abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:03:00 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205797647
Ook in CDA onrust over asieldeal: ‘Een schande en brevet van onvermogen’ :o :')

Enkele tientallen raadsleden, wethouders en bestuurders van het CDA uiten kritiek op de asiel- en migratiekoers van hun partij. Politiek leider Wopke Hoekstra zou volgens hen onterecht vluchtelingen aanwijzen als schuldige voor ‘het falen’ van asielbeleid. De aangekondigde opschorting van gezinshereniging vinden de leden ‘een schande en een brevet van onvermogen’.

Den Haag
De CDA-partijtop negeert de eigen achterban stelselmatig als het gaat om asiel en migratie, verwijten ruim zestig christendemocraten de politieke leiding. Volgens de lijst raadsleden, wethouders en oud-Kamerleden van het CDA slaat de politieke leiding ‘aangenomen resoluties op partijcongressen’ in de wind. In een brief aan onder meer partijleider (en vicepremier) Wopke Hoekstra, eisen ze ‘een eerlijk verhaal, trouw aan onze beginselen’.

De ondertekenaars, dinsdagmorgen ruim zeventig, noemen in het bijzonder het interview dat Hoekstra onlangs aan het AD gaf.

http://www.nd.nl/nieuws/p(...)e-en-brevet-van-onve

Niet alleen stikstof goed ingeschat ook asiel dossier :') _O- _O-
pi_205803575
Remkes: halvering van stikstofuitstoot in 2030 staat niet ter discussie

Het plan om de uitstoot van stikstof tussen nu en 2030 te halveren, staat niet ter discussie. Het kabinet heeft dat aangegeven in het overleg met de boeren vandaag, zei stikstofbemiddelaar Johan Remkes na afloop. Premier Mark Rutte bevestigde dat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)limaat-kabinet-rutte

Weer een succes van Wopke :') _O-
Boeren ook keihard belazerd met fopspeen :P
pi_205808936
De kamikazeactie van Hoekstra laat zien dat het CDA nog steeds een partij in nood is :o

https://www.ad.nl/binnenl(...)in-nood-is~af75b287/
  donderdag 1 september 2022 @ 22:15:45 #55
268045 Boezeidekoe
Corrigeert tong80
pi_205815877
CDA _O-

Nooit begrepen waarom deze partij mensen aanspreekt. Totaal nietszeggend en stammend uit het stenen tijdperk waarin religie voor de meerderheid van de bevolking een belangrijk thema was.
pi_205816083
Paroollezers over Wopke Hoekstra: ‘Ik stel voor dat hij de helft van zijn baard afscheert’ :o _O-

‘Go for it, Wopke!’
Vicepremier en CDA-leider Wopke Hoekstra is bezig met een draai voor de bhne, voor het electoraal gewin. Vorige week verscheen er een interview in AD en Het Parool (19 augustus) waarin Hoekstra de stikstofafspraken lijkt te willen schenden. Wat ik voor me zag, was een gesprek tussen Wopke Hoekstra en Mark Rutte in het torentje.

Mark: “We hebben een probleem met die relboeren Wopke. Dat moet stoppen. Het is jouw achterban, wat kunnen we doen?”

Wopke: “Die boeren, daar heb ik geen grip op, dat is duidelijk. Het is een losgeslagen bende. Ik kan proberen ze een beetje zand in de ogen te strooien door te doen voorkomen alsof ik ze misschien tegemoet ga komen. Dat is goed voor de peilingen en voor de rust bij de achterban.”

Mark: “Klinkt goed, maar hoe dan?”

Wopke: “Ik geef een interview aan een krant en zeg dat de afspraken in het regeerakkoord over de deadline van 2030 ‘niet heilig’ zijn. En als een christen het woord ‘heilig’ gebruikt, dan moet dat impact hebben.”

Mark: “Goed plan, Wopke. Er zal ongetwijfeld direct een spoeddebat volgen. Ik zal tijd kopen door je daar niet af te vallen en te zeggen dat staatsrecht niet in beton gegoten is, zoiets. En ik leg de bal bij Remkes, die ouwe vos kan ook nog wel wat tijdrekken.”

Wopke: “Ik zit alleen met Sigrid Kaag in m’n maag. Die gaat me fileren.”

Mark: “Geen probleem Wopke, ik vraag haar wel of ze met een goed excuus niet bij dat debat kan zijn, onwel ofzo. Go for it, Wopke!”
Davey Schravenmade, Santpoort-Noord

quote:
‘Ik stel voor dat Hoekstra de helft van zijn baard afscheert’
Ik stel voor dat Wopke Hoekstra de helft van zijn baard weer afscheert. De baardloze kaakhelft draait hij dan naar ons toe in zijn functie van minister, de bebaarde kaakhelft in zijn functie van leider van het CDA.
Jan Kok, Amsterdam
_O- _O- _O-

‘Stemvee moest gemolken worden’
Wanneer koeien nodig gemolken moeten worden, dan worden ze onrustig. Het hoorbare gevolg is geloei. Voor stemvee geldt dat net zo. Wanneer stemvee onrustig wordt, dan moet je ze even melken. Minister Hoekstra weet hoe dat moet. Premier Rutte zegt: “Het schuurt. De uiers worden schraal, maar melk jij nog maar even door.”
Bram Wiertz, Amsterdam

‘Regering, wat bent u in hemelsnaam aan het doen?’

Beste regering, mag ik iets vragen? Wat bent u in hemelsnaam aan het doen? Ik vraag het me na jaren – nee, decennia van routineus gezwets, verkeerde keuzes en weinig overtuigende resultaten – gek genoeg pas nu voor het eerst af. Wat bent u nou eigenlijk aan het doen? Het duizelingwekkende aantal crises is weliswaar geen direct gevolg van de totale apathie die van elk van uw optredens afspat, maar het maakt het wel volstrekt onbegrijpelijk dat er niet iemand opstaat, met zijn vuist op tafel slaat, en zegt: Wopke, Sigrid, Mark, gaan jullie maar even op de gang staan! Man of vrouw met vuist, wat hebben we jou even nodig.

Jan Tourkov, Amsterdam

https://www.parool.nl/col(...)%2Fwww.google.com%2F
  vrijdag 2 september 2022 @ 09:14:55 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205817761
quote:
Wopke een paar weken geleden: Het kan best 2035 worden
Natuur kan nog slechter tegen stikstof, normen moeten mogelijk nog strenger :o _O-

De normen waarmee in ons land bepaald wordt hoeveel stikstof in de natuur mag landen, moeten mogelijk nog scherper worden gesteld. Dat meldt de NOS, dat een rapport in handen heeft van internationale wetenschappers. Het moet over een maand verschijnen en kan grote gevolgen hebben. De boeren-actiegroepen, die juist woensdag met het kabinet afspraken te kijken naar nieuwe normen, voorzien een vooropgezet plan. ,,Dit is zo doorzichtig.”

Bij de NOS zegt het ministerie van Landbouw dat het de scherpere normen overneemt. Dat moet ook volgens de eigen afspraken. Dat kan grote gevolgen hebben: het zou betekenen dat er nog meer stikstofuitstoot moet worden teruggedrongen om de kwetsbare natuur te beschermen. ,,Wat het precies betekent voor de opgave laten we zo spoedig mogelijk in kaart brengen", zegt het ministerie bij de omroep.

Het ministerie heeft al grote moeite om de bestaande stikstofplannen er doorheen te krijgen. Afgelopen woensdag nog werd in een gesprek met kritische boeren beloofd dat er gekeken wordt naar een andere juridische basis voor de kritische depositiewaarde (kdw). Die geeft aan hoeveel stikstof een stuk natuur kan opnemen, voordat er schade ontstaat. De boeren hopen op een minder streng beleid, maar volgens wetenschappers in dit rapport - dat is gemaakt onder VN-toezicht - moeten de normen alleen maar strenger worden.

quote:
Het rapport is nog niet officieel uit, maar op het ministerie zou wel een eerdere versie liggen.
Volgende maand zou het rapport officieel gepubliceerd worden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-strenger~a053ed49/

Dus er ligt al een eerdere versie en toch doe je zulke uitspraken :') |:( _O-

Ohh wacht: Wopke had zich er meer in moeten verdiepen |:) :O
  maandag 5 september 2022 @ 10:50:00 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205852539
Wopke heeft bezoek gehad van de deurwaarder :D

Vriendelijk verzoek om te stoppen met zijn werkzaamheden *O* *O*

https://bondoverheidszake(...)2022082613470917.PDF

Ik pak de popcorn en nu al buikpijn van het lachen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 05-09-2022 12:27:43 ]
  maandag 5 september 2022 @ 19:24:21 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205858457
Hoekstra spreekt (iets met een 'lange oorlog'):

https://www.bd.nl/politie(...)en-gebracht~a5ddeec0
  maandag 5 september 2022 @ 19:26:41 #60
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_205858492
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:24 schreef Eightyone het volgende:
Om het nog wat verder omlaag te brengen:

https://www.bd.nl/politie(...)en-gebracht~a5ddeec0
Ohh ohh ohh . Meneer Smiss , u wordt weggelopen .
~DeMart
http://sndup.net/rk5t
  maandag 5 september 2022 @ 21:24:35 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205860631
twitter

*O* *O* *O*
  maandag 5 september 2022 @ 21:27:05 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205860664
twitter

_O_ _O_
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:53:57 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205865107
Het CDA van Wopke Hoekstra is de zekere verliezer in het stikstofconflict ^O^

Het zal toch niet gebeuren dat de partijen eruit komen zonder dat de natuur het kind van de rekening wordt? Dat zou iedereen vanzelfsprekend toejuichen. Iedereen, behalve Wopke Hoekstra dan. De CDA-leider gaf immers een week of wat geleden een interview in het AD, waarin hij de 2030-doelstelling ‘niet heilig’ verklaarde en ook verder nogal wat praatjes had.

Al snel daarna stelde een voor zijn doen zeer chagrijnige Rutte zich tijdens een Kamerdebat vierkant achter de bewuste passage in het regeerakkoord op. En gisteren herhaalde Remkes die boodschap dus nog eens na een gesprek met de boeren.

Hoekstra zelf was daar overigens niet bij. Hij is tenslotte minister van Buitenlandse Zaken en heeft met het landbouwbeleid helemaal niets te schaften. Niettemin zal hij nu inzien dat hij, behalve van zijn eigen partijgenoten en sommige oppositiefracties, heel weinig steun krijgt voor zijn stoere opmerkingen. Misschien dat enkele leden van de ChristenUnie hem stiekem zijn bijgevallen, maar dat heeft dan nauwelijks de media gehaald.

Zou Wopke wakker van liggen van het gebrek aan respons? Als het kabinet eruit komt met de boeren uiteraard niet. Dan is hij alles wat hij gezegd heeft onmiddellijk glad vergeten. Desnoods volgt hij bij Rutte nog even een spoedcursus creatief omgaan met de historische feiten. Maar helpen zal het hem en zijn partij niet. De gemiddelde boer of andere plattelander zal op de BoerBurgerBeweging (BBB) stemmen en niet op het CDA.

Mocht het kabinet geen stikstofakkoord bereiken, dan zal Hoekstra ongetwijfeld wl teruggrijpen op zijn vraaggesprek. ‘Zie je nu wel,’ zal hij dan uitroepen. ‘We moeten soepel omgaan met die doelstelling. Niet alles hoeft in 2030 te zijn gerealiseerd. Als het wat langer duurt, moeten we daar de tijd voor nemen.’

quote:
Ook in dit geval zal het weinig effect hebben op het stemgedrag van een ruime meerderheid. Het CDA gaat hoe dan ook een enorme verkiezingsnederlaag tegemoet. Wanneer de volgende verkiezingen ook plaatsvinden.
*O* *O* *O*

https://www.bnnvara.nl/jo(...)het-stikstofconflict

Champagne staat koud 8-)
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:02:21 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205865214
PvdA-leider Kuiken: kabinet knalt voor de kerst *O* *O* *O* *O*

PvdA-leider Attje Kuiken denkt dat het kabinet-Rutte IV geen lang leven beschoren is. "Ik houd rekening met het feit dat het kabinet knalt voordat we kerst hebben", zei ze tijdens de opening van het nieuwe parlementaire jaar in perscentrum Nieuwspoort. Ze vindt dat Nederland in een "nationale burn-out" is beland. "Er kan niks meer. Lusteloos, moedeloos. Korte lontjes, wantrouwen. Daar moet je wat tegenover durven stellen." Volgens haar ontbeert het kabinet "creativiteit".

Kuiken besprak tijdens een bijeenkomst van de Stichting Machiavelli het komende politieke jaar. Er komen Statenverkiezingen aan, maar de PvdA-leider vreest dat Nederland ook weer voor de Tweede Kamer naar de stembus moet. Dat terwijl er volgens haar juist een doortastend kabinet zou moeten zitten dat op korte termijn structurele oplossingen kan aandragen, met name voor de koopkracht. Ze noemt het lastenverlichtingspakket waar het kabinet mee komt weliswaar "omvangrijk", maar ook "bot en broos", omdat het pas volgend jaar beschikbaar is en dus voor mensen die deze winter in de problemen raken te laat komt.

https://www.msn.com/nl-nl(...)4e73b4ece2c20fdbdd46

Druk opvoeren in deze snelkookpan _O_ ^O^
Timing komt goed uit voor Wopke :') _O-
pi_205879953
twitter

_O_ _O- _O-
pi_205880039
Ok dan valt het kabinet, en wat dan? Zitten we weer met een demissionair kabinet dat gewoon doorgaat met wat ze al deden. Veranderen gaat er dan al helemaal niks.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205882705
Esther Ouwehand wil krimping van de veestapel

Esther Ouwehand laat de laatste tijd flink van zich horen.

quote:
Ze noemde het CDA ‘laf’ en Wopke Hoekstra een ‘zak hooi’
. :D _O-

Nu de Raad van State de vergunning van drie emissiearme stallen intrekt, is wat betreft de leider van de Partij voor de Dieren de weg van innovatie om de stikstofcrisis aan te pakken definitief afgesloten. Vanavond schuift ze aan bij Op1.

https://op1npo.nl/2022/09(...)ng-van-de-veestapel/

Wopke je pr en beeldvorming :') is weer helemaal op orde, kijk je ff mee :? _O-
pi_205884890
twitter

Nog meer steun van een oud collega :') _O- _O- _O-
pi_205884916
quote:
Inhoudelijk zr sterk.
pi_205887457
Esther Ouwehand in Op1: Wopke Hoekstra moet excuses maken of opstappen

Politiek leider van het CDA Wopke Hoekstra noemde de deadline van het stikstofplan in 2030 niet heilig. Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren) vindt dit een lage streek in Op1. Volgens haar kan het staatsrechtelijk ook niet. Zij eindigt met een boude uitspraak: "Hij moet zijn excuses maken. Als hij dat niet doet, moet hij opstappen.”

Bekijk het fragment van Op1 hier

https://www.gids.tv/video(...)s-maken-of-opstappen

En Wopke hoe is dit nu voor de beeldvorming :? _O-
pi_205888094
Leuk topic weer dit.. waar, geheel volgens de stijl van deze TS, om precies te zijn 36 van de 69 posts van deze TS zelf zijn :')
  donderdag 15 september 2022 @ 20:40:47 #72
268045 Boezeidekoe
Corrigeert tong80
pi_205989417
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:21 schreef Raw85 het volgende:
Leuk topic weer dit.. waar, geheel volgens de stijl van deze TS, om precies te zijn 36 van de 69 posts van deze TS zelf zijn :')
Dat kan tong80 beter!
pi_206007208
Rutte IV krijgt 3,3 als rapportcijfer: 'Vernietigender dan dit wordt het niet’ :o *O*

De populariteit van het vierde kabinet Rutte is vlak voor Prinsjesdag gedaald naar een dieptepunt. Rutte IV krijgt een 3,3 als rapportcijfer.

Dat blijkt uit een nieuwe peiling onder 31.500 mensen van het EenVandaag Opiniepanel. Het rapportcijfer 3,3 is het laagste dat ooit is gemeten bij de kabinetten van Rutte. Tot nog toe was het dieptepunt een 3,9. Het kabinet wordt een gebrek aan daadkracht verweten.

quote:
Opiniepeiler Gijs Rademaker van EenVandaag reageert onthutst op de cijfers: ,,Vernietigender dan dit wordt het gewoon niet. Ik heb dit echt nooit eerder gezien zo.’’
Waar in april 2020 aan het begin van de coronacrisis nog 70 procent aangaf vertrouwen te hebben in Rutte III, is dit inmiddels gekelderd naar 15 procent. Daarmee is het vertrouwen in dit kabinet bijna net zo laag als rond Prinsjesdag 2013. Negen jaar geleden was het met 14 procent nog een fractie lager. Toen zat Nederland in een economische crisis en werden er vele miljarden bezuinigd. ,,Ironisch genoeg investeert het kabinet nu juist miljarden en ondanks dat gaat het vertrouwen niet omhoog’’, concludeert de opiniepeiler.

Het wantrouwen is vooral gericht tegen hoofdrolspelers Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA).
Ook in de achterbannen van de coalitiepartijen is het vertrouwen in dit kabinet erg laag. Zo vindt ook een deel van de VVD-stemmers dat Mark Rutte er al te lang zit. Rademaker: ,,Rutte heeft niet meer de magie die hij had en de verbindingskracht die hij had. Hij had lang een teflonlaag, waardoor alles van hem afgleed, maar die is er nu echt af.’’

Slechts 16 procent verwacht dat dit kabinet de hele regeertermijn vol maakt. De meesten denken dat het kabinet nog dit jaar valt (26 procent) of volgend jaar (42 procent).
quote:
Een deel van de achterbannen van de coalitie wil liever nu al nieuwe verkiezingen. Onder CDA-kiezers is dit 62 procent _O- en ChristenUnie-stemmers 55 procent
.

Nieuwe gezichten zoals D66'ers Robbert Dijkgraaf en Ernst Kuipers scoren beter dan de oude bekenden. Ook VVD’ers Dilan Yesilgz en Christianne van der Wal genieten relatief veel vertrouwen.

https://www.ad.nl/politie(...)t-het-niet~a83826f9/

Nieuw leiderschap is dit |:( |:(

Alle grafieken vinden we hier ;)
https://eenvandaag.avrotr(...)nieuwe-verkiezingen/
pi_206007236
Wopke Hoekstra, gekrakeel om een zielig geval

Wopke Hoekstra. Zielig geval eigenlijk. Hij was binnen de eigen partij al niet de eerste keus, wat met zijn charisma van een bovenmeester niet zo verwonderlijk is. Nu moet hij vanuit Buitenlandse Zaken leiding geven aan een club waarvan steeds minder mensen lid willen zijn. Zielig toch. :o

Hij heeft dan geroepen dat wat de stikstof betreft het jaar 2030 voor hem niet meer heilig is. Het is het soort kreet waardoor je je vertrouwen in de politiek verliest. Ik schrijf dat niet zomaar op. Ik ben een burgemeesterszoon, er werd thuis veel over politiek gepraat, ministers stonden in hoog aanzien, in een geur van heiligheid bijna. ’De politiek? Of je door de kat of door de hond gebeten wordt’. Zo ben ik niet groot gebracht. En zo wil ik er ook niet over denken.

Maar zo’n gratuite uitspraak van Hoekstra doet kwaad. Zieltjes winnen op zijn domst. Proberen de verkering die de boeren hebben uitgemaakt weer aan te krijgen.

Rutte boos: „Met zijn uitspraken is Hoekstra langs het staatsrechtelijke randje gegaan. ’Een zeldzame tik op de vingers binnen de top van het kabinet’, lees ik in onze krant.

Kan zijn. Maar misschien ook van tevoren doorgesproken met de premier: „Jij hebt er toch ook belang bij Mark dat die malle opvolgers van Boer Koekoek niet te groot worden in de Kamer. Zeg maar dat ik als partijleider ook wat ruimte moet hebben. Of bedenk wat anders.” Geen niveau allemaal.

Wat me nog meer ergert, of eigenlijk pas echt ergert, is de reactie van heel politiek Den Haag. Achterste poten! Waarom?
quote:
Hoekstra’s truc is even oud als het oudste beroep ter wereld. En zo doorzichtig dat zelfs ik hem in de gaten heb
. Dus waarom ’de zichtbaar ingehouden woede’ van minister Van der Wal, zoals ik in de krant lees? Waarom de opwinding tijdens de minsterraad? Waarom moet de hele Kamer terugkomen van reces op verzoek van Wilders?

Hoekstra is vicepremier dus misschien zie ik het allemaal iets te simpel. Maar negeren was beter geweest:
quote:
’Wopke gaat bijna kopje onder net als zijn club, dus hij spartelt wat tegen
. Laat hem maar even’. Zo’n reactie had ik adequater gevonden.

Maar dat gekrakeel, dat met zijn allen schieten op een haas die al bijna in de etalage ligt, dat maakt me zo moedeloos. Alsof ik de enige ben die dit hele gedoe in het juiste perspectief ziet. En hoe meer ik erover nadenk, hoe banger ik ben dat dat ook zo is.

https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

:W :W Wopke, we gaan je missen
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:50:27 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206007330
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Nog meer steun van een oud collega :') _O- _O- _O-
Jezus die foto , als iemand me had verteld dat deze man de daklozenkrant op de Damrak verkoopt had ik het ook geloofd
Ik ben inmiddels overleden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')