Arwen met Frodo op Asfaloth bij dat fjord in film 1 is nog altijd een van m’n meest favoriete scènes uit de filmsquote:Op maandag 5 september 2022 14:33 schreef speknek het volgende:
Vooral de rol van Arwen was een sterk voorbeeld van doorgeslagen politieke correctheid..
Ja nog los van of het wel of niet hoort door de lore. Ik vind dat korte haar er best dom uitzien. Waardoor het net lijkt of je een een comdy show zit te kijken die spelen dat ze elven zijnquote:Op maandag 5 september 2022 14:32 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer wel dat sommige elven geen lang haar hebben.
In mijn hoofdcanon hebben ze allemaal (man en vrouw) lang stijl haar.![]()
Ik vind persoonlijkThranduil in the Hobbit films van Jackson de beste vertoning qua uiterlijk.
Echt totaal gemist dan idd, en ik zou t toch moeten zien als kennerquote:Op zondag 4 september 2022 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke scènes laten dan zien dat hij homo is? Ik heb vast de scènes gemist waarin hij goed genomen wordt, of waarin hij lekker aan het flirten is met een dude.
What has been seen, can never be unseen.quote:Op zondag 4 september 2022 19:49 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind het wel leuk dat Beau van Erven Doorens ook een rolletje heeft weten bemachtingen
Wie lijkt er op dan?quote:Op maandag 5 september 2022 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
What has been seen, can never be unseen.
En bedankt he!
Met dat soort logica waren Legolas en Gimli vast ook gay in de LOTR films, elke keer elkaar in de ogen kijken en oogcontact zoeken, indruk willen maken op de ander. En die vriendschap tussen Frodo en Sam....quote:Op maandag 5 september 2022 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Echt totaal gemist dan idd, en ik zou t toch moeten zien als kenner
Dus omdat ie in een boom zit te mijmeren, ene female best friend heeft, en liever schrijft dan vecht of zo?
Een trio met Aragorn, Legolas en Gimli.quote:Op maandag 5 september 2022 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Met dat soort logica waren Legolas en Gimli vast ook gay in de LOTR films, elke keer elkaar in de ogen kijken en oogcontact zoeken, indruk willen maken op de ander. En die vriendschap tussen Frodo en Sam....
Nou lekkere vriendschap. Denkt dat die een stukje brood gepakt heeft en wilt hem meteen verbannenquote:Op maandag 5 september 2022 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Met dat soort logica waren Legolas en Gimli vast ook gay in de LOTR films, elke keer elkaar in de ogen kijken en oogcontact zoeken, indruk willen maken op de ander. En die vriendschap tussen Frodo en Sam....
Was alleen in de film volgens mij. Boek Frodo zou dat nooit hebben gedaan.quote:Op maandag 5 september 2022 15:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou lekkere vriendschap. Denkt dat die een stukje brood gepakt heeft en wilt hem meteen verbannen
Dat zijn de Hobbits toch altijd al wel geweest?quote:Op zondag 4 september 2022 22:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
Klopt, maar die harfoots leken vooral comic-relief en tot dusver niks aan het verhaal toe te voegen.
Elrond.quote:
Zo zijn gays wel, dus dit helpt nietquote:Op maandag 5 september 2022 15:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou lekkere vriendschap. Denkt dat die een stukje brood gepakt heeft en wilt hem meteen verbannen
Dat is ook dezelfde acteur, maar dat zal de grap wel zijnquote:Op maandag 5 september 2022 15:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die zie ik alleen maar als Nowy Tends uit GoT.
Ik vind die juist wel luchtig voor tussendoor. En ze hebben wel zeker een link met dingen die er aan staan te komen.quote:Op maandag 5 september 2022 15:48 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
Die Hobbit look a like scènes zijn echt niets toevoegend.
quote:Op zondag 4 september 2022 10:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Nori leek wel weggelopen uit een Disneyfilm trouwens. Ik dacht bijna dat ze zou gaan zingen over de wijde wereld die ze wil ontdekken.
Je hebt de Hobbit ooit gelezen?quote:
Natuurlijk wel, het gaat mij om hoe ze eruit zag en de mimiek.quote:Op maandag 5 september 2022 16:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je hebt de Hobbit ooit gelezen?
We hebben t over een enorm disney-suitable kinderboek, als we het daar over hebben.
Ik vond r alleen iets te menselijk, omdat we van de andere Hobbits gewend zijn dat ze wat verfrommelder en pokdaliger zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 16:11 schreef Coco het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het gaat mij om hoe ze eruit zag en de mimiek.
Omdat de hobbit boeken kinderboeken zijn hoeft de serie dat ook niet zo te zijn natuurlijk.quote:Op maandag 5 september 2022 16:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je hebt de Hobbit ooit gelezen?
We hebben t over een enorm disney-suitable kinderboek, als we het daar over hebben.
Op zich niet heel bijzonder toch? Het is leuk als iets overeenkomt, maar ook niet het einde van de wereld (of creatief gezien zelfs beter in de optiek van sommigen) als de films of serie afwijken.quote:Op maandag 5 september 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:
Oh en vind het wel grappig dat er vaak werd gezegd van: Ik vind dit en dit kut want het veranderd de boeken. En dan is het: Ja je moet met je tijd mee gaan. En de rechten liggen anders en weet ik het.
Maar ondertussen als mensen hun mening geven is het wel steeds: in de boeken was het ook zo!
Dus dan moet het opeens wel zoals de boeken zijn?
Anyway viel me op. En dit is ook niet op 1 persoon gericht maar valt in het algemeen op. Hier maar ook op andere plaatsen.
Een bijkomend voordeel (en los van je opmerking) van films en series is dat er een grote groep nieuwe fans ontstaan van uiteindelijk Tolkiens werk.quote:Op maandag 5 september 2022 17:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op zich niet heel bijzonder toch? Het is leuk als iets overeenkomt, maar ook niet het einde van de wereld (of creatief gezien zelfs beter in de optiek van sommigen) als de films of serie afwijken.
Ik denk dat het probleem van velen is dat ze onder 'de boeken' de trilogie verstaan. Terwijl feitelijk het verhaal waar we nu naar kijken zich daarvoor afspeelt en het beste wordt omschreven in een boek waarvoor de makers van deze serie de rechten niet hebben.quote:Op maandag 5 september 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:
Oh en vind het wel grappig dat er vaak werd gezegd van: Ik vind dit en dit kut want het veranderd de boeken. En dan is het: Ja je moet met je tijd mee gaan. En de rechten liggen anders en weet ik het.
Maar ondertussen als mensen hun mening geven is het wel steeds: in de boeken was het ook zo!
Dus dan moet het opeens wel zoals de boeken zijn?
Anyway viel me op. En dit is ook niet op 1 persoon gericht maar valt in het algemeen op. Hier maar ook op andere plaatsen.
3x gelezen hier.quote:Op maandag 5 september 2022 19:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De Silmarillion heb ik met heel veel pijn en moeite uitgelezen.
Ik ben benieuwd of Amazon een serie mag maken uit de First Age als Rings of Power succesvol blijkt te zijn over alle vijf de seizoenen.quote:Op maandag 5 september 2022 20:36 schreef Coco het volgende:
[..]
3x gelezen hier.
Genot.
Had liever the War of the Jewels serie/films gezien.
Ja daar dacht ik net ook aan. Daarom hoop ik wel dat deze serie goed loopt.quote:Op maandag 5 september 2022 20:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Amazon een serie mag maken uit de First Age als Rings of Power succesvol blijkt te zijn over alle vijf de seizoenen.
Deze volgorde is ook wel beter trouwens voor het gewone publiek. Nu zitten er nog genoeg herkenbare elementen in en bouwt het echt op naar het verhaal uit LotR zelf. Waar de First Age toch wat verder er vanaf staat met een nieuwe villain waar ze beter naar kunnen hinten in deze serie zodat mensen daar nieuwsgierig naar zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 20:44 schreef Coco het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik net ook aan. Daarom hoop ik wel dat deze serie goed loopt.
Wel eens ja.quote:Op maandag 5 september 2022 20:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Deze volgorde is ook wel beter trouwens voor het gewone publiek. Nu zitten er nog genoeg herkenbare elementen in en bouwt het echt op naar het verhaal uit LotR zelf. Waar de First Age toch wat verder er vanaf staat met een nieuwe villain waar ze beter naar kunnen hinten in deze serie zodat mensen daar nieuwsgierig naar zijn.
Heb je naar de show gekeken of heb je nu een andere YouTuber gevonden die je precies na praat?quote:Op maandag 5 september 2022 21:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nogmaals bekeken, puur of ik er nou zo vreselijk naast zit of niet.
Maar nee, nerdrotic omschrijft het eigenlijk exact hoe ik erover denk.
Je heb een galadriel gespeeld door een actrice die niet kan acteren, ze heeft 3 gezichtsuitdrukkingen.
Dit is geen lotr, dit is iets wat er op lijkt.. met praktisch niets wat uit welk lotr boek dan ook komt.
Verwijzingen naar dingen uit lotr/silmarillion, zijn hoogstens verstopt als kleine eastereggs.
Leukste, zover je het zo kan noemen, zijn dan nog de dwergen, de koningin is dan nog zelfs okay ondanks zwart wat nergens op slaat. (Donker gekleurde dwergen zijn immers verwrongen dwergen door Sauron, volgens de lore, waar niemand ene reet om geeft)
Gandalf is.. blijkbaar een hobo.
25 miljoen kijkers, (als je die cijfers kan vertrouwen, nu amazon zwaar onbetrouwbaar blijkt met IMDb, recensies verstoppen of ronduit wissen etc) benieuwd hoeveel er nog overblijven bij aflevering 3.
Heb je een bron dat Gandalf er in voor komt?quote:Op maandag 5 september 2022 21:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nogmaals bekeken, puur of ik er nou zo vreselijk naast zit of niet.
Maar nee, nerdrotic omschrijft het eigenlijk exact hoe ik erover denk.
Je heb een galadriel gespeeld door een actrice die niet kan acteren, ze heeft 3 gezichtsuitdrukkingen.
Dit is geen lotr, dit is iets wat er op lijkt.. met praktisch niets wat uit welk lotr boek dan ook komt.
Verwijzingen naar dingen uit lotr/silmarillion, zijn hoogstens verstopt als kleine eastereggs.
Leukste, zover je het zo kan noemen, zijn dan nog de dwergen, de koningin is dan nog zelfs okay ondanks zwart wat nergens op slaat. (Donker gekleurde dwergen zijn immers verwrongen dwergen door Sauron, volgens de lore, waar niemand ene reet om geeft)
Gandalf is.. blijkbaar een hobo.
25 miljoen kijkers, (als je die cijfers kan vertrouwen, nu amazon zwaar onbetrouwbaar blijkt met IMDb, recensies verstoppen of ronduit wissen etc) benieuwd hoeveel er nog overblijven bij aflevering 3.
Beide.quote:Op maandag 5 september 2022 21:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je naar de show gekeken of heb je nu een andere YouTuber gevonden die je precies na praat?
Was behoorlijk duidelijk wie Gandalf moest voorstellen.quote:Op maandag 5 september 2022 21:30 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Heb je een bron dat Gandalf er in voor komt?
En ps: Gandalf heeft volgens Tolkien geen vaste woon of verblijfplaats dus in principe was hij altijd al een “hobo”
Nou nee zo duidelijk is dat niet:quote:Op maandag 5 september 2022 21:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Was behoorlijk duidelijk wie Gandalf moest voorstellen.
Net zoals duidelijk is wie die vent in de boot moet voorstellen.
De vent in de boot is ook nog speculatie en ik hoop op de witch king of Angmar.quote:Galadriel en de expeditie team zeiden in aflevering 1: er is hier zoveel kwaad dat onze fakkels geen warmte meer afgeven. De hobbit viel in de krater en zei: het is niet heet. Daarnaast maakte hij de vuurvliegjes dood. Er zijn dus meerdere signalen dat de meteoor man slecht is. Gandalf is van nature “goed”
quote:Op maandag 5 september 2022 21:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je naar de show gekeken of heb je nu een andere YouTuber gevonden die je precies na praat?
Zou echt cool zijn als er een blue wizard komt. Jammer dat er zo weinig lore over isquote:Op maandag 5 september 2022 22:57 schreef speknek het volgende:
Dat is niet Gandalf maar Pallando, scrubs.
Ik zag gisteren ergens een theorie dat het Durin's Bane zou zijn, de Balrog in human vorm voor nu.quote:Op maandag 5 september 2022 22:57 schreef speknek het volgende:
Dat is niet Gandalf maar Pallando, scrubs.
Leuke twist wel. Heb je er nog een linkje van? Ben je wel benieuwdquote:Op maandag 5 september 2022 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ergens een theorie dat het Durin's Bane zou zijn, de Balrog in human vorm voor nu.
Uhm.. ik kan de specifieke post niet zo snel vinden op Reddit, maar hier een paar anderen van redditquote:Op maandag 5 september 2022 23:06 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Leuke twist wel. Heb je er nog een linkje van? Ben je wel benieuwd
quote:Meteor Man = Durin’s Bane
We’ve seen the fire imagery, meaning that MM, if he is of maiar class, would be a spirit of fire like the other balrogs. He might be an early wizard/blue wizard sent early by the Valar, and his goal is to find and fight Sauron. Or he could be a rogue maia/even a new maia entering Arda trying to fight Sauron on his own/curious about middle earth. But he ends up becoming corrupted instead, perhaps persuaded by Sauron, and falls into shadow, eventually creeping into Moria to destroy the dwarves. There is a version of the blue wizards story where they may have fallen/become evil.
Just an idea, especially since the balrog of Moria has been teased and it would be an interesting arc for the first season.
quote:I’ve seen someone theorize that it’s a maiar that Sauron might corrupt into a balrog later. I think that’s the most fun option but I think he’s one of the blue wizards
quote:For me it has to be a Maiar that has been cast out of valinor, or even from outside the world for being evil and will eventually become the Balrog we see in the trailer, a Nazgul (though I know these are supposed to be the nine kings of Men but if this many people can see them breaking the lore with a character everyone loves and knows about I don't see why it's far fetched to assume they might do it with a being that we know very little about) or possibly even Sauron himself who is leaving his hiding place in the far north west to secretly make his way down to Mordor now everything is ready. ( and yessss I get that flying in a meteor isn't very secret but compared to marching across the whole length and width of the continent in his own form it clearly is, even we who have seem more of the character still don't have a real idea of who it is)
Dat is de reden waarom ze hem kunnen gebruiken, omdat er weinig vastgelegd door de estate isquote:Op maandag 5 september 2022 22:59 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Zou echt cool zijn als er een blue wizard komt. Jammer dat er zo weinig lore over is
Die vond ik ook leuk, maar volgens mij waren de balrogs al in de first age naar middle-earth gekomen. De twee blue wizards kwamen in dezelfde tijd als de forging of the rings.quote:Op maandag 5 september 2022 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ergens een theorie dat het Durin's Bane zou zijn, de Balrog in human vorm voor nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |