abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205712117
quote:
Dure boodschappen en een hoge energierekening. Het leven is in de afgelopen maanden flink duurder geworden en daardoor komen steeds meer huishoudens in de knel. Van belastingverlaging tot het verhogen van de zorgtoeslag: wat kan het kabinet doen om onze koopkracht te verbeteren?
Misschien alsnog de 1000 euro die Rutte had belooft uitdelen?

quote:
Komende week vallen daarover de besluiten, als het kabinet de laatste hand legt aan de begroting voor volgend jaar. In het regeerakkoord was al drie miljard euro apart gezet voor koopkrachtsteun in 2023 voor lage en middeninkomens, dus tot 40.000 euro bruto per jaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die prulletjes ja, huizen zijn veel duurder. Vroeger was een smartphone nog geen noodzaak, kaartjes werden nog verkocht aan een loket en elk stadje had een bank met medwerkers. Die luxe is verdwenen.
Toen moest je nog ergens moeite voor doen, ja. En dan krijg je daar een ander soort kwaliteit voor terug.
Nu wordt veiligheid, zekerheid en privacy keihard de deur uit gesmeten. De jeugd is 'bang' voor cash geld. En geld uit je portemonnee halen is al te veel moeite. Ze hebben geen idee wat de waarde van geld in je hand is. De telefoon is alles, hun hele leven is erop gebaseerd.

Ook willen ze nergens meer voor betalen. Het idee van verzekeren, iedereen betaald een klein beetje zodat als je een keer pech hebt, je niet voor grote kosten komt te staan, is ook kapot gemaakt.
Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie :'(!!!!
Met als resultaat dat alles duurder is. De individualisering ten top, omdat het achterliggende plaatje niet begrepen wordt.

En nu hebben we een kabinet dat er ook alleen maar voor zichzelf zit. Bedrijven boeken grote winsten dankzij de hoge prijzen. Maar die hoge prijzen kwamen toch door hoge kosten? Dan moet de winst op zijn allerbest gelijk zijn, zou je zeggen. Maar niemand gaat dat aanpakken want dan komt hun toekomst wellicht in gevaar.

quote:
Boomers hebben economisch een prachtig periode meegemaakt, een stijgende lijn met een klein dalletje in de jaren 80. De tieners van nu gaan andere tijden tegemoet.
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205712118
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:28 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste goede noodzakelijke producten zijn veel te duur voor eerlijke mensen. Zou dat niet zo zijn dan hoefde ik niet op dit forum te schrijven.
En over wat voor producten hebben we het dan?
pi_205712272
:')
U MAD?
pi_205712300
Dat weten ze maar al te goed maar ze vertikken het. :r

Kan ik even in je gezicht spugen, meneer Rutte, en mevrouw Kaag? :)
Aan het typen...
pi_205712316
In België weten ze het blijkbaar wel.

https://www.hln.be/binnen(...)te-betalen~a3fdd979/

Voor de armere mensen, maar toch.. Er gebeurt daar wel wat.
  maandag 22 augustus 2022 @ 14:01:41 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205712321
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Yasmin__x het volgende:

_O_

Opzouten met deze landverraders

pi_205712350
quote:
Waarom moet een man betalen voor de pil voor de vrouw? Waarom moet een vrouw betalen voor prostaatonderzoeken? Dat willuh wij nie :'(!!!!
Is het al zo erg :')
pi_205712385
quote:
4s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:06 schreef aloa het volgende:

[..]
Is het al zo erg :')
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.
pi_205712473
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O_

[ afbeelding ]
Inderdaad; opzouten met die !@#$@!-boeren met hun debiele vlaggenacties. ^O^
pi_205712488
quote:

Heb jij een overzicht van hun mogelijke plannen die ze niet willen uitvoeren?

Iets doet mij vermoeden dat jij denkt dat veel hoger loon en lekker veel subsidie ertegenaan gooien voor de oplossing zorgt. Toch?
pi_205712611
quote:
Dat weten ze maar al te goed maar ze vertikken het.
gelukkig maar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205712645
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat gewoon flauwekul is, want vanaf je 21e kun je als vrouw zijnde zelf je anticonceptie gaan lappen. Voor die tijd moet je eerst je eigen risico opmaken voordat het vergoed wordt. Dus zoveel betaal ja als man zijnde niet aan de pil.
Het argument is sowieso flauwekul, want dan hebben ze het principe van een collectieve regeling als een verzekering niet begrepen. Juist het feit dat we met z'n allen de kosten delen voor kosten die we niet allemaal maken houdt het voor individuen betaalbaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_205712922
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
En over wat voor producten hebben we het dan?
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.
pi_205712934
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Vrijstaande ruime woning, auto met chauffeuse, onbeperkt benzine, tuinploeg.
geen vrouw van plezier erbij?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713300
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
In België weten ze het blijkbaar wel.

https://www.hln.be/binnen(...)te-betalen~a3fdd979/

Voor de armere mensen, maar toch.. Er gebeurt daar wel wat.
Jammergenorg achter een betaalmuur.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205713331
Stikstofcrisis, asielzoekerscrisis en gasprijzen, ik noem maar wat punten
pi_205714664
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:35 schreef raptorix het volgende:
En daar hebben ze ook voor gewerkt. Men doet allemaal heel hard alsof dat niet zo is, maar kantoorwerk was toen helemaal niet zo algemeen als nu. Er waren geen PC's in grote getale om de hele dag achter te slapen en het gros van de mensen werkten nog met de handen en maakte ook echt iets, of verleende een dienst.
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.
pi_205714709
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar er wordt nu, en trouwens ook voor de boomers, toch ook hard gewerkt? Lijkt me nogal vreemd als er eerst 200.000 jaar aan lamlendige nietsnutten zijn, dan ineens 2-3 generaties die wel hard werken om vervolgens weer een abrupte draai terug naar de lamlendige nietsnutten te maken. Dan zou ik het toch eerder in andere factoren zoeken.
Wat vreemd deze post heb ik helemaal niet gemaakt....
Edit, dit is de OP, de betreffende post is niet door mij geschreven.
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:06:23 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205714778
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O_

[ afbeelding ]
Mongolenvlag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205719607
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oopkracht-te-stutten

quote:
Het kabinet doet toch een uiterste poging om de koopkrachtval van mensen met de laagste inkomens nog dit jaar te dempen. Daarnaast is er een pakket van miljarden in de maak om volgend jaar meer burgers financieel te helpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205719646
quote:
Welke burgers? Die van Zuid-Europa of die van Oekraine?
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:11:22 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719665
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'

Jan Modaal mag het dus zelf gaan uitzoeken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205719676
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:
Ik las ergens dat ze liever geen generieke oplossing willen bieden omdat er dan teveel mensen zijn die ervan profiteren die het 'niet nodig hebben'

Ze hadden het al over inkomens tot 60-70k bruto?
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:12:23 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205719680
quote:

Gaaf land.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:12:40 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
is dat gezamelijk of per persoon? in dat soort situaties weet ik dat nooit zeker

70K per persoon is namelijk geen slecht inkomen immers.
pi_205719702
quote:
Toen al die subsidies naar Tesla's gingen hadden ze daar minder moeite mee.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:17:36 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205719741
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Dat was goed voor hun eigen politieke achterban.
pi_205719783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus wel nagenoeg generiek?

Die paar procent die het niet krijgt kunnen ze het beter wel geven want dan heb je de falende uitwerkingskosten niet en dat zal zeker meer zijn dan die groep ook compenseren
pi_205719863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Scherp.
pi_205719893
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
geen vrouw van plezier erbij?
Als ik dat allemaal eens had, was ik al tevreden. Want dan zou ik kunnen beginnen met leven.
pi_205720050
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dus wel nagenoeg generiek?

Die paar procent die het niet krijgt kunnen ze het beter wel geven want dan heb je de falende uitwerkingskosten niet en dat zal zeker meer zijn dan die groep ook compenseren
Beter maken ze het generiek. Inkomensafhankelijke maatregelen gaan ze inderdaad te vaak op nat. Het gedrocht van een inkomensafhankelijke huurverhoging leverde ook weinig op, behalve heel veel rompslomp voor verhuurders en belastingdienst.

Scheelt ook weer wat kaasjes kopen voor degenen met geld teveel.
pi_205720122
Bestaat de kans niet bij een generieke tegemoetkoming dat ze het juist gaan downplayen omdat het nu eenmaal generiek is? Komen ze met zo'n gulden middenweg van elk huishouden 1000¤ aan ofzo..
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:53:31 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205720132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Bestaat de kans niet bij een generieke tegemoetkoming dat ze het juist gaan downplayen omdat het nu eenmaal generiek is? Komen ze met zo'n gulden middenweg van elk huishouden 1000¤ aan ofzo..
Ik denk dat ze vooral niet mensen geld moeten gaan overmaken. Of dat makkelijk is om te realiseren, geen enkel idee, maar als je mensen geld gaat geven voor hun energierekening bestaat natuurlijk de kans dat ze er andere dingen mee doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205720166
Pak die energiebedrijven liever aan. Ik begrijp best dat energie duurder is geworden om in te kopen, maar de dikke winsten die die bedrijven maken is natuurlijk totaal van de pot gerukt
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:58:39 #35
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205720182
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat ze vooral niet mensen geld moeten gaan overmaken. Of dat makkelijk is om te realiseren, geen enkel idee, maar als je mensen geld gaat geven voor hun energierekening bestaat natuurlijk de kans dat ze er andere dingen mee doen.
Dat is een risico inderdaad, maar dan houdt het op een gegeven moment op als dat soort mensen geen verantwoordelijkheidsgevoel kennen
pi_205720201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja mee eens wel, aan de andere kant is het wellicht een stuk lastiger om dat via de energiebedrijven direct te spelen omdat ieder huishouden een andere situatie kent.
pi_205720254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Pak die energiebedrijven liever aan. Ik begrijp best dat energie duurder is geworden om in te kopen, maar de dikke winsten die die bedrijven maken is natuurlijk totaal van de pot gerukt
Dat in ieder geval en ook zou er een garantstelling van het Rijk moeten komen dat bij het omvallen van een energieleverancier de reeds betaalde voorschotbedragen van consumenten beschermd zijn.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:06:21 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_205720268
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is een risico inderdaad, maar dan houdt het op een gegeven moment op als dat soort mensen geen verantwoordelijkheidsgevoel kennen
Dat gaat niet te acherhalen zijn op individueel niveau. Natuurlijk heb je mensen die alles weg pissen maar je hebt ook mensen die alles goed doen en het niet rondgebreid krijgen. Daar ga je nooit voor alle personen achter komen, dus zul je met iets generieks tevreden moeten zijn.

Dan zou ik zeggen geef dat geld aan de energiemaatschappijen zodat die gewoon alle rekeningen verlagen met een X bedrag dat voor iedereen gelijk is.

Is dat helemaal eerlijk? Nee, maar nogmaals, op individueel gebied gaan uitzoeken gaat veel te veel tijd en dus geld kosten, en op deze manier voorkom je dat mensen dat geld uitgeven aan iets anders.

Uiteindelijk natuurlijk niet, want stel jij verwacht dit jaar een energierekening van 5000 euro, en de overheid komt met....noem een willekeurig bedrag, zeg 1500 euro, dan hou je dus nog 3500 euro over. Maar die meevaller van 1500 euro zou je dan dus anders wél betaald hebben, dus zou je die apart moeten zetten voor volgend jaar, maar dat gaan een hoop mensen natuurlijk ook ergens anders aan uitgeven.

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet te redden.
pi_205720366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat gaat niet te acherhalen zijn op individueel niveau. Natuurlijk heb je mensen die alles weg pissen maar je hebt ook mensen die alles goed doen en het niet rondgebreid krijgen. Daar ga je nooit voor alle personen achter komen, dus zul je met iets generieks tevreden moeten zijn.

Dan zou ik zeggen geef dat geld aan de energiemaatschappijen zodat die gewoon alle rekeningen verlagen met een X bedrag dat voor iedereen gelijk is.

Is dat helemaal eerlijk? Nee, maar nogmaals, op individueel gebied gaan uitzoeken gaat veel te veel tijd en dus geld kosten, en op deze manier voorkom je dat mensen dat geld uitgeven aan iets anders.

Uiteindelijk natuurlijk niet, want stel jij verwacht dit jaar een energierekening van 5000 euro, en de overheid komt met....noem een willekeurig bedrag, zeg 1500 euro, dan hou je dus nog 3500 euro over. Maar die meevaller van 1500 euro zou je dan dus anders wél betaald hebben, dus zou je die apart moeten zetten voor volgend jaar, maar dat gaan een hoop mensen natuurlijk ook ergens anders aan uitgeven.

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet te redden.
Dat mogen mensen toch helemaal zelf weten en dat gaat niemand iets aan toch?
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:20:30 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205720403
Zou Rutte al zin hebben in het najaar?

-energiecrisis
-wooncrisis
-asielcrisis
-koopkrachtcrisis
-coronacrisis (hopelijk niet weer)
-stikstofcrisis
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:21:46 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_205720411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mogen ze ook zelf weten, maar het is natuurlijk een beetje simpel om moord en brand te schreeuwen want ow ow ow wat moet ik veel betalen aan energie, en als je dan geld krijgt dat uitgeven aan alles behalve die energie.

Maar, ja, dat mogen ze zelf weten.
pi_205720461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Krijgen we dat gezever weer, als er tegemoetkomingen komen dan moet dat wel bewust worden ingezet daar waar het pijn doet wat mij betreft.
pi_205720494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Krijgen we dat gezever weer, als er tegemoetkomingen komen dan moet dat wel bewust worden ingezet daar waar het pijn doet wat mij betreft.
Klopt en daarna is het klaar en zeiken mensen maar tot e een ons wegen, maar ze mogen het wel zelfbepalen wat ze ermee doen.
pi_205720514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt en daarna is het klaar en zeiken mensen maar tot e een ons wegen, maar ze mogen het wel zelfbepalen wat ze ermee doen.
Lekker makkelijk lullen allemaal.. mensen met een modaal inkomen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen (straks), ik kots er echt van dat we het in dit land zo ver hebben laten komen..
pi_205720569
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:

[..]70K per persoon is namelijk geen slecht inkomen immers.
Ook voor 2 personen een gezamenlijk inkomen hebben van 70k is geen slecht inkomen.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:44:11 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_205720623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:39 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ook voor 2 personen een gezamenlijk inkomen hebben van 70k is geen slecht inkomen.
Tja, je zou bijna gaan denken dat als je met 70k per jaar niet kunt rond komen, dat je dan ergens along the way wat...bijzondere...keuzes hebt gemaakt.
pi_205720713
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
mensen met een modaal inkomen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen (straks), ik kots er echt van dat we het in dit land zo ver hebben laten komen..
En ik kots een beetje van al die modaalinkomertjes maar blijven huilen over hoe zwaar ze het wel hebben. Wat moeten mensen dan wel niet die onder dat modale inkomen zitten? En ik weet dat veel mensen denken dat dat soort mensen maar de hele dag lui op de bank zitten en geen werk hebben , maar dat is zo niet waar. Er zijn zoveel werkende mensen die bij lange na niet aan een modaal inkomen toekomen. Als je een modaal inkomen hebt en je komt niet rond, doe je gewoon iets verkeerd.
pi_205720728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tja, je zou bijna gaan denken dat als je met 70k per jaar niet kunt rond komen, dat je dan ergens along the way wat...bijzondere...keuzes hebt gemaakt.
50k netto, zoiets? Als je dan een dure hypotheek hebt (en geen mogelijkheid ziet om te verhuizen vanwege de huidige markt) en bijvoorbeeld 2 kinderen waarbij boodschappen en energiekosten de pan uitrijzen.. ja dan wordt het wellicht toch best lastig als je maandelijks al 3-3,5k aan vaste lasten kwijt bent.
pi_205720751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:52 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Als je een modaal inkomen hebt en je komt niet rond, doe je gewoon iets verkeerd.
Dat is juist de hele discussie nu; het zijn niet alleen de lagere inkomens die geraakt worden door deze inflatie.
pi_205720755
quote:

[..]
En ik kots een beetje van al die modaalinkomertjes maar blijven huilen over hoe zwaar ze het wel hebben. Wat moeten mensen dan wel niet die onder dat modale inkomen zitten? En ik weet dat veel mensen denken dat dat soort mensen maar de hele dag lui op de bank zitten en geen werk hebben , maar dat is zo niet waar. Er zijn zoveel werkende mensen die bij lange na niet aan een modaal inkomen toekomen. Als je een modaal inkomen hebt en je komt niet rond, doe je gewoon iets verkeerd.
Ook bij modaal kunnen de voorschotten die energiemaatschappijen vragen fnuikend zijn. Misschien redden ze het door de spaarrekening aan te spreken. Maar als dat eigenlijk het geld is wat bestemd is voor de opleiding van een kind is dat evengoed tragisch. Het is maar een voorbeeld maar dit werkt veel dieper op de maatschappij door dan op het eerste gezicht lijkt.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:57:58 #51
16180 crew  CoolGuy
pi_205720794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
50k netto, zoiets? Als je dan een dure hypotheek hebt (en geen mogelijkheid ziet om te verhuizen vanwege de huidige markt) en bijvoorbeeld 2 kinderen waarbij boodschappen en energiekosten de pan uitrijzen.. ja dan wordt het wellicht toch best lastig als je maandelijks al 3-3,5k aan vaste lasten kwijt bent.
En die dure hypotheek die had je zomaar magisch ineens toen je wakker werd op een woensdagochtend? Of was je daar toch zelf bij en moest je daar toch zelf je handtekening onder zetten? Ik bedoel, kom op he, laten we nou niet doen alsof die dingen je overkomen.

En nog minder populair is mijn mening dat als je dan een bepaald inkomen hebt, dat je dan van tevoren even zou moeten berekenen of een 2e kind wel een goed idee is.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:01:12 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205720841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:57 schreef CoolGuy het volgende:

En nog minder populair is mijn mening dat als je dan een bepaald inkomen hebt, dat je dan van tevoren even zou moeten berekenen of een 2e kind wel een goed idee is.
Als hij een Euro had voor iedere dame die "per ongeluk zwanger" werden omdat ze de pil "waren vergeten" dan kon hij waarschijnlijk zijn hypotheek aflossen.
Om het maar eens over onpopulaire meningen te hebben.
pi_205720885
quote:

[..]
En ik kots een beetje van al die modaalinkomertjes maar blijven huilen over hoe zwaar ze het wel hebben. Wat moeten mensen dan wel niet die onder dat modale inkomen zitten?
Die hebben recht op allerlei toeslagen, waardoor ze het niet zo zwaar hebben als je zou denken.
pi_205720914
quote:

[..]
En die dure hypotheek die had je zomaar magisch ineens toen je wakker werd op een woensdagochtend? Of was je daar toch zelf bij en moest je daar toch zelf je handtekening onder zetten? Ik bedoel, kom op he, laten we nou niet doen alsof die dingen je overkomen.

Snap je punt niet helemaal, de inflatie zorgt nu (zeer snel) voor een gigantische druk op de koopkracht van mensen. Zoals de berekeningen aangeven kan dat gezinnen op jaarbasis zo 5k gaan kosten en misschien wel meer als het echt de verkeerde kant op gaat de komende maanden. En ja, ik kan me dan voorstellen dat je zelfs bij een gezamenlijk inkomen van 50k netto, waarbij er ook gebudgetteerd is qua vaste lasten en een hypotheek is aangegaan in het verleden, je in de knel kunt komen. Het is niet zo die mensen nu ineens goedkoper kunnen gaan wonen bijvoorbeeld.
pi_205720938
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de huidige markt is 1200-1400 hypotheek niet heel gek in ieder geval.

1300 hypotheek
250 energie
35 water
100- 120 gemeentelijke belastingen en WOZ
200 verzekeringen
500-700 boodschappen
500-900 kinderopvang
300 overige kosten
70 Internet en tv
50 mobiel

En dan heb je nog geen auto of reserveringen. Zit je inderdaad op 3.500-3.600 netto. Met uitschieters naar boven als de opvang deels of geheel dagopvang is.

Voor degenen zonder zonnepanelen of pomp zal de energiecomponent toenemen en boodschappen worden in ieder geval niet snel goedkoper.

Natuurlijk kan je hier en daar wat besparen (verzekeringen, boodschappen, internet, mobiel) maar heel veel levert dat ook niet op.
pi_205720954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die hebben recht op allerlei toeslagen, waardoor ze het niet zo zwaar hebben als je zou denken.
Hey, een middeninkomertje die denkt dat iemand met een niet middeninkomen en een huurtoeslag van 20 euro en zorgtoeslag van 80 euro krijgt in de buurt komt van een middeninkomen. Hou toch op. Sommige mensen moeten terwijl ze werken het doen met een schamele inkomen van 1600,- per maand. En dan willen middeninkomers doen laten geloven dat zij het zwaar hebben terwijl ze bijna het dubbele pp verdienen?
pi_205720984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:11 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Hey, een middeninkomertje die denkt dat iemand met een niet middeninkomen en een huurtoeslag van 20 euro en zorgtoeslag van 80 euro krijgt in de buurt komt van een middeninkomen. Hou toch op. Sommige mensen moeten terwijl ze werken het doen met een schamele inkomen van 1600,- per maand. En dan willen middeninkomers doen laten geloven dat zij het zwaar hebben terwijl ze bijna het dubbele pp verdienen?
De lonen moeten structureel omhoog, want ook de middeninkomens die bijvoorbeeld 2200¤ netto verdienen komen niet meer uit met deze inflatie. Zie ook dit item bij Kassa: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/585405
pi_205721027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:11 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ik heb geen middeninkomen paardelul, dus dat denigrerende gelul stop je maar in je reet
pi_205721056
quote:

[..]

Die dure hypotheek is geen keuze in deze markt of je moet er voor kiezen om op een postzegel te wonen met je gezin. Woonlasten zijn voor velen hoog zonder dat ze een keuze hadden. Velen hebben al tig compromissen gesloten, op gegeven moment ben je door die compromissen heen.

Kinderen zijn wel een keuze maar niemand kan in de toekomst kijken. Als die keuze een aantal jaar geleden budgettair uit kwam kan je nu moeilijk een kind minder in de berekeningen meenemen.

Degenen die moedwillig te groot leven zitten vaak een stuk hoger qua inkomen. Zoveel ruimte is er ook weer niet voor een gezin als er 3.500 - 4.000 euro per maand binnen komt. Jaar of 5 terug was dat nog enigzins riant, nu is het passen en meten.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:35 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205721090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Snap je punt niet helemaal, de inflatie zorgt nu (zeer snel) voor een gigantische druk op de koopkracht van mensen. Zoals de berekeningen aangeven kan dat gezinnen op jaarbasis zo 5k gaan kosten en misschien wel meer als het echt de verkeerde kant op gaat de komende maanden. En ja, ik kan me dan voorstellen dat je zelfs bij een gezamenlijk inkomen van 50k netto, waarbij er ook gebudgetteerd is qua vaste lasten en een hypotheek is aangegaan in het verleden, je in de knel kunt komen. Het is niet zo die mensen nu ineens goedkoper kunnen gaan wonen bijvoorbeeld.
De huizenprijzen maken het niet gemakkelijk, of liever, vrijwel onmogelijk, maar het is niet verstandig maximaal te lenen op basis van beide inkomen. Hypotheek "Adviseurs" willen je dat nog wel eens voorspiegelen.
Toen wij kochten en X wilde lenen om het huis te kopen wat wij wilden, vertelde de bankmeneer ons dat we met ons inkomen veel meer konden lenen, met het eigen aandeel erbij meer dan het dubbele, en waarom aflossen, want met aflossingsvrij werd het maandbedrag niet hoger.
Hem toen even voorgerekend wat dit over de looptijd duurder was.
Inmiddels 11 jaar verder, mijn Man kreeg AML, raakte zijn bedrijf kwijt en dus ook het inkomen. Poep gebeurd, maar wij hoefden niet te verkopen en kwamen niet in de problemen, en inmiddels in het huis ook afgelost.
pi_205721128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De huizenprijzen maken het niet gemakkelijk, of liever, vrijwel onmogelijk, maar het is niet verstandig maximaal te lenen op basis van beide inkomen. Hypotheek "Adviseurs" willen je dat nog wel eens voorspiegelen.
Toen wij kochten en X wilde lenen om het huis te kopen wat wij wilden, vertelde de bankmeneer ons dat we met ons inkomen veel meer konden lenen, met het eigen aandeel erbij meer dan het dubbele, en waarom aflossen, want met aflossingsvrij werd het maandbedrag niet hoger.
Hem toen even voorgerekend wat dit over de looptijd duurder was.
Inmiddels 11 jaar verder, mijn Man kreeg AML, raakte zijn bedrijf kwijt en dus ook het inkomen. Poep gebeurd, maar wij hoefden niet te verkopen en kwamen niet in de problemen, en inmiddels in het huis ook afgelost.
Geheel met je eens en zeker verstandig, maar de afgelopen jaren absoluut een utopie geworden dat je op 1 inkomen genoeg kunt lenen. Zoals ook blijkt uit het andere topic in NWS: slechts 20% van de huizen is beschikbaar voor stellen met een middeninkomen. 1% voor alleenstaanden met een middeninkomen.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:27:58 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_205721174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat budgetteren qua vaste lasten omhelst dan blijkbaar geen sparen als vaste last? Want als je geen cent kunt sparen kun je ook niks opvangen als iets ineens duurder wordt.

Ik vind gewoon dat als je een hoop (luxe) vaste lasten hebt, en je hebt een hypotheek die je voordat dit allemaal gebeurde eigenlijk al maar net aan kon betalen, dat je dan te duur leeft. Dat vind ik gewoon. Hoeft niemand het mee eens te zijn, maar dat is nog steeds wel wat ik vind.
pi_205721341
quote:

[..]
70k is nou ook weer niet heel bijzonder voor 2 personen. Allebei modaal inkomen en je zit er al overheen.
pi_205721404
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:42 schreef Niek92 het volgende:

[..]
70k is nou ook weer niet heel bijzonder voor 2 personen. Allebei modaal inkomen en je zit er al overheen.
het lijkt mij ook sterk dat ze gezinsinkomen bedoelen maar gewoon een inkomen van 70k.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:00:59 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205721577
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geheel met je eens en zeker verstandig, maar de afgelopen jaren absoluut een utopie geworden dat je op 1 inkomen genoeg kunt lenen. Zoals ook blijkt uit het andere topic in NWS: slechts 20% van de huizen is beschikbaar voor stellen met een middeninkomen. 1% voor alleenstaanden met een middeninkomen.
Dat zeg ik in de eerste zin, het is vrijwel onmogelijk, dus begrijp je "maar" niet.
En dit hebben we fijn aan de overheid te danken, die decennialang al de huizenmarkt bewust krap houdt, of met lulkoek wetgeving komt om het moeilijk te maken.
pi_205721700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat budgetteren qua vaste lasten omhelst dan blijkbaar geen sparen als vaste last? Want als je geen cent kunt sparen kun je ook niks opvangen als iets ineens duurder wordt.

Ik vind gewoon dat als je een hoop (luxe) vaste lasten hebt, en je hebt een hypotheek die je voordat dit allemaal gebeurde eigenlijk al maar net aan kon betalen, dat je dan te duur leeft. Dat vind ik gewoon. Hoeft niemand het mee eens te zijn, maar dat is nog steeds wel wat ik vind.
Niet iedereen is spoon fed natuurlijk. Dat sommige partijen nivelleren een feestje vinden is redelijk doorgeslagen naar de algehele politiek. Van een midden inkomen en zeker een hoger inkomen zou je redelijk ruim moeten kunnen leven. Zonder kinderen en een lage hypotheeklast is het zeker nog mogelijk maar die keuze heeft niet iedereen.

Heb een rekenvoorbeeld gegeven zonder echt luxe waarbij hier en daar nog wel wat ruimte ligt maar het blijft vrij marginaal. Het is niet heel gezond als een gezin alleen bezig is met rekeningen betalen en als ze pech hebben het vakantiegeld of andere extra's moeten inzetten voor onverwachte kosten.
pi_205721872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je spaart voor onvoorziene uitgaven zoals een wasmachine die kapot gaat, cv die kapot gaat of verduurzaming van je woning (wat alle huilies niet hebben gedaan). Wat als deze apparaten kapot gaan en je kunt deze niet vervangen doordat de gasprijs x14 is gegaan? Dan kom je inderdaad in de knel als middeninkomen.

Dit vind ik een boek wat je een keer moet lezen om wat meer te begrijpen, maar dat vind ik. Hoef je niks van te vinden.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_13.14.ProductTitle
pi_205721923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:35 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Je spaart voor onvoorziene uitgaven zoals een wasmachine die kapot gaat, cv die kapot gaat of verduurzaming van je woning (wat alle huilies niet hebben gedaan). Wat als deze apparaten kapot gaan en je kunt deze niet vervangen doordat de gasprijs x14 is gegaan? Dan kom je inderdaad in de knel als middeninkomen.

Dit vind ik een boek wat je een keer moet lezen om wat meer te begrijpen, maar dat vind ik. Hoef je niks van te vinden.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_13.14.ProductTitle
Natuurlijk moet je voorbereid zijn op (financiële) tegenvallers, maar dit vind ik wel even van een andere orde dan "een paar tientjes hier en een paar tientjes daar.."
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:46:37 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_205721987
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Natuurlijk moet je voorbereid zijn op (financiële) tegenvallers, maar dit vind ik wel even van een andere orde dan "een paar tientjes hier en een paar tientjes daar.."
Maar tegenvallers zijn niet een paar tientjes hier en een paar tientjes daar. Tegenvallers zijn imho meer dan dat. Als jij een auto rijdt, 2e hands, en je kunt de brandstof betalen, en je kunt de vaste lasten betalen en je gebruikt die auto. Dan neem ik aan dat je zorgt dat je die auto acuut kunt vervangen op het moment dat ie écht kapot is.

Want je bouwt wel op die auto, maar je houdt geen rekening met de mogelijkheid dat dat ding een keer de geest geeft? Als je dát doet, dan vind ik dat onverstandig. Nu snap ik prima dat energie + boodschappen niet een luxe product is als een auto, maar juist dáárom zou je zo veel mogelijk geld opzij moeten zetten.

Betekent dat dat dan dat je niet meer allerlei dingen kunt doen? Ja, misschien wel, maar dat is dan de tering naar de nering zetten. We hebben het hier over netto inkomen van 50k, dacht ik, ergens een paar posts terug gelezen te hebben? Kom op hoor, dan moet je echt wel iets opzij kunnen zetten, en als je dat NU niet kunt, vanwege energie + boodschappen, dan kon je dat wel toen energie + boodschappen jaren en jaren 'normaal' waren, dus dat zou je dan als buffer moeten hebben.

Gechargeerd he, maar je komt behoorlijk intelligent over, dus ik ga er vanuit dat je snapt wat ik bedoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 23-08-2022 14:05:40 ]
pi_205722146
quote:
Volgens de onderzoekers ben je financieel gezond als je in staat bent op een comfortabele manier aan alle verplichtingen te voldoen en de financiële zekerheid hebt om vermogen op te bouwen en ‘levensdoelen na te streven’. Deze groep, 27 procent van de huishoudens, heeft doorgaans een ruime buffer, houdt geld over en kan sparen voor toekomstdromen.

Een klein kwart van de Nederlandse huishoudens (24 procent) is ‘financieel toereikend’, 25 procent ‘kwetsbaar’ en 24 procent ‘financieel ongezond’, zo blijkt uit het onderzoek. Een ongezond huishouden heeft bijvoorbeeld geen buffer om onverwachte rekeningen op te vangen, kan niet rondkomen en spaart nauwelijks. Ook gaat er meestal meer geld uit dan er binnenkomt. Mensen die zich in een financieel kwetsbare situatie bevinden, kunnen meestal nog net de eindjes aan elkaar knopen, maar hebben daar vaak wel moeite mee.
https://www.ad.nl/geld/bi(...)f-ongezond~a1b2e02b/

50-75% zijn dus idioten die niet mee geld kunnen omgaan? Want toereikend kan snel op zijn als alles duurder wordt en je mogelijk boven budget uitkomt per maand.

En ja er zijn genoeg gevallen waarbij mensen leven alsof er geen morgen is maar er zijn net zoveel gevallen of meer waarbij de vaste lasten het onmogelijk maken om te bufferen richting een gezonde situatie.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:03:35 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205722185
quote:

[..]
Natuurlijk hou je wel meer geld over als huishouden met 2 salarissen van samen 70k dan 1 salaris van 70k .
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:04:44 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205722195
quote:

[..]
Die hebben wel sociale huur, huurtoeslag en zorgtoeslag. In Nederland maakt het niet zo veel uit als op 1 modaal of 1 laag inkomen salaris moet rondkomen.
pi_205722225
quote:

[..]
Ja dat is een beetje de modus operandi van modaal. Hadden ze maar rijk geboren moeten worden.
You need to be cold to be queen.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:07:25 #74
16180 crew  CoolGuy
pi_205722227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/geld/bi(...)f-ongezond~a1b2e02b/

50-75% zijn dus idioten die niet mee geld kunnen omgaan? Want toereikend kan snel op zijn als alles duurder wordt en je mogelijk boven budget uitkomt per maand.
Wat als dat zo is? Het zou je verbazen hoeveel mensen gewoon niét met geld om kunnen gaan.

quote:
En ja er zijn genoeg gevallen waarbij mensen leven alsof er geen morgen is maar er zijn net zoveel gevallen of meer waarbij de vaste lasten het onmogelijk maken om te bufferen richting een gezonde situatie.
En die vallen dus ook in een van de genoemde categorieën.
pi_205722268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De lonen moeten structureel omhoog, want ook de middeninkomens die bijvoorbeeld 2200¤ netto verdienen komen niet meer uit met deze inflatie. Zie ook dit item bij Kassa: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/585405
Dat doe je toch wel iets verkeerds als je met 2200 euro netto per maand niet meer rond kan komen. Ik ga dan uit van vaste lasten van ongeveer 1300 euro per maand, waardoor men 900 euro netto per maand kan sparen.
pi_205722274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat doe je toch wel iets verkeerds als je met 2200 euro netto per maand niet meer rond kan komen. Ik ga dan uit van vaste lasten van ongeveer 1300 euro per maand, waardoor men 900 euro netto per maand kan sparen.
Met 1300 euro betaal ik mijn huur nog niet eens.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:12:07 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205722280
Henk verdiend 1600 euro netto en heeft een laag inkomen, Henk kan voor 500 euro een appartement huren en krijgt huurtoeslag daar nog op, hij krijgt ook zorgtoeslag.

Klaas verdiend 2300 euro netto en heeft een modaal inkomen, Klaas heeft geen recht op een sociale huurwoning en huurt voor 1000 euro per maand een appartement. Daarnaast heeft hij geen recht op huur of zorgtoeslag.

Maakt niet zoveel uit hoor.
pi_205722286
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:11 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Met 1300 euro betaal ik mijn huur nog niet eens.
Dan zal jouw salaris ook wel behoorlijk hoger zijn.
pi_205722331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:12 schreef Momo het volgende:
Henk verdiend 1600 euro netto en heeft een laag inkomen, Henk kan voor 500 euro een appartement huren en krijgt huurtoeslag daar nog op, hij krijgt ook zorgtoeslag.

Klaas verdiend 2300 euro netto en heeft een modaal inkomen, Klaas heeft geen recht op een sociale huurwoning en huurt voor 1000 euro per maand een appartement. Daarnaast heeft hij geen recht op huur of zorgtoeslag.

Er zal toch wel iets zijn dat jij verzwijgt in die opsomming, waardoor het lijkt alsof Klaas een slachtoffer is van het systeem.
pi_205722342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zal toch wel iets zijn dat jij verzwijgt in die opsomming, waardoor het lijkt alsof Klaas een slachtoffer is van het systeem.
Nou, vertel.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:18:24 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205722344
quote:

[..]
Wat verzwijg ik dan? Henk heeft recht op sociale huur en toeslagen vanwege zijn inkomen. Klaas heeft vanwege zijn inkomen geen recht op sociale huur en die toeslagen.
pi_205722346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat als dat zo is? Het zou je verbazen hoeveel mensen gewoon niét met geld om kunnen gaan.
[..]
En die vallen dus ook in een van de genoemde categorieën.
Genoeg inderdaad maar die definitie is ook inflationair. Als relatief normaal leven al niet met geld kunnen omgaan is hebben we de maatschappij toch verkeerd ingericht. Nee een tweede auto is niet nodig, nee meerdere vakanties zijn niet nodig en die nieuwste Iphone voor ieder gezinslid is zeker overbodig. Maar zoals ik aangaf voor ieder exces heb je net zo goed gezinnen waarbij de 'normale' kosten zo hoog zijn opgelopen dat er niet eens ruimte is voor dat soort excessen.

En ja een deel heeft waarschijnlijk niet heel veel willen bufferen in de wat betere tijden maar die betere tijden kwamen vaak na vele jaren aan zure Balkenende tijden waarin het zoet wel erg lang uitbleef. Wat ademruimte benutten is dan niet heel gek natuurlijk.
pi_205722363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat verzwijg ik dan? Henk heeft recht op sociale huur en toeslagen vanwege zijn inkomen. Klaas heeft vanwege zijn inkomen geen recht op sociale huur en die toeslagen.
Waarschijnlijk woont Henk in een asociale buurt met veel overlast.
pi_205722553
quote:

[..]
Het nivelleren is dusdanig ver doorgeslagen dat dit een doodnormale situatie is in Nederland.
pi_205722612
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk woont Henk in een asociale buurt met veel overlast.
Oke maar wat heeft dat te maken met hoeveel hij per maand over houdt?
pi_205722639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:47 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Oke maar wat heeft dat te maken met hoeveel hij per maand over houdt?
Dat hij dan meer geld kwijt is om van de overlast af te geraken en meer geld kwijt is aan de zorgverzekering wegens medicijnen en huisarts/therapeuten bezoeken.
pi_205722648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat hij dan meer geld kwijt is om van de overlast af te geraken en meer geld kwijt is aan de zorgverzekering wegens medicijnen en huisarts/therapeuten bezoeken.
Zijn de inhoudelijke argumenten op?
pi_205722681
quote:

Klaas kon met zijn modale inkomen een paar jaar geleden een prima huisje kopen met zijn inkomen daar waar Henk dat niet kon met zijn kleine inkomen. Klaas is gewoon een beetje dom geweest. En met 500 euro huur, krijg je bar weinig huurtoeslag hoor met een inkomen van 1600 trouwens.
pi_205722695
quote:

Bij 1600 netto krijg je niet of nauwelijks huurtoeslag weet ik uit ervaring. Al is het ook afhankelijk van de hoogte van de huur.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:58:23 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205722700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:56 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Klaas kon met zijn modale inkomen een paar jaar geleden een prima huisje kopen met zijn inkomen daar waar Henk dat niet kon met zijn kleine inkomen. Klaas is gewoon een beetje dom geweest.
Wie zegt dat Klaas toen wel een modaal inkomen met een vast contract had of niet. Bovendien kan Klaas ook gewoon jong zijn en pas net een paar jaar aan het werk zijn.
pi_205722719
quote:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee van de werkelijkheid omtrent vaste lasten.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:11:00 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205723509
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ja dat is een beetje de modus operandi van modaal. Hadden ze maar rijk geboren moeten worden.
Ik zie jou toch vooral in het ene na het andere topic afgeven op andere mensen, dus waarom zeur je daarover als anderen dat ook doen?
pi_205723613
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:51 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Zijn de inhoudelijke argumenten op?
Een serieuze gesprekspartner ben jij dus ook al niet. Tabé.
pi_205723635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk geen idee van de werkelijkheid omtrent vaste lasten.
Hoezo niet?
pi_205723689
quote:

[..]
¤900 sparen....Je hoeft niet te eten of zo?
:')
pi_205723690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Een serieuze gesprekspartner ben jij dus ook al niet. Tabé.
Op dus. Jammer.
pi_205723695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Omdat 1300 euro vaste lasten echt niet realistisch is.

Met 1-2 personen (zonder kinderen):

Huur/hypotheek: minimaal 600-700 euro, oplopend naar 1000+
Verzekeringen: 100-200 euro per persoon
Boodschappen: minimaal 250-300 euro als je echt oplet
Elektra/Gas/Water: indien nieuw contract met huidige prijzen al snel +200 euro
TV/Mobiel/Internet: 100 euro
Auto/OV: minimaal 50-100 euro
pi_205723725
pi_205723809
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zie jou toch vooral in het ene na het andere topic afgeven op andere mensen, dus waarom zeur je daarover als anderen dat ook doen?
Ik geef af op mensen die feiten ontkennen en hun eigen mening als waarheid brengen.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:38:02 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205723834
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:35 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik geef af op mensen die feiten ontkennen en hun eigen mening als waarheid brengen.
Dat doe je zelf ook
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Je frustraties spuiten eruit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')