoor :+
SPOILER
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:12:38 #165
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205832792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.

En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.

Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.

Eens. Maar de onderwerpen die ik aanstipte kun je tegenwoordig niet meer verfilmen zonder dat er woke geschreeuwd wordt. Ook al is het bron materiaal al zo. Dat merk je wel :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:27:44 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_205832935
Te denken dat we vroeger allemaal succesvolle series rond zwarte families hadden. The Cosby show, Fresh Prince of Bel Air, Family Matters. Veertig jaar later is er een zwarte elf en is het gelijk white genocide. Maar we zijn geen nazis hoor, hoe durf je.

Moet al die lui die 1'en op RT en imdb spammen zeker fiks steken dat Arondir en Disa twee van de leukste karakters zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:34:48 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_205832995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 16:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat bijvoorbeeld echt woke is is She-Hulk. Dat is gewoon misselijkmakend bij vlagen.
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.

Niet dat feminisme niet al zestig jaar oud is natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205834015
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 18:34 schreef speknek het volgende:

[..]
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.

Niet dat feminisme niet al zestig jaar oud is natuurlijk.
Ik weet dat het al zo lang bestaat. Het gaat me om de wijze waarop ze het verfilmd hebben. De dialogen zijn één en al cringe en er op gericht om de superioriteit van de vrouwelijke karakters boven de mannen uit te laten torenen.

Er is geen scène met Bruce waarin zijn vrouwelijke tegenspeelster niet beter, sneller, handiger of sterker is. En dan de hele monoloog over hoe zwaar haar leven wel niet eens. Dat ze het veel moeilijker heeft dan Bruce en blahblahblah. Bruce, die net twee van zijn beste vrienden heeft begraven nadat hij de wereld heeft gered van Thanos.

Het is echt vreselijk slecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 04-09-2022 08:57:26 ]
pi_205834299
Eerste aflevering vond ik mwoah maar de tweede ging echt lekker dus ik ben benieuwd waar het naartoe gaat.
  zaterdag 3 september 2022 @ 21:36:36 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205835215
twitter
pi_205835306
Ik hoop dat ep 2 beter is dan ep 1. Die heeft mij iig nog niet gepakt. En de acteerprestaties van diverse acteurs zijn behoorlijk ondermaats.
PWBF
pi_205835651
Wat ik wel stom vind is dat (vind ik tenminste) Gil-Galad meer op de toekomstige Elrond lijkt dan Elrond :')
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:12:37 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_205835758
twitter
twitter
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:23:12 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205835876
Mensen die Galadriel woke noemen. :')

Galadriel is een van de oudste en machtigste elven in Midden Aarde. Ze heeft gevochten tijdens de oorlogen in Beleriand en later in de Tweede Era tegen Sauron. Ze heeft eigenhandig de muren van Dol Goldur vernietigd en Sauron is letterlijk gevlucht voor haar en haar leger van elfjes.
Echt te veel om op te noemen wat dat wijf allemaal heeft gedaan. Een sterk vrouwelijk personage is niet per definitie woke, what the fuck.

LOTR is volgens mij al meer dan 60 jaar oud. Er zitten een hoop sterke vrouwelijke personages in de boeken hoor.

Die paar gekleurde elven? Tsja, tijden veranderen nu eenmaal. Tolkien had meestal vrij vage beschrijvingen over uiterlijke kenmerken. Volgens mij waren de elven " fair of skin", dus dat zou je kunnen vertalen naar witte huid. De mensen van Numenor waren echter donker getint. De vraag is of je naar iets onbelangrijks als huidskleur moet kijken in een filmproductie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:28:12 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205835912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, inderdaad.

SPOILER
Tweede era toch?
Eerste era is geëindigd na de War of Wrath (weet de Nederlandse naam niet).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')