abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205822202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Genoeg mensen die hier toch gewoon hun mening geven met wat aspecten die wel en niet zo goed vinden ?
Nuance is alles. Niemand die alles fantastisch vind of alles helemaal kut is echt geloofwaardig.
Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.

Maar vanaf het begin werden dat soort dingen al geroepen hoor. En dan begint mijn enthousiasme voor zo'n serie helemaal af te brokkelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205822252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.

Ligt er m.n. aan hoe iets gepresenteerd wordt vind ik. Een krachtig vrouwelijk karakter is iets wat totaal niet vreemd is voor me, ben opgegroeid met o.a. de games van Tomb Raider en zo wel meer. Ook sterke vrouwen in films en series zijn meer dan prima en niet 'bijzonder', gelukkig. Tegenwoordig heb je wel bepaalde games, films en series die helemaal de hemel in worden geprezen omdat ze sterke vrouwelijke karakters bevatten, alsof dat nooit eerder is voorgekomen. :D Van mij mogen ze, maar opvallend.

Zelfde als met de LGB+. Deze mensen mogen ook schitteren in de hoofdrol, maar geef die mensen ook karakter mee in plaats van dat ze alleen homo zijn. Dat verdienen ze ook. Gelukkig zie je dat ook heel veel, maar sommige films en series lijken het alleen te doen om te laten zien dat ze ook echt wel woke zijn. Dan draait een karakter om niets anders en dat is jammer.

De serie van LOTR ga ik wellicht kijken als deze helemaal uit is. Dan verwacht ik ook wel een genuanceerder beeld op IMDB te kunnen zien en als het dan niet overwegend negatief is dan geef ik het een kans. Als ik dan de reacties lees dat het acteerwerk slecht is dan verwacht ik echter geen hoogstandje, helaas.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 2 september 2022 @ 16:51:21 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205822262
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor. Al blijf je natuurlijk wel een grote groep houden zonder nuance, die enige commentaar al bestempeld als boze witte man. En dat is onsmakelijk.

Maar vanaf het begin werden dat soort dingen al geroepen hoor. En dan begint mijn enthousiasme voor zo'n serie helemaal af te brokkelen.
quote:

[..]
Ik vind iemand enkel een ‘boze witte man’ als ze iets bij voorbaat al helemaal afkraken zonder de film of serie eerst even af te wachten. Of als ze een serie wel kijken, maar enkel hun vooraf geproduceerde mening aan het bevestigen zijn; zien wat ze willen zien. Vallen over elk personage die LGBTQ is. Of POC. Of een krachtig vrouwelijk karakter. Gelukkig lees ik de laatste dagen wat meer nuance over deze serie. En kan best dat de serie niks is voor sommigen; helemaal prima.
Denk dat dit het wel goed samenvat.

Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor. Waarom al van te voren zo negatief beeld schetsen? Waarom kan er geen enkele nuance mogelijk zijn?

Anti-woke warriors en woke warriors zijn allebei vermoeiend.
pi_205822273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]

Aan beide kanten van het spectrum heb je extremen. Maar sommige YouTubers lijken al maanden bezig met een soort strijd. Laat ik eens van 1 YouTuber zien Nerdrotic

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
_O- Dan ben je ook wel een obsessieve nietsnut.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 september 2022 @ 16:52:40 #105
364681 over_hedge
pi_205822276
quote:

[..]
[..]

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor.
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 2 september 2022 @ 16:54:20 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205822296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat voor kanalen volg jij allemaal dat je dit soort videos voorbij ziet komen :P
Ik volg een aantal Tolkien/Fantasy kanalen en kijk video's daarvan, maar dan krijg je ook dit soort suggesties. Zo iemand als dit heeft ook 500k volgers gewoon. Er zijn meerdere van dit soort kanalen.
pi_205822379
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Jij bent ook wel genuanceerder natuurlijk. Die eigenschap heeft helaas niet iedereen.

Ligt er m.n. aan hoe iets gepresenteerd wordt vind ik. Een krachtig vrouwelijk karakter is iets wat totaal niet vreemd is voor me, ben opgegroeid met o.a. de games van Tomb Raider en zo wel meer. Ook sterke vrouwen in films en series zijn meer dan prima en niet 'bijzonder', gelukkig. Tegenwoordig heb je wel bepaalde games, films en series die helemaal de hemel in worden geprezen omdat ze sterke vrouwelijke karakters bevatten, alsof dat nooit eerder is voorgekomen. :D Van mij mogen ze, maar opvallend.

Zelfde als met de LGB+. Deze mensen mogen ook schitteren in de hoofdrol, maar geef die mensen ook karakter mee in plaats van dat ze alleen homo zijn. Dat verdienen ze ook. Gelukkig zie je dat ook heel veel, maar sommige films en series lijken het alleen te doen om te laten zien dat ze ook echt wel woke zijn. Dan draait een karakter om niets anders en dat is jammer.

Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.

Episodes gaan we zo kijken bij het eten, dan kan ik m’n eigen oordeel vellen.
pi_205822446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zo sta ik er ook wel een beetje in. Het verhaal moet wel vragen om bepaalde karakters, soms komt het wel heel erg over alsof karakters enkel worden toegevoegd aan een serie om een vinkje te kunnen zetten. Ik kijk zelf altijd uit naar gay personages in series, want daar kan ik me in herkennen, maar ik wil dan wel dat zo’n personage ook echt onderdeel is van het verhaal en dat zijn of haar verhaallijn niet enkel draait om het gay zijn. Gelukkig gebeurd dat wel heel vaak.

Episodes gaan we zo kijken bij het eten, dan kan ik m’n eigen oordeel vellen.
Die herkenbaarheid heb ik dan weer niet, toch is het mooi om te zien dat je een tof (of juist een niet-tof) karakter hebt die homo is. Waarbij het niet gaat om de seksualiteit en de bingokaart, maar gewoon dat die persoon dat is. In American Gods heb je Salim en de djin, beide gay. Dat voegde wel wat toe aan de serie. In 13 reasons why vond ik het niet veel toevoegen bij die Tony. Nja zo blijf je bezig :D

Veel plezier met kijken, ben benieuwd!
  FOK!fotograaf vrijdag 2 september 2022 @ 19:33:24 #109
364681 over_hedge
pi_205823573
Trouwens wel hele grote plus dat het 21:9 ondersteund *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:02:54 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205824417
quote:

[..]
[..]

Elke paar dagen een video als dit, dan ben je ook triest hoor. Waarom al van te voren zo negatief beeld schetsen? Waarom kan er geen enkele nuance mogelijk zijn?

Waarom? Omdat youtube videos zijn inkomen is waarschijnlijk. Is puur geld verdienen. Kan zelfs best zijn dat ie het prima te kijken vind, maar daar verdient ie geen geld mee.

Net de eerste 2 eps gezien en vond het leuk! Die hard fans vinden het minder volgens mij, maar who cares.

"The people who had Star Wars the most are Star Wars fans" geldt ook wel voor LOTR volgens mij :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:04:11 #111
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_205824426
Prima vermaakt met aflevering 1.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 21:14:48 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205824543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:04 schreef Scrummie het volgende:
Prima vermaakt met aflevering 1.
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_205824550
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.

Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:25:05 #114
498282 Scrummie
pi_205824624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Qua aantal niet blanken?

Het viel wel op in elk geval, elke kennismaking met nieuwe karakters/volken zat er wel een donkere in.

Ik vind het alleen jammer dat iedereen zo lelijk is.
pi_205824899
Morgen maar eens een Prime-abonnement afsluiten en beginnen.
Incelfrikandel
pi_205825162
Ik lees het topic natuurlijk even niet i.v.m. spoilers. Heb het na een kwartier uitgezet en heb mijn rewatach van PJ's lotr trilogie voortgezet.

Ik voel deze nog ff niet. over een tijdje in de herkansing.
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 september 2022 @ 22:11:09 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205825181
ach, aflevering 1 en 2 gingen wel. Maar absoluut niet het meesterwerk wat sommigen er van maken.

en qua special effects... hit and miss. Soms goed, maar soms ook heel slecht (dat forced perspective tussen dat harfoot-tutje en die maiar (of wizard, whatever) bijvoorbeeld). En die scene op zee wanneer Galadriel vertrekt, dat leek ook nergens op.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_205825262
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:09 schreef wolfrolf het volgende:
Ik lees het topic natuurlijk even niet i.v.m. spoilers. Heb het na een kwartier uitgezet en heb mijn rewatach van PJ's lotr trilogie voortgezet.

Ik voel deze nog ff niet. over een tijdje in de herkansing.
Nee ik voel 'm ook totaal nog niet, morgen even opnieuw denk ik. Of nog later. Het heeft niet echt die magie ofzo van Tolkien wat hij als enige ontzettend goed kon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205825286
Peter Jackson heeft de lat ook wel erg hoog gelegd.
Incelfrikandel
pi_205825562
Net ep 2 gezien en wat in me opkomt is “hoog teen drama fantasy gehalte”.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205825690
Zojuist de eerste twee afleveringen gekeken. Groot fan van Tolkien en zijn boeken, groot fan van de Lotr films en iets minder groot fan van The Hobbit films. Maar vooral een groot Fantasy liefhebber.

Ik heb genoten van de eerste afleveringen. Ja, sommige dingen komen niet overeen met het werk van Tolkien al wordt dat door zogenaamde 'echte fans' ook wel groter gemaakt dan het is. Het is hier en daar een wat vrije interpretatie van zijn werk, maar laten we eerlijk zijn: het meeste is gebaseerd op The Silmarillion en dat is nauwelijks een samenhangend werk te noemen. Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans, ik vind dit soort zaken toch echt minder relevant.

De serie is goed gemaakt, duidelijk veel budget en daarmee knalt het WoT echt volledig weg. Ook The Witcher is qua scenery en CGI echt beduidend minder. Je hebt eigenlijk niet echt het idee dat je naar een serie zit te kijken, de meeste effects en sets zijn echt van Hollywood filmniveau. Daarmee ademt de serie ook echt als een echte prequel op de LotR films.

Wat me daarin wel stoort is dat Elrond en Galadriel matig gecast zijn. No way dat deze mensen uitgroeien tot de Elrond en Galadriel uit de films. Als acteurs vind ik ze niet slecht, maar had dan in elk geval acteurs gezocht die qua lichaamseigenschappen en gezicht in elk geval geloofwaardig zijn. Maar goed, het is misschien niet als echte prequel bedoeld maar meer als een herstart?

Verder hoop ik dat het vervolg op dit niveau blijft. Als fantasy-serie staat hij vooralsnog in mijn top 5.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 02-09-2022 23:21:12 ]
pi_205825754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.

Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
*Beleriand
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 23:22:03 #123
35723 crew  GGMM
pi_205825845
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205825889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:22 schreef GGMM het volgende:
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Beorngod
  vrijdag 2 september 2022 @ 23:34:54 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205825985
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205826009
Voor de mensen die 1 en 2 gezien hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205826060
Ik vond het erg mooi om te zien hoe khazad dum/Moria er vroeger uit zag O+

Vwb de dwergen prins
SPOILER
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205826091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
Ik denk het :Y
Twiddel
pi_205826096
Ik vond het een mooie 2 afleveringen, kan niet wachten naar meer! *O*
Twiddel
pi_205826112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik denk het :Y
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
pi_205826133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
SPOILER
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:16:09 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826267
Damn dat was echt fucking goed _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:17:50 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826285
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans,
Echt? Lui zijn nog pathetischer dan star wars fans. Zeg ik als star wars fan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205826468
Heb me er prima mee vermaakt, het trok me meer dan de eerste episodes van House of Dragon. Serie ziet er prachtig uit, en ik vind het met de acteer prestaties ook wel mee vallen. Geen Emmy winning acteurs nee, maar ik heb er weinig problemen mee. Verhaal wordt goed opgebouwd; niet al te gehaast en dat bevalt me wel. Fijner om de personages zo te leren kennen. Ik hoop dat ze deze kwaliteit vast weten te houden!
pi_205826487
quote:

SPOILER
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
  zaterdag 3 september 2022 @ 01:21:54 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205826549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:07 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
pi_205827121
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
pi_205827309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:41 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
Het kan Gandalf ook niet zijn omdat Gandalf als Gandalf niet voorkomt in deze Era.

Wellicht als Olórin.

Edit: Hmmm, bij nader inzien zou het wel kunnen. De tijdlijn van de serie is wat vreemd vervormd ten opzichte van de verhalen, ze kunnen er alle kanten mee op.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:16:18 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
pi_205827346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:16 schreef Tokus het volgende:

[..]
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
Ja, inderdaad.

SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:36:02 #141
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827453

redelijke breakdown van de 1e twee afleveringen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tokus op 03-09-2022 09:47:03 ]
  zaterdag 3 september 2022 @ 09:47:24 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_205827564
Ze lijken SA 1200-1600 samengeperst te hebben voor de serie, wat natuurlijk niet helemaal klopt maar het wel een stuk interessanter maakt. Als je voortdurend timeskips moet doen krijg je nooit een band met de karakters. Galadriel had dan al naar Lothlorien vertrokken moeten zijn, maar Celeborn is nergens te bekennen dus dat is nog even uitgesteld.
Het enige wat te denken geeft is dat
SPOILER
ook in dit seizoen zit. Dat is wel een beetje fuckery.
pi_205828081
Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik me niet te druk ga maken om de tijdslijn, zolang de serie maar vermakelijk is. Helpt dat ik de boeken niet heb gelezen en qua lore niet verschrikkelijk veel weet.
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:27:20 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_205828199
Nu ik de hele ochtend een lore binge heb gedaan, klopt de Stranger best goed, en weet ik dus ook vrij zeker wie het is.

SPOILER: lore spoilers
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:47:43 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205828327
Volgens mij is dit sowieso al de meest strakgetrokken verfilming ooit van een geschreven verhaal, want alles moet door de Tolkien Estate heen. Dus opmerkingen dat ze de boel negeren/niet snappen lijkt me raar want elk detail moet goedgekeurd worden (ook kwa rechten). Ze moeten alleen soms doordat ze de rechten van de 1e era (als ik het goed begreep) niet hebben, ook namen en referenties niet mogen noemen/gebruiken. Maar ook daar gingen ze allemaal goede alternatieven voor bedenken/goedkeuren.

Dus denk dat het wel goed zit allemaal. Ik vond het prima kijken. Vind de elves in lord of the rings soms een beetje cringe eigenlijk, dat had ik hier minder. Dat zal idd dan weer op kritiek uitkomen want niet accuraat, maar het kijkt wel lekkerder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205828666
Ik denk dat de Estate zowel een zegen als een vloek is. Ze letten er idd goed op dat het wat consistent is met de geschreven werken. Met inachtneming dat de Silmarillion ook geen definitief werk was maar de beste samenstelling was die Christopher Tolkien ervan kon maken.

Maar doordat de Estate met andere deals niet echt Silmarillion content aan Amazon mocht geven en enkel appendices zitten de makers met een aantal gaten die ze moeten opvullen. Zeker de First Era is summier en ik laat in het midden of de Estate het hen moeilijk maakte of dat de makers het zo knipten om niet over de lijn te gaan. We moeten ook beseffen dat je die honderden pagina's First Era en evenveel personages niet in 3 minuten kunt persen, het is een zeer kort verloop van de gebeurtenissen.

Wie wil kan in breakdowns hints zien naar de First Era, zoals in het "woud van overledenen" of kort bij de kinderen van Durin. Maar ik denk dat ze het niet mogen benoemen en het beeld juridisch discutabel is, hoewel je als lezer kunt achterhalen wie ze bedoelen.

Het is evenwel ver van de "Amazon fan fiction met name dropping" dat sommigen er van willen maken. Neen, het is niet schaamteloos bekende namen gebruiken voor een ander werk, er zit veel van de ziel van de Tolkienwereld in.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:45:26 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205829055
twitter

Haha
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:53:29 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829155
quote:

[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:55:21 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829176
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
Ik heb genoten van de beelden, de herkenbare namen (ondanks dat ik niet alle lore ken) en de high fantasy.

Prima!
L'Amour menaçant:
pi_205829188
quote:

[..]
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:11:05 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:56 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
Als ik even invul:

Stoere vrouwen in de leiding (galadriel)
Zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (hobbit)
En elk ras een donkere variant (dwerg, hobbit, mens en elf)

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
L'Amour menaçant:
pi_205829419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Als ik even invul:

Toegeven. Het viel me wel op. Dat wel. Dat is denk ik meer t contrast met de eerste te films. Maar ik heb er echt nul problemen mee.
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
  zaterdag 3 september 2022 @ 13:32:59 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205829503
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
Dit inderdaad. Alsof die anderhalve kleurling in zo'n serie wat uitmaakt. Er zijn tientallen personages en het opent in een Oostenrijkse setting met een stel Arische kindertjes. Dus ook voor die groep is er wat te juichen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205829511
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.

En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.

Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.

Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
pi_205829621
quote:

[..]
Als ik even invul:

Het grappige daarvan is dat galadriel altijd al als een sterke leider werd beschreven door Tolkien, een nieuwsgierige hobbit is ook niet compleet nieuw natuurlijk (Bilbo frodo en de toeks).

Een ander probleem is dat we het vergelijken met Peter Jackson zijn films ipv de boeken van Tolkien.

Maar ik was ook bang hoor en had al bijna de serie afgeschreven voor ik het überhaupt had bekeken. Maar ben aangenaam verrast
pi_205829872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk gekunsteld hoe in elk gehucht wezens van alle huidskleuren/rassen aanwezig lijken te moeten zijn.
Prima dat alle huidskleuren/rassen aanwezig zijn, maar deze manier vind ik nogal raar en geforceerd overkomen.

Los daarvan ziet het er allemaal gelikt uit, en ik ga zeker verder kijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205830030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het echt allemaal erg ver gezocht om het maar allemaal 'woke' te noemen. Beetje zielig gedrag, terwijl er veel meer voorbeelden zijn in de recente films en series waar het veel duidelijker is.
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch! })
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:44:37 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit had ik ook. Het viel op, maar enkel omdat people of color characters niet te vinden waren in de films. Het is ergens wel apart dat je één karakter rond hebt lopen die POC is terwijl de rest dat niet is. Je zou verwachten dat ook hij ouders heeft, etc. Maar het stoort me niet, prima mee vermaakt.
Dit ja.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:45:46 #159
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830916
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @GGMM @Scrummie en @maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
4045
onlogisch
  Forum Admin zaterdag 3 september 2022 @ 15:46:25 #160
35723 crew  GGMM
pi_205830925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 15:45 schreef onlogisch het volgende:
Overigens heb ik ook nog een uitgebreide review voor mijn maten @:GGMM @:Scrummie en @:maxi-mus

7.4/10

Sorry als de review wat aan de lange kant is. Noem het enthousiasme :)
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 15:47:13 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205830943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 15:46 schreef GGMM het volgende:

[..]
Is dit een review van aflevering 1 of 2?
Ja. @Coco

SPOILER
4045
onlogisch
pi_205831738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 14:46 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Tjah tis typisch dat napraten van (voornamelijk) amerikaans rechts. Alles is "woke" en wordt je opgedrongen, etc. Als je dat constant te horen krijgt en ook een intolerante klootzak bent met oogkleppen op, dan is het allemaal vrij logisch natuurlijk.... Idd vrij zielig.... Alles moet volledig aan het eigen (oogkleppen) wereldbeeld voldoen, anders is het allemaal stront! T zou je leven maar zijn om constant te zaniken over vrouwen, homo's, etc...... Tis nog net niet allemaal communistisch! })
Ik ben er ook niet blind voor dat er heel wat overdreven wordt ingehaald met 'sterke vrouwelijk karakters'. Het gebeurt wel degelijk.

Wat bijvoorbeeld echt woke is is She-Hulk. Dat is gewoon misselijkmakend bij vlagen.
pi_205832746
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_205832784
Overigens, sorry als ik domme dingen bedenk hoor :+
SPOILER
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:12:38 #165
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205832792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is allemaal zo'n kul. Er is een keuze gemaakt om de serie te laten draaien om de meest machtige persoon uit de periode die iedereen van The Lord of the Rings kent, Galadriël. Ja, dat is een vrouw maar ik zie daar echt helemaal niets wokes in.

En wat is er woke aan zelfstandige nieuwsgierige vrouwen (Hobbit of niet)? In de boeken wordt daar toch ook naar verwezen, dat er onder de Hobbits bloedlijnen zijn die zelfstandiger en avontuurlijker zijn dan anderen? Het enige wat daarin wat vreemd is, is dat Nori een Brandifoot is en geen Took.

Overigens omschreef Tolkien ook gewoon donkere hobbits, dus ook dat is allemaal niet zo vergezocht.

Eens. Maar de onderwerpen die ik aanstipte kun je tegenwoordig niet meer verfilmen zonder dat er woke geschreeuwd wordt. Ook al is het bron materiaal al zo. Dat merk je wel :)
L'Amour menaçant:
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:27:44 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_205832935
Te denken dat we vroeger allemaal succesvolle series rond zwarte families hadden. The Cosby show, Fresh Prince of Bel Air, Family Matters. Veertig jaar later is er een zwarte elf en is het gelijk white genocide. Maar we zijn geen nazis hoor, hoe durf je.

Moet al die lui die 1'en op RT en imdb spammen zeker fiks steken dat Arondir en Disa twee van de leukste karakters zijn.
  zaterdag 3 september 2022 @ 18:34:48 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_205832995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 16:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat bijvoorbeeld echt woke is is She-Hulk. Dat is gewoon misselijkmakend bij vlagen.
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.

Niet dat feminisme niet al zestig jaar oud is natuurlijk.
pi_205834015
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 18:34 schreef speknek het volgende:

[..]
De She-Hulk comic bestaat al sinds 1980.

Niet dat feminisme niet al zestig jaar oud is natuurlijk.
Ik weet dat het al zo lang bestaat. Het gaat me om de wijze waarop ze het verfilmd hebben. De dialogen zijn één en al cringe en er op gericht om de superioriteit van de vrouwelijke karakters boven de mannen uit te laten torenen.

Er is geen scène met Bruce waarin zijn vrouwelijke tegenspeelster niet beter, sneller, handiger of sterker is. En dan de hele monoloog over hoe zwaar haar leven wel niet eens. Dat ze het veel moeilijker heeft dan Bruce en blahblahblah. Bruce, die net twee van zijn beste vrienden heeft begraven nadat hij de wereld heeft gered van Thanos.

Het is echt vreselijk slecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 04-09-2022 08:57:26 ]
pi_205834299
Eerste aflevering vond ik mwoah maar de tweede ging echt lekker dus ik ben benieuwd waar het naartoe gaat.
  zaterdag 3 september 2022 @ 21:36:36 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205835215
twitter
pi_205835306
Ik hoop dat ep 2 beter is dan ep 1. Die heeft mij iig nog niet gepakt. En de acteerprestaties van diverse acteurs zijn behoorlijk ondermaats.
PWBF
pi_205835651
Wat ik wel stom vind is dat (vind ik tenminste) Gil-Galad meer op de toekomstige Elrond lijkt dan Elrond :')
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:12:37 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_205835758
twitter
twitter
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:23:12 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205835876
Mensen die Galadriel woke noemen. :')

Galadriel is een van de oudste en machtigste elven in Midden Aarde. Ze heeft gevochten tijdens de oorlogen in Beleriand en later in de Tweede Era tegen Sauron. Ze heeft eigenhandig de muren van Dol Goldur vernietigd en Sauron is letterlijk gevlucht voor haar en haar leger van elfjes.
Echt te veel om op te noemen wat dat wijf allemaal heeft gedaan. Een sterk vrouwelijk personage is niet per definitie woke, what the fuck.

LOTR is volgens mij al meer dan 60 jaar oud. Er zitten een hoop sterke vrouwelijke personages in de boeken hoor.

Die paar gekleurde elven? Tsja, tijden veranderen nu eenmaal. Tolkien had meestal vrij vage beschrijvingen over uiterlijke kenmerken. Volgens mij waren de elven " fair of skin", dus dat zou je kunnen vertalen naar witte huid. De mensen van Numenor waren echter donker getint. De vraag is of je naar iets onbelangrijks als huidskleur moet kijken in een filmproductie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:28:12 #175
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205835912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, inderdaad.

SPOILER
Tweede era toch?
Eerste era is geëindigd na de War of Wrath (weet de Nederlandse naam niet).
pi_205835950
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zullen die ‘woke’ (of de ‘dit is geen zuivere lore!) roepers niet leuk vinden.
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:52:20 #177
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205836251
quote:

[..]
Waar mensen vooral bang voor zijn is dat een groot deel van de lore verkracht wordt. Maar dat kun je bij verfilmingen niet echt voorkomen. Volgens mij hebben ze de rechten van The Silmarillion ook niet, dus heb je helaas kans dat ze zelf dingen er bij moeten verzinnen.

Het is wel grappig om te zien dat de Jackson films (LOTR, niet The Hobbit) door een aanzienlijk deel van de jongere Tolkien fans op handen wordt gedragen. Maar toen die films net uitkwamen in 2001 of zo, kreeg Jackson een enorme berg stront over zich heen van diehard Tolkienfans omdat hij het zoveel anders had gedaan dan de boeken.
pi_205836683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 22:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar mensen vooral bang voor zijn is dat een groot deel van de lore verkracht wordt. Maar dat kun je bij verfilmingen niet echt voorkomen. Volgens mij hebben ze de rechten van The Silmarillion ook niet, dus heb je helaas kans dat ze zelf dingen er bij moeten verzinnen.

Ze hebben inderdaad de rechten voor The Silmarillion niet en dat maakt per definitie dat ze niet 100% canon kunnen zijn. Maar de manieren waarop ze het randje opzoeken en verwijzingen doen naar gebeurtenissen uit The Silmarillion vind ik erg sterk.

Voor de echte kenners zitten er genoeg subtiele hints naar gebeurtenissen uit The Silmarillion, zoals in het tweeluik review hierboven ergens ook op een aantal punten wordt toegelicht.

Als je dat niet kunt waarderen maar wel gaat zeiken over een neger-elf en een dwerg zonder baard, dan ben je wat mij betreft juist GEEN fan.
pi_205836973
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ze hebben inderdaad de rechten voor The Silmarillion niet en dat maakt per definitie dat ze niet 100% canon kunnen zijn. Maar de manieren waarop ze het randje opzoeken en verwijzingen doen naar gebeurtenissen uit The Silmarillion vind ik erg sterk.

Voor de echte kenners zitten er genoeg subtiele hints naar gebeurtenissen uit The Silmarillion, zoals in het tweeluik review hierboven ergens ook op een aantal punten wordt toegelicht.

Als je dat niet kunt waarderen maar wel gaat zeiken over een neger-elf en een dwerg zonder baard, dan ben je wat mij betreft juist GEEN fan.
Het zou niet uit moeten maken, zoals het niet doet in mijn ogen. Silmarillion zit even in het begin als er verteld wordt over de tijd dat er geen licht was, maar eigenlijk wel. Het blijft natuurlijk een sprookje, een heel uitgebreid sprookje maar wel zoals die bedoelt is door Tolkien voor zijn kinderen. De Hobbit is een beter voorbeeld en nog wat kleine verhaaltjes. Ik ben iig fan van Tolkien en gelukkig hebben zowel Jackson als de nieuwe makers de sfeer aardig in de gaten.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:48:21 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205837000
quote:

[..]

Het is wel grappig om te zien dat de Jackson films (LOTR, niet The Hobbit) door een aanzienlijk deel van de jongere Tolkien fans op handen wordt gedragen. Maar toen die films net uitkwamen in 2001 of zo, kreeg Jackson een enorme berg stront over zich heen van diehard Tolkienfans omdat hij het zoveel anders had gedaan dan de boeken.
A look back on how fans in 2001 criticized PJ's LoTR movie before it was released
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:57:01 #181
498282 Scrummie
pi_205837106
Aflevering 2 gezien.

Leuk.
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:58:37 #182
498282 Scrummie
pi_205837122
Enige minpunt vind ik tot nu toe de elven. Vind ik echt matig gecast, op Galadriel en die gozer die nu in een tunnel zit na.
pi_205837147
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:58 schreef Scrummie het volgende:
Enige minpunt vind ik tot nu toe de elven. Vind ik echt matig gecast, op Galadriel en die gozer die nu in een tunnel zit na.
Ze gedragen zich niet echt des-Elfs.

Galadriel die een nervous breakdown krijgt omdat die gast niet wil vertellen waar de orcs zijn :') matig.
pi_205837307
quote:

[..]

Ik ben blij dat ik niet zo’n lore purist ben. Ik kijk iets omdat ik me wil vermaken; zou het zo vermoeiend vinden om iets te kijken enkel en alleen zodat ik het af kan branden, omdat er iets niet helemaal klopt lore-wise.
pi_205837349
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik niet zo’n lore purist ben. Ik kijk iets omdat ik me wil vermaken; zou het zo vermoeiend vinden om iets te kijken enkel en alleen zodat ik het af kan branden, omdat er iets niet helemaal klopt lore-wise.
Ik weet niet eens wat Lore is en ik heb alles gelezen van Tolkien zo'n beetje, alles gezien, ook de tekenfilm :D Iedereen zal er wel uithalen wat erin zit. :7
  zondag 4 september 2022 @ 00:20:16 #186
498282 Scrummie
pi_205837363
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze gedragen zich niet echt des-Elfs.

Galadriel die een nervous breakdown krijgt omdat die gast niet wil vertellen waar de orcs zijn :') matig.
Daar stoor ik me niet eens aan, ik vind ze gewoon met uitzondering van de twee die ik net noemde vooral niet mooi. Niet wat ik van een elf verwacht.
pi_205837390
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Daar stoor ik me niet eens aan, ik vind ze gewoon met uitzondering van de twee die ik net noemde vooral niet mooi. Niet wat ik van een elf verwacht.
Orcs zijn ook elven heh O-)
  zondag 4 september 2022 @ 00:44:29 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205837493
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nou ja, voor mij is Tolkien ook heilig. Maar je kunt film en boek prima van elkaar scheiden.
En ik hoop erg dat het weer een nieuwe generatie aan het lezen brengt.
  zondag 4 september 2022 @ 00:45:03 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_205837497
quote:
Christopher Tolkien vond de films echt een gruwel. Een complete verkrachting van zijn vaders werk. Het zou me niet eens verbazen als hij ze nooit heeft willen zien.
pi_205837510
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 00:45 schreef speknek het volgende:

[..]
Christopher Tolkien vond de films echt een gruwel. Een complete verkrachting van zijn vaders werk. Het zou me niet eens verbazen als hij ze nooit heeft willen zien.
Snap ik wel, zeker de Hobbit. Dat was echt een marteling, maar deze serie is wel in de lijn van LOTR films. Tot nu toe.
  Forum Admin zondag 4 september 2022 @ 01:36:26 #191
35723 crew  GGMM
pi_205837685
Aflevering 1

6,8/10

@Scrummie @onlogisch @maxi-mus
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zondag 4 september 2022 @ 02:39:09 #192
35723 crew  GGMM
pi_205837798
Aflevering 2

7,0/10

@Scrummie @onlogisch @maxi-mus
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zondag 4 september 2022 @ 02:41:55 #193
35723 crew  GGMM
pi_205837802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:35 schreef over_hedge het volgende:
De dialogen zijn ook echt te slecht. Ze willen slim overkomen. Maar als je echt goed luistert wat ze nou zeggen slaat het nergens op.

En die uitleg waarom een steen zinkt en een papieren bootje niet :') Ja want de steen kijkt naar beneden! Wie de fuck verzint deze onzin
Deze reactie herinnerde ik me nog tijdens het kijken. Ja, dat sloeg echt nergens op inderdaad _O-
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 4 september 2022 @ 10:34:13 #194
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205838766
Denken jullie dat die Halbrand Sauron is?

Met zijn "Looks can be deceiving" opmerking?
Oh.
  zondag 4 september 2022 @ 10:35:06 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205838772
Die Nori leek wel weggelopen uit een Disneyfilm trouwens. Ik dacht bijna dat ze zou gaan zingen over de wijde wereld die ze wil ontdekken.
Oh.
pi_205838988
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:48 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Snap ik wel, zeker de Hobbit. Dat was echt een marteling, maar deze serie is wel in de lijn van LOTR films. Tot nu toe.
Ik zal maar niet laten vallen dat ik me met The Hobbit ook erg vermaakt heb :@ Al had die Alfred afgeschoten kunnen worden wat mij betreft; verschrikkelijk personage.
pi_205838994
Lotr the rings of flop.

Galadriel is vreselijk gecast, zoals een woke linkse criticus al plaatste, een Mary Sue en een Karen die graag de manager wil spreken, kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Dit ligt meer aan het script dan aan de actrice.

Vreselijk woke ook, een groep mannen die het monster, een troll geloof ik, niet aan durven maar nee nee, step back boys, the woman who need no man doet het wel even.. ze is toch zogenaamd een leider? Geen instructies die ze kan geven? Het komt gewoon ontzettend woke over.

Een gay elrond, zwarte hobbits met zwaar Ierse accenten die op zich nog grappig zijn en dat viel nog mee allemaal vrolijk en grappig.. toe ie zijn been breekt. “PG13..” uhuh.

Visueel spektakel, ja, maar verder prut.
Op zijn best kan ik het een 4/10 geven.

Al die 1/10 zitten vast wel trollen tussen, net zoals bij al die 10/10 reviews ook teveel ongeloofwaardig zijn.
Het helpt niet dat ze op IMDB, waarvan amazon eigenaar is ..goh, alles onder de 6/10 niet laat zien.
Op rotten tomatoes is dit omgedraaid, alle hoog scorende reviews van zeg maar “de pers” laten ze niet zien, waardoor je geen idee krijgt waardoor en hoe ze op die score zijn gekomen.

De enige neutrale plek op dit moment voor reviews is meta critic.
2.4 score.. yikes.
pi_205839204
Die woke obsessie daar slaan enkelen wel erg ver in door hoor.

Ik heb zelf ook een broertje dood (RIP :'() aan dat woke gebeuren, en was door alle verhalen die er al maanden rond gingen enigszins huiverig geworden.

Maar het is mij allemaal heel erg meegevallen, ik kon me er niet aan storen.

Sterker nog, dit zou zomaar eens mijn favoriete serie kunnen worden, naast The Witcher.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 4 september 2022 @ 11:47:34 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205839334
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lotr the rings of flop.

Galadriel is vreselijk gecast, zoals een woke linkse criticus al plaatste, een Mary Sue en een Karen die graag de manager wil spreken, kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Dit ligt meer aan het script dan aan de actrice.

Vreselijk woke ook, een groep mannen die het monster, een troll geloof ik, niet aan durven maar nee nee, step back boys, the woman who need no man doet het wel even.. ze is toch zogenaamd een leider? Geen instructies die ze kan geven? Het komt gewoon ontzettend woke over.

Een gay elrond, zwarte hobbits met zwaar Ierse accenten die op zich nog grappig zijn en dat viel nog mee allemaal vrolijk en grappig.. toe ie zijn been breekt. “PG13..” uhuh.

Visueel spektakel, ja, maar verder prut.
Op zijn best kan ik het een 4/10 geven.

Al die 1/10 zitten vast wel trollen tussen, net zoals bij al die 10/10 reviews ook teveel ongeloofwaardig zijn.
Het helpt niet dat ze op IMDB, waarvan amazon eigenaar is ..goh, alles onder de 6/10 niet laat zien.
Op rotten tomatoes is dit omgedraaid, alle hoog scorende reviews van zeg maar “de pers” laten ze niet zien, waardoor je geen idee krijgt waardoor en hoe ze op die score zijn gekomen.

De enige neutrale plek op dit moment voor reviews is meta critic.
2.4 score.. yikes.
Hoezo is Elrond gay?

Of komt deze wijsheid uit dit soort clickbait tumbnails?

pi_205839357
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Die woke obsessie daar slaan enkelen wel erg ver in door hoor.

Ik heb zelf ook een broertje dood (RIP :'() aan dat woke gebeuren, en was door alle verhalen die er al maanden rond gingen enigszins huiverig geworden.

Maar het is mij allemaal heel erg meegevallen, ik kon me er niet aan storen.

Sterker nog, dit zou zomaar eens mijn favoriete serie kunnen worden, naast The Witcher.
Sommigen zien enkel wat ze willen zien. Gaan de serie in met een bepaalde mening (serie is WOKE!!) en zoeken dan enkel naar bevestiging terwijl ze aan het kijken zijn. Lijkt me verschrikkelijk vermoeiend ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')