Website lijkt niet te (goed) te werken of er is gewoon geen pakket voor mijn situatie.quote:Op maandag 5 september 2022 10:43 schreef bambino het volgende:
[..]
Heb je stroom over op jaarbasis? Dan is innova momenteel de beste optie. Moet je enkel tarief kiezen.
[ afbeelding ]
Sinds vandaag zit ik daar (ivm Eneco gezeik die vandaag verlaagd).
Nu zit ik dus nog beter dan Eneco was. En dit is 1 jaar vast.
Ik mag er niet vanaf (kost 50 euro boete) en zij dus ook niet. Al zullen daar met bepaalde regels wel weer opties voor zijn.
Maar goed, in principe is alles wat ik vanaf vandaag opwek het potje voor de winter.
Houden ze het contract aan het hele jaar, dan blijf ik daar tot 5 sept volgend jaar.
Zo niet, ga ik weg zodra ik met salderen op 0 sta.
Ben nu week of 5-6 klant geweest bij Eneco, eindafrekening is nu in de maak, rond de 800 euro retour
Delta was ik 8 dagen klant, 299 euro retour.
Teruglevertarieven waren gunstig nu voor mensen met stroom over.
Hier werkt hij wel.. 12 euro terug aan energie (400 kwh tekort) en 5000 voor gasquote:Op maandag 5 september 2022 11:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Website lijkt niet te (goed) te werken of er is gewoon geen pakket voor mijn situatie.
Na alles ingevuld te hebben blijft 'Uw persoonlijk aanbod' leeg
Geen grote overschotten. Ik schommel tussen +100 kWh en -100kWh op jaarbasis meestal.quote:Op maandag 5 september 2022 10:43 schreef bambino het volgende:
[..]
Heb je stroom over op jaarbasis? Dan is innova momenteel de beste optie. Moet je enkel tarief kiezen.
[ afbeelding ]
Sinds vandaag zit ik daar (ivm Eneco gezeik die vandaag verlaagd).
Nu zit ik dus nog beter dan Eneco was. En dit is 1 jaar vast.
Ik mag er niet vanaf (kost 50 euro boete) en zij dus ook niet. Al zullen daar met bepaalde regels wel weer opties voor zijn.
Maar goed, in principe is alles wat ik vanaf vandaag opwek het potje voor de winter.
Houden ze het contract aan het hele jaar, dan blijf ik daar tot 5 sept volgend jaar.
Zo niet, ga ik weg zodra ik met salderen op 0 sta.
Ben nu week of 5-6 klant geweest bij Eneco, eindafrekening is nu in de maak, rond de 800 euro retour
Delta was ik 8 dagen klant, 299 euro retour.
Teruglevertarieven waren gunstig nu voor mensen met stroom over.
En inmiddels is het bij aangepast naar ¤0,09.quote:Op maandag 5 september 2022 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn contract bij Eneco is eergisteren (3 september) ingegaan maar staat ook nog op het tarief gekoppeld aan het reguliere tarief, dat overigens nog weer hoger is dan vorige maand afgesproken.
[ afbeelding ]
Dit dus, zelfde beeld hier, aftoppen door de IQ7+ komt sporadisch voorquote:Op maandag 5 september 2022 10:20 schreef Bami het volgende:
[..]
Bij mij hebben de panelen iig nooit op maximaal vermogen gedraaid. Ik heb 10x 360 liggen en heb volgens mij 1 piekje van 3600wp in mijn dagopbrengsten, net na een wolk. Bij ons ligt de Max eigenlijk altijd rond de 3000wp dus voor die 1x in een jaar dat het afgetopt wordt zou ik ook die meerprijs niet betalen. Maar het zal ongetwijfeld verschillen per dak en locatie in hoeverre er op maximaal vermogen gedraaid wordt.
Als ik in de app kijk staat de terugleververgoeding nog zoals de afbeelding van vanmorgen, als ik op de laptop inlog bij mijn eneco dan staat er 9 cent....quote:Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En inmiddels is het bij aangepast naar ¤0,09.
Mijn innova werkt ook nog niet helemaal top. Maar je moet wel bedenken dat er per vandaag weet ik hoeveel nieuwe klanten bij zijn gekomen van Eneco af. Die jongens zullen het wel druk hebben momenteel.quote:Op maandag 5 september 2022 11:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Website lijkt niet te (goed) te werken of er is gewoon geen pakket voor mijn situatie.
Dat heb ik ookquote:Op maandag 5 september 2022 11:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Moderne panelen zitten rond de 400wp als je er 12 plaatst dan zit je op 4800wp installatie en kun je bij een goede richting en hoek je complete verbruik kunnen dekken. Ik zie het probleem niet?quote:Op maandag 5 september 2022 15:31 schreef Trekvogel het volgende:
Ik heb inmiddels een offerte binnen voor zonnepanelen, maar vind het erg lastig om te bepalen of ik hier nou goed aan doe. Daarom hier de vraag om wat advies. Mijn jaarlijks verbruik is zo rond de 4500 kWh en dat heb ik ook opgegeven als de hoeveelheid stroom die ik wil opwekken. Uiteraard begrijp ik dat er momenten zijn dat mijn zonnepanelen geen stroom opwekken (nacht, bewolking), maar er is nu ook precies ruimte voor 12 panelen en ik zou het me financieel kunnen veroorloven. Is dat dan ook wijsheid? Om mijn dak maar zo vol mogelijk te leggen? Wat zijn andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?
All-in zit ik 450 goedkoper (als je zelf kabel legt van omvormer naar meterkast halen we er meestal 50 euro van af, dus 500 goedkoper).quote:Op maandag 5 september 2022 16:14 schreef Debsterr het volgende:
10 panelen DMEGC Solar 400wp
SolarEdge SE3500H omvormer
S440 optimizers
Trekken zelf de bedrading naar zolder voor plaatsing, zij regelen BTW gebeuren, aansluiting meterkast en zonnepanelen uiteraard wel door bedrijf.
¤5.750,- excl. BTW. Ik heb het idee dat de prijs wel goed is, maar hoe denkt de professional erover?
Het rendement is hoe dan ook hoger dan dat van de dakpannen die er nu liggenquote:Op maandag 5 september 2022 15:31 schreef Trekvogel het volgende:
Ik heb inmiddels een offerte binnen voor zonnepanelen, maar vind het erg lastig om te bepalen of ik hier nou goed aan doe. Daarom hier de vraag om wat advies. Mijn jaarlijks verbruik is zo rond de 4500 kWh en dat heb ik ook opgegeven als de hoeveelheid stroom die ik wil opwekken. Uiteraard begrijp ik dat er momenten zijn dat mijn zonnepanelen geen stroom opwekken (nacht, bewolking), maar er is nu ook precies ruimte voor 12 panelen en ik zou het me financieel kunnen veroorloven. Is dat dan ook wijsheid? Om mijn dak maar zo vol mogelijk te leggen? Wat zijn andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Dank voor je antwoord! We zitten onder Eindhoven dus komen nog wel wat kosten bij dan. Gezien het lokale karakter van deze aanbieder, denk ik dat we dan voor hen gaan. Is het raar om te onderhandelen met ze over de prijsquote:Op maandag 5 september 2022 16:54 schreef bambino het volgende:
[..]
All-in zit ik 450 goedkoper (als je zelf kabel legt van omvormer naar meterkast halen we er meestal 50 euro van af, dus 500 goedkoper).
Ook hier geldt, mits binnen 1 uur van Twente, anders komt er wat boven op.
Dus nee, het is geen hele gekke prijs. Maar kan zeker goedkoper.
In deze situatie wel, maar in de huidige markt minder. Want er is werk zat.quote:Op maandag 5 september 2022 17:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord! We zitten onder Eindhoven dus komen nog wel wat kosten bij dan. Gezien het lokale karakter van deze aanbieder, denk ik dat we dan voor hen gaan. Is het raar om te onderhandelen met ze over de prijs? Of wordt dat in deze situatie eigenlijk nooit gedaan?
en waarschijnlijk alius systeem, wat gewoon de rolls royce onder de montage systemen is.quote:Op maandag 5 september 2022 17:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord! We zitten onder Eindhoven dus komen nog wel wat kosten bij dan. Gezien het lokale karakter van deze aanbieder, denk ik dat we dan voor hen gaan. Is het raar om te onderhandelen met ze over de prijs? Of wordt dat in deze situatie eigenlijk nooit gedaan?
Nee Aelex.quote:Op maandag 5 september 2022 18:26 schreef densmee het volgende:
[..]
en waarschijnlijk alius systeem, wat gewoon de rolls royce onder de montage systemen is.
Wat je uit je depot van de hypotheek haalt betaal je toch ook gewoon terug?quote:Op maandag 5 september 2022 21:40 schreef MaJo het volgende:
Nadat de vorige geaccepteerde offerte geannuleerd werd wegens uitverkocht hebben we nu de nieuwe offerte geaccepteerd: 10 seriegeschakelde zonnepanelen van 400+ WP. Omdat we benadeeld waren door de geannuleerde offer kunnen ze al eind december geplaatst worden in plaats van maartNu is er natuurlijk minder opbrengst in de winter maar het scheelt toch 3 maanden. Ik ben blij
Edit: even in ons duurzaamsheidsdepot van de hypotheek gekeken. Als deze uitgekeerd wordt betalen we netto maar 2000 euro voor de panelen
Met rente zelfs.quote:Op maandag 5 september 2022 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat je uit je depot van de hypotheek haalt betaal je toch ook gewoon terug?
Uiteraard, maar dat zit al in de hypotheek opgenomen dus dat voel je minderquote:Op maandag 5 september 2022 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat je uit je depot van de hypotheek haalt betaal je toch ook gewoon terug?
We vangen nu ook steeds rente over dit duurzaamheidsdepot, hoeven we niets voor te doenquote:
Daar heb je gelijk inquote:Op maandag 5 september 2022 22:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt de panelen niet goedkoper.
Dat krijg je als compensatie/teruggave omdat je over dit depotbedrag ook maandelijks rente betaald.quote:Op maandag 5 september 2022 21:49 schreef MaJo het volgende:
We vangen nu ook steeds rente over dit duurzaamheidsdepot, hoeven we niets voor te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |