Bij mij is mei de beste maand in alle 8 jaar dat ik pv heb. Geen enkele uitzondering bij mij.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
We zijn records aan het breken dit jaar. Zonnepanelen sinds oktober 2019 en juni, juli en augustus zijn tot nu toe de beste juli en augustus van alle jaren gebleken.
Geen goede ervaringen met hun?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, fijn dat ze wel kunnen communiceren als het algemeen is, je zou met hun beleid verwachten dat klanten die informatie wel uit de nieuwsbrief halen...
Nope, contract liep per 1 augustus af, helemaal niets gehoord.quote:
Schaduwvrij op zuid is in principe nagenoeg zinloos, op oost of west valt er uiteindelijk vanzelf schaduw op, dus dan zou het eventueel wel zin kunnen hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:26 schreef Den_Haag het volgende:
Even jullie mening polsen. Als de 9 panelen allemaal op hetzelfde dak komen te liggen zonder schaduw, is het dan zinnig om dan optimizers erbij te nemen?
De ene aanbieder zegt van wel, de ander van niet.
Dak ligt op zuidoosten. Zal dus niet extreem veel toevoegen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schaduwvrij op zuid is in principe nagenoeg zinloos, op oost of west valt er uiteindelijk vanzelf schaduw op, dus dan zou het eventueel wel zin kunnen hebben.
Ik verwacht van niet, maar ik zou ook even afwachten wat users als @bambino en @TheFreshPrince voor antwoord geven op je vraag.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Dak ligt op zuidoosten. Zal dus niet extreem veel toevoegen?
OK. Nieuwsbrief krijg ik wel. Frequentie valt heel erg mee. Deze verhoging kreeg ik per email.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, contract liep per 1 augustus af, helemaal niets gehoord.
2 augustus gebeld hoe mijn huidige situatie eruit zag omdat ik niets gehoord had, was het van "Tsja u wilt geen nieuwsbrief ontvangen, daar staat het in".
Op mijn vraag waarom ik geen nieuw aanbod of tenminste een bericht over mijn nieuwe tarieven hebt ontvangen: "U heeft bij aanvang van het contract aangegeven geen aanbod te willen", dat is dus 3 jaar geleden, in mijn account staat wel een vinkje bij interesse in aanbod aan het eind van het contract, maar dat doet er dus niet toe, wat je ooit bij aanvang hebt aangevinkt is leidend.
Oh, en "We hebben nu geen aanbod, dus dat kunnen we ook niet doen".
Allerlei nonsens, die op geen enkele manier een excuus is voor het niet informeren wat iemands actuele tarieven zijn.
En ik ben een vrij trouwe klant, ik stap niet zomaar over, als ik gewoon geïnformeerd was dan was ik waarschijnlijk gebleven.
Ik kreeg de nieuwsbrief wel maar heb ik op een gegeven moment stopgezet, er stond nooit wat interessants in, naar mijn herinnering vooral een hoop over gas, en ik heb geen gas.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:32 schreef Glider76 het volgende:
[..]
OK. Nieuwsbrief krijg ik wel. Frequentie valt heel erg mee. Deze verhoging kreeg ik per email.
Maar zijn alle bedrijven/energiebedrijven tegenwoordig niet zo met tegenvallende klantenservice?
Ik heb van de week een lange email wisseling met ze gehad betreffende salderen en datum jaarafrekening. Uiteindelijk belden hun mij zelf op om het verheel beter in beeld te krijgen. Vond ik toch wel netjes van ze.
De aanbieder die zegt van wel wil het graag verkopen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:26 schreef Den_Haag het volgende:
Even jullie mening polsen. Als de 9 panelen allemaal op hetzelfde dak komen te liggen zonder schaduw, is het dan zinnig om dan optimizers erbij te nemen?
De ene aanbieder zegt van wel, de ander van niet.
Ben je hier al eens in het zonnetje gezet voor je deskundige en vooral eerlijke antwoorden?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 17:31 schreef bambino het volgende:
Ik zou dus seriegeschakeld adviseren.
Thanks! Duidelijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 17:31 schreef bambino het volgende:
[..]
De aanbieder die zegt van wel wil het graag verkopen.
Wat is de meerwaarde:
Inzicht in je panelen
2 jaar meer garantie op omvormer (12 ipv 10)
Degradatie verschil zorgt ervoor dat paneel 1 paneel 2 of 3 of 4 niet beïnvloed (parallel schakeling).
Is dat de meerprijs van een euro of 600-800 waard. Nee.
Ik zou dus seriegeschakeld adviseren.
Het is ook wel een heel goed jaar hoor, nou kan ik alleen maar vergelijken met vorig jaar, en vanaf mei, maar dat verschil is ook best fors:quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Morgen wordt weer een zonnige dag, dat betekend dat Augustus net zo goed wordt als Juni en Juli, net boven de 1200 kWh, Betekend ook dat de berekende forcast tot nu toe ook redelijk Okay is, zal ik alleen in Nov, Dec en Jan daadwerkelijk stroom uit het net halen, geschat 550 kWh totaal
Wat bijzonder dat maart 2022 zo hoog is bij jou. Bij ons komt maart niet eens in de buurt van de andere maandenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:
Als we morgen dezelfde opbrengst als vandaag hebben gaat augustus de maand juli voorbij, en wordt daarmee de op een na beste maand sinds de panelen er liggen (29-04-2021), met maart dit jaar nog steeds als beste maand
Maart 2022 voorbij gaan zit er niet meer in..... daarvoor heb ik nog 57 kWh nodig, en de productie is nog nooit boven de 48 kWh op een dag uitgekomen (vandaag 37).
Ook de ligging heeft veel invloed. Ik woon waar jouw huis woontquote:Op woensdag 31 augustus 2022 07:23 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wat bijzonder dat maart 2022 zo hoog is bij jou. Bij ons komt maart niet eens in de buurt van de andere maanden
Maart 532
April 601
Mei 764
Juni 774
Juli 777
Augustus tot nu toe 684 (kan nog maximaal 33 bij als vandaag volledig zon is)
Blijf de regionale verschillen heel grappig vinden
Ja, bij mij is hetquote:Op woensdag 31 augustus 2022 07:23 schreef Essebes het volgende:
Wel duidelijk te zien wie ze wat schuiner en wie ze wat platter heeft liggen, blij mij vrij plat op plat dak.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Maart 469
April 406
Mei 463
Juni 459
Juli 440
Augustus 456 (+vandaag, dus misschien maart nog voorbij).
Augustus geen hele hoge waardes (max zit tegen de 23, nu niet boven de 20), maar wel veel dagen tegen de 20 aan. Maar dat zie ik in veel maanden. Dit jaar niet vaak die max, maar wel veel op 80-90%. Dan kom je er ook wel.
Dan heb jij ze net als ik waarschijnlijk vrij plat op het dak. Zie mijn post hierboven.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 07:23 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wat bijzonder dat maart 2022 zo hoog is bij jou. Bij ons komt maart niet eens in de buurt van de andere maanden
Maart 532
April 601
Mei 764
Juni 774
Juli 777
Augustus tot nu toe 684 (kan nog maximaal 33 bij als vandaag volledig zon is)
Dit is 45 graden op zuid. Die worden te warm in hoogzomer, maar pikken in voor/najaar meer mee iddquote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:14 schreef JDx het volgende:
[..]
Wel duidelijk te zien wie ze wat schuiner en wie ze wat platter heeft liggen, blij mij vrij plat op plat dak.
Bij mij gaat het alleen maar omhoog richting midzomer. Winter doe ik bijna niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |